Pytanie o netbook (dawno nie by³o ;) )

Data: 2010-02-06 23:46:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytanie o netbook (dawno nie by³o ;) )
  Witam.

  Dane:
# notebooka nie mam, jak nie muszê to nie u¿ywam, do przypadków
  kiedy musia³em (u klienta) zdarzy³o mi siê kupiæ klawiaturê,
  ¿eby normalnie pracowaæ
# ma toto byæ transportowane na wyjazdach, poci±g, komunikacja
  miejska, w neseserze lub walizce "z wszystkim" (plus torba),
  mo¿liwo¶æ u¿ywania w podró¿y mile widziana
# *oczekujê*:
- rozmiaru A4. Dajmy na to "+2mm" prze¿yjê. 12", 11,6" niechêtnie
- acz raczej 1366 x 768 (dlatego 12", max na A4)
- ceny do 1500 z³, 1800 brutto 22% VAT bezwzglêdnie max (z dostaw±)
- zno¶nej "u¿ywalno¶ci"
- w tym d³ugi czas pracy na akumulatorze, 8h ujdzie ;)
- jednak HDD (SDD - albo cena, albo pojemno¶æ nie ta), choæ wydaje
  mi siê ;) ¿e 250GB nie trzeba
- gniazda ethernet (obowi±zkowo)
- gniazda na monitor (hm... czy VGA starczy? - nie wiem, bo idzie
  o to, ¿eby "byle gdzie" da³o siê podpi±æ do wyrwanego komu¶
  monitora)
- gniazda SDHC

#chcia³bym mieæ:
- gniazdo CF (dobra, nierealne :>)

# *Wydawa³o mi siê*, ¿e powinienem oczekiwaæ:
- matowego ekranu (mam jeden LCD "z szyb±" w stacjonarnym, ale
  ten stoi tak i¿ nie ma odblasków)
- mimo ¿e 2 GB RAM (bo tak, *TUP*), to:
- jednak XP (zasoby)
- "normaln±" instalacjê, a nie "zrób sobie sam obraz instalacji
  za¶mieconego systemu"

# Na co bym wola³ siê nie naci±æ:
- "niedostateczna moc"; widzia³em komentarze, ¿e np. Asus 1101HA ma
  "s³ab±"; nie wiem jaka to jest jednostka miary, mo¿e kto¶ prze³o¿yæ
  na u¿ycie TrueCrypta plus ilo¶æ fps deshakera pod VirtualDub? ;)
(nie, netbook do tego ostatniego NIE ma s³u¿yæ, ale jest to jak
dla mnie dobra jednostka miary ;))
- niezjadliw± klawiaturê; mo¿liwie "normalnopodobna" jest wskazana
- problem "za ma³o USB", po podpiêciu pendrive, myszki i czego¶
  tam jeszcze

  Ale patrzê po sprzêcie... no i wychodzi, ¿e jest jaki¶ ma³o
dostêpny Samsung N510 (mat, XP), za to u wielu sprzedawców
widzê ASUSa 1201 HA.
  Compaq Mini 311c ma 11,6". Benq... no nie wiem...

  Wracaj±c do ASUSa (1201HA).
  Glare, Windows 7... no i teraz nie wiem, pomó¿cie :)

- jak bardzo *statycznie* przeszkadza glare?
  Nie chcia³bym zgrzytaæ zêbami np. w poci±gu albo w k±cie
  do którego wlaz³em, bo to by³ jedyny wolny...

- jak bardzo da mi w ko¶æ Windows 7? Bo owszem, betê po¿ywa³em
  trochê, ale na Quadzie z 6 GB RAM, wiêc to nie ta skala
  do¶wiadczeñ.

- czy ten 1201 opisaæ "nie kupuj i dlaczego"? ;)

  Od zawsze ceniê "zapas RAMu", st±d moje pewne obawy (2GB
i wiêcej nie ma i nie bêdzie) i wewnêtrzne przekonanie,
¿e "z XP lepiej".

  Skomentujecie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-07 03:34:40
Autor: Konrad Kosmowski
** Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

- ceny do 1500 z³, 1800 brutto 22% VAT bezwzglêdnie max (z dostaw±)

W tej cenie nie kupisz sensownego o parametrach, które wymieni³e¶ i tyle. Tak
do 2000 mo¿na kupiæ.

(...)

- jednak XP (zasoby)

Ale co zasoby? 7ka po odpaleniu zajmuje 110MB RAM, a XP 90MB. 7ka lepiej sobie
radzi z zarz±dzaniem pamiêci±, wydajniej obs³uguje d¼wiêk i grafikê, ma
bardziej responsywne GUI, lepiej zarz±dza energi± itd. XP na wspó³czesnym
sprzêcie WOLNIEJSZE od 7ki.

Kupowaæ dzisiaj XP nie maj±c konkretnych powodów (np. potrzebujemy czego¶ co
nie jest kompatybilne z 7) to g³upota.

I ja to piszê jako generalnie Linuksiarz i niespecjalny fan systemów MS - 7ka
im siê uda³a. :)

- "normaln±" instalacjê, a nie "zrób sobie sam obraz instalacji za¶mieconego
systemu"

Raczej zapomnij, sprzêt tej klasy po prostu ma serwisow± partycjê z ca³ym
crapware i tyle. Oczywi¶cie fajnie by³oby mieæ po prostu oryginalny no¶nik od
MS, ale za to siê DOP£ACA (o ile w ogóle jest taka mo¿liwo¶æ) - te kryterium
wyboru mo¿esz sobie generalnie odpu¶ciæ bo tylko bez sensu sobie zawê¿asz.

[...]

Dwurdzeniowe Atomy z HT czy te oparte o ULV s± ca³kiem przyzwoite. Cudów siê
nie spodziewaj, ale da siê w miarê wygodnie wykonywaæ typowe czynno¶ci do
jakich ten sprzêt jest przeznaczony.

- niezjadliw± klawiaturê; mo¿liwie "normalnopodobna" jest wskazana
- problem "za ma³o USB", po podpiêciu pendrive, myszki i czego¶
 tam jeszcze

Myszkê sobie via BT podepnij. Poza tym nie rozumiem tej kwestii... chcesz
netbooka z np. 6 portami USB? Nie ma takiego (co z reszt± przecie¿ prosto
sprawdziæ).

 Ale patrzê po sprzêcie... no i wychodzi, ¿e jest jaki¶ ma³o
dostêpny Samsung N510 (mat, XP), za to u wielu sprzedawców
widzê ASUSa 1201 HA.

No w³a¶nie tego Asusa mia³em Ci zamiar zaproponowaæ, przyjrzyj siê te¿
Samsungowi X120 (s³abo dostêpny i niestety na polskim rynku z Vist± co moim
zdaniem jest pomy³k±) oraz Lenovo S12 (na ION).

Niestety wszystkie maj± swoje wady: brak rozszerzonej baterii (mia³em tak± w
Lenovo S10-1 - 11h z baterii to du¿y atut), ekran glossy (kwestia gustu),
brzydkie s± (równie¿ kwestia gustu - mi odpowiada minimalizm klasycznych
ThinkPadów i taki by³ S10-1).

Mam tego Asusa 1201 HA i w sumie jest OK. No tyle, ¿e ja tego u¿ywam jak
m³otka: pod³±czyæ do routera czy innego switcha, co¶ sprawdziæ w dokumentacji,
w polowych warunkach odpaliæ konsolê czego¶, odpaliæ film na rzutnik, zrobiæ
prezentacjê, w drodze posurfowaæ czy poczatowaæ - do tego siê nadaje. Ale jako
stacji roboczej to bym tego nie traktowa³.

A wydaje mi siê, ¿e tego w³a¶nie oczekujesz - spory b³±d. Je¿eli to ma byæ twój
podstawowy laptop (a nie ten m³otek) to we¼ co¶ w okolicach 13" z core 2 duo i
napêdem optycznym (jeszcze lepiej - ze stacj± dokuj±c±).

(...)

- jak bardzo *statycznie* przeszkadza glare?
 Nie chcia³bym zgrzytaæ zêbami np. w poci±gu albo w k±cie
 do którego wlaz³em, bo to by³ jedyny wolny...

A masz wybór? Nie widzia³em netbooka (Atom dual lub ULV) o sensownej wydajno¶ci
bez ekranu glossy.

- jak bardzo da mi w ko¶æ Windows 7? Bo owszem, betê po¿ywa³em
 trochê, ale na Quadzie z 6 GB RAM, wiêc to nie ta skala
 do¶wiadczeñ.

Wy¿ej ju¿ pisa³em.

- czy ten 1201 opisaæ "nie kupuj i dlaczego"? ;)

Ja tego w³a¶nie wybra³em. My¶la³em te¿ o Samsungu X120 ale by³ z Vist±.

 Od zawsze ceniê "zapas RAMu", st±d moje pewne obawy (2GB i wiêcej nie ma i
 nie bêdzie)

Te 2GB moim zdaniem Ci wystarczy - tzn. moc tego sprzêtu i tak nie jest zbyt
du¿a, wiêc generalnie nie wiem co Ty chcesz robiæ, ¿eby potrzebowaæ wiêcej ni¿
2GB RAM, a nawet jak bêdziesz mia³ wiêcej to i tak niewiele to zmieni bo w±skim
gard³em bêdzie procesor i dysk.

We¼ te¿ pod uwagê, ¿e im wiêcej RAM tym wolniej siê laptop hibernuje i podnosi
z hibernacji. Wiêc je¿eli Ci zale¿y na szybszym starcie z hibernacji to w ogóle
sk³ania³bym siê do 1GB.

i wewnêtrzne przekonanie, ¿e "z XP lepiej".

Totalnie niczym nieuzasadnione tzn. w przypadku Visty to bym siê zgodzi³, ale
7ka jest du¿o lepsza od XP (nie mówi±c ju¿ o Vi¶cie).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-08 05:02:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 7 Feb 2010, Konrad Kosmowski wrote:

** Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

- ceny do 1500 z³, 1800 brutto 22% VAT bezwzglêdnie max (z dostaw±)

W tej cenie nie kupisz sensownego o parametrach, które wymieni³e¶ i tyle.

  Przyjêto.

XP na wspó³czesnym sprzêcie WOLNIEJSZE od 7ki.

  To teoria czy praktyka, albo inaczej - mia³e¶ okazjê pracowaæ na
*takim samym* netbooku z XP i '7? Bo ja nie, i dlatego nie mam
jednostki miary do oceny :(

  Dobra, wstêpnie przyjmujê ¿e "problem 7'" mam odpu¶ciæ (jak nikt
nie zareklamuje tezy przeciwnej ;))

Kupowaæ dzisiaj XP nie maj±c konkretnych powodów

  Jedynym ew. powodem by³a obawa "wydajno¶ciowa".

I ja to piszê jako generalnie Linuksiarz i niespecjalny fan systemów MS - 7ka
im siê uda³a. :)

<OT>
  Mam zastrze¿enia jedynie do (spowodowanego ichnim d±¿eniem do DRM)
problemu "przymusu" podpisywania sterowników dla 64-bit (wiem ¿e
mo¿na obej¶æ, ale "jako¶" i AFAIR blokuje odtwarzanie z DRM).
  Tak, wadzi mi, FreeOTFE nie mo¿na "normalnie" zapu¶ciæ (i wszystkiego
co ma w³asne drivery)
<\OT>

- "normaln±" instalacjê, a nie "zrób sobie sam obraz instalacji za¶mieconego
systemu"

Raczej zapomnij

  Tak mi wysz³o :(, ale przezornie podpu¶ci³em, ¿e mo¿e kto¶ co¶ poleci ;)

Oczywi¶cie fajnie by³oby mieæ po prostu oryginalny no¶nik od
MS, ale za to siê DOP£ACA

  Oryginalny no¶nik nie by³by problemem, o ile nie ma przeszkód
formalnych w u¿yciu no¶nika z innego komputera... wróæ, problem
bêdzie, bo "oryginalnie" pewnie bêdzie OEM, a no¶nik BOX
(pewnie standardowo etykiet± dysku i podobnymi ficzerami
bêdzie siê ró¿ni³, niezale¿nie od klucza).
  Dop³ata do no¶nika problemu nie powinna stanowiæ - kryterium
cenowe jest wtórne, ale jest, goto .podatki ;)

(o ile w ogóle jest taka mo¿liwo¶æ) - te kryterium
wyboru mo¿esz sobie generalnie odpu¶ciæ bo tylko bez sensu sobie zawê¿asz.

  Przyj±³em. Bêdê siê martwi³ pó¼niej :>

- "niedostateczna moc"; widzia³em komentarze, ¿e np. Asus 1101HA
[...]
Dwurdzeniowe Atomy z HT czy te oparte o ULV s± ca³kiem przyzwoite. Cudów siê
nie spodziewaj

  No nie spodziewam. Zastrzega³em ¿e "nie chcia³bym siê naci±æ".

Myszkê sobie via BT podepnij.

  A to pr±du nie ¼re?

Poza tym nie rozumiem tej kwestii... chcesz
netbooka z np. 6 portami USB?

  Nie, ale przyuwa¿y³em ¿e s± z 1 i z 2 portami, im wiêcej tym lepiej,
bo liczê siê z potrzeb± dopinania "czego¶" czasem (a to pen, a to
skaner).

widzê ASUSa 1201 HA.

No w³a¶nie tego Asusa mia³em Ci zamiar zaproponowaæ,

  No to mnie cieszy :)
  Nie da siê ukryæ, ¿e trochê siê ju¿ pogodzi³em ¿e przeæwiczê
"¿ycie z glare", przynajmniej do¶wiadczenia nabêdê :>
(albo obklejê foli±, tym razem nie w celach "ochronnych", lecz
zmatowienia :>")

Samsungowi X120 (s³abo dostêpny i niestety na polskim rynku z Vist±

....i 10", ju¿ odpad³ ;)

Niestety wszystkie maj± swoje wady: brak rozszerzonej baterii

  Napisz ile 1201 "trzyma", znaczy jak bardzo odbiega od reklam :D

w polowych warunkach odpaliæ konsolê czego¶, odpaliæ film na rzutnik, zrobiæ
prezentacjê, w drodze posurfowaæ czy poczatowaæ - do tego siê nadaje.

  To OK. Pasuje.

Ale jako stacji roboczej to bym tego nie traktowa³.

  Y... tego... "stacja robocza" by³a wymieniona (quad 6600, 6GB RAM,
znaczy komp stary i s³aby, wiem ;))

A wydaje mi siê, ¿e tego w³a¶nie oczekujesz - spory b³±d.

  Spory b³±d w ocenie :D

Je¿eli to ma byæ twój podstawowy laptop

  NIE U¯YWAM LAPTOPA, chyba ¿e BEZWZGLÊDNIE MUSZÊ.
  A i to zawsze z awanturê o "normaln± mysz" ;)
  I nie mam zamiaru u¿ywaæ, jak nie muszê (dobrowolnie).
  Dlatego mam zero do¶wiadczeñ w³asnych :)
  Jedynym dotychczas spotkanym przypadkiem przymusu by³a "polityka
bezpieczeñstwa" w miejscu w którym mia³em co¶ zrobiæ.
  Ale czasem "co¶ by siê przyda³o" mieæ ze sob± (nieraz), stacjê
robocza z monitorem trochê ¼le siê wozi tramwajem, laptop
jako taki te¿ odpada (rozmiary, rozmiary i waga, w tej kolejno¶ci
i proporcji), to ustali³em ¿e netbooka sobie zaaplikujê,
a limit rozmiaru to "ma siê zmie¶ciæ pod typowymi papierami",
czyli A4.

- jak bardzo *statycznie* przeszkadza glare?

....mia³o byæ "statystycznie" oczywi¶cie

A masz wybór? Nie widzia³em netbooka (Atom dual lub ULV) o sensownej wydajno¶ci
bez ekranu glossy.

  Znaczy paczka Samsungów (N510, N270,...) z okazji "nie dual" siê
nie ³api± na "wydajno¶æ", dobrze rozumiem?
  No to nie mam.
  Czujê siê uspokojony ;)

We¼ te¿ pod uwagê, ¿e im wiêcej RAM tym wolniej siê laptop hibernuje

  Zazwyczaj to jest pierwsze co wy³±czam.
  No ale tak, nie u¿ywam lapkow, wiêc "energia potrzebna na start" mo¿e
przes±dziæ o konieczno¶ci zmiany przyzwyczajeñ.

7ka jest du¿o lepsza od XP

....zachwyty nad "odriverowieniem" w przypadku netbooków, owszem, widzia³em :)

  THX!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-08 17:42:29
Autor: Konrad Kosmowski
Pytanie o netbook (dawno nie by³o ;))
** Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

XP na wspó³czesnym sprzêcie WOLNIEJSZE od 7ki.

To teoria czy praktyka,

Praktyka.

[...]

Jakie¶ bzdury freetardów. Podpisywanie sterowników jest g³ównie ze wzglêdów
bezpieczeñstwa, oczywi¶cie mo¿na sobie do tego dorabiaæ teorie spiskowe jak
kto¶ lubi...

Myszkê sobie via BT podepnij.

A to pr±du nie ¼re?

A bezprzewodowa na USB to pr±d z powietrza bierze? Najczê¶ciej bezprzewodowe na
USB to jest i tak zbastardyzowany BT.

Samsungowi X120 (s³abo dostêpny i niestety na polskim rynku z Vist±

...i 10", ju¿ odpad³ ;)

11,6"...

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-12 11:51:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 8 Feb 2010, Konrad Kosmowski wrote:

[...]

  Daj sobie wcisn±æ tê wersjê, wolno Ci.

oczywi¶cie mo¿na sobie do tego dorabiaæ teorie spiskowe jak
kto¶ lubi...

  Jak *ja* mam zamiar *zawierzyæ* warto¶ci certyfikatów Microsoftu
czy to co do stabilno¶ci czy bezpieczeñstwa systemu, to powinienem
*móc* z tego skorzystaæ, a nie *musieæ*.

Myszkê sobie via BT podepnij.

A to pr±du nie ¼re?

A bezprzewodowa na USB to pr±d z powietrza bierze?

  A kto¶ pisa³ o bezprzewodowej? :O
(przewodowa te¿ bierze, ale tyle co na LEDa)

BTW: oczywiscie thx za info o "praktyce", jak ktoœ jeszcze *PRÓBOWA£*
zapuœciæ na tym samym sprzêcie klasy netbook XP i "7" to proszê siê przyznaæ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-13 04:21:24
Autor: Konrad Kosmowski
[...]

No do tej pory jako¶ nie specjalnie widzia³em dzia³aj±ce DRM, a scenariusz w
którym podpisywanie sterowników zwiêksza bezpieczeñstwo to ju¿ sam sobie
wymy¶l. Ufam, ¿e jeste¶ rozs±dny.

Te¿ do koñca nie jestem pewny (tutaj proszê o sprostowanie) czy na pewno jest
tak, ¿e to jest wymuszone - na pewno mo¿esz podpisaæ sterownik samemu, a pewnie
te¿ jest jaki¶ tryb debug. Tylko po prostu dla typowego u¿ytkownika
bezpieczniej jest niech on nie ³aduje sterowników nie wiadomo sk±d. Windows to
jest jednak system konsumencki.

[...]

Wydaje mi siê, ¿e tak dok³adnie jest - mo¿esz samodzielnie podpisaæ sterownik.

[...]

A... na kablu. To u¿yj takiej na BT nie bêdziesz mia³ problemu z okupowanym
portem USB. BT ¿re tyle co nic z baterii laptopa (totalnie pomijalne), a myszki
na BT na zestawie baterii AA dzia³aj± ponad rok.

Z tymi problemami to ja dochodzê do wniosku, ¿e sam je sobie po prostu lubisz
sprawiaæ.

BTW: oczywiscie thx za info o "praktyce", jak kto? jeszcze *PRÓBOWA£*
zapu?ciæ na tym samym sprzêcie klasy netbook XP i "7" to proszê siê przyznaæ.

Ej ale przecie¿ kto by Ci nie napisa³ to bêdziesz wiedzia³ wiêcej i mia³ swoje
w±tpliwo¶ci - kup sobie te XP i b±d¼ dumny z udanego zakupu. Bo to siê nudne
robi. :)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-13 13:46:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytanie o netbook (dawno nie by³o ;)) [OT]
On Sat, 13 Feb 2010, Konrad Kosmowski wrote:

** Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

Daj sobie wcisn±æ tê wersjê, wolno Ci.

No do tej pory jako¶ nie specjalnie widzia³em dzia³aj±ce DRM,

....problem w tym, ¿e aktualnie zbyt wiele zmierza w stronê
stworzenia rozwi±zania, którze *rzeczywi¶cie* pozbawi u¿yszkodnika
kontroli nad w³asnymi danymi (na jego w³asnym kompie).

a scenariusz w którym podpisywanie sterowników zwiêksza
bezpieczeñstwo to ju¿ sam sobie wymy¶l.

  Po co wymy¶laæ?
  Zawsze jest bezpieczniej, je¶li *mo¿na* zastosowaæ jakie¶ rozwi±zanie.
  Ale to *JA* chcê decydowaæ, *CZYJ* podpis akceptujê, czy siê nie
do¶æ jasno wyrazi³em?

  MSkonstrukcja :> zmierza do tego, ¿e jedynym akceptowalnym podpisem
ma byæ podpis MS.
  Za¶ s± mocne podejrzenia, ¿e kryterium wydania tego podpisu jest tak
naprawdê "nienaruszalno¶æ DRM".
  Zwróæ uwagê - od paru lat MS usi³uje u¿yszkodnikom wcisn±æ rozumowanie
"ochrona danych *przed u¿ytkownikiem* == bezpieczeñstwo"!
  Jakby kto pyta³, mnie to trochê irytuje.

Ufam, ¿e jeste¶ rozs±dny.

  A ja ufa³em ¿e uwa¿nie czytasz ;) - nie mam nic przeciwko podpisom.
  Dopóty to ja pozwalam na wybór kó³ka z kluczami.

Te¿ do koñca nie jestem pewny (tutaj proszê o sprostowanie)
czy na pewno jest tak, ¿e to jest wymuszone

  W wersji 64-bit jest, z zastrze¿eniami ni¿ej.

- na pewno mo¿esz podpisaæ sterownik samemu,

  Nie dzia³a, nie jest uznawany za "koszerny".
  Przypomnê: 64-bit. Podpis musi byæ "MS".

a pewnie te¿ jest jaki¶ tryb debug.

  Jest, to prawda.
  Tyle, ¿e o ile (tym razem je¶li ja siê mylê to poproszê o sprostowanie)
jest w³±czony, to biblioteki DRM nie dzia³aj±.
  A jak dzia³aj±, to po kolejnym SP przestan± ;)

  MS najwyra¼niej prowadzi stopniow± "wojnê o DRM", blokuj±c po
kawa³ku dostêpne ¶cie¿ki. Nie wiem jaki to ma cel, byæ mo¿e nie
chcieli zrobiæ bezwzglêdnej blokady w jednym kroku, ze wzglêdu
na mo¿liwe unieruchomienie komputerów z niepodpisanymi sterownikami.

  W ka¿dym razie z opisów wynika, ¿e co SP - to restrykcje rosn±:
http://www.tipandtrick.net/2008/permanently-turn-off-and-disable-64-bit-x64-windows-vista-forced-driver-signature-signing-with-readydriver-plus/
http://thebackroomtech.com/2007/11/05/howto-disabling-driver-signing-in-windows-vista-64-bit/
"the disable drivers integrity checks options no longer works after Microsoft released new kernel security"
http://www.mydigitallife.info/2008/02/26/unable-to-disable-integrity-checks-cause-drivers-not-found-in-64-bit-vista-x64/

  Wszystko linkami st±d:
http://www.freeotfe.org/docs/Main/impact_of_kernel_driver_signing.htm

Tylko po prostu dla typowego u¿ytkownika
bezpieczniej jest niech on nie ³aduje sterowników nie wiadomo sk±d. Windows to
jest jednak system konsumencki.

  Y tam, mo¿na by jaki¶ flejm wysma¿yæ, ale mi siê nie chce :)

[...]

  W 32-bit mo¿e tak, nie przygl±da³em siê.

[...myszka...]
[...]

  Thx.
  Acz podejrzewam ze to "z rolk±" (a nie na LED)?

[...]

  XP mam :P, czego nie mam, to (chwilowo) netbooka na którym móg³bym porównaæ :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-09 10:10:10
Autor: Rados³aw Sokó³
Gotfryd Smolik news pisze:
- rozmiaru A4. Dajmy na to "+2mm" prze¿yjê. 12", 11,6" niechêtnie

Ale¿ to nie netbook tylko zwyk³y notebook.

Netbooki to 9", ewentualnie 10". I waga poni¿ej 1.5 kg.

- "normaln±" instalacjê, a nie "zrób sobie sam obraz instalacji
 za¶mieconego systemu"

Tego chyba ¿aden producent nie oferuje.

 Glare, Windows 7... no i teraz nie wiem, pomó¿cie :)

Nie narzekaj na Windows 7. Wszystkie nowe komputery bêd±
mia³y *tylko* Windows 7, a do tego wcale nie jest to system
wolniejszy czy a¿ tak bardziej obci±¿aj±cy komputer od XP.

- jak bardzo da mi w ko¶æ Windows 7? Bo owszem, betê po¿ywa³em
 trochê, ale na Quadzie z 6 GB RAM, wiêc to nie ta skala
 do¶wiadczeñ.

Pracujê z Vist± na 1.5 GiB RAMu i jest dobrze.

Nie przeno¶ na Windows 7 wniosków ze starych recenzji
Visty RTM, która to wersja faktycznie potrzebowa³a 2 GiB
RAMu, ¿eby chodziæ sensownie, a 4 GiB, by szybko ;) Vista
SP1 i pó¼niejsze (i równie¿ Windows 7, który jest bardzo
podobnym systemem) na 1 GiB chodz± akceptowalnie, na 1.5 GiB
dobrze, a na 2 GiB szybko.

Podsumowuj±c: szukaj normalnego komputera przeno¶nego 12"
z pojemn± bateri±, a nie ograniczaj siê do kategorii "net-
book", która jednak jest w ca³kiem innym kierunku, ni¿ Two-
je wymagania :) I - je¶li chcesz mieæ *dobry* komputer -
raczej przeznacz na zakup 2000-2500 z³.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-12 11:44:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Feb 2010, Rados³aw Sokó³ wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:
- rozmiaru A4. Dajmy na to "+2mm" prze¿yjê. 12", 11,6" niechêtnie

Ale¿ to nie netbook tylko zwyk³y notebook.

  Nie ma sprawy. Byle w A4 siê zmie¶ci³ (obok papierów).

 Glare, Windows 7... no i teraz nie wiem, pomó¿cie :)

Nie narzekaj na Windows 7.

  Nie narzekam, przyj±³em!

[...]

  Nie, praca na przeno¶nym kompie nie jest "dobra", jednak
nie pójdê w tym kierunku. Za dwa lata "dobry" komp bêdzie
i tak przestarza³y, bêdzie trzeba to kupiê nowy, nie bêdzie
trzeba to zostanie ten "niedobry", w wersji trzeciej sam
siê zepsuje :D

pzdr, Gotfryd

Pytanie o netbook (dawno nie by³o ;) )