Pytanie o odkurzacz kominkowy

Data: 2009-09-21 13:37:31
Autor: Paweł
Pytanie o odkurzacz kominkowy
Witam
chciałbym zapytać szanownych grupowiczów o opinię nt. tzw. odkurzaczy kominkowych
chodzi mi dokładnie o separator/odkurzacz generalnie coś takiego jak tu:
http://allegro.pl/item738530489_filtr_separator_odkurzacz_kominek_grill_do_grilla.html

chciałbym takim wynalazkiem wyczyścić sobie zawartość wyczystki na dole komina
mam bardzo utrudniony dostęp do niej bo drzwiczki wyczystki są mocno schowane za piecem

mam kilka pytań, wątpliwości
1. czy coś takiego wogóle działa
2. czy odfiltruje mi sadzę z komina czy równie dobrze mógłybym to zrobić zwykłym odkurzaczem, skazując go na rychłą śmierć :)

może podzieli się ktoś opiniami o takim sprzęcię
z góry dzięki
pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-09-21 15:06:48
Autor: gdaMa
Pytanie o odkurzacz kominkowy
*Paweł*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

1. czy coś takiego wogóle działa

Działa, ale dobrze jeżeli twój odkurzacz ma regulację ssania (jak nie ma to
trzeba pilnować by nie przyssał się do filtra w separatorze ;))

2. czy odfiltruje mi sadzę z komina czy równie dobrze mógłybym to
zrobić zwykłym odkurzaczem, skazując go na rychłą śmierć :)

Jak stać cię na zakup nowego odkurzacza pi razy drzwi raz w miesiącu (nie
wiem jak często będziesz czyscił ten kominek) to możesz i odkurzaczem.

Separator używamy też przy pracach wykończeniowych poddasza - gruz, pył,
resztki wełny czy styropianu. Zdarzało mi się odkurzać podłogę czy bagażnik
w samochodzie. Z kubełka siup do śmieci a w odkurzaczu trzeba by było
wymieniać na nowy worek :)

--
Pozdrawiam,
Magda *gdaMa*

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4442 (20090921) __________

Data: 2009-09-21 19:08:14
Autor: Prawusek

"gdaMa" <grodan@wp.pl> wrote in message
> [...]

bagażnik
w samochodzie. Z kubełka siup do śmieci a w odkurzaczu trzeba by było

A wystarczy Hyla i jakis płyn zwilżający sadze i wszystko zostaje w
zbiorniku.

Data: 2009-09-21 17:30:32
Autor: Tadek
Paweł pisze:
[...]

swobodnie wyczyścisz, jednak pamiętaj że sadza z komina gdzie palisz węglem ma inną frakcję, ja osobiście dolewam wody tak jakieś 10-15cm do tego wiaderka i często czyszczę jak ma dużo do wybrania. Ogólnie sprawdza się idealnie. Odkurzaczem zwykłym nawet nie próbuj, spalisz silnik.

Data: 2009-09-23 16:00:25
Autor: Aleksander
[...]

Spalę silnik bo ?

Inna kwestia, że pewnie na jedno wyczyszczenie kominka poszło by
z 5 nowych worków papierowych ;) ale jakby je szybko wymieniać,
np: po minucie odkurzania, to co miałoby się spalić i dlaczego ?

Aleksander.

Data: 2009-09-22 08:05:56
Autor: Paweł
Pytanie o odkurzacz kominkowy

może podzieli się ktoś opiniami o takim sprzęcię
z góry dzięki
pozdrawiam
Paweł

Wielkie dzięki za informacje