Data: 2014-03-05 13:27:57 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
Witam.
Mam w tej chwili założone jakieś "defaultowe" opony 28 x 1.6. Mają one bieżnik "traktor" - gęstszy pośrodku, mniej gęsty na zewnątrz. W sklepie nie chciałem kombinować z oponami gdyż nie mam wystarczającej wiedzy aby wiedzieć co biorę. Czy jest możliwe (i uzasadnione) zmniejszenie oporu toczenia poprzez wymianę opony / obu opon? Chodzi mi o odczuwalną poprawę. Mam na myśli jazdę po asfalcie. W terenie opór toczenia raczej będzie zniwelowany poprzez większe opory wszelakich przeszkód (korzeni, kamieni itp) zapewne. Jednakże nie chcę w ten sposób uczynić roweru niezdolnym do poruszania się w terenie lub niebezpiecznym na piachu. Jeśli nie da się tego pogodzić, to trudno. Dziękuję za Wasze komentarze. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-05 12:51:34 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
A model konkretnie jaki bo bez tego ciezko cokolwiek mowic, aczkolwiek 1.6 sugeruje, iz nie jest to jakis terenowy demon ;-) Mialem przez chwile Maxxis Detonator - na srodku zupelny slick. W predkosci to roznica ok 2-3 km/h z tego co pamietam, no i duzo latwiej sie startowalo, wiec do miasta super (o ile jezdzi sie po drodze/chodniku). Po twardej ziemi tez dobrze jechaly. Moim zdaniem zamiany "traktor" na "mniejszy traktor" nawet nie odczujesz, mozesz ew. popatrzec w kierunku semislickow. -- Artur |
|
Data: 2014-03-05 12:55:19 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote:Sprawdzilem, ten Twoj Xenon jest wyposazony w Schwalbe Smart Sam. Nie mialem ich ale patrzac jak wygladaja to moim zdaniem gra nie warta swieczki. -- Artur |
|
Data: 2014-03-05 18:25:05 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 13:55, AZ pisze:
Sprawdzilem, ten Twoj Xenon jest wyposazony w Schwalbe Smart Sam. Nie mialem W sensie, że wymiana jest nie warta świeczki czy ich stosowanie? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-05 19:05:22 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
P.S.
Zapomniałem spytać o dętki. Musze kupić na zapas aby się nie obudzić z ręką w nocniku. Jakie do tej opony pasują? Szału można dostać z oznaczeniami. Czy one też muszą mieć rozmiar 1.6 czy nie ma czegoś takiego i jakiś zakres obowiązuje? Czy są lepsze i gorsze? Chciałbym się trzymać wentyli FV konsekwentnie. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-05 19:44:10 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
W sensie, ze wymieniajac je na inne bardziej "lagodniejsze" nie odczujeszSprawdzilem, ten Twoj Xenon jest wyposazony w Schwalbe Smart Sam. Nie mialem roznicy w predkosci bo te i tak sa dosc lagodne. Detki maja podane zakresy do jakich opon pasuja np. 1,5-1,75. Kupuj to co miesci sie w zakresie, detka na wieksza opone bedzie sie w srodku zaginac i po jakims czasie moze sie po prostu przetrzec. Sa lepsze i gorsze, chociaz ja nigdy na to nie zwracalem uwagi :-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-05 21:55:47 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 20:44, AZ pisze:
W sensie, ze wymieniajac je na inne bardziej "lagodniejsze" nie odczujesz Ok, więc temat umiera :-) Detki maja podane zakresy do jakich opon pasuja np. 1,5-1,75. Kupuj to Średnica 28 cali i nic więcej nie trzeba wiedzieć poza w/w? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-05 13:22:59 | |
Autor: akarm | |
Pytanie o opony | |
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 21:55:47 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
Ok, wiêc temat umiera :-) Na szczê¶cie s± jeszcze siode³ka, liczniki, manetki, ok³adziny, itd... |
|
Data: 2014-03-06 08:36:07 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Nic wiecej :-)Detki maja podane zakresy do jakich opon pasuja np. 1,5-1,75. Kupuj to -- Artur |
|
Data: 2014-03-06 10:28:06 | |
Autor: JDX | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-06 09:36, AZ wrote:
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote:No szerokość opony również wypadałoby znać - w końcu sam napisałeś, że dętki mają podane zakresy szerokości opon do jakich pasują. :-) |
|
Data: 2014-03-06 09:34:00 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-06, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
On 2014-03-06 09:36, AZ wrote:"poza w/w" a tam jest o szerokosci. -- Artur |
|
Data: 2014-03-06 12:01:18 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 09:36, AZ pisze:
Nic wiecej :-) Dzięki :-) -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-05 20:42:56 | |
Autor: JDX | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05 19:05, Marek wrote:
P.S.A co to za wentyl? Bo ja słyszałem tylko o AV, SV, DV i RV. W każdym razie wg specyfikacji Unibike Xeon ma dętki "SCHWALBE / SV" więc właściwą dętką będzie np. Schwalbe SV-17, ewentualnie (cięższa, bo przeznaczona do szerszych opon) SV-19. Wg Schwalbe pasować jeszcze będą SV-18 i SV-19A zaliczane do klasy "extra light". Tutaj możesz sam sobie sprawdzić: http://www.schwalbe.com/en/schlaeuche.html Co do opon, to ciekawym i stosunkowo tanim kompromisem pomiędzy asfaltem a "terenem" są Schwalbe Silento: http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/silento.html. Jeżdżę na nich od 3 lat i w sumie jestem zadowolony, chociaż podejrzewam, że "kanciastość" tych opon po bokach mocno przyczynia się do niestabilności roweru na piachu. Za to na osłodę mają pasek odblaskowy. Natomiast jeśli chodzi o opory toczenia, to tydzień temu zdjąłem Marathony Winter 28x1,6 (kolcowane), założyłem wspomniane Silento 1,6/1,75 i rower śmiga jak burza. :-) |
|
Data: 2014-03-05 19:49:50 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
On 2014-03-05 19:05, Marek wrote:To inne oznaczenie SV czyli po prostu Presta ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-05 22:26:30 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 20:42, JDX pisze:
Chciałbym się trzymać wentyli FV konsekwentnie.A co to za wentyl? Bo ja słyszałem tylko o AV, SV, DV i RV. Kolega AZ już odpowiedział, że FV = SV W każdym O, dziękuję. :-) http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/silento.html. Jeżdżę na nich od 3 A co sądzisz o marathon mondial? Drogie ale nie są "kwadratowe".
Czyli czujesz różnicę? Te zimowe mają podobny bieżnik do mojej jak widzę... -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-06 08:54:34 | |
Autor: JDX | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05 22:26, Marek wrote:
[...] A co sądzisz o marathon mondial? Drogie ale nie są "kwadratowe".Nic nie sądzę ponieważ ich nie używałem. Aczkolwiek w zamian za kończące mi się Silento planuję sobie kupić Marathon Plus, ewentualnie Plus Tour. Przede wszystkim ze względu na wkładkę antyprzebiciową, ale też ze względu na ich "okrągłość" i rzekomo większą odporność na starzenie. Owszem czuję, ale IMO wynika ona nie tyle z różnic w kształcie bieżnikaNatomiast jeśli chodzi o opory toczenia, to tydzień temu zdjąłem co z kolców. :-) Notabene: bardzo polecam Marathon Winter, tanie nie są, ale jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. |
|
Data: 2014-03-05 18:23:02 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 13:51, AZ pisze:
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote: tu zalazłem taką: http://nextdaytyres.co.uk/details.aspx/Smart-Sam-700x40/154/585 Mialem przez chwile Maxxis Detonator - na srodku zupelny slick. W predkosci Zupełnego slicka trochę obawiałbym się na mokrej nawierzchni. Jakiś tam bieżnik zawsze powinien być. Zapewne nieduża różnica będzie w oporach a trochę bezpieczniej zawsze. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-05 19:40:07 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Na mokrym sprawowaly sie zadziwiajaco dobrze, w sumie przy rowerowych predkosciach ciezko o aqua planning ;-) Moim zdaniem zostan przy tym coMialem przez chwile Maxxis Detonator - na srodku zupelny slick. W predkosci masz. -- Artur |
|
Data: 2014-03-05 21:11:02 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o opony | |
Marek wrote:
W dniu 2014-03-05 13:51, AZ pisze: Poczytaj: "[...]People ask, "But don't slick tires get slippery on wet roads, or worse yet, wet metal features such as expansion joints, paint stripes, or railroad tracks?" The answer is, yes, they do. So do tires with tread. All tires are slippery in these conditions. Tread features make no improvement in this.[...]" http://www.sheldonbrown.com/tires.html#tread -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-05 12:39:57 | |
Autor: Ignac | |
Pytanie o opony | |
W dniu środa, 5 marca 2014 21:11:02 UTC+1 użytkownik Coaster napisał:
"[...]People ask, "But don't slick tires get slippery on wet roads, or worse yet, wet metal features such as expansion joints, paint stripes, or railroad tracks?" The answer is, yes, they do. So do tires with tread. All tires are slippery in these conditions. Tread features make no improvement in this.[...]" Tupeciarz z tego S.B.,to też pójdę tym tropem i się zapytam,czy aby przyczyną "zejście" guru nie były śliki na mokrej drodze. |
|
Data: 2014-03-06 08:34:22 | |
Autor: coaster | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 21:39, Ignac pisze:
W dniu środa, 5 marca 2014 21:11:02 UTC+1 użytkownik Coaster napisał:Ignac, gdybym Cie nie znal, to bym pomyslal, ze kieruja Toba jakies niskie pobudki - np. zazdrosc o slawe i autoryted Sheldona. Wyjatkowo plaski i niesmaczny dowcip. Wstydz sie! :-( -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-06 06:27:24 | |
Autor: Ignac | |
Pytanie o opony | |
W dniu czwartek, 6 marca 2014 08:34:22 UTC+1 u¿ytkownik coaster napisa³:
Ignac, gdybym Cie nie znal, to bym pomyslal, ze kieruja Toba jakies niskie pobudki - np. zazdrosc o slawe i autoryted Sheldona. Wstydzê siê.Ale kontestowa³bym mocno jego tezê,¿e opony z,czy bez bie¿nika s± tak samo ¶liskie na mokrym.Zastanawiam siê,te¿ czy kto¶ z bikerów zap³aci³ najwy¿sz± cenê za takie info na temat opon,ja siê na to nabraæ nie dam,autorytet zobowi±zuje do odpowiedzialno¶ci. Bie¿nik mo¿e z trudem,ale jednak wyci¶nie bardziej wodê pod opon± i znajdzie choæ trochê lepszy kontakt z pod³o¿em,intuicja mi to podpowiada. |
|
Data: 2014-03-06 19:08:39 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o opony | |
Ignac wrote:
W dniu czwartek, 6 marca 2014 08:34:22 UTC+1 u¿ytkownik coaster napisa³: Zmien zatem intuicje - kolo szosowki bez bieznika radzi sobie bez problemu z "usuwaniem wody". Bienik za to wode "zabiera" bardziej niz slick. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-06 08:43:12 | |
Autor: JDX | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-05 21:39, Ignac wrote:
[...] Tupeciarz z tego S.B.,to też pójdę tym tropem i się zapytam,czyO ile pamiętam, to walczył z jakąś chorobą (białaczką?) i prawie na pewno nie było to zejście z powodu źle dobranych opon. |
|
Data: 2014-03-06 08:54:23 | |
Autor: coaster | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 08:43, JDX pisze:
On 2014-03-05 21:39, Ignac wrote:Okazalo sie, ze ma stwardnienie rozsiane a zmarl na atak serca. W tym roku w lutym mielo szesc lat... :-( -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-05 22:41:12 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 21:11, Coaster pisze:
Poczytaj: Hmmm... ciekawe. Kiedyś jeździłem na ścigaczu, również na slickach miękkich tak, że guma pod palcem się łuszczyła. Niesamowita przyczepność na asfalcie. Na mokrym taka opona była z kolei skrajnie niebezpieczna. Na piachu (jego garść na zakręcie) jeszcze bardziej. Zmiana opon na bieżnikowane robiła dużą różnicę. Wiem, że rower to co innego, nie mam tu doświadczeń zbyt dużych jednakże obawy mam zakodowane w głowie. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-06 02:48:56 | |
Autor: Iguan_007 | |
Pytanie o opony | |
On Thursday, March 6, 2014 7:41:12 AM UTC+10, Marek wrote:
Hmmm... ciekawe. Kiedy¶ je¼dzi³em na ¶cigaczu, równie¿ na slickach
A coz to za opona byla w takim razie? Jezdze na scigaczu caly rok, czesto w tropikalnych ulewach i jakiegos skrajnego niebezpieczenstwa w deszczu nie zaobserwowalem. To byla jakas specjalna torowa/zniszczona opona czy mowisz o predkosciach autostradowych (ktorych na rowerze raczej nie doswiadczysz)? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2014-03-06 12:17:35 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 11:48, Iguan_007 pisze:
Torówka oczywi¶cie. Wcale nie jaka¶ unikalna. W Poznaniu na torze koledzy czêsto na takich je¼dzili. Na ulicê w nich nie wyjedziesz. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-06 11:20:15 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-06, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
O, a czemu? ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-06 18:39:01 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 12:20, AZ pisze:
O, a czemu? ;-) No dobra... ja wyjechałem parę razy :-D -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-07 09:12:01 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-06, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
W dniu 2014-03-06 12:20, AZ pisze:Eee tam, jezdzilem regularnie po ulicach na takich ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-06 08:32:47 | |
Autor: coaster | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-05 22:41, Marek pisze:
W dniu 2014-03-05 21:11, Coaster pisze: Nie do konca zrozumiales - kazda opona rowerowa na sliskim ma mniejsza przyczepnosc. A klockowana moze miec na mokrym asfalcie jeszcze gorsza - szczegolnie w zakrecie - klocek jest elastyczny, ugina sie, opona taka ma mniejsza powierzchnie styku z nawierzchnia. W kolarce mam opony 25 i lepiej sie jezdzi w deszczu niz w uzytkowym z 37. Co do piachu na jezdnie, to nie komentuje - odkrywasz "Amerykie". Opon do jazdy autem czy scigaczem nie mozna porownywac z rowerowymi, poniewaz w przypadku roweru zjawisko aquaplaningu/hydroplaningu nie wystepuje. http://www.sheldonbrown.com/gloss_ho-z.html#hydroplaning Zwez narciarzowi narty wodne do szerokosci 2 cm i zobacz jak da sobie rade* :-) * Tak, wiem, ze na samych stopach tez mozna ale nie o to tu chodzi ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-06 10:03:32 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 08:32, coaster pisze:
Nie do konca zrozumiales - kazda opona rowerowa na sliskim ma mniejsza Dobrze zrozumiałem. Dokładnie to skomentowałem o czym teraz piszesz. Napisałem, że mam dokładnie odwrotne doświadczenia zebrane na motocyklu (zaznaczyłem, że to może być inna kategoria doświadczeń mimo podobieństw w budowie pojazdów) i że stąd właśnie mam podświadome obawy. No ale skoro potwierdzasz treść artykułu własnymi obserwacjami, to zapewne tak jest. Aha... a czy policja nie czepia się "łysych" opon jak robi to w przypadku pojazdów silnikowych? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-06 09:10:40 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o opony | |
On 2014-03-06, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Przyczepnosc opony zalezy od uzytej mieszanki do jej produkcji i samejNie do konca zrozumiales - kazda opona rowerowa na sliskim ma mniejsza konstrukcji, bieznik jest po to by odprowadzac wode a przy rowerowych predkosciach nie ma takiej potrzeby (mowie o asfalcie). Jezdze na codzien motocyklem majacym 160 KM i zdarzalo mi sie jezdzic na oponach torowych w deszcz ale ich "sliskosc" na mokrym to wina mieszanki a nie braku bieznika. Teraz mam z tylu cywilna opone ktora na srodku nie ma bieznika i bez problemu da sie na niej jechac 150 km/h w deszczu, a co dopiero rowerowa gumka o szerokosci paru cm? :-) OIDP nie ma zadnych wymagan co do opon rowerowych. Widze, ciagnie Cie do speedingu. To trzeba bylo sobie szosowy rower kupic ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-06 12:13:47 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 10:10, AZ pisze:
Przyczepnosc opony zalezy od uzytej mieszanki do jej produkcji i samej Aaahaaa... to skąd tyle krzyku o bieżnik w autach, motocyklach? Policja to kontroluje. A gdy na slickach wyjedziesz na ulicę, to zapewne drogówka nie pominie tego milczeniem :-) OIDP nie ma zadnych wymagan co do opon rowerowych. Widze, ciagnie Cie Nieeee hahahahaha Poruszam aspekt bezpieczeństwa i mandatowy teraz :-) Z pewnością slicków nie zainstaluję z uwagi na to, że w terenie też śmigam i to niemało. Jakiś kompromis muszę wypracować - o ile takowy istnieje. A więc w miarę wytrzymała opona aby byle kolec akacji nie zaszkodził, bieżnik jakiś być musi co by pod piaszczyste wzniesienie móc podjechać, ewentualnie semi-slick aby asfalt był przyjazny. No i nie kwadratowa. Być może nie zmienię opon ale nadmiar wiedzy mi nie zaszkodzi. :-) -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-06 10:54:52 | |
Autor: coaster | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 10:03, Marek pisze:
W dniu 2014-03-06 08:32, coaster pisze: Kiedys, dawo temu, trudniej bylo o opony - jak przywiezli do sklepu, to schodzily na pniu. Na Stomilach "Tornado" jezdzilem az do komletnego 'wylysienia' (a beznik i tak mialy delikatny w postaci malych wzdluznych prazkow) a potem dlugo, dlugo po 'wylysieniu'. Potem na roznych oponach o raczej skromnych bieznikach, slickach. Nigdy nie mialem zadnych problemow z trakcja. Nie nalezy jednak zapominac, ze jest cos takieg,o co nazywa sie umiejetnosciami i doswiadczeniem - trzeba brac to zawsze pod uwage. Nalezy _praktykowac_ wiedza teoretyczna moze pomoc ale nigdy nie zastapi praktyki. Nie mozna 'przezyc' zycia na podstawie informacji z Internetu... ;-)
LOL. Nie popadajmy w paranoje - nic takiego nie mialo i nie bedzie miec miejca. Inne procedury sa wymagane przy pojazdach mechanicznych. Trzeba bylo poczekac z tym teksztem do pierwszego kwietnia :-))) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-06 12:19:23 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 10:54, coaster pisze:
Nie mozna 'przezyc' zycia na podstawie informacji z Internetu... ;-) Owszem, ale zanim się wyjedzie na ulicę trzeba poznać trochę teorii aby móc przeżyć :-D -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-06 19:01:05 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o opony | |
Marek wrote:
W dniu 2014-03-06 10:54, coaster pisze: Zapewniam Cie, ze jak nie bylo Internetu, to ludzie nie gineli masowo z tego powodu... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-06 20:01:13 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-06 19:01, Coaster pisze:
Wtedy było dużo mniej samochodów więc jazda bez znajomości zasad ruchu drogowego nie oznaczała jednoznacznie ciężkich obrażeń lub śmierci :-P -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-12 11:16:15 | |
Autor: rmikke | |
Pytanie o opony | |
W dniu czwartek, 6 marca 2014 08:32:47 UTC+1 u¿ytkownik coaster napisa³:
Nie do konca zrozumiales - kazda opona rowerowa na sliskim ma mniejsza przyczepnosc. A klockowana moze miec na mokrym asfalcie jeszcze gorsza - szczegolnie w zakrecie - klocek jest elastyczny, ugina sie, ....i dziêki temu uginaniu p³aszczyzna styku z nawierzchni± ma mniejsz± tendencjê do ¶lizgania siê. Guma siê ugnie, zamiast odrywaæ siê od nawierzchni. |
|
Data: 2014-03-12 21:54:13 | |
Autor: artek | |
Pytanie o opony | |
W dniu 2014-03-12 19:16, rmikke pisze:
zdaje ci się. największy upadek na asfalcie (nie licząc psa pod przednim kołem) zaliczyłem na cyklokrossowej oponie z całkiem solidnym (acz drobnym bieżnikiem), po tym jak mi tylne koło uciekło w bok na ostrym mokrym zakręcie, właśnie na tych twoich uginających się klockach. o, dokładnie na takich:Nie do konca zrozumiales - kazda opona rowerowa na sliskim ma mniejsza https://fotos.rennrad-news.de/img/photos/1/8/9/2/0/_/medium/ContinentalTwisterProCyclocross.jpg zaś na asfalcie - nawet na mokrym - najlepiej jeździ mi się na schwalbe kojak w tym samym rozmiarze 700x35. jakbyś nie wiedział - kojaki są całkiem łyse: http://sheldonbrown.com/lasvegas/2006/images/schwalbe-kojak.jpg -- art3k |
|