Pytanie o palmtopy HTC

Data: 2010-02-28 11:40:45
Autor: Kenjiro
Pytanie o palmtopy HTC
Witam

Używam dość leciwego już HTC TYTN II. Myślę o innym HTC, ale jest tyle różnych modeli, Touch Diamond II, Touch HD itd... Który z HTC jest najnowszy technologicznie? Czy w tych nowych HTC ekran przewija się palcem?

Dzięki

Data: 2010-02-28 10:44:06
Autor: Waldek Godel
Pytanie o palmtopy HTC
Dnia Sun, 28 Feb 2010 11:40:45 +0100, Kenjiro napisał(a):

Używam dość leciwego już HTC TYTN II. Myślę o innym HTC, ale jest tyle różnych modeli, Touch Diamond II, Touch HD itd... Który z HTC jest najnowszy technologicznie? Czy w tych nowych HTC ekran przewija się palcem?

HD2
Przewija się palcem w każdym, nawet najstarszym.

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-02-28 12:17:41
Autor: orcio
Pytanie o palmtopy HTC
Kenjiro pisze:
[...]

http://pdadb.net/index.php?m=pdacomparer sam możesz sobie porównać jakie maja bebechy do tego kiedy zostały wypuszczone na rynek

orcio

Data: 2010-02-28 12:31:41
Autor: Adramelech
Pytanie o palmtopy HTC
Kenjiro <kenjiro@satoris.pl> Odpowiedz na
Witam

HTC nie robi palmtopów, a PDA z WM lub androidem.
Palmtopy robi Palm, bo to urządzenia oparte o Palm OS(lub WebOS).

Używam dość leciwego już HTC TYTN II. Myślę o innym HTC, ale jest tyle różnych modeli, Touch Diamond II, Touch HD itd... Który z HTC jest najnowszy technologicznie?

Diamond II o THD to praktycznie to samo, róznią się tylko rozmiarem ekranu.
Najnowszy technologicznie jest THD2.

Czy w tych nowych HTC ekran przewija się
palcem?

W każdym.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-28 12:37:16
Autor: Waldek Godel
Pytanie o palmtopy HTC
Dnia Sun, 28 Feb 2010 12:31:41 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

HTC nie robi palmtopów, a PDA z WM lub androidem.
Palmtopy robi Palm, bo to urządzenia oparte o Palm OS(lub WebOS).

ROTFL!!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Palm-size_PC

"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-02-28 14:49:57
Autor: Atlantis
Pytanie o palmtopy HTC
W dniu 2010-02-28 13:37, Waldek Godel pisze:

ROTFL!!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Palm-size_PC

Nie wspominając już o tym, że "palmtop" to nazwa zwyczajowa, ukuta od
angielskiego "palm" (dłoń) i "top" (góra, wierzch) przez analogię do
laptop (czyli komputer, który można trzymać na kolanach) albo desktop
(komputer leżący na biurku). Palmtop to komputer mieszczący się na
dłoni. Dziwne, że niektórzy mają takie problemy ze zrozumieniem tego. :)

Problem zaczyna się dopiero przy wersji skróconej: "palm". Ten termin
jest już trochę bardziej niejednoznaczny. Może to być zwykły skrót (jak
"lap" albo "lapek"). Jednocześnie jest to nazwa niemalże legendarnej
firmy produkującej PDA, tak więc możemy mieć do czynienia z
rozciągnięciem nazwy na całą kategorię urządzeń (tak samo jak z
adidasami czy rowerami).

Dopiero gdyby pisać np. o iPAQ "Palm" (od dużej litery) - wtedy mamy do
czynienia z rażącym błędem. ;)

Data: 2010-02-28 13:58:10
Autor: Waldek Godel
Pytanie o palmtopy HTC
Dnia Sun, 28 Feb 2010 14:49:57 +0100, Atlantis napisał(a):

[...]

To się zaczęło od tego, że pomijając Newtona (który specjalnie mały to nie
był) były dwa typy urządzeń przenośnych - handheldy:
http://www.lowlevel.cz/log/images/j720_front_s.jpg
i właśnie palmtopy, Microsoft rozróżniał je opisując H/PC i P/PC
http://cvs.egoism.jp/dezimonoroom/img/genio.jpg

[...]

Proste - z dużej litery piszemy nazwy własne - Palm to palmtop firmy Palm
Inc, palm to dowolny palmtop, skrócona nazwa palmtop.

"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-28 21:05:21
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
Waldek Godel pisze:
[...]

Waldus ektrapoluje cos niszowego z windowsem na reszte swiata. Nazewnictwo Microsoftu nikogo nie interesuje bo jak zwykle sami sie zgubili w swej glupocie.  Obecnie to i tak sa "Phone"

PDA to czasy "przed telefonowe" przy czym o ile te oparte na Palm OS zwyczajowo nazywamy palmtopami (byly zdecydowanie mniejsze od Microsoftowych cegieł zwanych zwyczajowo PDA a nieco pozniej Pocket PC).

Po wprowadzeniu modułow telefonicznych nazwa PDA zostala glownie z tego powodu iz telefon byl doklejony na sile do zwyklego PDA. Microsoft kiedys wylansowal nazwe smartphone do nazywania tak telefonów z Windows Mobile bez dotyku. Ale jak zwykle swiat "olal wersje Microsoft"

Obecnie obowiazujaca nazwa to smartphone. A nazwe PDA zostawia sie do urzadzen bez modulu telefonicznego.

Data: 2010-03-02 10:11:11
Autor: Tomek
Pytanie o palmtopy HTC

Proste - z dużej litery piszemy nazwy własne - Palm to palmtop firmy Palm
Inc, palm to dowolny palmtop, skrócona nazwa palmtop.

--

Skoro już się poprawiamy, to nie "z dużej litery" - to błąd i rusycyzm. Poprawnie po polsku - piszemy "dużą literą" albo "wielką literą".
Tomek

Data: 2010-02-28 18:24:32
Autor: Adramelech
Pytanie o palmtopy HTC
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> Odpowiedz na news:vsvqawfumfmw$.dlglepper.institute.com:

[...]

Wikipedia, phi.
To wszystko to jest PDA. I PDA dzielą się na PocketPC czyli Windowsy, i Palmytopy, czyli urządzenia na PalmOS. Teraz doszły PDA na iphoneos i androidzie.
W swoim czasie Palm zdominował praktycznie rynek stąd potoczna nazwa palmtop na każde PDA.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-28 18:45:56
Autor: Waldek Godel
Pytanie o palmtopy HTC
Dnia Sun, 28 Feb 2010 18:24:32 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

W swoim czasie Palm zdominował praktycznie rynek stąd potoczna nazwa palmtop na każde PDA.

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.

"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-03-01 08:14:14
Autor: news.icm.edu.pl
Pytanie o palmtopy HTC

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info>

W swoim czasie Palm zdominował praktycznie rynek stąd potoczna nazwa palmtop
na każde PDA.

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.

A były wtedy palmtopy ?

Data: 2010-03-01 08:19:17
Autor: Waldek Godel
Pytanie o palmtopy HTC
Dnia Mon, 1 Mar 2010 08:14:14 +0100, news.icm.edu.pl napisał(a):

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.

A były wtedy palmtopy ?

tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-03-01 13:07:49
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 1 Mar 2010 08:14:14 +0100, news.icm.edu.pl napisał(a):

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.
A były wtedy palmtopy ?

tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

Udowodnij iz slowo palmtop jest starsze od urzadzenia
USR Robotics o nazwie Palm Pilot.  Oczywiscie nie jest ale godel wie lepiej

Data: 2010-03-01 13:23:19
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
Jan Strybyszewski pisze:
Waldek Godel pisze:
[...]

A dokladnie od dnia zastrzezenia nazwy Palm  jeszcze przed premiera Palm Pilota

Data: 2010-03-01 13:15:49
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 1 Mar 2010 08:14:14 +0100, news.icm.edu.pl napisał(a):

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.
A były wtedy palmtopy ?

tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

Buhahha sugerujesz ze palm-size-pc jest starsze od Palm Pilota.
Uprzejmie informuje iz "palm-size-pc" jest pochodna sugerujaca "peceta wielkosci palm pilota" co oczywiscie bylo bzdura gdyz Windows CE nigdy nie mial nic wspolnego z pecetem.

Niedlugo dowiemy sie ze Microsoft sprowadzil miliony lat temu  Windozaury

Data: 2010-03-01 16:03:04
Autor: news.icm.edu.pl
Pytanie o palmtopy HTC

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info>

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.

A były wtedy palmtopy ?

tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

Wczoraj pierwszy raz usłyszałem to microsoftowe określenie. O palmtopach słyszałem z 10..15 lat temu

Data: 2010-03-02 07:01:41
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
news.icm.edu.pl pisze:

[...]

Owszem GarnetOS zwany tez PalmOS pochodzi z 1996r. Zas sama firma

"Palm Computing, Inc. was founded in 1992 by Jeff Hawkins, who sought out the help of Donna Dubinsky and Ed Colligan"

Potem stala sie czescia US Robotics a potem 3Com by wreszcie wyewoulowac pod wlasna nazwa.

Zas "The Palm-Size PC was Microsoft's first attempt at a computer conforming to an 'in your hand' profile (or, as commonly referred to, a PDA)."  De facto palm-size-pc to nazwa urzadzen spelniajacych wymagania WIndows CE 2.0 z 1997r.   Tak wiec to Microsoft chcial "podczepic" sie pod Palm, oczywiscie uzycie "PC" i "WIndows"  to taki kit dla głupców bo
system nie mial nic wspolnego ani z PC ani z WIndows na PC

Released in September 1997 [MSCE2].[9] Codename "Birch".[10]

     * Devices named "Palm-sized PC".[9]
     * Real-time deterministic task scheduling.
     * Architectures: ARM, MIPS, PowerPC, StrongARM, SuperH and x86.
     * 32-bit color screens.
     * SSL 2.0 and SSL 3.0.

Data: 2010-03-02 18:25:03
Autor: news.icm.edu.pl
Pytanie o palmtopy HTC

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl>

[...]

Ależ ... PDA różnej maści to są właśnie komputery osobiste (PC -> Personal Computer), jakimi na pewno nie są te PC, które tak się nazywa, bo niby co miałoby w nich być osobistego. Nie zakładałbym więc złej woli MS tylko po prostu wykorzystania dobrze znanych określeń.

Data: 2010-03-05 09:01:12
Autor: poreba
Pytanie o palmtopy HTC
Dnia Tue, 2 Mar 2010 18:25:03 +0100, news.icm.edu.pl napisał(a):

(PC -> Personal Computer), jakimi na pewno nie są te PC, które tak się nazywa, bo niby co miałoby w nich być osobistego.
W czasach mainframów i kupowania czasu procesora takie określenie dla
komputerka dla jednego użytkownika miało sens.

--
pozdro
poreba

Data: 2010-03-05 13:01:18
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
poreba pisze:
[...]

Tak wiem na pudelku ZX Specyrum jest napisane jak byk "Personal Computer" a na Atarii Entertaiment System... tylko bez przesady...

Data: 2010-03-07 13:40:30
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 1 Mar 2010 08:14:14 +0100, news.icm.edu.pl napisał(a):

Nazwa Palm pochodzi od palmtop a nie na odwrót.
A były wtedy palmtopy ?

tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

palm-size-pc ... to proba podczepienia sie pod Palm Pilota.
Nazwa Palmtop pochodzi z poczatku lat dziewiedziesiatych w czasach ktorych powstawal teoretyczny projekt pozniejszego palm pilota

Data: 2010-02-28 13:43:00
Autor: buraxta
Pytanie o palmtopy HTC
On 2010-02-28 11:40, Kenjiro wrote:
Witam

[...]

:)

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2010-02-28 18:23:30
Autor: Ra
Pytanie o palmtopy HTC
Kenjiro pisze:
[...]

ja czekam na desire chyba że będzie nieporęczny to może legend

Data: 2010-02-28 21:00:39
Autor: Jan Strybyszewski
Pytanie o palmtopy HTC
Kenjiro pisze:
[...]

Zaraz sie dowiesz o tym iz palmtop to nie PDA i inne dysputy Godeli i innych troli.

Nastepca TyTN II jest HTC Touch Pro i HTC Touch Pro II.
Najmocniejszy bo nie najnowszy na dzis jest HTC Touch HD2 i jest to jedyny telefon z Windows Mobile z ekranem pojemnosciowym.

Data: 2010-02-28 23:52:05
Autor: astro
Pytanie o palmtopy HTC
On Sun, 28 Feb 2010 11:40:45 +0100, Kenjiro wrote:
Używam dość leciwego już HTC TYTN II. Myślę o innym HTC, ale jest tyle różnych modeli, Touch Diamond II, Touch HD itd... Który z HTC jest najnowszy technologicznie?

Warto pamietac, ze rowniez Google Nexus One www.google.com/phone jest
produkowany przez HTC.
Motorola planuje atak na rynek smartphone'ow.
http://asia.cnet.com/reviews/mobilephones/0,39050603,62060661,00.htm

Czy w tych nowych HTC ekran przewija się palcem?

Masz na mysli ekran pojemnosciowy?
www.elektronikab2b.pl/biznes/2006-interfejs-uzytkownika-z-wykorzystaniem-czujnika-pojemnosciowego
?
Radoslaw Ziomber