Pytanie o pierwszeństwo - grr

Data: 2013-10-15 01:26:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Waszym zdaniem to jak to będzie z tym pierwszeństwem. -- Franc

o ile prawidlowo zrozumialem ten opis:

P7a nie jest rownowazna z P1, P7a daje sie czesto na wjezdzie na autostrade zeby ten co sie wbija wiedzial ze ma ustapic tym co jada swoim pasem, PS "Maszyna dała kierunek w prawo" cos tu nie gra, jedzie prawym pasem, chce jechac prosto i skreca w prawo ?

P.

Data: 2013-10-15 12:43:39
Autor: Franc
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Dnia Tue, 15 Oct 2013 01:26:23 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

[...]

Maszyna dała kierunek w lewo - z rozpędu błędnie wpisałem "prawo"  - sorry
za zamieszanie.

--
Franc

Data: 2013-10-15 03:47:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Maszyna dała kierunek w lewo - z rozpędu błędnie wpisałem "prawo" - sorry za zamieszanie. -- Franc

relax
policmajster zalozyl ze zona tez zmieniala pas i dlatego klepnal jej wine (mimo p7a ktorego znaczenia nie docenil) ja dalbym wspolwine a zobaczymy co powie sad ...

P.

Data: 2013-10-15 12:47:26
Autor: tck

napisał(a):

[...]

czyli wychodzi na to ze zona byla juz na tym pasie jak maszyna zaczela zmieniac pas i wjezdzac przed zone?

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-10-15 12:52:49
Autor: Franc
Dnia Tue, 15 Oct 2013 12:47:26 +0200, tck napisał(a):

Maszyna dała kierunek w lewo - z rozpędu błędnie wpisałem "prawo"  - sorry
za zamieszanie.
czyli wychodzi na to ze zona byla juz na tym pasie jak maszyna zaczela zmieniac pas i wjezdzac przed zone?
Żeby być precyzyjnym to żona chciał jechać dalej na wprost lewym pasem
który przerabia się potem tak jak na rysunku.
Dzwig z prawego chciał przeciąć przerywaną żeby też wbić się na pas na
wprost.

Pewnie policjanci ułatwili sobie zadanie (albo nie posłuchali dokładnie
żony) i wymyślili że oba pojazdy wbijamy się na ten nieszczęśny pas - wtedy
faktycznie pojazd zjeźdzający z prawej ma pierwszeństwo.

--
Franc

Data: 2013-10-15 04:42:52
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Żeby być precyzyjnym to żona chciał jechać dalej na wprost lewym pasem który przerabia się potem tak jak na rysunku.

a dokladnie jechala pasem, ktory sie zniknal tzn rozdzielil na dwa

-- Dzwig z prawego chciał przeciąć przerywaną żeby też wbić się na pas na wprost.

Dzwig z prawego chciał przeciąć p7a, ktora to wyznacza krawedz jezdni

-- Pewnie policjanci ułatwili sobie zadanie (albo nie posłuchali dokładnie żony) i wymyślili że oba pojazdy wbijamy się na ten nieszczęśny pas - wtedy faktycznie pojazd zjeźdzający z prawej ma pierwszeństwo.

ale temu przeczy ten fragment:
"Policja stwierdziła, że linia przerywana P-1a ma taką samą moc jak liia P-7a."

byc moze sie myle ale dla mnie pojawienie sie p7a "kasuje" pierwszenstwo wynikajace z prawej strony, wtedy mamy zwykla zwezke 2->1 i kolizje, wspolwina wychodzi mi tak czy inaczej :-)

P.

Data: 2013-10-15 13:46:39
Autor: Franc
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Dnia Tue, 15 Oct 2013 04:42:52 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

[...]
Współwina to i tak lepiej niż wyłączna wina :-)

--
Franc

Data: 2013-10-15 05:30:35
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Współwina to i tak lepiej niż wyłączna wina :-) -- Franc

to jest tylko moja teoria ... kluczowe bedzie jak biegly poradzi sobie z konsekwencjami przekraczania p7a przez dzwig, polozeniem pojazdow, kolejnoscia manewrow itp no i oczywiscie zakladamy ze policmajstrzy sporzadzili bezstronna notatke/szkic z miejsca zdarzenia ... tak czy inaczej daj znac jak sie skonczy ...

P.

Data: 2013-10-17 02:18:21
Autor: LEPEK
W dniu 2013-10-15 14:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Współwina to i tak lepiej niż wyłączna wina :-) -- Franc

kluczowe bedzie jak biegly poradzi sobie z konsekwencjami przekraczania p7a przez dzwig,
polozeniem pojazdow, kolejnoscia manewrow itp

Nie chciałbym burzyć twojego porządku świata, ale to, co czasem biegli wypisują w opiniach woła o pomstę do nieba. Znam przypadek, gdzie biegły błędnie określił ulicę, na której doszło do zdarzenia, błędnie określił położenie pojazdów przed, w trakcie i po, wziął założenia z sufitu i na tej podstawie ocenił przebieg zdarzenia i pośrednio wskazał winnego (błędnie). A jak już biegły napisze, to odkręcenie tego nie jest takie proste...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-10-17 00:25:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
nikt nie mowil ze bedzie latwo ale warto powalczyc jesli tam jest p7a ... a nastepnym razem Franc kupi zonie kamerke bo filmik z dzwigowym demolujacym nieruchomy samochod przekonalby kazdego bieglego :-) wtedy chyba nawet policjmajster zmienilby zdanie ...

P.

Data: 2013-10-15 14:25:57
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Tue, 15 Oct 2013 13:46:39 +0200, Franc
Współwina to i tak lepiej niż wyłączna wina :-)

Współwina wyjdzie jak tamten udowodni, że Twoja żona miała szansę zahamować
jak ten zaczął zmieniać pas, a tego nie uczyniła. I to też przy dużej
ignorancji sądu. Jakie są uszkodzenia auta?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 14:46:36
Autor: Franc
Dnia Tue, 15 Oct 2013 14:25:57 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

Ha, co więcej - żona twierdzi, że w końcu stanęła żeby baran wjechał. Stała
i trąbiła na gościa który wjeźdzając przed nią swoim tyłem zabrał pół
przodu w C4 (bo zachodzi :-)
Rozryty błotnik + przedni pas. Klosz od lampy niby cały, ale kto wie co z
zaczepami. Wypiął się czujnik parkowania z przody - HGW co jeszcze.

Jutro o 14 w ASO będa oględziny.

--
Franc

Data: 2013-10-15 14:55:33
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Tue, 15 Oct 2013 14:46:36 +0200, Franc
Ha, co więcej - żona twierdzi, że w końcu stanęła żeby baran wjechał. Stała
i trąbiła na gościa który wjeźdzając przed nią swoim tyłem zabrał pół
przodu w C4 (bo zachodzi :-)

Kobiety tak mają. Moją żonę też koleś puknął pod kościołem, bo zamiast sp*
gdzie było miejsce, to w trąbkę dmuchała. O ło: http://youtu.be/fWa3DbHW3N4
;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 06:00:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Kobiety tak mają. Moją żonę też koleś puknął pod kościołem, bo zamiast sp* gdzie było miejsce, to w trąbkę dmuchała. O ło: http://youtu.be/fWa3DbHW3N4 ;) -- Pozdor Myjk

ale to zmienia calkowicie postac rzeczy, jak biegly przyklepie ze zniszczyl nieruchomy samochod to dzwigowy ma pozamiatane :-)

P.

Data: 2013-10-15 15:35:02
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Tue, 15 Oct 2013 06:00:17 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
ale to zmienia calkowicie postac rzeczy, jak biegly przyklepie ze zniszczyl nieruchomy samochod to dzwigowy ma pozamiatane :-)

Domyślam się, że żona Franca nie miała niestety kamery w aucie i
udowodnienie tego faktu nie będzie łatwe -- jeśli nie było świadków.

Dlatego mimo wszystko uważam że sąd zwolni z odpowiedzialności tylko samym
faktem, że maszynista zmieniał pas ruchu i nie ustąpił pierwszeństwa
pojazdowi który znajdował się na zajmowanym pasie ruchu.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 13:02:45
Autor: AZ
On 2013-10-15, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
[...]

Ja bym sie tym tak nie szczycil :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-15 23:09:24
Autor: tck

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l3jedl$isu$1node2.news.atman.pl...
On 2013-10-15, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
[...]

ale po co jej dawalas lody;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-10-16 07:27:44
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Tue, 15 Oct 2013 13:02:45 +0000 (UTC), AZ
Ja bym sie tym tak nie szczycil :-)

Bo masz kompleksy. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 13:30:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Hello Franc,

Tuesday, October 15, 2013, 12:43:39 PM, you wrote:

[...]

Czyli zjechała na pas już zajęty przez Twoją żone czy też oba pojazdy
próbowały zająć ten pas równocześnie - żona zjeżdżając z jeszcze
bardziej lewego a maszyna ze skrajnego prawego? Bo to dwie różnie
traktowane sytuacje a Twój malunek bez opisu, który pojazd jest który
nic nie wnosi.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-10-15 13:38:14
Autor: Franc
Dnia Tue, 15 Oct 2013 13:30:32 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]
Emocje, to człowiek niezbornie się wyraża.
Na rysunku żona jest "zielona", maszyna "czerwona".

--
Franc

Data: 2013-10-15 14:46:47
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-10-15 13:38,  *Franc* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Na Street View widać (jakiś remont wprawdzie wtedy tam był), że sporo przed są tylko dwa pasy:
https://www.google.pl/maps?ll=53.023878,18.61311&spn=0.000633,0.001206&t=h&z=20&layer=c&cbll=53.023828,18.61327&panoid=EyQqYdNickvTCKxcSPqd6w&cbp=12,291.18,,0,22.73
i lewy przechodzi w ten skrajny lewy, a prawy w ten prosto/prawo - na ten moment, to żona wymusiła moim zdaniem (zastrzegam - o ile nie zmieniła się organizacja).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-10-15 14:54:21
Autor: Franc
Dnia Tue, 15 Oct 2013 14:46:47 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

Niestety, googlowóz jechał dawno temu. Po remoncie przemalowane jest całe
skrzyżowanie i malowanie jest inne. --
Franc

Data: 2013-10-15 15:03:01
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:525d3938$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wszystko zależy dokłądnie od miejsca stłuczki Oba pojazdy zmieniały pasy. Maszyna mogłą to zrobić w zasadzie bez zastanowienia wprost za rozwidleniem bo na zaczynający się pas wjeżdza z prawej. Gdyby wjeżdzała na ten pas później kiedy był już zajęty to inna sprawa.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2013-10-15 15:07:19
Autor: Franc
Dnia Tue, 15 Oct 2013 15:03:01 +0200, Ukaniu napisał(a):

[...]
Idę dzisiaj do domu z perpedesa, to porobię zdjęcia dokładnego malowania.
Właśnie IMHO żona nie zmieniała pasa ruchu, tylko kontynuuwała jazdę swoim
pasem na wprost.

--
Franc

Data: 2013-10-15 17:51:59
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, October 15, 2013, 3:07:19 PM, you wrote:

[...]

Według rysunku musiała przekroczyć linię, czyli zmieniała pas.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-10-15 19:23:30
Autor: Franc
Dnia Tue, 15 Oct 2013 17:51:59 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Czy to, że żona przekraczała linię P-1a, a koleś P-7a nie ma żadnego
znaczenia?

--
Franc

Data: 2013-10-15 23:11:42
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, October 15, 2013, 7:23:30 PM, you wrote:

[...]

Moim zdaniem nie bardzo. Ale ja jestem prosty człowiek i mogę się
mylić.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-10-16 03:42:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Czy to, że żona przekraczała linię P-1a, a koleś P-7a nie ma żadnego znaczenia? -- Franc

dzwigowy usiluje wskoczyc na pas znajdujacy sie po drugiej stronie p7a czyli na innej jezdni, jakie implikacje wynikaja z przekraczania p7a wiemy prawda ?

P.

Data: 2013-10-16 14:41:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 16 Oct 2013, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

dzwigowy usiluje wskoczyc na pas znajdujacy sie po drugiej stronie
p7a czyli na innej jezdni,

  Przyjmijmy.

jakie implikacje wynikaja z przekraczania p7a wiemy prawda ?

  Jakie z nich, wg przepisów, są "bardziej szczegółowe" od przepisu
dotyczącego wjazdy na ten sam pas przez różne pojazdy?
  Przepis ustalający taką zasadę musiałby być "bardziej szczegółowy"
od art.22.4, prawda?
  W sumie ciekaw jestem, czy gdzieś da się znaleźć haczyk, ale na
razie na to nie wygląda - o ile cała DROGA nie ma pierwszeństwa,
to fakt oddzielenia dróg linią (przyjmując taką wersję, bo tak
rozumiem Twój post) nie daje bonusów, przepis o pasach miałby
dalej pierwszeństwo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-16 06:49:43
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

dla mnie fakt wydzielenia jezdni linia p7a jest wystarczajacy, dzwigowy zmienia pas na swojej jezdni a nastepnie przeskakuje na pas znajdujacy sie na innej jezdni - przy drugim manewrze pierwszenstwo juz nie obowiazuje (w wyniku istnienia p7a)

P.

Data: 2013-10-18 01:03:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytanie o pierwszeństwo - grr
On Wed, 16 Oct 2013, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

dla mnie fakt wydzielenia jezdni linia p7a jest wystarczajacy,

  A dla mnie nie.
  Wszelkie "rozwidlenia dróg" są po prostu skrzyżowaniem.
  I nie ma przepisu który przypisywałby pierwszeństwo do "pasów jednej
jezdni", albo pierwszeństwo wynika z zachowania na pasach, albo
pierwszeństwo wynika z zachowania na jezdniach.

  W opisywanym przypadku mamy prosto: zarówno przy kolizyjnym
torze na pasach jak i przy kolizyjnym torze na jezdniach
pierwszeństwo ma ten z prawej.
  Widzisz inną wersję?

dzwigowy zmienia pas na swojej jezdni a nastepnie przeskakuje
na pas znajdujacy sie na innej jezdni

  I CO Z TEGO?

  Jaki przepis ustanawia, że zmiana jezdni jest "ważniejsza"
niż zmiana pasa?

- przy drugim manewrze pierwszenstwo juz nie obowiazuje
(w wyniku istnienia p7a)

  Mówisz, że przy zbiegu torów jazdy z różnych jezdni, przy
braku znaków i świateł zmieniających pierwszeństwo,
pierwszeństwo ma ten z lewej?
  Mi nie pasuje :|
  Mamy nowy pas ruchu, ale nie mamy przepisu że "zmiana jezdni
jest ważniejsza niż zmiana pasa".
  Jakby tak było, to na każdym skrzyżowaniu na którym są
wymalowane "zbiegające się" pasy malowanie pasów musiałoby
być mniej ważne od ustalenia "do której jezdni należą".
  A tak nie jest.
  Dobrze mi wychodzi?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-18 03:08:38
Autor: przemek.jedrzejczak

OK teraz widze ze w Polsce czesciowo rozwiazano to za pomoca przepisow wlaczania sie do ruchu: http://www.autocentrum.pl/prawo-jazdy/wyklady/wlaczanie-sie-do-ruchu.html

-- Mówisz, że przy zbiegu torów jazdy z różnych jezdni, przy braku znaków i świateł zmieniających pierwszeństwo, pierwszeństwo ma ten z lewej? Mi nie pasuje :|

ten z lewej nie ma pierwszenstwa ale ten z prawej znajdujacy sie na innej jezdni tez nie dlatego obstawiam wspolwine wynikajaca z przepisow ogolnych nt. zmiany pasa ruchu

-- Mamy nowy pas ruchu, ale nie mamy przepisu że "zmiana jezdni jest ważniejsza niż zmiana pasa". oczywiscie ze nie ale jesli ona musiala zachowac ostroznosc przy zmianie pasa (w obrebie jezdni) to tym bardziej on przy zmianie 2-och znajdujacych sie na roznych jezdniach, padnie tradycyjne pytanie czy zrobil pan wszystko aby uniknac kolizji i co powie dzwigowy ? nie slyszalem klaksonu, nie widzialem tego auta z tylu po prostu wrzucilem kierunek i dalem w lewo bo bylem z prawej strony :-)

-- Dobrze mi wychodzi? pzdr, Gotfryd

znakomicie tylko nie wiem do czego zdazasz :-) ustalilismy juz ze ten z prawej ma pierwszenstwo w sytuacji ogolnej a takze ze ten z lewej go nie ma, pytanie brzmi czy pierwszenstwo ma dzwigowy skaczacy przez dwa pasy (i oczywiscie p7a) ?

ps obstawialem wynik remisowy bo klocilo sie z tym z tym co widuje na drogach i teraz juz wiem dlaczego ... jest drobna roznica w przepisach PL vs DE
http://www.berlin.de/special/auto-und-motor/recht-und-urteile/2177698-44852-fahrspurwechsel-auf-der-autobahn-wer-hat.html
w skrocie ten z prawej wcale nie ma pierwszenstwa, obaj musza uwazac, w przypadku kolizji sedzia najczesciej oglasza remis ... no i prosze jaka efektywna stala sie ta dyskusja :-)

P.

Data: 2013-10-18 10:20:56
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1310180057460.2288quad...
[...]

Dla mnie to jest właśnie problem. Bo nie wierzę aby podczas jazdy na szybko analizować, że teraz zmieniamy pas a teraz jezdnię.
To by było tylko i wyłącznie przyczyną niejednoznaczności i kolizji.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2013-10-16 15:17:39
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Wed, 16 Oct 2013 03:42:01 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
dzwigowy usiluje wskoczyc na pas znajdujacy sie po drugiej stronie p7a czyli na innej jezdni, jakie implikacje wynikaja z przekraczania p7a wiemy prawda ?

Tylko malowanie P-7 na środku jezdni jest dosyć karkołomne. Jak dla mnie, a
patrząc po fotkach Franca, to policmajster się zwyczajnie "przejęzyczył".
P-7 ma inne odstępy między liniami. Tam jest P-1.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-16 07:21:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Jak dla mnie, a patrząc po fotkach Franca, to policmajster się zwyczajnie "przejęzyczył". P-7 ma inne odstępy między liniami. Tam jest P-1. -- Pozdor Myjk

wtedy oczywiscie Franc kupuje zonie (za swoje) nowe auto i naprawia zarowke podswietlenia tablicy rejestracyjnej dzwigowego :-) niemniej sprobuj sobie wyobrazic ze tam jednak jest p7a (policmajster po 10-tej stluczce sprawdzil dokladnie u zrodla) i jaki wplyw ma to na pierwszenstwo

P.

Data: 2013-10-18 01:05:16
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytanie o pierwszeństwo - grr
On Wed, 16 Oct 2013, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

niemniej sprobuj sobie wyobrazic ze tam jednak jest p7a

  Wyobrażam sobie.
  Czyli mamy... skrzyżowanie. Z definicji (z PoRD)

(policmajster po 10-tej stluczce sprawdzil dokladnie u zrodla)

  Przyjmijmy.

i jaki wplyw ma to na pierwszenstwo

  Właśnie usiłuję :)
  I nie widzę podstawy prawnej dla "pierwszeństwa drogi nad pasem".
  Możesz ją wskazać?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-18 00:54:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
-- Czyli mamy... skrzyzowanie. Z definicji (z PoRD)

taka interpretacja (wg definicji) jest dopuszczalna ale prowadzi do absurdu ... auto znajdujace sie np na pasie zjazdowym ma pierwszenstwo nad tym jadacym, skrajnym, prawym pasem jezdni

P.

Data: 2013-10-16 10:05:00
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Tue, 15 Oct 2013 19:23:30 +0200, Franc
Czy to, że żona przekraczała linię P-1a, a koleś P-7a nie ma żadnego
znaczenia?

Patrzę na Twoje fotki i w żaden sposób mi ta linia nie pasuje do P-7a. To
jest zwykłe P-1, ale po co tak pogrubione to nie mam zielonego pojęcia.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-16 10:09:57
Autor: Franc
Dnia Wed, 16 Oct 2013 10:05:00 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

Ponieważ panowie policjanci przybyli na miejsce powiedzieli o tej linii
"linia krawędziowa przerywana". W kodeksie drogowym takowa jest właśnie pod
P-7a.

--
Franc

Data: 2013-10-16 17:28:24
Autor: Tom N
Franc w <news:1pa9drge2ystn$.176g4vqhoopyl.dlg40tude.net>:

[...]

A mnie ze zdjęć wynika, że to linia P-1c (2m długa 2m odstępu, 24cm
szerokości) -- służy do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów: [...]
wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań --
'Tom N'

Data: 2013-10-16 23:41:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie o pierwszeństwo - grr
- to linia P-1c

byc moze ale ktos (Franc ?) musialby pomierzyc :-) poza tym pytanie czy bieglemu bedzie sie chcialo drazyc czy oprze sie na notatce sluzbowej w ktorej pewnie stoi jak byk p7a ?

P.

Data: 2013-10-16 14:36:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 15 Oct 2013, Franc wrote:

Czy to, że żona przekraczała linię P-1a, a koleś P-7a nie ma żadnego
znaczenia?

  Odwróciłbym założenia do pytania.
  Czy ma jakiekolwiek znaczenie, albo inaczej - czy coś ma priorytet
nad przepisem dotyczącym zmiany PASA, jeśli akurat oba pojazdy
zmieniały pas, usiłując wjechać na ten sam pas?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-16 06:56:47
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

fakt poruszania sie po innej jezdni (oddzielonej p7a) ?

P.

Data: 2013-10-18 00:57:21
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No właśnie po dobroci pytam o PRZEPIS.

  Mi wychodzi że "numer jezdni" jest niżej w hierarhii.

  Jak Ci bardzo zależy na wersji z jezdniami, to potraktuj to rozwidlenie
jako odmianę skrzyżowania, włącznie z rozważeniam, na jakiej niby
podstawie przypadek "zderzenia na wjeździe" przy typowym "zbiegu":

  -- -- \
       >-- -- --
  -- -- /
....miałby być traktowany inaczej niż przy wątkowym:

       /-- -- -- --
  -- -- <
       \-- -- -- --

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-16 07:28:40
Autor: Myjk
Pytanie o pierwszeństwo - grr
Tue, 15 Oct 2013 15:07:19 +0200, Franc
Idę dzisiaj do domu z perpedesa, to porobię zdjęcia dokładnego malowania.
Właśnie IMHO żona nie zmieniała pasa ruchu, tylko kontynuuwała jazdę swoim
pasem na wprost.

Zrobiłeś fotki, zrobiłeś? ;>

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-16 07:54:17
Autor: Franc
Dnia Wed, 16 Oct 2013 07:28:40 +0200, Myjk napisał(a):

[...]
Zrobiłem, zaraz poumieszczam.
Mam jeszcze nawet filmik krótki, ale nie mam go gdzie umieścić - youtube
zablokowany :-)

--
Franc

Data: 2013-10-15 17:48:58
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, October 15, 2013, 1:38:14 PM, you wrote:

[...]

Z rysunku wynika, że oboje wjechali na ten sam pas z innych. Czyli
policja ma rację. Można się jedynie próbować bronić twierdzeniem, że
Twoja żona zdołała zająć pas zanim tamten rozpoczął manewr. Ale jakoś
nie sądzę, żeby było to łatwo obronić :(

--
Best regards,
 RoMan

Pytanie o pierwszeństwo - grr