Pytanie o pompkÄ™, naboje i co wozicie z so bÄ…?

Data: 2012-09-26 17:56:18
Autor: Jacek
Pytanie o pompkÄ™, naboje i co wozicie z so bÄ…?
Z racji nabycia pierwszej kolarki mam pytanko odnośnie pompki.
Już wiem, że mam wentyle "presto". Podobno nadają się do nich tylko pompki z wężykiem. Czy to prawda?
Mam też z zestawu do napraw dętek Tip-Top końcówkę, którą się z jednej strony nakręca na zawór, a z drugiej wkręca się nabój CO2. Nabojów nie mam.
http://www.tinyurl.pl?pUlkrkiN

W powyższym zestawie jest pokazana ta końcówka i naboje.
Czy do tego pasuje każdy nabój, czy też były to jakieś inne?
Na ile pompowań starcza jeden nabój, bo w tym zestawie na 100% nie dało się go po przebiciu membrany zamknąć i był jednorazowy?
Co jest lepsze/tańsze/praktyczniejsze, pompka, czy naboje?
No i na koniec pytanko, co wozić z sobą?
Skłaniam się ku zestawowi: pompka (albo nabój CO2) + dętka + łyżki.
Jacek

Data: 2012-09-26 12:40:27
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu ¶roda, 26 wrze¶nia 2012 17:56:19 UTC+2 u¿ytkownik Jacek napisa³:

No i na koniec pytanko, co woziæ z sob±?

Sk³aniam siê ku zestawowi: pompka (albo nabój CO2) + dêtka + ³y¿ki.

Zale¿y, jak Ci klejenie wychodzi :D
Mi wcale, wiêc wo¿ê dêtkê, ³y¿ki i pompkê. Do presty to jeszcze mo¿esz
woziæ maleñki reduktorek do Schradera, wtedy czasem bêdziesz móg³ skorzystaæ
z kompresora na stacji benzynowej, pompki samochodowej w razie awarii Twojej itd.

(Masz zawór presta, nie presto ;) )

Data: 2012-09-26 23:51:16
Autor: Titus Atomicus
Pytanie o pompkê, naboje i co wozici e z sob±?
In article <9ea80995-f9ed-45ce-9667-33e7c01a4dde@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

(Masz zawór presta, nie presto ;) )

A ja mam skladaka Presto.
--
TA

Data: 2012-09-26 19:10:22
Autor: Jacek Maciejewski
Pytanie o pompkÄ™, naboje i co wozicie z so bÄ…?
Dnia Wed, 26 Sep 2012 17:56:18 +0200, Jacek napisa³(a):

Ju¿ wiem, ¿e mam wentyle "presto". Podobno nadaj± siê do nich tylko pompki z wê¿ykiem. Czy to prawda?
Nieprawda.

No i na koniec pytanko, co woziæ z sob±?
Sk³aniam siê ku zestawowi: pompka (albo nabój CO2) + dêtka + ³y¿ki.
Ja wo¿ê pompkê i ³atki. Dêtkê zabieram jak jadê na d³u¿ej ni¿ miesiac :)

-acek

Data: 2012-09-26 21:17:09
Autor: kawoN
W dniu 12-09-26 17:56, Jacek pisze:

No i na koniec pytanko, co wozić z sobą?
Skłaniam się ku zestawowi: pompka (albo nabój CO2) + dętka + łyżki.

Zakładam, że pytasz o kolarkę?
To samo co na innym rowerze, ale...
Nie wiem dlaczego (tzn. podejrzewam, że chodzi o
współczynnik profi) ale duża część "profesjonalnie"
wyglądających użytkowników szosówek nie wozi nic...
No może mają telefon, żeby w razie awarii wezwać
zaprzyjaźnioną pomoc.
Oczywiście, można ukuć teorię o maksymalnym odchudzeniu
roweru (tyle, że to teoria dobra na wyścigi),
można o zepsuciu wyglądu minimalistycznej
szosówki (gdzieś tą dętkę i pompkę trzeba wozić).

Od lat psuję sobie obydwa wymienione wyżej współczynniki
wożąc ze sobą zestaw:
- pompka ( Decathlon 9,99 zł) z mocowaniem pod koszykiem na bidon
- dętka + łyżki umieszczona w malutkiej sakiewce podsiodłowej

--
kawoN
-

Data: 2012-09-26 23:35:10
Autor: 2late
On 26/09/2012 4:56 PM, Jacek wrote:

Co jest lepsze/tańsze/praktyczniejsze, pompka, czy naboje?
No i na koniec pytanko, co wozić z sobą?
Skłaniam się ku zestawowi: pompka (albo nabój CO2) + dętka + łyżki.

Jestem jednym z tych co nic nie woza. Ale z miasta sie za bardzo nie ruszam wiec co 2 km zawsze jakas stacja sie znajdzie. ;)
Przez ostatnie 4 lata raz sie wybralem na ok. 300km dwudniowke - wtedy wzialem detke, latki i pompke.

Data: 2012-09-27 00:16:04
Autor: arturb
On 2012-09-26 17:56, Jacek wrote:
Z racji nabycia pierwszej kolarki mam pytanko odnośnie pompki.
Już wiem, że mam wentyle "presto". Podobno nadają się do nich tylko
pompki z wężykiem. Czy to prawda?

Mam samochodową końcówke w pompce i przejściówkę w torebce podsiodłowej
 na presto.

Mam też z zestawu do napraw dętek Tip-Top końcówkę, którą się z jednej
strony nakręca na zawór, a z drugiej wkręca się nabój CO2. Nabojów nie mam.
http://www.tinyurl.pl?pUlkrkiN

W torebce podsiodlowej (malutkiej)
- zapasowa 1 detka shwalbe extra light 65gr,
- zwykle Å‚atki i klej,
- bez lyzek bo opony kevlarowe (Schwalbe Durano S) zakladam i zdejmuje
golymi rekoma.
- mały zestawik kluczy (imbusy, nozyk etc) rowerowych

Szosówke mam niedlugo od 1,5 roku i zrobilem 9000 na niej i jeszcze
nigdy nie przebilem. Durano S sa bardzo wytrzymale i lekkie zarazem
dzieki kevlarowi, a ze zmieniam raz na rok opony (bo tak lubie nowe) to
w zasadzie tylnia sie lekko splaszcza na koniec roku wiec ma daleko do
calkowitego zuzycia.

Data: 2012-09-27 06:53:41
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-26 17:56, Jacek pisze:

No i na koniec pytanko, co wozić z sobą?
Skłaniam się ku zestawowi: pompka (albo nabój CO2) + dętka + łyżki.

Ja wolę zwykłą pompkę, którą zrobię te 4-5 bar, 8 kompresorem na najbliższej stacji benzynowej. Do tego *dętka* ( na wypadek np. wyrwania zaworu ), łyżki ( żółte, z Decathlonu ), inbus 5 i spinka do łańcucha. W swoim rowerze mam powymieniane śruby na inbus 5, stąd nie mam potrzeby wozić żadnych scyzoryków typu milion w jednym.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-26 23:23:59
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 06:53:42 UTC+2 u¿ytkownik PeJot napisa³:
W dniu 2012-09-26 17:56, Jacek pisze:

Ja wolê zwyk³± pompkê, któr± zrobiê te 4-5 bar, 8 kompresorem na najbli¿szej stacji benzynowej.

No nie wiem. W stolycy co najmniej po³owa kompresorów na stacjach
siê poddaje, zanim dojdzie do moich 5 bar. Mo¿e w terenie jest lepiej,
bo TIRy...

Do tego *dêtka* ( na wypadek np. wyrwania zaworu ), ³y¿ki ( ¿ó³te, z Decathlonu ), inbus 5 i spinka do ³añcucha. W swoim rowerze mam powymieniane ¶ruby na inbus 5, st±d nie mam potrzeby woziæ ¿adnych scyzoryków typu milion w jednym.

To ostatnie, nie powiem, sprytne...

Data: 2012-09-27 09:16:30
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-27 08:23, rmikke pisze:

[...]

Cicho, bo producenci scyzoryków pójd± z torbami :>

BTW: muszê jeszcze w/w uskuteczniæ w rowerach dzieciaków i ¿ony, bo na wyjazdy rodzinne trzeba braæ wiêcej kluczy. Tu te¿ twardo stosujê standaryzacjê czê¶ci ( wymiary kó³, napêd, hamulce itd. ). To mi znacznie u³atwia serwis stada rowerów.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2012-09-27 00:39:31
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 09:16:31 UTC+2 u¿ytkownik PeJot napisa³:

> [...]

BTW: muszê jeszcze w/w uskuteczniæ w rowerach dzieciaków i ¿ony, bo na wyjazdy rodzinne trzeba braæ wiêcej kluczy. Tu te¿ twardo stosujê standaryzacjê czê¶ci ( wymiary kó³, napêd, hamulce itd. ). To mi znacznie u³atwia serwis stada rowerów.

Rozmiar ko³a i typ zaworu, to jedyne, o standaryzacjê czego zadba³em (i.e.
¿onie spacerówkê kupi³em na ko³ach 26"). Reszty mi siê nie chcia³o,
wolê woziæ ten scyzoryk (i pare innych narzêdzi).

A potem i tak naby³em poziomkê z innymi rozmiarami kó³ ;)
Ale poziomk± i tak na ogó³ bez rodziny je¿d¿ê.

Data: 2012-09-27 09:59:25
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-27 09:39, rmikke pisze:

[...]

Jeszcze jeden ( + ) standaryzacji sprzêtu w rodzinie jest taki, ¿e swojego mieszczucha utrzymujê przy ¿yciu u¿ywanymi ( nie zu¿ytymi ) czê¶ciami z pozosta³ych rowerów ( np. opony, klocki hamulcowe ). To pozwala utrzymaæ mieszczucha praktycznie za darmo.

Data: 2012-09-27 17:01:22
Autor: biodarek
W dniu 2012-09-27 09:16, PeJot pisze:
[...]

Sprytne... do czasu kiedy spotka siê na drodze rowerzystkê potrzebuj±c± pomocy technicznej. W takiej sytuacji wolê mieæ multitoola :)

--
biodarek

Data: 2012-09-27 13:21:09
Autor: ...::QRT::...
[...]

pompka + przej¶ciówka na wszelki wypadek, dêtka, klej+³atki, ³y¿ki,
podstawowe narzêdzia (jaki¶ multitool), pin do ³añcucha + spinka do
³añcucha, hak przerzutki, maleñka buteleczka z olejem do ³añcucha (2 ml po
jakim¶ jednorazowym p³ynie do soczewek)   Wszystko (poza pompka) sie miesci w normalnej podsiod³owce.

Data: 2012-09-27 13:27:27
Autor: Alfer_z_pracy
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
....::QRT::... napisa³:
maleñka buteleczka z olejem do ³añcucha (2 ml po jakim¶ jednorazowym p³ynie do soczewek)

O proszê, w koñcu kto¶ z dobrym pomys³em :-)

Te¿ mam tak± mikrobuteleczkê na czarn± godzinê. Rozwalaj± mnie natomiast koledzy, którzy w ¶rodku wycieczki po górach (czy innym Kampinosie) wyjmuj± z przepastnego plecaka 120 ml butlê Finisha. Jak widaæ ka¿dy ma swoje sposoby na utrudnienie sobie ¿ycia ;)

A.

Data: 2012-09-27 04:40:18
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 13:27:33 UTC+2 u¿ytkownik Alfer_z_pracy napisa³:
...::QRT::... napisa³:

> [...]

Te¿ mam tak± mikrobuteleczkê na czarn± godzinê. Rozwalaj± mnie natomiast koledzy, którzy w ¶rodku wycieczki po górach (czy innym Kampinosie) wyjmuj± z przepastnego plecaka 120 ml butlê Finisha. Jak widaæ ka¿dy ma swoje sposoby na utrudnienie sobie ¿ycia ;)

Mi jako¶ wo¿enie 60 lub 120ml (jak siê trafi) ¿ycia nie utrudnia,
za to przelewanie tego do mikrobuteleczek... #niechcemisie.

Data: 2012-09-27 13:44:38
Autor: Alfer_z_pracy
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
rmikke napisa³:
Mi jako¶ wo¿enie 60 lub 120ml (jak siê trafi) ¿ycia nie utrudnia

Tylko potem niech taki jeden z drugim nie pisz±, ¿e szukaj± tytanowych ¶rub do zêbatki bo chc± odci±¿yæ rower :-)))

A.

Data: 2012-09-27 04:55:34
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 13:44:44 UTC+2 u¿ytkownik Alfer_z_pracy napisa³:
rmikke napisa³:

> Mi jako¶ wo¿enie 60 lub 120ml (jak siê trafi) ¿ycia nie utrudnia

Tylko potem niech taki jeden z drugim nie pisz±, ¿e szukaj± tytanowych ¶rub do zêbatki bo chc± odci±¿yæ rower :-)))

Jakbym ja tym samym rowerem je¼dzi³ na co dzieñ i czasami na maratony,
to normalnie bym wozi³ 120ml, a na maraton bym pewnie przelewa³ do mikrobuteleczki. A ¶ruby tytanowe to bym chcia³ ze wzglêdu na maratony...

Poza tym - ró¿ne s± zboczenia. Ten go¶æ, co narobi³ dziur w przerzutce,
¿eby zyskaæ jeden gram na wadze pewnie i przelewa. Ja tam chromolê.

Data: 2012-09-27 13:58:49
Autor: ...::QRT::...
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
Dnia Thu, 27 Sep 2012 04:55:34 -0700 (PDT), rmikke napisa³(a):

[...]

tutaj nie chodzi³o o wagê ale o to by w podsiod³owce sie to mie¶ci³o bez
k³opotu.

Data: 2012-09-27 05:34:10
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 13:58:29 UTC+2 u¿ytkownik ...::QRT::.... napisa³:
> [...]

> ¿eby zyskaæ jeden gram na wadze pewnie i przelewa. Ja tam chromolê.

tutaj nie chodzi³o o wagê ale o to by w podsiod³owce sie to mie¶ci³o bez

Odk±d na strze¿onym podziemnym parkingu podpieprzyli mi lampkê za 7z³
i imbusowy scyzoryk za 20zl, wo¿ê takie rzeczy w torebce przy pasie.
Lampkê te¿, za¿yczy³em sobie, ¿eby torebka mia³a odpowiednie mocowanie
i lampka mi z ty³ka ¶wieci ;)

W podsiod³ówce s± tylko dêtki i szmatka do czyszczenia ³añcucha..

Idea by³a taka, ¿e zsiadam z roweru i wszystko zsiada ze mn±.

A potem da³em sobie wcisn±æ licznik, naby³em tr±bê i i tak co¶ tam
z roweru ¶ci±gaæ trzeba... ;)

Data: 2012-09-27 14:07:03
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-27 13:55, rmikke pisze:

Jakbym ja tym samym rowerem je¼dzi³ na co dzieñ i czasami na maratony,
to normalnie bym wozi³ 120ml, a na maraton bym pewnie przelewa³
do mikrobuteleczki.

Nie widzia³em jeszcze nikogo, kto by na maratonie po¶wiêca³ cenne sekundy na smarowanie napêdu :)

Data: 2012-09-27 05:54:59
Autor: MaOr
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?

Nie widzia³em jeszcze nikogo, kto by na maratonie po¶wiêca³ cenne sekundy na smarowanie napêdu :)

S± maratony i maratony :) Jak jedziesz maraton niby MTB po suchych szutrach np. dooko³a Na³êczowa to faktycznie szkoda czasu, jak jedziesz w górach po opadach, w b³ocie, to lepiej przesmarowaæ ni¿ siê mêczyæ, a i wspomniane 2 ml mo¿e czasami nie wystarczyæ.

Data: 2012-09-27 15:00:54
Autor: bans
W dniu 2012-09-27 14:54, MaOr pisze:

jak jedziesz w górach po opadach, w b³ocie, to lepiej przesmarowaæ ni¿ siê mêczyæ,

Mam takie pytanie, zupe³nie powa¿ne: na czym polega to "mêczenie siê"?

Bo je¿d¿ê po w górach, a nawet nie zabieram nic do smarowania, najwy¿ej trochê popiszczy... Na zjazdach ³omot jest taki, ¿e praktycznie tego nie s³ychaæ, a na podjazdach zag³uszam ³añcuch w³asnym sapaniem ;)

Szosówka - co innego - tu terkotanie nienasmarowanego ³añcucha mnie wykañcza psychicznie ;)

--
bans

Data: 2012-09-27 17:11:35
Autor: biodarek
W dniu 2012-09-27 15:00, bans pisze:
[...]

Poza tym, wystarczy przejechaæ przez jaki¶ strumyk albo ka³u¿ê - woda jest ¶wietnym smarem... tylko szybko wysycha ;)
Zdarza³o mi siê jechaæ 100km na maratonie w deszczu i jako¶ jedno obfitsze smarowanie przed startem wystarcza³o, a czasami w ferworze walki nie omija siê b³otnych przeszkód. Z drugiej strony smarowa³em ³añcuch podczas Harpagana. Tam czas a¿ tak bardzo siê nie liczy. A musia³em to zrobiæ po wydobyciu roweru z bagna :)

Szosówka - co innego - tu terkotanie nienasmarowanego ³añcucha mnie
wykañcza psychicznie ;)

Tak, na szosie cisza po¿±dana.

--
biodarek

Data: 2012-09-28 06:37:26
Autor: PeJot
[...]

Ja o tm wiem, ale nie widzia³em nikogo, kto by to robi³. Takich s³ychaæ z kilometra.

Sam smarujê napêd na pó³metku trasy z³o¿onej z 2 pêtli. W aucie mam wszystko co trzeba.

Data: 2012-09-27 14:00:50
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-27 13:40, rmikke pisze:

Mi jako¶ wo¿enie 60 lub 120ml (jak siê trafi) ¿ycia nie utrudnia,
za to przelewanie tego do mikrobuteleczek... #niechcemisie.

Olej w ilo¶ciach potrzebnych do ³añcucha mo¿na zorganizowaæ na ka¿dej stacji benzynowej. Naturalnie, o ile kto¶ nie uwa¿a awaryjnego smarowania ³añcucha olejem silnikowym za ¶wiêtokradztwo.

BTW: w Bieszczadach bywa³o ¿e olej organizowa³em u pilarzy, czy u le¶nika.

Data: 2012-09-27 14:29:36
Autor: Alfer_z_pracy
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
PeJot napisa³:
BTW: w Bieszczadach bywa³o ¿e olej organizowa³em u pilarzy, czy u le¶nika.

Na hiszpañskiej wyspie ratowa³em siê codziennie oliw± z oliwek (bo niby z czego ma byæ oliwa?) i bez ¿artów, by³em pod wra¿eniem jej skuteczno¶ci.

A.

Data: 2012-09-27 07:55:27
Autor: Wilk
On 27 Wrz, 13:27, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
[...]

A co w tym takiego dziwnego? Ja tak do Kampinosu w³a¶nie je¿d¿ê.
Przeci±¿ysz siê tymi 120g? Zestaw ³atki, dêtka, pompka, ¶ci±gacz do
³añcucha i smar wejdzie do wiêkszo¶ci ma³ych podsiod³ówek, nie mówi±c
ju¿ o du¿ych. Na tej samej zasadzie mo¿na woziæ pó³ bidonu i wody
dolewaæ w cha³upach na trasie, wyci¶niesz tych gramów nawet wiêcej.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-09-27 13:56:59
Autor: kawoN
W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:
[...]

Na pewno wozisz to wszystko w wypadach szosówkowych?

--
kawoN
-

Data: 2012-09-27 07:50:50
Autor: Wilk
On 27 Wrz, 13:57, kawoN <bike4...@bike4win.pl> wrote:
W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:

> [...]
> jakim¶ jednorazowym p³ynie do soczewek)

Na pewno wozisz to wszystko w wypadach szosówkowych?

A co w tym niby dziwnego? Chyba ka¿dy kto robi jakie¶ porz±dniejsze
trasy zabiera podobny ekwipunek, jedynie z hakiem do przerzutki na
szosie mo¿na polemizowaæ (w terenie ju¿ nieco prêdzej). Pozosta³e
rzeczy wozi masa osób - to podstawowe narzêdzia do czêsto spotykanych
awarii (dêtka, ³añcuch, czy potrzeba dokrêcenia ¶ruby lub zmiana
jakiego¶ ustawienia, smarowanie ³añcucha). Jad±c na szosie na trasê
powy¿ej 200km zawsze zabieram te¿ zapasow± oponê, która ju¿ parê razy
mi siê bardzo przyda³a; bo oponê szosow± ³atwiej rozedrzeæ ni¿
bardziej pancerne w innych typach rowerów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neoestrada.pl

Data: 2012-09-27 08:35:29
Autor: Piecia aka dracorp
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 16:50:50 UTC+2 u¿ytkownik Wilk napisa³:
Jad±c na szosie na trasê
powy¿ej 200km zawsze zabieram te¿ zapasow± oponê, która ju¿ parê razy
mi siê bardzo przyda³a; bo oponê szosow± ³atwiej rozedrzeæ ni¿
bardziej pancerne w innych typach rowerów.
Ja na razie wo¿ê zakupione ³atki do opon. Od kiedy kupi³em je to jeszcze ich nie u¿ywa³em.

Data: 2012-09-28 09:08:20
Autor: kawoN
W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:

[...]

A co w tym niby dziwnego?

Ano pewnie wszystko zale¿y jakie dystanse siê je¼dzi,
w jakich warunkach - i jak zu¿ytym sprzêtem.
Bo trudno udzieliæ uniwersalnej odpowiedzi, chodzi raczej
o zestaw minimum - gdzie prawdopodobieñstwo awarii jest
du¿e nawet w najl¿ejszych warunkach (w dobrze utrzymanym
rowerze to jest wy³±cznie ogumienie, nie licz±c oczywi¶cie
przypadków losowych w postaci wypadków).
Zna³em cz³owieka, który zabiera³ ze sob± prawie pó³ roweru
czê¶ci zapasowych - wynika³o to z jego wybitnego pecha
do awarii - i po ka¿dej z nich stara³ siê zabezpieczaæ
na przysz³o¶æ... :)

--
kawoN
-

Data: 2012-09-28 09:39:39
Autor: ...::QRT::...
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
Dnia Fri, 28 Sep 2012 09:08:20 +0200, kawoN napisa³(a):

W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:

[...]

ju¿ nie przesadzajmy ca³y czas mowa o zestawie minimum a nie wyprawie z
sakwami gdzie sie wozi szprychy, klucz do kaset i inne takie klamoty.

Dêtka, klej, ³atki, narzêdzia, ³y¿ki, pompka to zupe³nie zwyczajny
standardowy zestaw. A  spinka, pin do ³añcucha, hak i buteleczka ze smarem to naprawde
niewielki dodatek.

Data: 2012-09-27 08:33:17
Autor: Piecia aka dracorp
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu czwartek, 27 wrze¶nia 2012 13:57:05 UTC+2 u¿ytkownik kawoN napisa³:
W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:
Na pewno wozisz to wszystko w wypadach szosówkowych?

Ja mam pewien podstawowy zestaw który zawsze biorê ze sob± bez wzglêdu czy jadê góralem czy szosówk±. Oprócz imbusów, mam skuwacz do ³añcucha i spinki, ³atki, klej, ³y¿ki, 2 ma³e ¶rubokrêty i klucz do szprych. Nie wspominaj±c o zapasowych dêtkach(1-2) i pompce. Staram siê szanowaæ swój i innych czas a mi to nie przeszkadza ¿e tyle wo¿ê. Fakt ¿e wygodniej bez plecaka ale mo¿na siê przyzwyczaiæ. Zawsze jest torba podsiod³owa, bo w kieszeniach na plecach to nie lubiê.
Oleju nie wo¿ê, bo u¿ywam raczej gêstych które d³ugo siedz± na ³añcuchu.

Data: 2012-09-28 09:15:27
Autor: kawoN
W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:
[...]

Moja w±tpliwo¶æ dotyczy³a haka i oleju do ³añcucha :)
Zestaw narzêdzi oczywi¶cie jest przydatny i ka¿dy mo¿e
co¶ sobie dobraæ - nawet plecaka nie trzeba woziæ, raczej
zmie¶ci siê w torebce podsiod³owej - tutaj uwaga dla
niedo¶wiadczonych: wo¿enie niezabezpieczonej dêtki
razem z metalowymi narzêdziami mo¿e siê skoñczyæ
przykr± niespodziank± w postaci przetarcia/przeciêcia
dêtki w torebce. Druga niespodzianka jak± kiedy¶ zaliczy³em
to zbyt d³ugie wo¿enie dêtki w stanie zgiêtym, przez co
dêtka sparcia³a i siê zrobi³a dziura - ale przypuszczam
¿e to raczej by³o spowodowane kiepsk± jako¶ci± gumy -
wydaje mi siê ¿e to jeszcze za komuny by³o. Ale nie zawadzi
raz na rok skontrolowaæ stan dêtki (o ile siê mia³o szczê¶cie
jej nie ruszaæ :)

--
kawoN
-

Data: 2012-09-28 00:24:02
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu pi±tek, 28 wrze¶nia 2012 09:15:30 UTC+2 u¿ytkownik kawoN napisa³:

wo¿enie niezabezpieczonej dêtki
razem z metalowymi narzêdziami mo¿e siê skoñczyæ
przykr± niespodziank± w postaci przetarcia/przeciêcia
dêtki w torebce.

Nawet nie trzeba z narzêdziami, wystarczy mieæ tam zapasowy hak
i parê metalowych resztek po monta¿u baga¿nika.

Data: 2012-09-28 10:46:03
Autor: kawoN
W dniu 12-09-28 09:24, rmikke pisze:

Nawet nie trzeba z narzêdziami, wystarczy mieæ tam zapasowy hak
i parê metalowych resztek po monta¿u baga¿nika.

A ju¿ trochê nie na temat - przypomnia³ mi siê
cz³owiek, który dêtkê wozi³ w ... bidonie uciêtym
od góry - a bidon oczywi¶cie by³ w koszyku.
Dodam ¿e drugiego nie mia³, w zwi±zku z czym...
nie zabiera³ picia na przeja¿d¿ki. Bynajmniej
nie by³y to wyjazdy po bu³ki w przyjemnej temperaturze,
ale 100km w do¶æ szybkim tempie (mo¿e tak mu
siê piæ chcia³o :) przy 30C.
Kolega faktycznie prawie siê nie poci³ i mia³ ca³kiem
niez³± kondycjê. Jak ogl±dam zdjêcia jednego
z naszych grupowiczów to bardzo mi siê ten kolega
przypomina - s± bardzo podobni, chocia¿ tamtem musi
mieæ ju¿ teraz jakie¶ 60 lat.

--
kawoN
-

Data: 2012-09-28 11:03:01
Autor: ...::QRT::...
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
Dnia Fri, 28 Sep 2012 09:15:27 +0200, kawoN napisa³(a):

W dniu 12-09-27 13:21, ...::QRT::... pisze:
[...]

mia³em taki okres ze ³ama³em haki naprawdê czêsto - jednego roku zdarzy³o
mi sie chyba ze 4 razy. A to ju¿ nie przelewki bo na trasie nie poradzisz
sobie z tak± awari± w ¿aden sposob poza zrobieniem z roweru singla. Hak
wiele miejsca nie zajmuje i jest p³aski, wiec nie widze problemu  A smar? Przydaje sie czasem i tyle.

Data: 2012-09-28 11:31:40
Autor: cytawa
....::QRT::... pisze:

mia³em taki okres ze ³ama³em haki naprawdê czêsto - jednego roku zdarzy³o
mi sie chyba ze 4 razy. A to ju¿ nie przelewki bo na trasie nie poradzisz

Bo haki to osobny problem. Nie do konca rozumiem (poza chamskim marketingiem) dlaczego te haki sa takie slabe, dlaczego firmy nie robia hakow stalowych i dlaczego jest ich taka mnogosc.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-28 03:12:10
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu pi±tek, 28 wrze¶nia 2012 11:31:41 UTC+2 u¿ytkownik cytawa napisa³:
...::QRT::... pisze:

> [...]

Bo haki to osobny problem. Nie do konca rozumiem (poza chamskim marketingiem) dlaczego te haki sa takie slabe, dlaczego firmy nie robia hakow stalowych i dlaczego jest ich taka mnogosc.

To akurat jest oczywiste. Po to jest hak jako osobna czê¶æ, ¿eby
w razie czego to hak siê z³ama³, b±d¼ wygi±³, a nie rama.
Czyli hak nie mo¿e byæ za sztywny, ani za mocny.

Data: 2012-09-28 12:59:05
Autor: cytawa
rmikke pisze:

To akurat jest oczywiste. Po to jest hak jako osobna czê¶æ, ¿eby
w razie czego to hak siê z³ama³, b±d¼ wygi±³, a nie rama.
Czyli hak nie mo¿e byæ za sztywny, ani za mocny.

Na tyle to ja potrafie rozumowac, tylko jesli haki pekaja przy lada uderzeniu to chyba cos tu nie tak. Ile razy zbyt sztywny hak stal sie przyczyna awarii? Przypuszczam, ze sa to bardzo nieliczne sytuacje. W kazdym razie moje haki sa mocne i nie narzekam. Przerzutek tez nie wymieniam bez potrzeby.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-28 04:13:00
Autor: rmikke
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
W dniu pi±tek, 28 wrze¶nia 2012 12:59:06 UTC+2 u¿ytkownik cytawa napisa³:
rmikke pisze:

> [...]

Na tyle to ja potrafie rozumowac, tylko jesli haki pekaja przy lada uderzeniu to chyba cos tu nie tak. Ile razy zbyt sztywny hak stal sie przyczyna awarii? Przypuszczam, ze sa to bardzo nieliczne sytuacje. W kazdym razie moje haki sa mocne i nie narzekam. Przerzutek tez nie wymieniam bez potrzeby.

Szczerze, to w ¿yciu mi hak nie pêk³. Natomiast co jaki¶ czas siê wygina³y
do wewn±trz i nie bardzo wiedzia³em od czego (pewnie od jakich¶ wywrotek,
z przyczyn zdrowotnych wywracam sie zwykle na praw± stronê ;) ).
Problem usta³, kiedy w którym¶ serwisie mnie u¶wiadomili, ¿e przep³acam
za haki od Gary Fishera i za³o¿yli identyczny (i ponad dwa razy tañszy)
hak od Authora...

Data: 2012-09-28 11:43:58
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-28 11:31, cytawa pisze:

Bo haki to osobny problem. Nie do konca rozumiem (poza chamskim
marketingiem) dlaczego te haki sa takie slabe,

Lepiej urwaæ s³aby hak ni¿ zmieliæ przerzutkê, ko³o i kawa³ek ramy.

dlaczego firmy nie robia
hakow stalowych

Kiedy¶ Marin w stalowych ramach mia³ haki niewymienne, ale za to miêkkie i daj±ce siê prostowaæ. Niektórzy uwa¿ali to za wadê.

Data: 2012-09-28 13:17:57
Autor: ...::QRT::...
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
Dnia Fri, 28 Sep 2012 11:31:40 +0200, cytawa napisa³(a):

...::QRT::... pisze:

[...]

wtedy kiedy owe haki nagminne ³ama³em mia³em w rowerze mtb hak szosowy od
gianta ocr/tcr. I fakt nie by³o to mocne tyle ze wówczas przerzutka
osi±gnê³a zdumiewaj±c± d³ugowieczno¶æ. Kres jej nadszed³ ju¿ w nowej ramie
która ma masywny i mocny hak i IMO wystêpuje korelacja miedzy tymi faktmi
:)

Inna kwestia ze hak potrafi kosztowaæ niewiele mniej ni¿ przerzutka wiec
korzysci z miêkkich haków takie oczywiste nie sa.

Data: 2012-09-27 13:59:07
Autor: ...::QRT::...
Pytanie o pompkê, naboje i co wozicie z sob±?
Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:56:59 +0200, kawoN napisa³(a):

nie robie takowych :)