Data: 2010-07-07 16:55:04 | |
Autor: Jotte | |
Pytanie o prawo rękojmi | |
W wiadomości news:i11mej$bsr$1news.onet.pl PesTYcyD <pestycyd@wp.pl>
pisze: Była taka sprawa:Wspaniałe i niezwykle odważne posunięcie. I takie męskie... :) Po podłączeniu sprzętu okazało się, że monitor ma wady w postaci martwych pikseli.Toś ty tego wsklepie nie podłączył, nie uruchomił i nie sprawdził??? Rozumiem, że nie da się w sklepie zapuścić memtesta na kilka godzin czy scandiska z opcją gruntownego surface testu, ale nie sprawdzić monitora? Mądre to jest? Skontaktowałem się ze sklepem mówiąc że chcę wymienić towar (minęło 2 dni od odbioru komputera i monitora). Przez przypadek powiedziałem w zgłoszeniu, że to monitor Samsunga a nie LG jaki faktycznie kupiłem. Powiedzieli mi, że nie ma opcji na wymianę, oddanie czy naprawę gwarancyjną - mam pecha. Spakowałem monitor i pojechałem do sklepu, gdzie okazało się że to jest LG więc wymienią mi na nowy, ale gdyby to był samsung to mam pecha. Porozmawiałem z nimi o prawie rękojmi i poinformowali mnie że nie ma czegoś takiego i nie mają obowiązku wymiany wadliwego towaru. Dla mnie sprawa skończyła się szczęśliwie, ale gdybym miał tego Samsunga to co mógłbym dalej zrobić? - pytanie czysto teoretyczne.Mógłbyś na przykład przeczytać warunki gwarancji, ustawę o sprzedaży konsumenckiej i zdecydować z czego bardziej ci się opłaca skorzystać. Czy zakup towaru w sklepie jest loterią?Czasem trochę tak. Jeżeli ma wady, to faktycznie nie mam prawa zwrotu?Zapraszamy do ustawy... -- Jotte |
|