Pytanie o procesor

Data: 2010-04-01 00:01:10
Autor: MAR
Pytanie o procesor
W dniu 2010.03.31 22:09, Marek pisze:
Systemem będzie Windows 7. Mówi się, że Intel jest cichszy (choć nie
wiem czemu - moc pobiera podobnÄ…).

TDP to nie moc.

Mówi się też o stabilności większej
Intela. Na AMD nie miałem z tym problemów... wiele zależy od modelu:
jedni i drudzy mają wpadki. Może przy wyższych modelach stabilność
wyglÄ…da inaczej?

Nie wiem co masz na myśli. Niestabilny(wieszający?) procesor oddaje się do reklamacji.

Dla wysokich modeli zegary są wyższe a AMD ma jednak
szybsze taktowanie więc może i stabilność gorszą?

AMD sÄ… wolniejsze od Intela przy tym samym zegarze.

Jak wygląda kwestia wielowątkowości obu platform pod W7?

???

Na co powinienem zwrócić uwagę kupując płytę główną dla tych procesorów
aby wykorzystać procesory i nie wpakować się w bagno?

pod AMD kupić płytę dla pamięci DDR3

--
Mar

Data: 2010-04-01 08:44:19
Autor: Marek
Pytanie o procesor
W dniu 2010-04-01 00:01, MAR pisze:
W dniu 2010.03.31 22:09, Marek pisze:
Systemem będzie Windows 7. Mówi się, że Intel jest cichszy (choć nie
wiem czemu - moc pobiera podobnÄ…).

TDP to nie moc.

Hej,
Jak to nie?
Musiałem aż sprawdzić w Wikipedii:
TDP (ang. Thermal Design Power) to moc wydzielanego ciepła, którą trzeba odebrać z jednostki centralnej. Moc ciepła wydzielanego przez procesor jest w przybliżeniu równa mocy, którą procesor pobiera.

Reasumując: dwa procesory o tym samym TDP wydzielają tyle samo ciepła a więc teoretycznie chłodzenie powinno być tak samo hałaśliwe dla nich.

Nie wiem co masz na myśli. Niestabilny(wieszający?) procesor oddaje się
do reklamacji.

Nie wiem co mam na myśli gdyż cytuję słowa internautów i serwisantów, którzy tego terminu używają. Przypuszczam, że chodzi o to, że programy uruchomione na procesorze A zawsze działają a na procesorze B często wywalają się.

Ewentualna druga interpretacja: może zdarzyć się, że coś na danej platformie szwankuje (gubienie danych itp) no i wtedy pod np. XP niebieskie ekrany pojawiają się.

AMD sÄ… wolniejsze od Intela przy tym samym zegarze.

Tak, ale AMD przy tej samej cenie jest znacznie szybszy od Intela. Z punktu widzenia użytkownika zastosowane w scalaku rozwiązania techniczne nie są żadnym argumentem. Użytkownik "widzi" sprawność systemu i jego stabilność.

Jak wygląda kwestia wielowątkowości obu platform pod W7?

???

Czy nie ma jakiś haczyków typu "procesor X" ma N rdzeni ale na używa tylko 1 gdy np. zła jest płyta główna albo gdy jego numer seryjny nie odpowiada Gatesowi?

pod AMD kupić płytę dla pamięci DDR3

Intel posiada triple-channel na niektórych płytach. Czy daje to wymierny efekt?

Intel stosuje hyper-threading. Czy AMD posiada coś podobnego? Czy to w praktyce jest zauważalne bez stosowania precyzji zegara atomowego w pomiarach?

Intel i7 może obsłużyć do 8 wątków. Czy w praktyce daje to jakąś przewagę nad AMD?

Czy szybkość komunikacji z peryferiami jest różna (w sensie zauważalności) dla obu procesorów?

Data: 2010-04-01 08:49:50
Autor: Marek
Pytanie o procesor
P.S.
Co to za model Intela i7 o oznaczeniu 930, do którego sam Intel się nie przyznaje?

http://www.intel.com/cd/products/services/emea/pol/processors/corei7/specifications/409347.htm

Data: 2010-08-19 17:31:42
Autor: Rados³aw Sokó³
Pytanie o procesor
W dniu 01.04.2010 08:44, Marek pisze:
TDP to nie moc.

Jak to nie?

Bo nie :)

Musia³em a¿ sprawdziæ w Wikipedii:
TDP (ang. Thermal Design Power) to moc wydzielanego ciep³a, któr± trzeba
odebraæ z jednostki centralnej. Moc ciep³a wydzielanego przez procesor
jest w przybli¿eniu równa mocy, któr± procesor pobiera.

Poczytaj w wersji angielskiej. W polskiej wpisano g³upoty.

Reasumuj±c: dwa procesory o tym samym TDP wydzielaj± tyle samo ciep³a a

Bzdura. Wcale nie.

Nie wiem co mam na my¶li gdy¿ cytujê s³owa internautów i serwisantów,
którzy tego terminu u¿ywaj±. Przypuszczam, ¿e chodzi o to, ¿e programy
uruchomione na procesorze A zawsze dzia³aj± a na procesorze B czêsto
wywalaj± siê.

Nie mo¿e byæ takiej sytuacji. Mikroprocesor albo jest sprawny
(i stabilny) albo niesprawny (wtedy mo¿e byæ "niestabilny").

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-19 22:50:04
Autor: Waldek
Pytanie o procesor

U¿ytkownik "Rados³aw Sokó³" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2010081915314200grush.one.pl...
Poczytaj w wersji angielskiej. W polskiej wpisano g³upoty.

Reasumuj±c: dwa procesory o tym samym TDP wydzielaj± tyle samo ciep³a a

Bzdura. Wcale nie.

He he .... dobre.
ale zeby bardziej koledze zamotac, to jeden moj procek o TDP 130W "wydziela" do otoczenia ok. ~180 W :))

Pozdrawiam

Pytanie o procesor