Pytanie o program "Mała Księgowość"

Data: 2013-01-14 11:20:08
Autor: Marek
Pytanie o program "Mała Księgowość"
Znajomy poinformował mnie, że podobno w tym roku nie będzie już płyty z programem "Mała Księgowość" którą można było kupić z "Rzepą". Na stronie http://www.rp.pl/mala_ks/index.html jest prezentowana okładka płyty na rok 2013, ale brak jest informacji kiedy będzie możliwy zakup. Czy ktoś z Państwa dysponuje pewnymi informacjami na powyższy temat i może się nimi podzielić na grupie?

--
Marek

Data: 2013-01-14 11:29:45
Autor: RyszardG
Marek wrote:
[...]

do kupienia w sklepie rp za 49zł

--
  R.G.

Data: 2013-01-14 11:30:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-14 11:20, Marek pisze:
[...]

Wczoraj w "Uważam Rze" widziałem reklamę tego programu w wersji 2013 w cenie 49zł/1 stanowisko i 99zł/wiele stanowisk i dla firm księgowych.

Zatem "darmowość" już się skończyła, choć i tak dla "samozatrudnionych" może się opłacać.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-21 22:41:42
Autor: m
W dniu 14.01.2013 11:30, Liwiusz pisze:

Zatem "darmowość" już się skończyła, choć i tak dla "samozatrudnionych"
może się opłacać.

49zł to wcale nie tak dużo, jak na tak dobry i dopracowany program.

--
Pzdr.
Lucatoni

Data: 2013-01-15 11:52:20
Autor: Wemif
Marek <nibylandia@ksiezyc.pl> wrote:
[...]

Dzwoniłem na numer tel. podany na stronie, też mi powiedziano, że RZ wycofała się z dystrybucji z gazetą i można kupić w sklepie.

a.

Data: 2013-01-15 20:47:21
Autor: beherit / pn
W dniu 15.01.2013 12:52, Wemif pisze:
[...]

Co więcej kiedyś można było kupić ad-hoc u producenta tego softu, teraz już jest to niemożliwe.

b.

Data: 2013-01-20 12:21:45
Autor: Wemif
beherit / pn <beherit00@g00glemail-youknow.com> wrote:

Co więcej kiedyś można było kupić ad-hoc u producenta tego softu, teraz już jest to niemożliwe.

Co więcej, kiedyś była to chyba licencja na używanie bezterminowe, a teraz tylko do końca 2013 roku, ale i tak za tę cenę nie ma co
wybrzydzać.

a.

Data: 2013-01-21 12:55:36
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2013-01-20 13:21, Wemif pisze:
[...]

Ciekawe jak długo będą pojawiać się aktualizacje do zeszłorocznej, bezterminowej wersji.

Paweł

Data: 2013-01-21 22:44:58
Autor: m
W dniu 20.01.2013 13:21, Wemif pisze:
2013 roku, ale i tak za tę cenę nie ma co
wybrzydzać.

Dokładnie, choć z tą terminowością do końca 2013 to znaczy, że nie będzie aktualizacji czy program przestanie działać?

--
Pozdr.
Lucatoni

http://www.biznesforum.pl

Data: 2013-01-22 09:03:24
Autor: max441
W dniu 2013-01-21 22:44, m pisze:
[...]

Pewnie w 2014 znowu trzeba będzie zapłacić za kolejny rok.

Data: 2013-01-29 00:21:31
Autor: cyklista
Pytanie o program "Mała Księgowość"

Dokładnie, choć z tą terminowością do końca 2013 to znaczy, że nie
będzie aktualizacji czy program przestanie działać?

Pewnie w 2014 znowu trzeba będzie zapłacić za kolejny rok.
A mnie zastanawia taki zapis:

Producent udziela prawa do korzystania z Oprogramowania Mała Księgowość "Rzeczpospolitej", w okresie jednego roku od nabycia go w sklepie internetowym Rzeczpospolitej, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2013 roku.

Tzn., że jak nie zdecyduję się zakupić licencji na rok 2014 to po 31.12.2013 nie będę już mógł uruchomić programu np. w celu zaksięgowania faktur z grudnia 2013?
Nie chodzi mi o to czy będzie to technicznie możliwe, tylko czy będzie to zgodne z licencją? Według powyższego cytatu wygląda na to, że nie.

Pozdrawiam

Przemek

Data: 2013-01-29 07:43:06
Autor: max441
W dniu 2013-01-29 00:21, cyklista pisze:

[...]

Zgadza się. Po 31 grudnia 2013, korzystanie z programu w jakikolwiek sposób jest niezgodne z licencją. Nie wiem od kiedy był możliwy zakup licencji MK 2013 (ja kupiłem w styczniu 2014), ale jest też zapis, że można korzystać w okresie jednego roku od zakupu. Czyli z tego wynika, że jeśli ktoś zakupił licencję np. 10 grudnia 2012, to może korzystać do 10 grudnia 2013. Ciekawie będzie, jak producent da możliwość zakupu licencji na 2014 rok później niż na 2013, wtedy zapewne część użytkowników pozbawiona zostanie ciągłości użytkowania MK.

Data: 2013-01-29 08:51:27
Autor: cyklista
W dniu 29.01.2013 07:43, max441 pisze:
[...]

Chyba 2013 :) ???
[...]

Podejrzewam, że nie przemyśleli do końca tego zapisu. Ale wygląda, jak wygląda i to, że nawet producent napisze Ci e-maila, że jest inaczej niczego nie zmienia, dopóki ten zapis jest w licencji. 100 zł rocznie za taki program to i tak niewiele w porównaniu z konkurencją, ale nie wiadomo jak dalej potoczą się losy tego programu. Przez kilka ostatnich miesięcy nie było żadnych aktualizacji, co pozwala przypuszczać, że były jakieś zgrzyty między producentem a Rzepą, jeżeli za rok współpraca się urwie, to może być różnie. Sytuacja byłaby klarowniejsza, gdyby sprzedawali program pod własną marką.

Z tego względu zastanawiam się nad przesiadką na :

http://www.lefthand.com.pl/pl/subsites/cennik_mk/#mkpricelist

Wprawdzie cena zakupu trochę wyższa, ale aktualizacje już w porównywalnej cenie.
Problem tylko z przeniesieniem danych.

Data: 2013-01-30 12:06:01
Autor: max441
W dniu 2013-01-29 08:51, cyklista pisze:
[...]

Oczywiście 2013. Ależ mnie przeniosło w przyszłość :-)

[...]

Zapis w pewnym sensie sprytny, bo bez zakupu licencji na kolejny rok ciężko zakończyć rok bieżący. A jak już się kupi licencję na kolejny rok, to mija ochota żeby się przesiadać na inny program. Oczywiście można się przesiąść odpowiednio wcześniej, ale pewnie mało kto o tym pomyśli.

100 zł rocznie za
taki program to i tak niewiele w porównaniu z konkurencją, ale nie
wiadomo jak dalej potoczą się losy tego programu.

Mi wystarcza wersja za 50 zł - to już zupełnie niewiele.

[...]

Chyba do tego wszystko zmierza. Już teraz licencje sprzedaje producent a nie RP. Korzystają tylko z kanałów dystrybucji RP i wypromowanej marki programu. Jeśli będzie się opłacało, to pewnie będą to ciągnęli dalej. Kto wie, może za rok cena wzrośnie.

Z tego względu zastanawiam się nad przesiadką na :

http://www.lefthand.com.pl/pl/subsites/cennik_mk/#mkpricelist

Ciekawa propozycja. Też myślę o przesiadce, ale do tej pory nie miałem czasu na szukanie alternatywy.

Wprawdzie cena zakupu trochę wyższa, ale aktualizacje już w
porównywalnej cenie.
Problem tylko z przeniesieniem danych.

Fakt, to trochę zniechęca, ale przy odrobinie zacięcia do przejścia.

Data: 2013-01-30 16:00:24
Autor: cyklista
W dniu 30.01.2013 12:06, max441 pisze:

[...]

Producent napisał mi w e-mailu, że chodzi oczywiście o brak możliwości aktualizacji po 31.12.2013 i że zwróci uwagę gościom z Rzepy, żeby zmienili ten zapis tak.aby nie wzbudzał kontrowersji. Póki co jest jak było.

[...]

Nie wiadomo, jaki jest układ między nimi, czy Rzeczpospolita jest tylko pośrednikiem w dystrybucji, czy też ma jakieś prawa do samego programu.

[...]

Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił) producentów oprogramowania  księgowego do instalacji mechanizmów eksportu i importu danych.

Data: 2013-01-30 16:54:03
Autor: max441
W dniu 2013-01-30 16:00, cyklista pisze:

Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił)
producentów oprogramowania  księgowego do instalacji mechanizmów
eksportu i importu danych.

  Bardzo dobry pomysł. Popieram.

Data: 2013-01-30 17:35:08
Autor: Piotrek
On 2013-01-30 16:00, cyklista wrote:
Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił)
producentów oprogramowania  księgowego do instalacji mechanizmów
eksportu i importu danych.

Nie no, bez jaj proszę ...

Przecież to jest najkrótsza droga do tego, żeby wersja z eksportem danych kosztowała pierdylion pln. A jakbyś się zgodził wziąć wersję bez eksportu to dostałbyś rabat w wysokości pierdylion pln - aktualna cena produktu.

A tak BTW to przecież w interesie producenta jest zaimplementowanie *importu* z innych systemów. Tak więc może sprawdź czy Ci, do których się planujesz przenieść nie są w stanie Ci pomóc.

Piotrek

Data: 2013-01-30 20:07:27
Autor: cyklista
W dniu 30.01.2013 17:35, Piotrek pisze:
On 2013-01-30 16:00, cyklista wrote:
[...]

Niekoniecznie. Gdyby to był standard, to po prostu musieli by się dostosować. A co do ceny, to myślę, że mogłoby być właśnie na odwrót, gdyż zwiększyłaby się konkurencja. Producenci z jednej strony musieliby bardziej dbać o klientów, których już mają, a z drugiej niższą ceną lub lepszymi funkcjami mogliby przyciągną nowych.

A tak BTW to przecież w interesie producenta jest zaimplementowanie
*importu* z innych systemów. Tak więc może sprawdź czy Ci, do których
się planujesz przenieść nie są w stanie Ci pomóc.

Żeby coś zaimportować, to najpierw trzeba wyeksportować. Z zabezpieczonej bazy danych raczej trudno coś wyciągnąć bez pomocy autora programu, który z resztą nie ma w tym żadnego interesu.
Nawet, jeśli się da, to nikt tego nie zrobi za darmo.

Przemek

Data: 2013-01-30 20:55:05
Autor: Piotrek
On 2013-01-30 20:07, cyklista wrote:
[...]

Chyba przeceniasz magiczną moc zakazów i nakazów ustanawianych przez niekompetentnych posłów/urzędników.

Jednak będę się upierał, że tego typu standardy to najlepiej reguluje rynek.

A żeby temu rynkowi pomóc to wystarczy nie kupować software, który nie spełnia Twoich wymagań. I jeśli Twoje wymagania nie są mocno specyficzne to niebawem automagicznie pojawi się stosowna funkcjonalność u tych, którzy jeszcze jej nie mają.

Żeby coś zaimportować, to najpierw trzeba wyeksportować. Z

Na przykład pod postacią rożnego rodzaju raportów :-)

zabezpieczonej bazy danych raczej trudno coś wyciągnąć bez pomocy autora
programu, który z resztą nie ma w tym żadnego interesu.

Ototo! Kluczowe jest w tym "manie" interesu.

Nawet, jeśli się da, to nikt tego nie zrobi za darmo.

A tak z ciekawości spytam. Czy świadczysz jakieś usługi za darmo? :-)

Piotrek

Data: 2013-01-30 23:06:21
Autor: cyklista
W dniu 30.01.2013 20:55, Piotrek pisze:
On 2013-01-30 20:07, cyklista wrote:
[...]

A Ty w tym przypadku chyba przeceniasz magiczną moc rynku.
(Patrz np. sprawa opłat za rozmowy w roamingu.:
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/2012/06/ue-wymusila-tanszy-roaming )
Nie sądzę żeby rynek wymusił jakieś zmiany w tymi kierunku, Firma wprowadzająca taką funkcję nic by nie zyskała, a ryzykowałaby tylko odejściem niezadowolonego klienta do konkurencji.

ustanawianych przez
niekompetentnych posłów/urzędników.

Tu akurat się zgodzę.

[...]

Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem, przypadku, (bo akurat był pod ręką, bo dołączyli demo do gazety, bo znajomy też taki ma, bo była reklama w TV itd.), a później tak już zostaje, bo chociaż nie do końca nam odpowiada, to ze zmianą za dużo zachodu.

Żeby coś zaimportować, to najpierw trzeba wyeksportować. Z

Na przykład pod postacią rożnego rodzaju raportów :-)
No, najlepiej w PDF-ie, później tylko OCR, formatowanie, poprawa ogonków, i baza danych gotowa :)

Nawet, jeśli się da, to nikt tego nie zrobi za darmo.

A tak z ciekawości spytam. Czy świadczysz jakieś usługi za darmo? :-)

A co robią osoby poświęcające swój czas i dzielące się swoją wiedzą na tej grupie?

Ale to nie o to chodzi, że chcę, żeby ktoś zrobił dla mnie coś za darmo, tylko o to, że są to dodatkowe koszty, być może większe od kosztu samego programu, przez co przesiadka tym bardziej się nie opłaca.

Przemek

Data: 2013-01-31 02:08:07
Autor: Piotrek
On 2013-01-30 23:06, cyklista wrote:
A Ty w tym przypadku chyba przeceniasz magiczną moc rynku.
(Patrz np. sprawa opłat za rozmowy w roamingu.:
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/2012/06/ue-wymusila-tanszy-roaming
)

Akurat ten rynek IMHO mocno przypomina kartel. Tak więc jego regulacja jest akurat na miejscu.

Czego z całą pewnością nie można powiedzieć o rynku software księgowego. Na którym masz rozwiązania o rozmaitej funkcjonalności i w cenach od (prawie) bezpłatnych, do wysoko płatnych.

Nie sądzę żeby rynek wymusił jakieś zmiany w tymi kierunku, Firma
wprowadzająca taką funkcję nic by nie zyskała, a ryzykowałaby tylko
odejściem niezadowolonego klienta do konkurencji.

Przecież to są relacje pomiędzy profesjonalistami, pomijając patologię :-) o której piszesz niżej.

Dlaczego w takim razie dlaczego oczekujesz od ustawodawcy działania na szkodę jednej strony (firm produkujących software księgowy)?

Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem,
przypadku, [...]

Skomentowałem to wyżej.

No, najlepiej w PDF-ie, później tylko OCR, formatowanie, poprawa
ogonków, i baza danych gotowa :)

Bez przesady. Prawdopodobnie nie ma żadnego liczącego się na rynku systemu (księgowego), z którego dane musiałbyś zasysać w ten sposób.

Zresztą zawsze możesz posadzić interafce białkowy, który zrobi Ci migrację "za miskę ryżu".

A co robią osoby poświęcające swój czas i dzielące się swoją wiedzą na
tej grupie?

Bawią się? Traktują to jako hobby? Natomiast w 99% przypadków nie prowadzą działalności komercyjnej związanej z tematyką grupy.

Ale to nie o to chodzi, że chcę, żeby ktoś zrobił dla mnie coś za darmo,
tylko o to, że są to dodatkowe koszty, być może większe od kosztu samego
programu, przez co przesiadka tym bardziej się nie opłaca.

No i? :-)

Piotrek

Data: 2013-01-31 10:14:17
Autor: cyklista
W dniu 31.01.2013 02:08, Piotrek pisze:
On 2013-01-30 23:06, cyklista wrote:
Powoli robi się nam flejm, ale co tam.
[...]

A dlaczego uważasz, że zwiększenie konkurencyjności byłoby działaniem na szkodę producentów? Koszt implementacji takiej funkcji jest znikomy.

Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem,
przypadku, [...]

Skomentowałem to wyżej.
Zgadza się, wybór jest duży, ale jak się raz coś wybierze, to potem trudno to zmienić.

[...]

Zapewniam Cie, że jest. Patrz: MK RP. Nie ma żadnej funkcji eksportu danych do pliku zewnętrznego.Mogę co najwyżej wydrukować sobie listę klientów i to tylko z podstawowymi danymi.
Program moim zdaniem bardzo doby. Brakuje mi  nim tylko 2 rzeczy:
Wersji na Linuksa i... pewności, co będzie za rok.

[...]

Sądzisz, że dla rozrywki czytają dzienniki ustaw?

Patrz wyżej
Przemek

Data: 2013-01-31 12:09:43
Autor: Tomek
W dniu 31-01-2013 10:14, cyklista pisze:

[...]

Nie wiem jaką masz wersję, ale na 2012 eksport można zrobić z dowolnej tabeli (wciśnij prawy klawisz myszy)

--
Tomek

Data: 2013-01-31 13:13:01
Autor: max441
W dniu 2013-01-31 12:09, Tomek pisze:
[...]

To i tak nie załatwia problemu łatwego przeniesienia danych do innego programu.
Standard zapisu danych księgowych poza łatwą migracją pomiędzy programami mógłby ułatwić kilka innych spraw. Np. obsługę faktur elektronicznych, wymianę danych pomiędzy firmą a biurem rachunkowym (jeśli ktoś korzysta z takich usług) itd.

Data: 2013-01-31 20:08:00
Autor: cyklista
W dniu 31.01.2013 12:09, Tomek pisze:
W dniu 31-01-2013 10:14, cyklista pisze:

Nie wiem jaką masz wersję, ale na 2012 eksport można zrobić z dowolnej
tabeli (wciśnij prawy klawisz myszy)

Pod ppm nie szukałem. Rzeczywiście wszystko jest.
Dzięki!

Data: 2013-02-01 13:02:20
Autor: Jarek Andrzejewski
Pytanie o program "Mała Księgowość"
On Wed, 30 Jan 2013 23:06:21 +0100, cyklista <cyklista0@interia.pl>
wrote:

[...]

a czy urzędnik ustala opłaty za minutę rozmowy w kraju? Jak w 1998
roku kupiłem swój pierwszy telefon GSM to płaciłem 3 złote + VAT za
minutę rozmowy, a dziś mam ileś minut w ramach abonamentu.
Dało się?

[...]

i koniecznie potrzebujesz ustawy by uchroniła Cię przed Twoim
lenistwem w momencie wyboru narzędzia?

Wiele programów działa w oparciu o standardowe bazy danych (np. MS
SQL), więc chyba nie ma problemu z wyciągnięciem z nich danych, nawet
jeśli pp. Tusk, Kaczyński, Schetyna czy Grodzk (wybór zupełnie
przypadkowy) nie pochylą się i zadumają nad problemem ustawowego
uregulowania Wielkiego Problemu Eksportu i Importu Danych Służących do
Rozliczeń Podatkowych?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-02-01 12:56:43
Autor: Jarek Andrzejewski
Pytanie o program "Mała Księgowość"

On 2013-01-30 16:00, cyklista wrote:
[...]

a jak chcesz ustalić standard, skoro nawet nie wiadomo, jakie
znaczenie mają poszczególne zapisy prawa podatkowego?

Data: 2013-02-01 12:55:41
Autor: Jarek Andrzejewski
Pytanie o program "Mała Księgowość"
On Wed, 30 Jan 2013 16:00:24 +0100, cyklista <cyklista0@interia.pl>
wrote:

Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił) producentów oprogramowania  księgowego do instalacji mechanizmów eksportu i importu danych.

A po co? Po prostu kup program, który taką możliwość ma.
Czy już naprawdę nie potrafisz żyć bez ustawy?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-01-16 08:42:26
Autor: DaNsOuNd
W dniu 2013-01-15 12:52, Wemif pisze:
Dzwoniłem na numer tel. podany na stronie, też mi powiedziano, że RZ
wycofała się z dystrybucji z gazetą i można kupić w sklepie.

a.

Ciekawe czy w tym roku wydadzą Rozliczenie Roczne RP  które fajnie z MK RP współpracowało.

DaN

Data: 2013-01-22 12:07:28
Autor: Łukasz Widomski
Pytanie o program "Mała Księgowość"
Witam,

Może to odejście od tematu i raczej sprawa nie z tej grupy, lecz na
grupie bazy danych oraz programowanie raczej nikt z MK nie korzysta i mi
nie odpowie.

Czy ktoś ustawiał już MK na bazę SQL Microsoftu? W tej nowej wersji 2013
jest taka opcja w zakładce: Administracja->Ustawienia->Opcje bazy danych
SQL.

Oraz jak przywrócić domyślne drukowanie faktur w stylu "oryginał/kopia"
zamiast "niezdefiniowane" ?

Pozdrawiam,
Widomski Łukasz

Data: 2013-01-22 13:33:17
Autor: Łukasz Widomski
Pytanie o program "Mała Księgowość"

Oraz jak przywrócić domyślne drukowanie faktur w stylu "oryginał/kopia"
zamiast "niezdefiniowane" ?

Witam ponownie,

Na to pytanie dostałem od twórcy programu P. Andrzeja Ciupińskiego
następującą odpowiedź:
"obecne rozporządzenie MF tak zwane fakturowe  nie dopuszcza
umieszczania ORYGINAŁ  czy KOPIA  na fakturach dlatego tak jest to w
programie  moĹźna jednak jak ktoś chce drukować  ale naleĹźy za kaĹźdym
razem wybierać to z listy podczas drukowania faktury"

Na temat silnika SQL jeszcze czekam na odpowiedĹş.

Pytanie o program "Mała Księgowość"