Pytanie o przelew międzybankowy :)

Data: 2014-12-05 07:43:41
Autor: aniazpracy
Pytanie o przelew międzybankowy :)
Hej
Czy przelew z PKO S.A. wykonany w środę mógł dojść do Pocztowego dopiero w piątek?
Od tego zależy, kiedy sprzedający mieszkanie się wyprowadzą i nie wiem czy mnie nie kantują na jeden dzień, żeby było im wygodniej :/ :[

Data: 2014-12-05 17:10:44
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Jak najbardziej.
jesli wyslano w srode po poludniu, to mogl wyjsc sesja eliksiru dopiero w czwartek.
Graniczna jest tu ponoc godzina 14:25.

W czwartek ok 11:00 byl juz w banku pocztowym ... ale kiedy Pocztowy go zechce zaksiegowac i udostepnic klientowi, to juz od banku zalezy.
Moze sie spoznia, moze klient sprawdzil w samo poludnie ...

J.

Data: 2014-12-05 08:22:27
Autor: aniazpracy
W dniu piątek, 5 grudnia 2014 17:10:49 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Moze sie spoznia, moze klient sprawdzil w samo poludnie ...

A jest jakaś możliwość, żeby to sprawdzić? Czy tylko i wyłącznie męczenie tamtej strony o jakiś wyciąg z konta?

Data: 2014-12-05 18:54:42
Autor: Darek
Pytanie o przelew międzybankowy :)

A jest jakaś możliwość, żeby to sprawdzić? Czy tylko i wyłącznie męczenie tamtej strony o jakiś wyciąg z konta?

Złożyć reklamację w banku w którym złożyłeś przelew

Darek

Data: 2014-12-05 19:20:12
Autor: J.F.
> [...]

A jest jakaś możliwość, żeby to sprawdzić? Czy tylko i wyłącznie męczenie tamtej strony o jakiś wyciąg z konta?

Ale na wyciagu moze bezczelnie pisac ze data operacji jest w czwartek.
I co bankowi zrobisz - przedstawisz wydruk z godziny 18:00, ze nie bylo ?

Ba, ostatnio zaczeli ksiegowac w przyszlosc, widze np 29-go wplyw na konto odsetek z data 31-go ...

Odpusc, jeden dzien, coz to jest ... bezczelni by ci powiedzieli ze nie ma, i potwierdzili w poniedzialek ze wplynal ...

J.

Data: 2014-12-05 18:08:44
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-05 17:10, J.F. pisze:
[...]

i bank może sobie tak księgować ile czasu chce?
ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25 teoretycznie ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne na drugi dzień...

Łukasz

Data: 2014-12-05 18:53:13
Autor: MarcinF
W dniu 2014-12-05 o 18:08, dddddddd pisze:

i bank może sobie tak księgować ile czasu chce?
ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25 teoretycznie
ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne na drugi dzień...

Z mbank o 13:25 wychodzą przelewy na 3 sesję, trzecia sesja trwa
od 16 do 17:30, dlatego ten przelew nie może trafić o 15 do bzwbk.

Data: 2014-12-07 12:47:57
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-05 18:53, MarcinF pisze:
[...]

nie jestem bankowcem więc kolejne pytanie:
Jeśli dobrze rozumiem są trzy sesje dziennie o stałych porach, nie zależnie od banku. Z banku wychodzą pieniądze sesją wychodzącą ustaloną przez bank, później jest sesja międzybankowa (trzecia między 16 a 17:30) i przychodzą najbliższą po tej międzybankowej sesją przychodzącą w danym banku.
Czyli bank ustala o której godzinie wysyła i odbiera pakiety z przelewami, jednak te przelewy nie są wysyłane bezpośrednio, a jeszcze oczekują na ogólną sesję gdzieś między tymi bankami?

Łukasz

Data: 2014-12-07 13:32:44
Autor: jakson
[...]

Napisz jeszcze raz, ale po polsku.

Ogolnie jest tak, ze KIR ma 3 sesje rozrachunkowe
o scisile ustalonych godzinach (od .. do ..).
Banki maja swoje wlasne godziny sesji wychodzacych
i przychodzacych - nieraz maja np. tylko jedna sesje wychodzaca.
Ogolnie im "tanszy bank" tym "gorsze" godziny sesji,
tzn. bardziej oddalone od godzin sesji KIR-u (bo tak jest taniej).

Wracajac do Twojego problemu:
Sprawdz na stronach banku lub zadzwon do banku
i obczaj kiedy maja godziny sesji wych./przych.
i NA KTORA SESJE KIR te ichnie sesje sie lapia.

Bo to, ze bank ma np. sesje wychodzaca o 7 rano
nie znaczy, ze wpadnie ona w pierwsza czy druga sesje KIRu.

Data: 2014-12-07 13:59:37
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Dec 2014 13:32:44 +0100, jakson napisał(a):
[...]

Taniej ? Cos tam bylo mowione, ze udzial w sesji platny, wiec niektorzy z
jednej rezygnuja, ale zeby byly roznice cen w zaleznosci od czasu
dotarcia ? ze tam KIR chce aby wszytko nie docieralo w ostatniej chwili to
zrozumiale, ale czy cena reguluje ?

No chyba ze posrednio - KIR wymaga duzymi paczkami, duze paczki sie
dlugo przygotowuja, a szybkie serwery kosztuja.

J.

Data: 2014-12-07 18:49:47
Autor: MarcinF
W dniu 2014-12-07 o 13:59, J.F. pisze:

No chyba ze posrednio - KIR wymaga duzymi paczkami, duze paczki sie
dlugo przygotowuja, a szybkie serwery kosztuja.

Poza tym kasa z przelewów zleconych na tyle późno, że nie wychodzą
3 sesją, pozostaje w banku na noc.

Data: 2014-12-07 16:50:40
Autor: Slavekk
W dniu 2014-12-07 o 13:32, jakson pisze:

Ogolnie jest tak, ze KIR ma 3 sesje rozrachunkowe
o scisile ustalonych godzinach (od .. do ..).
Banki maja swoje wlasne godziny sesji wychodzacych
i przychodzacych

Dokładniej to banki mają godziny graniczne po których zlecenie jest przyjmowane na następną sesję, bo się nie łapie na bieżącą

- nieraz maja np. tylko jedna sesje wychodzaca.

Podaj przykład takiego banku.
IMO powyższe twoje zdanie jest fałszywe i banki teraz muszą obsługiwać 3 sesje.

Sławek

Data: 2014-12-07 18:38:55
Autor: jakson
Pytanie o przelew międzybankowy :)
- nieraz maja np. tylko jedna sesje wychodzaca.

Podaj przykład takiego banku.
IMO powyższe twoje zdanie jest fałszywe i banki teraz muszą obsługiwać 3 sesje.

Kiedys sie z tym spotykalem - chyba w BPH czy innej padlinie...
Nie twierdze, ze tak jest obecnie, ale kiedys istnialy takie banki.

Data: 2014-12-07 18:43:41
Autor: jakson
[...]

A najdokladniej, to te trzy sesje maja swoje godziny
otwarcia i zamkniecia (przyjmowanie zlecen)
i godziny sesji rozrachunkowych (poczatek - koniec),
w ktorych przetwarzaja informacje.

Tyle, ze to nieistotne z punktu widzenia watkotworcy.
Poza tym nie lubie rzucac nadmiarem informacji,
bo czesto jej nadmiar jest gorszy niz jej brak.

Data: 2014-12-05 19:03:59
Autor: J.F.
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości
[...]

W praktyce ... tak :-)
A jak sie nie podoba, to zmien bank :-)

Na pocieszenie - place 27-go o poranku KK. Normalnie w kraju, przez terminal.
28-go, wieczorem,  zamykaja wyciag - platnosci nie ma.
Nie to nie, laski bez, zaplace o miesiac pozniej :-P

W Inteligo podobnie - place VE, przychodzi email ze blokada, za dwa dni dopiero ze zaplacilem.

ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25 teoretycznie ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne na drugi dzień...

Nie wiem jak to technicznie wyglada - ale II sesja w KIR trwa 13:30 - 15:00.
Po 15:00 chyba dopiero zaczynaja rozsylac wyniki ... wiec do banku wplyna dane nieco pozniej.
Bank sobie to rozksiegowuje i robi sie pozne popoludnie.
Co prawda nie takie pozne, bo o 17:30 zaczna splywac dane III sesji, wiec II powinni zdazyc zaksiegowac.

Tej tabelki tez niezbyt rozumiem
http://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/sesje-przelewow-dla-klientow-detalicznych.html
wiec jak zlece przelew o 10:00, to on wyjdzie do KIR przed 13:30 i zalapie sie na II sesje, czy bank  go przetrzyma do 13:25, potem zacznie przygotowywac paczke danych, zacznie wysylac do KIR po 13:30, aby na pewno zalapal sie dopiero na III sesje, i tak naprawde inny bank go otrzyma dopiero po 17:30, a wtedy "my juz konczymy prace".
Jakby byla potrzebna ich praca do rozliczen.

W kazdym badz razie jak wyslesz bladym switem w dzien roboczy, to ma szanse pojawic sie u odbiorcy w tym samym dniu.
Albo i nie, bo przeciez jak klient chce szybko, to powinien zaplacic za przelew ekspresowy ...

J.

Data: 2014-12-05 10:23:08
Autor: pieczone.jablko
W dniu piątek, 5 grudnia 2014 19:04:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Albo i nie, bo przeciez jak klient chce szybko, to powinien zaplacic za przelew ekspresowy ...

Mam zaświadczenie od banku że wyszło 3.12, nawet gdyby wyszło super późno wieczorem o 20 to do banku odbiorcy przez cały czwartek powinno dojść ;_;
Chyba po prostu poproszę ich o ten wyciąg, może nie umieją photoshopa używać i się dowiem, kiedy doszedł...
Jakbym sama zlecała to może i superszybką opcję bym włączyła, o ile bym o niej wiedziała, ale to automatyczna transza kredytu z banku

Data: 2014-12-05 10:26:14
Autor: aniazpracy

Data: 2014-12-10 15:24:57
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
No niestety, 15:00 jako godzina graniczna to juz niemal chamstwo banku (w XXI wieku):
https://s.bosbank.pl/files/file_64/Komunikat_o_godzinach_granicznych_1609.pdf

-- -- -
A jak sie nie podoba, to zmien bank

Data: 2014-12-10 16:02:43
Autor: J.F.
Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości grup
No niestety, 15:00 jako godzina graniczna to juz niemal chamstwo banku (w XXI wieku):
https://s.bosbank.pl/files/file_64/Komunikat_o_godzinach_granicznych_1609.pdf

A ktory ma lepiej ?
Bo dane do III sesji musza wplynac do KIR przed 16:00, wiec 15:00 to jest juz tak duzo mniej.

mBank ma 13:25 :-)

Chamstwo to moze byc wewnetrzny przelew do 20:00,  a walutowy nawet do 15:30.

J.

Data: 2014-12-10 19:30:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o przelew międzybankowy :)

"J.F." 54886094$0$2645$65785112@news.neostrada.pl

No niestety, 15:00 jako godzina graniczna to juz niemal chamstwo banku (w XXI wieku):

Chamstwo to moze byc wewnetrzny przelew do 20:00,  a walutowy nawet do 15:30.

Czy aby siostry nie pomyliły 'chamstwa' z 'przedsię_biorczością'?

Data: 2014-12-06 04:57:04
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
A co za ci..a nie zakłada konta w banku, w którym rachunek mają i kupujacy??

-- -- -

Data: 2014-12-06 09:58:47
Autor: Pete
W dniu 2014-12-06 o 04:57,  666 pisze:
A co za ci..a nie zakłada konta w banku, w którym rachunek mają i
kupujacy??

Jak to mówił Prezes PiS: Winny jest ten, kto ma w tym interes.
Widać zależało im, żeby przelew szedł tydzień ;)

--
Pete

Data: 2014-12-06 14:45:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o przelew międzybankowy :)

" 666" m5tuqe$tnv$1@news.supermedia.pl

: A co za ci..a nie zakłada konta w banku,
: w którym rachunek mają i kupujacy??

Lepiej założyć konto w Pocztówce niż nocować
zimą pod chmurką, ale lepiej tydzień zaczekać
latem w szałasie niż zakładać takie konto...

Data: 2014-12-06 15:56:21
Autor: J.F.
Dnia Sat, 6 Dec 2014 04:57:04 +0100, 666 napisał(a):
A co za ci..a nie zakłada konta w banku, w którym rachunek mają i kupujacy??

Jak czytasz - kredyt. Poza tym ... co ci da tam konto - ze najpierw poczekasz dwa dni na
przelew z wlasnego banku, potem dzien na wewnetrzny ? :-)

J.

Data: 2014-12-06 16:31:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o przelew międzybankowy :)

"J.F." 4qip8usv44tp.1vpng87h3on49.dlg@40tude.net

Poza tym ... co ci da tam konto - ze najpierw poczekasz
dwa dni na przelew z wlasnego banku, potem dzien na
wewnetrzny ? :-)

Da lepszą kontrolę nad procesem lania.

-=-

IMO trzeba poprosić o wyciąg z Pocztówki.
Wyciąg, snapy, potwierdzenie operacji -- nie
można tego łatwo podrobić.

Data: 2014-12-06 21:19:57
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
No właśnie piszę, że pierwszym ruchem sprzedającego powinno być założenie rachunku w banku udzielającym kredytu kupującemu.

-- -- -
Jak czytasz - kredyt.

Data: 2014-12-06 21:34:56
Autor: J.F.
Dnia Sat, 6 Dec 2014 21:19:57 +0100, 666 napisał(a):
No właśnie piszę, że pierwszym ruchem sprzedającego powinno być założenie rachunku w banku udzielającym kredytu kupującemu.

A po co ? Wplyna pieniadze, to wyda mieszkanie, czy jak to tam zapisali w
umowie.

-- -- -
Jak czytasz - kredyt.

J.

Data: 2014-12-07 01:55:24
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
Przykre, ale nie można uzależnić notarialnej umowy sprzedaży nieruchomości od warunku.
Podobnie z wydaniem, musi być w umowie określona konkretna data wydania "... nie później niż do dnia ...".

-- -- -
Wplyna pieniadze, to wyda mieszkanie, czy jak to tam zapisali w umowie.

Data: 2014-12-07 11:39:12
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Dec 2014 01:55:24 +0100, 666 napisał(a):
Przykre, ale nie można uzależnić notarialnej umowy sprzedaży nieruchomości od warunku.

Za to mozna napisac "akt ostateczny bedzie podpisany po wplynieciu
naleznosci na konto" - choc bank moze wymagac odwrotnie..

Idiotyzm swoja droga. I nikt nie chce poprawic.

Podobnie z wydaniem, musi być w umowie określona konkretna data wydania "... nie później niż do dnia ...".

A to nie wiedzialem ... ale chyba mozna napisac "nie pozniej niz do
31.12 lub 3 dni po wplywie naleznosci na konto, o ile nastapi
wczesniej" :-)

-- -- -

Data: 2014-12-07 11:52:26
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
"Chyba" ;-))
Dlaczego stawiasz interes sprzedającego nad interesem kupującego?
Bardziej niż chyba to można napisać "zapłata ostatniej raty w kwocie ... [15% ceny] nastąpi po wydaniu lokalu kupującym".

-- -- -
chyba mozna napisac "nie pozniej niz do 31.12 lub 3 dni po wplywie naleznosci na konto, o ile nastapi wczesniej"

Data: 2014-12-07 14:30:19
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Dec 2014 11:52:26 +0100, 666 napisał(a):
"Chyba" ;-))
Dlaczego stawiasz interes sprzedającego nad interesem kupującego?

Nie stawiam, chodzi o zabezpieczenie obu stron, a nawet trzeciej
(banku) i czwartej (banku sprzedajacego).

A tu takie prawo, ze mozna zostac bez wlasnosci i bez gotowki
(sprzedajacy), albo bez gotowki i bez wlasnosci (kupujacy).
Plus troche przypadkow typu - bank obiecal kredyt, ale nie dal, ktoras strona zmarla w trakcie transakcji itp. Z walizka pieniedzy chodzic do notariusza czy jak ? Ktora zreszta
niewiele rozwiazuje, chyba ze dodatkowo pojawi sie kasjer z banku z
obstawa :-)

I mimo wielu przykladow poslowie nic z tym nie robia - no ale to wina
nas, wyborcow :-)

Bardziej niż chyba to można napisać "zapłata ostatniej raty w kwocie ... [15% ceny] nastąpi po wydaniu lokalu kupującym".

To raczej tak powinno byc, ze sprzedajacy podpisuje umowe, trafia do
ksiegi wieczystej, i od razu jest obciazenie hipoteki na rzecz
sprzedajacego w umowionej kwocie. Wplyna pieniadze, potwierdza ze dostal, wpis sie wymaze. W razie sporu sad moze zadecydowac na podstawie zaswiadczen z banku o
przelewie.

-- -- -

Data: 2014-12-07 15:55:19
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
Jest "słynny" art. 777 Kodeksu postępowania cywilnego, i ten art. dotyczy zarówno zapłaty jak i wydania lokalu - jeżeli strony takie postanowienie zawrą w umowie.
Oczywiście zdrowia życzę przy egzekucji wydania lokalu ;-))

-- -- -
chodzi o zabezpieczenie obu stron, a nawet trzeciej i czwartej.
A tu takie prawo, ze mozna zostac bez wlasnosci i bez gotowki, albo bez gotowki i bez wlasnosci.

Data: 2014-12-06 04:44:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o przelew międzybankowy :)

<aniazpracy@gmail.com> 90844305-164b-4957-81e7-1edd47ddf565@googlegroups.com

Czy przelew z PKO S.A. wykonany

Zlecony?

w środę mógł dojść do Pocztowego dopiero w piątek?

IMO tak -- gdy czwartek jest dniem ustawowo wolnym od
pracy a we środę zlecono przelanie dostatecznie późno.

Od tego zależy, kiedy sprzedający mieszkanie się
wyprowadzą i nie wiem czy mnie nie kantują na

IMO kantują.

jeden dzień, żeby było im wygodniej :/ :[

Data: 2014-12-06 21:22:05
Autor: 666
Pytanie o przelew międzybankowy :)
Nie takie proste.
Przykładowo przelew zlecony w środę, duża kwota, w czwartek dzwonią z banku "czy aby na pewno", idzie sesją czwartkową, dochodzi w piątek.

-- -- -
Kantują.

Data: 2014-12-07 03:29:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o przelew międzybankowy :)

" 666" m5voh6$kl$1@news.supermedia.pl

Przykładowo przelew zlecony w środę, duża kwota, w czwartek dzwonią z banku "czy aby na pewno", idzie sesją czwartkową, dochodzi w piątek.

IMO dzwonią w ciągu kwadransa -- miałem kiedyś kilka takich telefonów.
(trzy pamiętam)

Data: 2014-12-07 11:33:59
Autor: J.F.
Pytanie o przelew międzybankowy :)
Dnia Sun, 7 Dec 2014 03:29:29 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

A w Inteligo jakos tak na drugi dzien, czy poznym popoludniem.

I to tak jakos glupio, ze przelewam na wlasne konto oszczednosciowe -
zero efektow. Przelewam drugi raz - zero. Trzeci raz - znow zero.
Cos mnie tknelo, przelalem malymi kwotami - poszlo.

Zdazylem zapomniec o sprawie, dzwoni pani z okienka, czy pan
potwierdza. Nie potwierdza. Drugi - nie potwierdzam. Trzeci ... a, potwierdzilem. Ale nie chcial sie przelac :-)

J.

Data: 2014-12-08 03:28:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o przelew międzybankowy :)

"J.F." fu4p1xg5pr3d.1i8oltbxwkyym.dlg@40tude.net

IMO dzwonią w ciągu kwadransa -- miałem kiedyś kilka takich telefonów.
(trzy pamiętam)

A w Inteligo jakos tak na drugi dzien, czy poznym popoludniem.

Z PKO BP SA (Inteligo to część PKO BP SA) zadzwonili
bardzo szybko, aby upewnić się co do dziesiętnego
przecinka w przelewie podatku do US.

-=-

Poza tym -- do wątkotwórczyni nie zadzwonili.

Data: 2014-12-07 16:18:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-06 21:22,  666 pisze:
Nie takie proste.
Przykładowo przelew zlecony w środę, duża kwota, w czwartek dzwonią z
banku "czy aby na pewno", idzie sesją czwartkową, dochodzi w piątek.

I co, dzwonili?

--
Liwiusz

Data: 2014-12-07 10:06:22
Autor: kasaartura
Pytanie o przelew międzybankowy :)
Przelew musi dojść do następnego dnia roboczego po jego zleceniu, oblicz sobie dokładną godzinę http://knab.pl/kiedy.php

Data: 2014-12-08 12:22:27
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-07 19:06, kasaartura@gmail.com pisze:
Przelew musi dojść do następnego dnia roboczego po jego zleceniu, oblicz sobie dokładną godzinę http://knab.pl/kiedy.php

według tej strony przelew z mbanku o 13:00 dotrze do bzwbk o 15:00, według Marcina z tego wątku i jednorazowej praktyki dotrze na następny dzień (choć niby jak wychodzi z MBanku o 13:25 to powinien się załapać na II sesję KIR i o 15:00 wlecieć do BZ)

Łukasz

Data: 2014-12-08 17:28:11
Autor: Pete
W dniu 2014-12-08 o 12:22, dddddddd pisze:
[...]

wysłany o 13:00 z mbanku załapie się na 3 sesję:
http://www.money.pl/banki/elixir/

Wiec w BZWBK ma okazję być zaksięgowany po 17.00

--
Pete

Pytanie o przelew międzybankowy :)