Pytanie o roznice w przerzutkach, wolnobieg - "cykanie"

Data: 2009-03-21 19:25:06
Autor: AL
Pytanie o roznice w przerzutkach, wolnobieg - "cykanie"
mam pytanie - takie nietypowe, ale zaintrygowalo mnie to dzisiaj.

Sa dwa rowery (identyczne, kupione miesiac temu - TransAlp 2008 - osprzet w obu rowerach to Alivio)

Dzis jadac z zona na wycieczke wiosenna zauwazylem taka roznice.
Jak ja nie pedaluje w swoim rowerze, badz krece pedalami do tylu - nie slychac charakterystycznego cykania wolnobiegu (jest totalna cisza).
W rowerze zony natomiast, jak jedzie nie pedalujac, badz obraca pedalami do tylu - to slychac delikatne cykanie charakterystyczne dla rowerow z przerzutka.

W domu sprawdzilem z ciekawosci - ale wszystkie symbole na tylnej osi, i przerzutka sa takie same, maja te same symble.

W czym wiec lezy ta roznica, ze u mnie pedaly do tylu kreca sie w absolutnej ciszy a w rowerze zony z delikatnym cykaniem ?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-03-21 19:49:56
Autor: Marcin
Pytanie o roznice w przerzutkach, wolnobieg - "cykanie"
W czym wiec lezy ta roznica, ze u mnie pedaly do tylu kreca sie w absolutnej ciszy a w rowerze zony z delikatnym cykaniem ?

Wolnobieg może być inaczej nasmarowany - jeśli jest dużo smaru i jest on dość gęsty to może tłumić uderzenia zapadek.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-03-22 07:23:30
Autor: mbut
Marcin pisze:
[...]

Tym się nie przejmuj, tak jest jak mój poprzednik zasugerował

Data: 2009-03-22 07:51:38
Autor: kantele
Pytanie o roznice w przerzutkach, wolnobieg - "cykanie"
On 22 Mar, 07:23, mbut <rajdy...@gmail.com> wrote:
Marcin pisze:>> W czym wiec lezy ta roznica, ze u mnie pedaly do tylu kreca sie w

> Wolnobieg może być inaczej nasmarowany - jeśli jest dużo smaru i jest on
> dość gęsty to może tłumić uderzenia zapadek.

Tym się nie przejmuj, tak jest jak mój poprzednik zasugerował

ciekawe, bo w moim rowerku wolnobieg nie cykał od nowości i nie cyka
(a rower ma już ze 3 lata) - nawet po solidnym myciu karcherem. też
się nad tym zastanawiałam, ale w końcu w jeździe to nie przeszkadza
ani nie pomaga więc może nie warto? ;)
a może nawet pomaga bo jak mijam kogoś jadąc chodnikiem, to on mnie
nie słyszy i nie ma dziwnych odruchów typu szybki skok w bok i
wpadnięcie pod rower :)

Data: 2009-03-22 20:31:59
Autor: mariuszmo
[...]

co z kolei może powodować problemy w niskiej temperaturze z gatunku zamarzanie, gęstnienie smaru i kiepskie działanie :(
mialem tak nasmarowane w XT, przy jeździe około 50/60 km/h działało tak opornie, że łancuch leżał na widełkach, nie trzeba mieć wielkiej wyobraźni aby wydedukować co się moglo stać gdyby łańcuch wciągnęło pomiędzy widełki a oponę.

Pytanie o roznice w przerzutkach, wolnobieg - "cykanie"