Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V

Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V

Data: 2009-11-19 11:15:55
Autor: sebakrk
Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V
Witam
Czy ktoś z osób mających doświadczenia z tym silnikiem może podzielić się opinią na jego temat. Z tego co udało mi się wyggooglac to opinię są   dosyć zróżnicowane, a najwięcej negatywnych wypowiadają ci co nigdy z autem z takim silnikiem nie mieli do czynienia.
Osobiście interesuje mnie wersja w automacie, ale chętnie poczytam wszystkie opinie.

Pozdr.seba

Data: 2009-11-19 16:59:45
Autor: thaz
Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V
Czy ktoś z osób mających doświadczenia z tym silnikiem może podzielić się opinią na jego temat. Z tego co udało mi się wyggooglac to opinię są dosyć zróżnicowane, a najwięcej negatywnych wypowiadają ci co nigdy z autem z takim silnikiem nie mieli do czynienia.

Miałem i chwalę, skrzynia manualna.
Silnik bardzo fajny, zwinny, przy rozsądnej jeździe
naprawdę mało spali (rocznik '98 około 5l/100km w trasie);

Mankamenty jednak posiada: ciśnienie doładowania;
Koniecznie sprawdź stan wszystkich przewodów
doprowadzających powietrze do sprężarki - u mnie
był problem: któryś z nich łapał powietrze (guma się zestarzała)
i turbina czasami przestała pracować (zapala się check engine
i auto nie ma zupełnie mocy doładowania, masakra - nie polecam
przy wyprzedzaniu); Problem znikał po zjechaniu z drogi,
zgaszeniu silnika na 1-3min.
Przy rocznym użytkowaniu auta w/w sytuacja
zdarzyła mi sie 4-5 razy.

pozdr,
t

PS. choć odzywa się nostalgia za całkiem
niezłym autem, to Tobie proponowałbym jednostki
DTI produkowane już chyba od 2000 roku;

Data: 2009-11-19 19:52:47
Autor: Przemek
Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V
sebakrk wrote:
Witam
Czy ktoś z osób mających doświadczenia z tym silnikiem może podzielić
się opinią na jego temat. Z tego co udało mi się wyggooglac to opinię
 są dosyć zróżnicowane, a najwięcej negatywnych wypowiadają ci co
nigdy z autem z takim silnikiem nie mieli do czynienia.
Osobiście interesuje mnie wersja w automacie, ale chętnie poczytam
wszystkie opinie.

Najslabszy punkt w tych autach to pompa wtryskowa . Ja niestety juz wymienialem - kupilem uzywana kiedys regenerowana pompe
z angola , koszt regeneracji pompy  u nas to ok 2000zl . Do przezycia raz na 150tys km. (o ile nie padnie zaraz po zakupie auta , wtedy idzie sie wk.... ) bo odpadaja regularne wydatki na wymiane rozrzadu
(lancuch - choc musze przyznac ze nie wiem co kierowalo inzynierami opla projektujacymi ten silnik , sa dwa lancuchy rozrzadu - jednym naped idzie z walu
na pompe wtryskowa a drugim dopiero z pompy na walek rozrzadu ) .Najbardziej mi brakuje w tym aucie komputera pokladowego w standarcie  - poprzednie moje auta mialy a tu brak ,
tzn mozna dokupic ale nawet uzywki drogie i ciezkie do zdobycia tym bardziej ze wyswietlacz jest tylko ze wyswietla informacje z radia albo tak wazna informacje jak aktualna data :)
wiec koszt rozbudowy fabrycznej to byloby moze kilka euro na sztuce za pelne oprogramowanie i pare metrow kabla .
Aha  - ja mam ta mocniejsza wersje dti (z manualem , nie znam nikogo kto mialby astre automat)

Data: 2009-11-20 09:14:21
Autor: sebakrk
Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V
Przemek pisze:
sebakrk wrote:
Witam
Czy ktoś z osób mających doświadczenia z tym silnikiem może podzielić
się opinią na jego temat. Z tego co udało mi się wyggooglac to opinię
 są dosyć zróżnicowane, a najwięcej negatywnych wypowiadają ci co
nigdy z autem z takim silnikiem nie mieli do czynienia.
Osobiście interesuje mnie wersja w automacie, ale chętnie poczytam
wszystkie opinie.

Najslabszy punkt w tych autach to pompa wtryskowa . Ja niestety juz wymienialem - kupilem uzywana kiedys regenerowana pompe
z angola , koszt regeneracji pompy  u nas to ok 2000zl . Do przezycia raz na 150tys km. (o ile nie padnie zaraz po zakupie auta , wtedy idzie sie wk.... ) bo odpadaja regularne wydatki na wymiane rozrzadu
(lancuch - choc musze przyznac ze nie wiem co kierowalo inzynierami opla projektujacymi ten silnik , sa dwa lancuchy rozrzadu - jednym naped idzie z walu
na pompe wtryskowa a drugim dopiero z pompy na walek rozrzadu ) .Najbardziej mi brakuje w tym aucie komputera pokladowego w standarcie  - poprzednie moje auta mialy a tu brak ,
tzn mozna dokupic ale nawet uzywki drogie i ciezkie do zdobycia tym bardziej ze wyswietlacz jest tylko ze wyswietla informacje z radia albo tak wazna informacje jak aktualna data :)
wiec koszt rozbudowy fabrycznej to byloby moze kilka euro na sztuce za pelne oprogramowanie i pare metrow kabla .
Aha  - ja mam ta mocniejsza wersje dti (z manualem , nie znam nikogo kto mialby astre automat)




Czyli nie ma tak wielkiej tragedii jak mnie straszono na jednym forum Opla
Wersja dti miała 100 koni ?

Data: 2009-11-20 14:50:46
Autor: Przemek
Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V
sebakrk wrote:



Czyli nie ma tak wielkiej tragedii jak mnie straszono na jednym forum
Opla Wersja dti miała 100 koni ?

Dokladnie 101koni - i nie ma tragedii - podstawa to tankowac dobre paliwo bez
wody i kwasu siarkowego (odbarwiony opal) i, dbac aby uklad paliwowy sie nie zapowietrzal (przelewy i okolice ),starac sie nie jezdzic na rezerwie  i auto pojezdzi .Dodam jeszcze ze ceny regeneracji pomp ciagle spadaja - 2 lata temu bylo to 3000 zl teraz jest 2000 za rok pewnie bedzie 1500zl.Poza tym w astrze G nie ma wielkiej alternatywy  - silniki izuzu ktore w astrze I byly bardzo dobre
zmodernizowano przez dolozenie elektroniki  i w II niestety tez sie sypia (przewaznie elektronika ale trasfia sie i mechanika ) a malo jest fachowcow ktorzy potrafia to dobrze zrobic .Poza tym jest silnik
1.7DTL ktory jest modernizacja starego  oplowskiego 1.7TD - na poczatku na zwyklej pompie , okolo 2000r  dolozyli do niego elektroniczna pompe wtryskowa  (podobna jak w 2.0) w tych silnikach siada glownie mechanika , no i w modelach po modernizacji pompa tez pada . Najciekawszy bylby model z silnikiem CDTI ale to  weszlo w astrze II od 2003  roku wiec takie auta sa odpowiednio drogie -
sam sie na taka szykowalem ale niestety zabraklo kilka tys.

Data: 2009-11-20 16:18:20
Autor: sebakrk
Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V
Przemek pisze:
sebakrk wrote:


Czyli nie ma tak wielkiej tragedii jak mnie straszono na jednym forum
Opla Wersja dti miała 100 koni ?

Dokladnie 101koni - i nie ma tragedii - podstawa to tankowac dobre paliwo bez
wody i kwasu siarkowego (odbarwiony opal) i, dbac aby uklad paliwowy sie nie zapowietrzal (przelewy i okolice ),starac sie nie jezdzic na rezerwie  i auto pojezdzi .Dodam jeszcze ze ceny regeneracji pomp ciagle spadaja - 2 lata temu bylo to 3000 zl teraz jest 2000 za rok pewnie bedzie 1500zl.Poza tym w astrze G nie ma wielkiej alternatywy  - silniki izuzu ktore w astrze I byly bardzo dobre
zmodernizowano przez dolozenie elektroniki  i w II niestety tez sie sypia (przewaznie elektronika ale trasfia sie i mechanika ) a malo jest fachowcow ktorzy potrafia to dobrze zrobic .Poza tym jest silnik
1.7DTL ktory jest modernizacja starego  oplowskiego 1.7TD - na poczatku na zwyklej pompie , okolo 2000r  dolozyli do niego elektroniczna pompe wtryskowa  (podobna jak w 2.0) w tych silnikach siada glownie mechanika , no i w modelach po modernizacji pompa tez pada . Najciekawszy bylby model z silnikiem CDTI ale to  weszlo w astrze II od 2003  roku wiec takie auta sa odpowiednio drogie -
sam sie na taka szykowalem ale niestety zabraklo kilka tys.

Wielkie dzięki za pomoc
Jak mi się nasuną jakieś pytania to pozwolę sobie jeszcze cię pomęczyć
pozdrawiam seba

Pytanie o silnik Astra G 2,0 DI 16V

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona