Pytanie o spalonego

Data: 2012-06-21 20:52:08
Autor: Grzegorz Gawron
Pytanie o spalonego
Witam,

w sumie nie wiem jak powinno być.
Była taka bramka w fazie eliminacyjnej, dla Hiszpanów w meczu z Chorwacją:

http://www.futbolnews.pl/rozgrywki/euro-2012/wideo-z-sieci-euro-2012/video,152,chorwacja-hiszpania-01.html

Ale sytuacja jest częsta i wygląda jak tam:
podanie do zawodnika który nie jest na spalonym, ale na spalonym jest drugi zawodnik. Pierwszy przyjmuje piłkę, podaje drugiemu już bez spalonego, i ten strzela gola.

Powinno to być uznane czy nie?

Dzięki,
Grzesiek

Data: 2012-06-21 23:28:44
Autor: the_foe
Pytanie o spalonego
W dniu 2012-06-21 20:52, Grzegorz Gawron pisze:
[...]

Mimo ze IFAB mówi TAK, to moim zdaniem powinien byc spalony. Strzelec mial wyrazna przewage dzieki temu ze byl w momenci podania za linia obrony.Gdyby podanie bylo bardzie rozciagniete to obroncy miliby czas na pokrycie i nie mozna by mowic o uzyskaniu pzrewagi. Tak wiec to kwestia mocno interpretacyjna ze wzgledy na ulotny punkt krytyczny, przy ktorym ta przewaga wystepuje a kiedy nie. Dlatego jestem zwolennikiem powrotu do korzeni i odgwizdywaniu spalonych czysto strefowych. W polaczeniu z elektronika weliminowaloby to w ogole takie dyskusje.

--
the_foe

Data: 2012-06-22 00:15:14
Autor: Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka coâ„¢
Pytanie o spalonego

[...]

Dokladnie, tez mi sie zdaje, ze ta sytuacja swietnie prezentuje nadmiar
"kontekstu", no bo niby nie bral czynnego udzialu w grze w momencie
podania, ale jednak za chwile skorzystal z tej pozycji.

Data: 2012-06-22 00:22:14
Autor: Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka coâ„¢
Pytanie o spalonego
W dniu 2012-06-22 00:15, "Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka coâ„¢" pisze:

[...]

Wroc, pisalem z pamieci, teraz obejrzalem i wlasciwie nie rozumiem
juz nic z tej akcji - bo jednak uwage obrnocow "chyba" angazowal...

Data: 2012-06-22 09:36:07
Autor: ligwan
Pytanie o spalonego
On 22 Cze, 00:22, "Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka co(tm)"
<Mr.D.Pos1o_Beerbant_n_Hool...@interia.pl> wrote:
W dniu 2012-06-22 00:15, "Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka co(tm)"
pisze:

> [...]

Wroc, pisalem z pamieci, teraz obejrzalem i wlasciwie nie rozumiem
juz nic z tej akcji - bo jednak uwage obrnocow "chyba" angazowal...

Wg przepisów spalony, na szczê¶cie nie mia³o to du¿ego wp³ywu na
sytuacjê w grupie C

Data: 2012-07-11 20:48:12
Autor: slupek
Pytanie o spalonego
Hello Grzegorz,

Thursday, June 21, 2012, 8:52:08 PM, you wrote:

[...]

TAK. Bo:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalony_(piłka_nożna)

*******
Sytuacja, gdy piłkarz drużyny atakującej w momencie kierowania do
niego podania znajduje się na połowie drużyny przeciwnej i jest bliżej
linii bramkowej przeciwnika niż ***piłka*** i przedostatni zawodnik
drużyny przeciwnej.

[...] Warunek, że jest bliżej bramki niż piłka oznacza, że nie ma
spalonego, jeśli zawodnik podający jest bliżej bramki niż zawodnik, do
którego piłka jest podawana.

I tak właśnie było - przy ostatnim podaniu podający był w tym momencie
bliżej bramki niż ten drugi ==> nie ma spalonego. Widać to na
powtórce, w obu momentach jest spauzowanie.

--
slupek

Pytanie o spalonego