Pytanie o wybór hamulców tarczowych

Data: 2011-03-16 19:15:23
Autor: DeK
Pytanie o wybór hamulców tarczowych
Znajomy mnie poprosił o uzyskanie informacji odnośnie wyboru hamulców
tarczowych. Umoczył trochę bo w swym roztrzepaniu kupił ramę bez piwotów
:) co siła rzeczy zmusza go do zakupu tarcz. Ale miał pewne kłopoty
życiowe więc można mu to wybaczyć.

Z finansami u niego cienko, na razie rozważa komplet SLX ale jest to
wybór na zasadzie "z braku laku", bez wiedzy czy dobry czy nie, ja w
tarczowych nie siedzę więc nie wiem co mu doradzić, poradźcie coś.
Co wybrać na co zwrócić uwagę, jakie tarcze, jakie klamki itd.

Data: 2011-03-16 20:27:37
Autor: kml
Użytkownik "DeK" <wizual@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ilqup8$bfv$1news.onet.pl...

[...]

Wszystko jest kwestią ceny. Tanie i całkiem znośne sa niższe modele shimano.

http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-17 00:07:04
Autor: DeK
kml pisze:
[...]

Sądzę, że skoro założył SLX to takim też budżetem mniej więcej na
hamulce dysponuje. W zasadzie pewnie można kupić komplet na jedno koło
bez tarczy w okolicach 300zł, w zależności od źródła.
Kwestia jednak jakie tarcze dobrać itd.

Data: 2011-03-17 06:38:41
Autor: kml

Użytkownik "DeK" <wizual@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ilrfsk$mes$1news.onet.pl...

[...]

Hample dobiera się do stylu jazdy oraz terenu. Kolega musi się jakoś określić w tej materii.

Data: 2011-03-17 14:20:20
Autor: DeK
kml pisze:

[...]

Cóż, to już rożnie bywa, lubi zrobić sobie wypad w górki, i pojeździć po
 szutrach, ale jakiś wielki downhillowiec to z niego nie jest, nawet w
sumie mały też nie, ot lubi sobie zjechać z górki jak każdy, z tą
różnicą, że im szybciej tym lepiej :D. Większość jazdy to teren płaski,
na przykład las i rzecz jasna miasto. Jednakże zastosowanie dość
uniwersalne ale z naciskiem na teren leśny i miejski.

Data: 2011-03-17 16:24:00
Autor: kml

Użytkownik "DeK" <wizual@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ilt1rg$cd1$1news.onet.pl...

[...]

Coś z oferty shimano spokojnie da radę. Poleciłbym Elixiry 5 jednakże trzeba mieć do nich zestaw do odpowietrzania. Oryginał 150pln, ale na szczeście na alleprowizji są teraz "podróbki" po 40zeta i wyglądają naprawdę dobrze a użyszkodnicy chwalą :)

Data: 2011-03-17 16:11:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pytanie o wybór hamulców tarczowych
DeK, Wed, 16 Mar 2011 19:15:23 +0100, pl.rec.rowery:
Z finansami u niego cienko, na razie rozważa komplet SLX ale jest to
wybór na zasadzie "z braku laku", bez wiedzy czy dobry czy nie,

A może Avid BB7? Tańszy od SLX, ja co prawda długo tego nie używam, ale
niejaki zyga ma to BB7 w dehówce i sobie chwali.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-18 14:28:40
Autor: DeK
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Z tego co się orientuję wolałby jednak hydrauliczne, poza tym zawsze to
mniej siłowania się z hamulcami hydraulicznymi niż mechanicznymi.
Pewnie się skończy na tych SLX.

Data: 2011-03-23 02:45:39
Autor: Tormentor
Dnia Fri, 18 Mar 2011 14:28:40 +0100, DeK napisał(a):

Z tego co się orientuję wolałby jednak hydrauliczne, poza tym zawsze to
mniej siłowania się z hamulcami hydraulicznymi niż mechanicznymi.
Pewnie się skończy na tych SLX.

Miałem SLXy w rowerze do enduro i sobie bardzo chwaliłem. Ważę koło ~100
kg, a mimo to dawały radę.

--
Tormentor

Pytanie o wybór hamulców tarczowych