Pytanie o wymianę felg, opon i zbieżność

Data: 2011-03-17 13:23:46
Autor: sim_co
Pytanie o wymianę felg, opon i zbieżność
Witam,

Szykuje się do zmiany opon na letnie i felg. Mam alufelgi używane i nowe opony.
Pytanie czy wystarczy, że oddam do jakiegoś warsztatu felgi, żeby sprawdzili, wyważyli i założyli na nie opony i później już sam sobie zmienię całe koła? Czy po takiej operacji wypadało by sprawdzić zbieżność kół, czy jeśli w tym momencie jest dobrze - na starych, to jest to zbędne?

Pytam w sensie - czy nie lepiej zostawić auto z felgami i oponami do zmiany i niech już wszystko sprawdzą, zamontują?

Data: 2011-03-17 12:43:44
Autor: Myjk
Pytanie o wymianę felg, opon i zbieżność
2011-03-17 13:23:46 sim_co

Pytam w sensie - czy nie lepiej zostawić auto z felgami i oponami do zmiany i niech już wszystko sprawdzą, zamontują?

Wg mnie nie warto teraz tego robić i potem babrać się samemu w
wymianę. Zrób to na sezon, w takim wypadku założenie kół to dla
serwisu "formalność" i nie liczą dużo więcej. Zmiana kół samemu
do przyjemności nie należy.

Wczoraj akurat rozerwałem gumę na dziursku wielkim jak green canyon
(tak, widać tę dziurę nawet z kosmosu!). Napierw dojazdówka na
drodze, a potem po powrocie do domu za jednym rzutem zmieniłem komplet
na letnie. Wysiłek nie był wart ceny zapłaconej za to w serwisie.
Choć niektórzy to oczywiście lubią. :P

Jeśli chodzi o techniczny aspekt, to wyważając opony nie powinny
się "rozważyć" (tylko lepiej na leżąco trzymać i z lekko
obniżonym ciśnieniem). Zbieżności także nie robi się po zmianie
opon... chyba że zaliczysz potężne dziursko, albo ogólnie ciężko
auto użytkujesz.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-03-17 13:39:01
Autor: PH
Pytanie o wymianê felg, opon i zbie¿no¶æ

U¿ytkownik "sim_co" <sim_co@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ilsugq$sq4$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Szykuje siê do zmiany opon na letnie i felg. Mam alufelgi u¿ywane i nowe opony.
Pytanie czy wystarczy, ¿e oddam do jakiego¶ warsztatu felgi, ¿eby sprawdzili, wywa¿yli i za³o¿yli na nie opony i pó¼niej ju¿ sam sobie zmieniê ca³e ko³a?

tak (choæ ja zawsze sprawdzam jeszcze ci¶nienie, bo lenie pompuj± zazwyczaj "na czuja")

Czy po takiej operacji wypada³o by sprawdziæ zbie¿no¶æ kó³, czy je¶li w tym momencie jest dobrze - na starych, to jest to zbêdne?

po wymienie kó³ nie musisz sprawdzaæ zbie¿no¶ci
ale po zimie i je¼dzie bo tym poligonie roboczo zwanym drogami - warto :)

pzdr
Piotr

Pytanie o wymianę felg, opon i zbieżność