Pytanie o zaproszenia z Facebooka

Data: 2010-01-14 12:09:49
Autor: PrzemeK
Pytanie o zaproszenia z Facebooka
Witam szanowna grupe!

Mam takie dosc dziwne pytanie. Sytuacja wyglada tak:
Czasami kazdy z nas dostaje od swoich znajomych zaproszenia do portali spolecznosciowych (tu konkretnie chodzi o Facebook'a). Ja osobiscie nigdy tam nie zakladalem konta ani nie podawalem im zadnych swoich danych osobowych, kontaktowych itd itp... No i przed chwila dostalem kolejne zaproszenie od kolegi... W standardzie jest u nich ze przysylaja jako zalaczenie do zaproszenia rowniez wczesniejsze zaproszenia od znajomych ktorzy sa na Facebooku - tu jeszcze nic dziwnego nie ma... Ale w tym samym mailu jest cos takiego jak: "Inne osoby, które możesz znać na Facebooku:" i tu mam 9 osob ktore moglbym tam znalezc. Moje zdziwienie wzbudzilo to ze ja faktycznie znam mniej lub bardziej wszystkie 9 osob! Qwa, skad Facebook wie o tym ze kiedys 2 lata temu kolega nazwijmy go Zbyszek mial okazje przez 3 dni ze mna wpsolpracowac i go znam? Mimo ze od tego czasu nie utrzymuje z nim kontaktu???? Rozumiem ze Facebook jakos porownuje dane osob ktore podaja swoje adresy mailowe czy inne dane i porownuje te dane z moja ksiazka adresowa i dobiera osoby wg "trafien". Ale czy to jest legalne??? A moze robia to zupelnie inaczej???

Pozdrawiam.
-- --
PrzemeK

Data: 2010-01-14 04:22:15
Autor: SzalonyKapelusznik
On Jan 14, 12:09 pm, "PrzemeK" <przemek_nos...@nlg.com.pl> wrote:
[...]

Zbyszek pozwolil sobie poszukac znajomych wedlug swojej ksiazki
adresowej. I stad facebook wie ze jestes jego znajomym. Legalne,
kolega Zbyszek udostepnil swojekontakty firmie zewnetrznej.

Data: 2010-01-14 15:22:47
Autor: Liwiusz
SzalonyKapelusznik pisze:

Zbyszek pozwolil sobie poszukac znajomych wedlug swojej ksiazki
adresowej. I stad facebook wie ze jestes jego znajomym. Legalne,
kolega Zbyszek udostepnil swojekontakty firmie zewnetrznej.

   Na ile legalnie? Zwłaszcza że Zbyszek pewnie nie wiedział, że FaceBook grzebał w jego książce adresowej? Co, jeśli uznamy, że te maile to dane osobowe?

--
Liwiusz

Data: 2010-01-14 08:59:51
Autor: witek
Liwiusz wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

[...]

to sie mozesz isc bujac.
Facebook nie obowiązują polskie ustawy.

Data: 2010-01-14 16:12:41
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-14 15:22, Liwiusz wrote:

Na ile legalnie? Zwłaszcza że Zbyszek pewnie nie wiedział, że FaceBook
grzebał w jego książce adresowej? Co, jeśli uznamy, że te maile to dane
osobowe?

No rzeczywiście, bezczelny fejsbuk :-)

FB wyświetla taką zachętę:

Dzięki Tobie wielu Twoich znajomych jest już na Facebooku. Znajdź swoich znajomych z Gmail za pomocą swojego konta user@gmail.com

a potem życzy sobie podania hasła do konta. Na pewno wyłudza :-P i przetwarza :)

Data: 2010-01-14 21:11:16
Autor: Marek Dyjor
Liwiusz wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

[...]

facebook podczas rejestracji pyta sie czy chcesz dać sobie przegrzebać skrzynkę pocztową.

Data: 2010-01-14 21:21:05
Autor: Liwiusz
Marek Dyjor pisze:
Liwiusz wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

[...]

   Tylko z tego nijak nie wynika, że może w ten sposób przetwarzać dane osobowe i wysyłać spam (niezamówioną informację handlową).

--
Liwiusz

Data: 2010-01-15 06:13:11
Autor: Marcin Debowski
On 2010-01-14, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
   Tylko z tego nijak nie wynika, że może w ten sposób przetwarzać dane osobowe i wysyłać spam (niezamówioną informację handlową).

Zdaje się, że inicjatywa to była kolegi, nie fejsbóka a na taką lub inną zawartość mejla zgodę wyraził też ten kolega akceptując regulamin. Fejsbók sam z siebie ZCW nikomu poza fejsbókiem mejli nie wysyła.

--
Marcin

Data: 2010-01-14 18:37:57
Autor: Robert Tomasik
Pytanie o zaproszenia z Facebooka

Wydaje mi się, że po prostu analizują osoby, które mają kontakty z tymi, którzy Cię zapraszają.

Data: 2010-01-14 19:26:59
Autor: Bruksa New
Pytanie o zaproszenia z Facebooka
Spróbuj sie wypisać, to dopiero spotka Cię suprajz...
Pozdrawiam
bruksa

Data: 2010-01-15 00:20:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 Jan 2010,  Bruksa New wrote:

Spróbuj sie wypisać, to dopiero spotka Cię suprajz...

  Możesz zaspokoić ciekawość jaki?
  Nie będę się specjalnie zapisywał dla tej wiedzy ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-15 05:25:16
Autor: Bruksa New!
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
On Thu, 14 Jan 2010,  Bruksa New wrote:

> Spróbuj sie wypisać, to dopiero spotka Cię suprajz...

  Możesz zaspokoić ciekawość jaki?
  Nie będę się specjalnie zapisywał dla tej wiedzy ;)

    Jest opcja dezaktywacji konta, ale to nie jest równoznaczne z anonimizacją
danych, czyli fizycznym usunieciem danych z bazy danych Serwisu. Nadal moga
handlowac i przetwarzać Twoje dane. Uprzejmie informują,że gdybyś zapragnął
wrócić, to w każdej chwili, bo konto jest w zasobach.
Perfidia polega na tym, o czym nadmienili przedpiścy, że maja wgląd w Twoja
książke adresowa i rozsyłaja propozycje nowych znajomości do innych. Rodzaj
"łancuszka jakiegoś św". Patent wyśmienity, przecież chodzi o reklamodawców, a
nie naiwnych userów, którzy zaspokajają swoje "ego", będąc tylko "bezwładną
masą", plasteliną... Ponad 350mln użytkowników, niesamowity potencjał, którym
można dowolnie manipulowac :(

Pozdrawiam
Bruksa --

Data: 2010-01-15 03:54:35
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Jan 15, 5:25 am, " Bruksa New!" <bruksa.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> napisał(a):

> [...]

masą", plasteliną... Ponad 350mln użytkowników, niesamowity potencjał, którym

po pierwsze bzdura, po drugie czesciowo bzdura.

dane sa usuwane - choc nie od razu. bylo o tym glosno, choc juz jakis
czas temu. Dane sa przechowywane przez zdaje sie 6 miesiecy.

Po drugie - to nie tka, ze facebook automatycznie przetrzepie Twoja
ksiazke adresowa - albo wyrazasz zgode, albo nie. Tyle.

Data: 2010-01-15 14:39:53
Autor: Bruksa New!
frank.castle0407@googlemail.com <frank.castle0407@googlemail.com> napisał(a):
On Jan 15, 5:25=A0am, " Bruksa New!" <bruksa.WYT...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
> wr=F3ci=E6, to w ka=BFdej chwili, bo konto jest w zasobach.
> Perfidia polega na tym, o czym nadmienili przedpi=B6cy, =BFe maja wgl=B1d=
 w Twoja
> ksi=B1=BFke adresowa i rozsy=B3aja propozycje nowych znajomo=B6ci do inny=
ch. Rodzaj
> "=B3ancuszka jakiego=B6 =B6w". Patent wy=B6mienity, przecie=BF chodzi o r=
eklamodawc=F3w, a
> nie naiwnych user=F3w, kt=F3rzy zaspokajaj=B1 swoje "ego", b=EAd=B1c tylk=
o "bezw=B3adn=B1
> mas=B1", plastelin=B1... Ponad 350mln u=BFytkownik=F3w, niesamowity poten=

net/

[...]

Nie wiem o czym było głośno, wiem tylko,że moje konto nie jest usuniete,
zobaczymy za te kilka miesięcy, przez które bedą "przechowywać" raczej
handlowac moimi danymi.
Nikt mnie nie pytał czy wyrażam zgodę na "przetrzepanie" mojej ksiązki adresowej.
Powiem jedno, portale społecznościowe, to rodzaj sekty. Ale jak ktoś lubi takie sporty, czemu nie, niech chodzi "na smyczy" ;)

Data: 2010-01-17 16:49:34
Autor: Marek Dyjor
 Bruksa New! wrote:
[...]

wiec nie trzepali twojej książki adresowej.

Pytanie o zaproszenia z Facebooka