Pytanie o zasiłek na dziecko

Data: 2010-12-29 01:55:11
Autor: macso
Pytanie o zasiłek na dziecko

Użytkownik "Wojtek Hintzke" <wojtek@serwusik.pl> napisał w wiadomości news:ifdl3a$7cl$1news.task.gda.pl...
Witam serdecznie. Mam pewne pytanie, może ktoś mi podpowie rozwiązanie.
W pewnym "babskim piśmie" przeczytałam artykuł o dodatku na dziecko przysługującym samotnym matkom.
Jestem wdową mająca trójkę dzieci i na każde z nich otrzymywałam taki dodatek.
W sierpniu 2010 wyszłam za mąż i od tego czasu wg. tutejszego MOPS-u takie świadczenie mi już nie przysługuje.
W tejże "babskiej gazecie" jednak napisano, że w takiej sytuacji NADAL powinnam taki dodatek otrzymywać pon. wg. nich, stan cywilny przy ubieganiu się o świadczenia nie ma znaczenia.
Autor artykułu powołuje się na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 23 czerwca 2008 r (sygn. akt P 18/06).
Piszą tam, że w wypadku odebrania z tego powodu zasiłku, należy walczyć o to z gminą w sądzie.
Czy ktoś z Was dysponuje wiedzą w tym temacie? Czy faktycznie tak jest?
Za porady w tej sprawie byłabym wdzięczna :)

świadczenie jest dawane od listopada do listopada .zmiany stanu cywilnego nie mają żadnego znaczenia.
znaczenie ma tylkodochód na osobę, ale to dopieor w kolejnym listopadzie przy wystąpieniu o kolejny rok rodzinego

macso

Data: 2010-12-29 13:29:31
Autor: Wojtek Hintzke
Użytkownik "macso" <macso@gazietika.pl> napisał w wiadomości news:ife0tf$svn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak dla pewności, zamieszczam treść artykułu w niezmienionej formie.

Świadczenia dla samotnych matek. Dodatek na dziecko także po ślubie.

Dobra wiadomość dla pań które dostają dodatek na dziecko przysługujący samotnym rodzicom. Nawet jeśli zdecydują się wyjść za mąż ten dodatek nadal będzie się im należał. Dotyczy to sytuacji, gdy matka wychowuje dzieci z poprzedniego związku. Czy wyjdzie za mąż, czy nie - to nie zmienia jej sytuacji. Wychowuje swoje dziecko bądź dzieci bez drugiego z rodziców, więc jej stan stan cywilny przy ubieganiu się o świadczenie nie ma znaczenia.

Niestety, gminy z reguły nie podzielają tego poglądu i odmawiają dalszego wypłacania zasiłku gdy matka wyjdzie za mąż. Coraz więcej osób odwołuje się jednak od tej decyzji i wygrywa z urzędnikami w sądzie. Sądy przyznają im prawo do zasiłku, powołując się na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 23 czerwca 2008 r. (sygn. Akt P 18/06). Zgodnie z nim nieprzyznanie prawa do świadczeń dzieciom wychowywanym przez osoby pozostające w związku małżeńskim jest niezgodne z konstytucją. Jeśli więc w takiej sytuacji gmina odbierze ci zasiłek walcz o niego w sądzie. Masz olbrzymią szansę na wygranie tej sprawy.

Świat & Ludzie nr 50/51 z 16 grudnia 2010

--
Basia

Pytanie o zasiłek na dziecko