Data: 2014-03-12 21:58:45 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Chciałbym przygotować się do sezonu i być może niezbyt dalekich wypraw rowerowych ale za to w miejsca, gdzie ewentualna pomoc samochodem nie dotrze. W takich właśnie miejscach zazwyczaj łapie się flaka (i głównie w piątki wieczorem). :-) Czytając instrukcję do mojego nowego roweru skorzystałem z porady... nabyłem Schwalbe Doc Blue. Uznałem, że to wygodny wynalazek. No i chyba się sfrajerowałem, no bo czy to się da użyć przy wentylach SV???
Muszę zatem wrócić najprawdopodobniej do tradycyjnych łatek. Znalazłem u sprzedawców dwie opcje: zestawy z klejem i tarką metalową (pewnie trzeba trochę odczekać aż przyschnie) oraz łatki samoprzylepne (Expres firmy Expand) i samowulkanizujące się podczas jazdy, przy których ponoć nie trzeba się bawić w klejenie i czekanie. Które lepsze? Nie chcę wozić całego warsztatu i eksperymentować na sobie po lasach. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-12 22:42:58 | |
Autor: ToMasz | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 12.03.2014 21:58, Marek pisze:
Chciałbym przygotować się do sezonu i być może niezbyt dalekich wyprawtemat rzeka. Łatka samoprzylepna - fajna jest, ale nigdy nie trwała. Mimo to - może wystarczyć na dojazd do domu. ŁAtki z klejem - mocne trwałe - zależne w dużej mierze od przygotowania powierzchni, co w lesie może nie być takie łatwe. Polecam dodatkowy fartuch ze starej dętki pomiędzy dętkę właściwą a oponę.... ToMasz |
|
Data: 2014-03-12 22:29:19 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
On 2014-03-12, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
A w jakim celu? -- Artur |
|
Data: 2014-03-12 23:20:52 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-12 22:42, ToMasz pisze:
temat rzeka. Łatka samoprzylepna - fajna jest, ale nigdy nie trwała. Głównie o to chodzi. W domu mogę wymienić sobie dętkę na spokojnie. ŁAtki z klejem - mocne Ile czasu klej schnie? Czy wystarczy zmatowienie dętki? Przypuszczam, że powinno się jeszcze dodatkowo odtłuścić / odpylić a to już warsztat się robi z tego przedsięwzięcia. Polecam dodatkowy fartuch ze starej dętki pomiędzy dętkę właściwą a W sensie nalepienia czy luzem włożony? Jeśli luzem... to czy wystarczy on aby dało się napompować koło? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-13 07:53:03 | |
Autor: cytawa | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
ToMasz pisze:
temat rzeka. Łatka samoprzylepna - fajna jest, ale nigdy nie trwała. JA w reperaturce woze troche szarej tasmy samoprzylepnej, zbrojonej. Jest bardzo mocna i w razie czego mozna zabezpieczyc przeciecia w oponie. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-03-13 11:18:29 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Dnia 13.03.2014, cytawa napisał lub napisała:
JA w reperaturce woze troche szarej tasmy samoprzylepnej, zbrojonej. Jest bardzo mocna i w razie czego mozna zabezpieczyc przeciecia w oponie.Ja od jakiegoś czasu wożę igłę i dratwę i raz się już przydała. Aczkolwiek taśma też dobry pomysł. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-13 11:19:52 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Dnia 12.03.2014, ToMasz napisał lub napisała:
temat rzeka. Łatka samoprzylepna - fajna jest, ale nigdy nie trwała. Mimo to - może wystarczyć na dojazd do domu. ŁAtki z klejem - mocne trwałe - zależne w dużej mierze od przygotowania powierzchni, co w lesie może nie być takie łatwe.A mi samoprzylepne trzymały rok a takie na klej kilka miesięcy ale to pojedynczy przypadek. Wszystko zależy od czystości powierzchni. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-15 07:26:18 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Dnia Thu, 13 Mar 2014 11:19:52 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisa(a): A mi samoprzylepne trzymay rok a takie na klej kilka miesicy ale to Mi dobrze nalepione atki na klej trzymaj do nieskoczonoci :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2014-03-12 23:43:21 | |
Autor: solar | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-12 21:58, Marek pisze:
Muszę zatem wrócić najprawdopodobniej do tradycyjnych łatek. Znalazłem u Samoprzylepne mają problemy z ogarnięciem większych dziur. A klej... wystarczy 30 sekund. Cała operacja klejenia (od momentu znalezienia dziury) zajmuje 1-1,5 minuty. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na podobieństwo Boga." św. Bernard |
|
Data: 2014-03-13 04:17:54 | |
Autor: JDX | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
IMO nie ma nic lepszego niż zapasowa dętka - w terenie możesz mieć
problemy ze znalezieniem (małej) dziury w dętce. Do łatwego znalezienia dziury potrzebna jest woda, a w terenie nie zawsze znajdzie się jakaś kałuża pod ręką. No i w przypadku zapasowej dętki odpada pieprzenie się z czyszczeniem i klejeniem. W każdym razie ja wożę zapasową dętkę i łatki samoprzylepne. Chciałbym przygotować się do sezonu i być może niezbyt dalekichTo mamy skrajnie różne doświadczenia ponieważ ja zazwyczaj łapię kapcie podczas wypraw z peryferiów do centrum miasta. :-) |
|
Data: 2014-03-13 23:09:52 | |
Autor: Jacek G. | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-13 04:17, JDX napisał(a)::
IMO nie ma nic lepszego niż zapasowa dętka - w terenie możesz mieć W każdym razie ja wożę zapasową dętkę i łatki samoprzylepne.Ja również - dętka daje możliwość szybkiej wymiany, łatki (jakiekolwiek) nie zajmują miejsca i nie ważą, a zabezpieczają w przypadku jakiegoś wyjątkowego pecha. Ponadto z praktyki - może się czasem przydać zakuwacz do łańcucha + umiejętność posłużenia się nim. Mnie wprawdzie łańcuch nigdy nie strzelił, ale znajomym, z którymi jeździłem zdarzyło się kilka razy. Koledze pękła też kiedyś w górach linka hamulcowa i odtąd mam na wyposażeniu również linkę. No, ale hydraulicznych tarcz to nie dotyczy. Poza tym jakiś multitool, parę śrubek, łyżki do opon - wszystko mieści się w torebce pod ramą. -- Jacek G. |
|
Data: 2014-03-14 00:29:46 | |
Autor: m | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 13.03.2014 23:09, Jacek G. pisze:
W dniu 2014-03-13 04:17, JDX napisał(a):: Ha, a co powinienem wozić żeby się ustrzec przed taki przypadkiem: ukręciła mi się śruba którą jest przyczepiona przerzutka do widelca. Łańcuch stracił naciąg no i nie było mowy o pedałowaniu tylko prowadzenie na piechotę. Szczęśliwie to było miasto, ale jakby w środku lasu? p. m. |
|
Data: 2014-03-13 23:11:06 | |
Autor: Marek | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-13 04:17, JDX pisze:
Chciałbym przygotować się do sezonu i być może niezbyt dalekichTo mamy skrajnie różne doświadczenia ponieważ ja zazwyczaj łapię kapcie Przyznaj się, że często po piwo jeździsz w centrum miasta. Tam dużo szkła na chodniku bywa po libacjach :-D -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-13 09:00:57 | |
Autor: Budzik | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Uytkownik Marek precz@spamowi.com ...
Chciabym przygotowa si do sezonu i by moe niezbyt dalekich wypraw rowerowych ale za to w miejsca, gdzie ewentualna pomoc samochodem nie dotrze. W takich wanie miejscach zazwyczaj apie si flaka (i gwnie w pitki wieczorem). :-) Czytajc instrukcj do mojego nowego roweru skorzystaem z porady... nabyem Schwalbe Doc Blue. Uznaem, e to wygodny wynalazek. No i chyba si sfrajerowaem, no bo czy to si da uy przy wentylach SV???Kupiem kiedys samoprzylepne - wiecej byo z tym kopotu niz pozytku. Tradycyjny klej - przyklejenie trwa 5 minut duej a jest bezkopotliwe. Ale w sumie i tak na jedno przebicie woze zapasow detk. |
|
Data: 2014-03-13 13:33:50 | |
Autor: Jacek | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Dnia Wed, 12 Mar 2014 21:58:45 +0100, Marek napisa(a):
Ktre lepsze? Nie ma jak wozi zapasow dtk. Superostroni mog wozi jeszcze klej i par atek. Tu praktyczna uwaga. Jeli kto ma w grubej oponie cienk dtk to niech zapomni o ataniu :) atka na dtce naklejona w stanie bezcinieniowym puci po napompowaniu. A naklei atk na napompowan dtk... hmmm :) powodzenia. -- Jacek |
|
Data: 2014-03-13 12:36:30 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
On 2014-03-13, Jacek <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Wed, 12 Mar 2014 21:58:45 +0100, Marek napisał(a):Ja wozilem detki i latki ale przewaznie latalem - jak nie ma na drodze warunkow zeby dokladnie obejrzec opone i poszukac winnego przebicia detki to wole latac i ew. przebic latana detke niz nowa ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-13 13:40:49 | |
Autor: bans | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-13 13:33, Jacek pisze:
Superostroni mog wozi jeszcze klej i Superostroni? Raczej bardzo niefrasobliwi - ja ju si kiedy zdziwiem, kiedy okazao si, e klej po roku woenia znikn z tubki. Od tego czasu jako superostrony wo atki samoprzylepne. -- bans |
|
Data: 2014-03-13 12:47:49 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
On 2014-03-13, bans <goc@o2.pl> wrote:
W dniu 2014-03-13 13:33, Jacek pisze:Zawsze mnie zastanawialo w jaki sposob on tej z tubki sie ulatnia ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-13 14:13:35 | |
Autor: JDX | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
On 2014-03-13 13:40, bans wrote:
[...] Superostroni? Raczej bardzo niefrasobliwi - ja ju si kiedyA tak swoj drog to wiecie jak dugo takie atki s zdatne do uycia? Bo po jakim czasie ich klej pewnie traci swoje waciwoci. |
|
Data: 2014-03-13 18:03:25 | |
Autor: ivo.andric | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Marek wrote:
Ktre lepsze? Nie chc wozi caego warsztatu i eksperymentowa na sobie po lasach. Ja woze ze soba zapasowa detke, latki na klej i chyba ze dwie expressowki (zostaly z jakiegos kompletu ale wytrzymaloscia ODSTAJA od tradycyjnego klejenia; trzymaja tyle zeby tylko dojechac do cywilizacji). W zaleznosci od tego gdzie zlanie kapcia to albo zmieniam detke albo kleje. Dodatkowo zawsze mam kilka szprych (niestety moja waga robi swoje), wentyle, klucze rowerowe i multitoola. Jezdze sam, przewaznie po lesie daleko od miasta, wiec musze miec ze soba cos co pozwoli mi wrocic do domu ;) |
|
Data: 2014-03-13 20:47:02 | |
Autor: abn140 | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Pozdrawiam google>Gheto tubless |
|
Data: 2014-03-14 13:36:23 | |
Autor: fojtek | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Wyłącznie łatki na klej. Naklejanie nie jest skomplikowane i możliwe praktycznie w każdych warunkach. Łatałem dętkę po ciemku, w zimie w temperaturze około 0. Cały rower osyfiony był śnieżno/błotno/solną paćką a jednak się udało. Łatek samoprzylepnych próbowałem - porażka.
Jednak w przypadku łatek z klejem - Konieczna jest jedna NIENAPOCZĘTA tubka kleju. Wszystko jedno jak zakręcony klej wysycha. Spore szanse że w przypadku awarii używany wcześniej nie da się zastosować. |
|
Data: 2014-03-14 15:12:46 | |
Autor: bans | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-14 13:36, fojtek pisze:
Wycznie atki na klej. Naklejanie nie jest skomplikowane i moliwe Jakie szczegy? Bo brzmi to absurdalnie - klejenie klejem ( w dodatku w jakich apokaliptycznych warunkach)atwiejsze od korzystania z atek samoprzylepnych. Jednak w przypadku atek z klejem - Jasne. Dwie tubki _nienapocztego_ nawet kleju po roku woenia okazay si wyschnite. A atek ju chyba trzy rodzaje kupowaem i nawet te picioletnie s cigle OK. Miaem okazj niedawno sprawdzi... -- bans |
|
Data: 2014-03-14 15:14:23 | |
Autor: AZ | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
On 2014-03-14, bans <goc@o2.pl> wrote:
Meczycie sie i kombinujecie a ja Wam powiem jedno - Ghetto Tubeless to jest przyszlosc ;-) Jedziesz, slyszysz syk co obrot kola i wiesz, ze zlapales dziurke, z kazda chwila syk coraz bardziej cichnie az nastaje cisza i jedziesz dalej ;-) Odkad mam GT nie woze ze soba nic. Ostatnio mialem okazje przetestowac na paromilimetrowym rozcieciu (pewnie po szkle), cisnienie z 2 atm zeszlo do 0.4, ale bezstresowo dojechalem na stacje, dopompowalem i bylo juz OK. -- Artur |
|
Data: 2014-03-14 16:09:52 | |
Autor: fojtek | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 14.03.2014 15:12, bans pisze:
W dniu 2014-03-14 13:36, fojtek pisze:W zasadzie atwiejsze a raczej skuteczniejsze. Zdarzyo mi si klei kich w zabawniejszy sposb - mocno podeschnita bagnista ka, w socu temperatura przekraczaa pewnie 40st. Od z....a komarw. eby mnie zeary robiem wszystko biegajc dookoa roweru. Dobrze e miejsce byo _mocno_ odludne Samoprzylepne atki prbowaem wykorzysta w lecie - raczej standardowa pogoda (bez deszczu, pyu itp.). Jasne. Dwie tubki _nienapocztego_ nawet kleju po roku woenia okazay Dawno temu (5 lat ?) kupiem nieco Parktoolowych. Cena bya powalajca (znacznie tasze od TipTopw). W zeszym roku otwieraem tubk - bya OK. Inna sprawa e klej eby zapa nie musi by pynny. Wystarczy e glut jako trzyma si dtki i atki. Jak cao da si wsadzi w opon to powinno trzyma;) |
|
Data: 2014-03-14 15:17:56 | |
Autor: Nuel | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
W dniu 2014-03-14 13:36, fojtek pisze:
Wyłącznie łatki na klej. Naklejanie nie jest skomplikowane i możliwe Wszyscy mieli jakies porazki z tymi samoprzylepcami.. U mnie nie tak żle - tylko jedna sie odkleila, mialem jakies 10 sztuk Park Toola. Dla bezpieczeństwa wożę obydwa rodzaje. L. |
|
Data: 2014-03-14 16:10:49 | |
Autor: ivo.andric | |
Pytanie o zestaw naprawczy | |
Nuel wrote:
Wszyscy mieli jakies porazki z tymi samoprzylepcami.. U mnie nie tak le - tylko jedna sie odkleila, mialem jakies 10 sztuk Park Toola. w instrukcji moich (nie pamietam firmy) bylo, ze naprawiane kola pompowac do 1,5 bar... wiec latki do uzytku tylko jako dojazdowki. napompowanie wiecej (do 4) konzylo sie sciaganiem kola. |
|