Pytanie poboczne - Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?

Data: 2011-07-03 14:24:09
Autor: emeryt
Pytanie poboczne - Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?
PS. Chodzi mi tylko o aspekt prawny tego zagadnienia. Wiem, że autostradą nie jeździ się 30km/h, choć w Austrii w Alpach jechałem kiedyś podczas ulewy jeszcze wolniej, podobnie jak inni kierowcy. Ale takie chwilowe warunki były.

definicja C14
"Znak C-14 " prędkość minimalna " oznacza, że kierujący, przy zachowaniu ograniczeń prędkości
wynikających z przepisów szczegółowych, obowiązany jest jechać z prędkością nie mniejszą niż
określona na znaku liczbą kilometrów na godzinę, chyba że warunki ruchu lub jego bezpieczeństwo
wymagają zmniejszenia prędkości"

Rozmumiem co oznaczać mogą warunki bezpieczeństwa (oblodzenie, deszcz bla bla bla) ale...

Czy gdzieś jest to zdefiniiowane - jakie warunki można uznać za bezpieczne a jakie nie?

Czy można dostać mandat za jazdę z prędkością poniżej nakazu - chyba tak skoro istnieją
takowe znaki?
Jeżeli tak to co jeżeli mamy sprzeczne zdanie w stosunku do policji, która nas zatrzymała
odnośnie bezpieczeństwa na drodze?

Wiem, że trzeba tu zachować rozsądek, ale czysto teoretycznie jak to wygląda z punktu
widzenia prawa?
Proszę o nierozpatrywanie apektu praktycznego pytania, ponieważ sam osobiście nie słyszałem
wśród znajomych o otrzymaniu mandatu za jazdę poniżej nakazanej prędkości - pewnie nikt nie
jechał nigdy poniżej tej prędkości :-).

Pozdrawiam
Emeryt

Pytanie poboczne - Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?