Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania

Data: 2015-11-18 00:32:22
Autor: the_foe
W dniu 2015-11-13 o 09:25, A. Filip pisze:
http://m.niezalezna.pl/72870-niby-lewicy-nie-ma-sa-za-poslowie-ktorzy-tak-mi-dopomoz-bog-nie-powiedzieli
| [...] Dziennikarze „Gazety Wyborczej” skrupulatnie policzyli ilu posłów w trakcie
| uroczystości odwołało się do Boga, a ilu ten fragment ślubowania przemilczało.
| Okazuje się, że słów „Tak mi dopomóż Bóg” nie wypowiedziało łącznie 27 posłów
| różnych partii. [...]
| Pozostali posłowie słowa ślubowania potwierdzili odwołując się do Boga. Jedna
| z posłanek nawet formułę ślubowania dodatkowo rozszerzyła mówiąc: „Ślubuję. Tak
| mi dopomóż, Panie Boże Wszechmogący w Trójcy Jedyny i Wszyscy Święci”.

Ja w kwestii technicznej: czy ślubowania "Tak mi dopomóż Allach" i
"Tak mi dopomóż Jahwe" byłby ważne?  Czy może musieliby się zadowolić tylko
"do-precyzującym dodatkiem do dodatku" ala Trójca Święta?

Bo niby w prawie jest "Bóg" ale jak się w końcu trafi poseł politeista to gdyby
nie mógł powiedzieć "Tak mi dopomóżcie Bogowie" to byłoby to jawna
dyskryminacją na tle religijnym, nieprawdaż?

dla mnie szokujące jest, ze podstawową wersją nie jest "ślubuję, tak mi dopomóż Polsko!"

--
@foe_pl

Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania