Pytanie teoretyczne

Data: 2017-06-18 16:23:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Pytanie teoretyczne
W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
Co jest bardziej ekonomiczne :
1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-06-18 16:32:07
Autor: Shrek
Pytanie teoretyczne
W dniu 18.06.2017 o 16:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak jesteś na górze i przez dolinkę wjeżdzasz na kolejną. Ty odpowiedziałeś jak jeseś w dolince i przez górę przejezdzasz do kolejnej.

Shrek

Data: 2017-06-18 16:42:24
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Pytanie teoretyczne

[...]

pierdol się, grant mu SIĘ NALEŻY!

Data: 2017-06-18 19:35:17
Autor: 007
Pytanie teoretyczne
Shrek w <news:oi62t7$2hc$4node1.news.atman.pl>:

[...]

Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?

Shrek

Ogarnij się.

--
'Tom N'

Data: 2017-06-18 21:17:51
Autor: Shrek
Pytanie teoretyczne
W dniu 18.06.2017 o 19:35, 007 pisze:

[...]

A co cię obchodzi skąd się tam wziął? Pyta jak zjechać a nie podjechać.

Shrek

Data: 2017-06-18 21:27:27
Autor: 007
Pytanie teoretyczne
Shrek w <news:oi6jku$4jd$1node2.news.atman.pl>:

[...]

                                                         ^^^^^^^^^^^^^^^^

Zastanawiałem się dlaczego miałem cie w KF - już sobie przypomniałem, jesteś
funkcjonalnym idiotą:

"1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?"
                                                   ^^^^^^^^^^^^

Pa na kolejne 90 dni.
--
'Tom N'

Data: 2017-06-18 17:00:49
Autor: Budzik
Pytanie teoretyczne
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak mojnick@onet.pl ...

[...]

Zjazd z hamowaniem?
Bo?
Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade...

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2017-06-18 19:48:00
Autor: 007
Pytanie teoretyczne
Budzik w <news:XnsA798C0B5D74B8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Ale czy będzie to bardziej ekonomicznie to zapewne udowodnisz w kolejnych
postach zaprzeczając ogólnej zasadzie i wyliczając dokładnie wpływy
zewnętrzne [1]

--
'Tom N'

Data: 2017-06-19 10:00:17
Autor: Tomasz Pyra
Pytanie teoretyczne
Dnia Sun, 18 Jun 2017 17:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Żeby się opłacało, musiałbyś jeszcze zgasić silnik na tym zjeździe.
A tak to podobno opłaca się sturlać na najwyższym możliwym biegu

Data: 2017-06-19 18:26:43
Autor: J.F.
Pytanie teoretyczne
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xavqdyqw5l1c.qdsgs9q8jslz$.dlg@40tude.net...
[...]

Musze spojrzec kiedys na komputer, ale IMO - moja vectra zaczyna podawac paliwo chyba jeszcze przy obrotach powyzej 850.
A predkosc wtedy chyba ciagle nieznosnie mala :-)

A i tak wymagalo by to odpowiedniej gory - zjazd na tyle lagodny, zeby samochod nie chcial na luzie duzo szybciej niz ta predkosc graniczna.
To sie pewnie rzadko trafi na taka gore - i zazwyczaj bedzie inne - za male, lub za duze.

J.

Data: 2017-06-19 21:00:59
Autor: Budzik
Pytanie teoretyczne
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Mysle ze byłoby to zaskakujące...
Z jednej strony niby sam zjazd rzeczywiście zuzyłby mniej paliwa na biegu ale przeciez do tego trzeba dodac roznice w odległosci jaka sie uzyska (i tu mamy przewage jazdy na luzie) i ten dystans trzeba przejechac kosztem zuzytego paliwa.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2017-06-19 10:14:14
Autor: Przemyslaw P.
Pytanie teoretyczne
I z tym się zgodzę. W zeszłym roku przez 2 miesiące jeździłem sporo po górach i miałem rekordowo niskie spalanie. Prędkość rzadko przekraczała 90, a okazji do hamowania silnikiem naprawdę sporo. Przy paru stromych zjazdach, fajnie wyglądała wskazówka od temperatury silnika spadała do ok 70st, przy + 20 na zewnątrz.

Data: 2017-06-19 19:24:01
Autor: J.F.
Pytanie teoretyczne
Użytkownik "Przemyslaw P."  napisał w wiadomości grup
I z tym się zgodzę. W zeszłym roku przez 2 miesiące jeździłem
sporo po górach i miałem rekordowo niskie spalanie.
Prędkość rzadko przekraczała 90, a okazji do hamowania silnikiem naprawdę sporo.

Ale pod gore spalanie rekordowo wysokie :-)

Wiec moze jednak to niskie to z powodu niskich predkosci ?

Przy paru stromych zjazdach, fajnie wyglądała wskazówka od temperatury silnika spadała do ok 70st, przy + 20 na zewnątrz.

Eee, w moim dieslu z natury wskazowka nisko.

J.

Data: 2017-06-19 11:30:28
Autor: Przemyslaw P.
Pytanie teoretyczne
No właśnie piszę, że średnie spalanie spadło i to bardzo zauważalnie. Czy prędkość miała wpływ? Zapewne, ale nie jechałem ekonomicznie i pod górę nie kombinowałem, tylko trzymałem normalną prędkość. Auto było dosyć obciążone, jechałem przez Szwecję i po przejechaniu połowy Norwegii byłem w małym szoku, kiedy zasięg wg komputera zwiększał się wraz z przebytą drogą :).
U mnie temperatura przy normalnej jeździe waha się w przedziale 89-92 i jest dosyć stabilna. Tutaj opadała w miarę hamowania silnikiem.

Data: 2017-06-19 21:39:23
Autor: radekp@konto.pl
Pytanie teoretyczne
Mon, 19 Jun 2017 11:30:28 -0700 (PDT), w
<58250bc7-8a9c-4c2a-b75a-bba4f0a5835b@googlegroups.com>, "Przemyslaw P."
<przemyslaw.22@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Widocznie sumarycznie miałeś z górki :).
No i to zdrowie skandynawskie powietrze :)

Data: 2017-06-19 12:47:55
Autor: Przemyslaw P.
Pytanie teoretyczne
Wątpię, bo to obserwacje z 2 miesięcy w sumie. Nie sądzę, żeby paliwo aż tak się różniło od naszego, po prostu sporo odcinków gdzie można jechać bez dotykania pedału gazu. A najwięcej chyba zmienia to, że w sumie rzadko się wyprzedza i jazda jest w miarę jednostajna, czy pod górę, czy z góry.

Data: 2017-06-19 22:11:49
Autor: Mateusz Bogusz
Pytanie teoretyczne
U mnie temperatura przy normalnej jeździe waha się w przedziale 89-92 i jest dosyć stabilna.

Ten przedział to z komputera czy z wskazówki?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-06-19 15:47:57
Autor: Przemyslaw P.
Pytanie teoretyczne
Pisałem, że wg wskaźnika. Ale akurat działa dość dobrze i pokrywa się ze wskazaniami podpiętego kompa.

Data: 2017-06-20 18:38:28
Autor: Mateusz Bogusz
Pytanie teoretyczne
Pisałem, że wg wskaźnika. Ale akurat działa dość dobrze i pokrywa się ze wskazaniami podpiętego kompa.

:-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz