Pytanie teoretyczne

Data: 2017-06-23 22:34:03
Autor: J.F.
Pytanie teoretyczne
Dnia Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, miumiu napisał(a):
Co jest bardziej ekonomiczne :
1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

No wiec aby nie bylo tylko teoretycznie - odcinek 5 km, w plaskim
terenie ale lekko pofaldowanym, przejechany w stylu - rozpedzamy do
100, na luz, jak zwolni to 70, to 5-ka i rozpedzamy do 100, i znow na
luz i tak w kolko. Komputer pokazuje 4.1 l/100km.

Powrot w podobnym stylu, tylko zwalnianie na V-biegu. Wychodzi 4.4/100

No to zawrotka i 85 na tempomat. Wychodzi spalanie 4.5.
Jeszcze jedna zawrotka i znow na tempomacie ... wyszlo 3.7

IMO - na luzie mniejsze straty, ale tylko minimalnie.
Ale tem tempomat to ciekawy.

J.

Data: 2017-06-23 14:32:10
Autor: sczygiel
Pytanie teoretyczne
W dniu piątek, 23 czerwca 2017 22:34:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Jeszcze jedna zawrotka i znow na tempomacie ... wyszlo 3.7

IMO - na luzie mniejsze straty, ale tylko minimalnie.

Ciekawy test :)
Silnik podczas pierwszego testu nagrzany?
Pytam dla formalnosci bo różnice w sumie dosyć niewielkie, sporo zalezy od wiatru. Ja przed podróżą sprawdzam sobie w windyty jak wieje. Wtedy wiem czy spalanie mi sie bedzie podobac czy mam powody do frustracji ;)

Data: 2017-06-24 09:24:41
Autor: J.F.
Pytanie teoretyczne
Dnia Fri, 23 Jun 2017 14:32:10 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
[...]

Tak.

Pytam dla formalnosci bo różnice w sumie dosyć niewielkie,

To diesel, chyba jeszcze mniejsze. Za to komputer mogl jakies
wypalanie filtra wlaczyc.

sporo zalezy od wiatru. Ja przed podróżą sprawdzam sobie w windyty
jak wieje. Wtedy wiem czy spalanie mi sie bedzie podobac czy mam
powody do frustracji ;)

Nie zwrocilem uwagi, ale mocno nie wialo.

Musze kiedys spojrzec na komputer, bo wplywu wiatru do tej pory raczej
nie zauwazylem, a przeciez powinien byc i to calkiem spory.

J.

Data: 2017-06-24 02:37:58
Autor: sczygiel
Pytanie teoretyczne
W dniu sobota, 24 czerwca 2017 09:24:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Musze kiedys spojrzec na komputer, bo wplywu wiatru do tej pory raczej
nie zauwazylem, a przeciez powinien byc i to calkiem spory.

U mnie jest dosyć ciekawie w tym temacie.
Windyty.com pokazuje sprawnie jak pi*oko wieje wiatr.
A że jeżdze trasy gdzie prawie cały czas jade w jednym kierunku (autostrada) to wiatr w nos lub w plecy robi różnice.
Ale raczej na poziomie 0,5-0,7 l/100km

I co ciekawe np. wiatr boczny uniemozliwia drafting za ciężarówkami.
Wtedy nawet zblizenie sie na jedną długośc samochodu nie zmniejsza zuzycia paliwa.
Ale wczoraj bylo calkiem fajnie. Jazda 2-3 długości za ciężarówką powodowała spalanie na poziomie 1.8-2.2-3.0 (zależy jaka chwila).
W sumie wyszło jakieś 4,6l/100km.
400km zrobione w około 4,5h (po drodze dwa korki - w strykowie korek widmo i pod czestochowa na zwężeniu w mykanowie).

Ale zazwyczaj ta sama trasa to okolice 5,2 na sto...

Data: 2017-06-24 11:00:54
Autor: Budzik
Pytanie teoretyczne

[...]

:)
Moze kwestia wiatru?
Rzeczywiście róznice minimalne.

Jestem ciekawy jak to ychodzi w LPG, niestety moje LPG nie maja komputerów ktore pokazuja spalanie.

Wychodzi to co ucza na wszystkich szkołach ekonomicznej jazdy - najwazniejsze jest to zeby przewidywac czyli nie przyspieszac tam gdzie nie ma gdzie jechac i potem trzeba hamowac.
A to czy sie bedzie hamowac silnikiem czy sila tarcia to juz wszystko jedno :)

--
Pozdrawia... Budzik

Pytanie teoretyczne