Data: 2009-10-28 13:48:02 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Pytanie trochę NTG | |
Czytam sobie o high techu hondy czyli vfr1200f i znalazłem wytłumaczenie innowacyjności nowego wału kardana w tejże. Utknąłem jednak na jednym słowie "spline". hmm może chodzi o takie rozwiązanie jak np w autach napędzanych na oś tylną, wał napędowy wykonany z dwóch części z wielowypustem, w jednej wewnętrzny a drugiej zewnętrzny, które poruszają się względem siebie w zależności od położenia osi tylnej? /wał się skraca i wydłuża/ brat |
|
Data: 2009-10-28 14:49:29 | |
Autor: Qlfon | |
Pytanie trochę NTG | |
bratPit[pr] pisze:
hmm może chodzi o takie rozwiązanie jak np w autach napędzanych na oś tylną, wał napędowy wykonany z dwóch części z wielowypustem, w jednej wewnętrzny a drugiej zewnętrzny, które poruszają się względem siebie w zależności od położenia osi tylnej? /wał się skraca i wydłuża/Z opisu wynika wlasne ze to tak ma dzialac. Oprocz obracani sie wokol osi dlugiej to jeszcze zmienia sie jego dlugosc podczas pracy wahacza. -- Qlfon, Kraków |
|
Data: 2009-10-28 23:41:04 | |
Autor: doktorski | |
Pytanie trochę NTG | |
On 28 Paź, 14:49, Qlfon <r...@life.pl> wrote:
Z opisu wynika wlasne ze to tak ma dzialac. Oprocz obracani sie wokolWszystko fajnie ale to jakas nowosc? Chyba kazdy wahacz z kardanem pracuje na wieloklinach. Pytamboniewiem. pzdr, dr FJR/525 |
|
Data: 2009-10-29 07:55:59 | |
Autor: Qlfon | |
Pytanie trochę NTG | |
doktorski pisze:
On 28 Paź, 14:49, Qlfon <r...@life.pl> wrote:A to już do watkotworcy nie do mnie:) -- Qlfon, Kraków |
|