Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.

Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.

Data: 2019-02-04 13:33:59
Autor: switalskiarek
Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.
W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 11:35:54 UTC+1 użytkownik T. napisał:
Dziś jest elektronika, która steruje zmianą biegów w ASB. A jak to wyglądało w skrzyniach w czasach, gdy nie było elektroniki? Coś tam przeczytałem na Wikipedii, jak to działało. Ale może ktoś podrzuci jakieś zdjęcie? Bo trudno mi to sobie wyobrazić, jak mechanizm odśrodkowy może sterować zaworami w skrzyni hydrokinetycznej (a takie wtedy były)...
T.

Wpisz w google np. Allison Control valve Body i w obrazkach możesz to prześledzić. Tak jak napisałeś, teraz zmianą przełożeń np. R, D, 2-3, 2-4, 2-5 itd. steruje elektronika ale i klasyczna mechanika też jest stosowana. W dużym uproszczeniu zmiana przełożeń to przesterowanie elektromechaniczne lub tylko mechaniczne zaworów odpowiedzialnych za przepływ oleju do sprzęgieł - to tak w dużym skrócie. Elektronika "poprawiła" współpracę silnika ze skrzynią biegów - to też tak w skrócie. Ja zawsze mówię, że w tej elektronice to odpowiedzialny jest ten gość co gasi światło w lodówce lub ktoś z jego rodziny {;-)))) Myślę, że tak to działa ;-)
Ark

Data: 2019-02-05 10:25:40
Autor: T.
Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.
W dniu 2019-02-04 o 22:33, switalskiarek@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 11:35:54 UTC+1 użytkownik T. napisał:
Dziś jest elektronika, która steruje zmianą biegów w ASB. A jak to
wyglądało w skrzyniach w czasach, gdy nie było elektroniki? Coś tam
przeczytałem na Wikipedii, jak to działało. Ale może ktoś podrzuci
jakieś zdjęcie? Bo trudno mi to sobie wyobrazić, jak mechanizm
odśrodkowy może sterować zaworami w skrzyni hydrokinetycznej (a takie
wtedy były)...
T.

Wpisz w google np. Allison Control valve Body i w obrazkach możesz to prześledzić. Tak jak napisałeś, teraz zmianą przełożeń np. R, D, 2-3, 2-4, 2-5 itd. steruje elektronika ale i klasyczna mechanika też jest stosowana. W dużym uproszczeniu zmiana przełożeń to przesterowanie elektromechaniczne lub tylko mechaniczne zaworów odpowiedzialnych za przepływ oleju do sprzęgieł - to tak w dużym skrócie. Elektronika "poprawiła" współpracę silnika ze skrzynią biegów - to też tak w skrócie. Ja zawsze mówię, że w tej elektronice to odpowiedzialny jest ten gość co gasi światło w lodówce lub ktoś z jego rodziny {;-)))) Myślę, że tak to działa ;-)
Ark

Dzięki, poszukam :-)
T.

Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona