Pytanko: jak dobrać siodełko?

Data: 2018-03-15 14:33:42
Autor: Milosz K.
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Witam!

Siadłem po zimie na rower i troche jest problem. Moje obecne siodelko było średnie. Nosiłem się z wymianą, ale w sume tragedii nie było. Teraz jak trochę kilogramów przybyło doszedłem do wniosku, że jednak to siodełko powinienem wyminić. I teraz pyanie: jak dobrać siodełko? Trochę szosy, trochę teren, jak wrócę do formy może jakieś gurki. Możecie coś polecić?

Pozdrawiam, M.K.

Data: 2018-03-15 07:18:48
Autor: zbrochaty
Pytanko: jak dobrać siodełko?

powinienem wyminić. I teraz pyanie: jak dobrać siodełko? Trochę szosy, trochę teren, jak wrócę do formy może jakieś gurki. Możecie coś polecić?

Polecam MŻ, a potem już tylko z  g u r k i...

Czy posiadanie sprzętu, który pasował X kg temu nie jest wystarczającą motywacją, aby wrócić do odpowiedniej masy? Koniecznie musi być nowy?
Codzienny ból d... i obtarcia mogą być znakomitą motywacją...

Data: 2018-03-15 16:28:52
Autor: Miłosz K.
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Polecam MŻ, a potem już tylko z  g u r k i...

MŻ. tzn?

Czy posiadanie sprzętu, który pasował X kg temu nie jest wystarczającą motywacją, aby wrócić do odpowiedniej masy? Koniecznie musi być nowy?

No wiesz to, co kiedyś powiedzmy, że zdawało egzamin i bolała mnie d*** po 40-60 km, teraz mnie boli juz po 10 - 15 km. Wiem, że organizm też nie przyzwyczajony,  ale też moje szanowne "cztery litery" też muszą teraz uciskać na obecnym siodle o 15  kg większy ciężar. Dlatego o ile wczesniej myślałem nad wymianą siodełka, ale w sumie nie było to absolutnie konieczne, o tyle teraz myślę, ze jednak nadszedł na to odpowiedni czas. Tym bardziej, że na wygodnym siodełku też znacznie wygodniej i chętniej się jeździ (a i zasięg się zwiększa :-)

Myślę zatem, że cały czas dojrzewałem do wymiany siodełka, ale dopiero chyba teraz nadszedł czas aby przejść "od słów, do czynów" :-)

Codzienny ból d... i obtarcia mogą być znakomitą motywacją...

Tak, ale myślę jednak, że powinienem to siodołko wymienić na wygodniejsze. Pytanie tylko jakie :-)

Pozdrawiam, M.K.

Data: 2018-03-15 08:08:52
Autor: zbrochaty
Pytanko: jak dobrać siodełko?
W dniu czwartek, 15 marca 2018 15:30:31 UTC+1 użytkownik ń napisał:
Akurat w Lidlu trwa chyba jeszcze rowerowy tydzień z dobrymi niedrogimi siodełkami.
Weź każde po jednej sztuce, przymierz w domu do własnej d...., pozostałe zwróć.
A potem normalny klient, który miał pecha i kupił towar z wadą i chce oddać jest traktowany z niechęcią i podejrzliwością

No tak, kolego od 10% znaleźnego od wartości Veturilo:
- kup garnitur, pójdź na wesele i rozmowę rekrutacyjną, a potem oddaj;
- kup sprzet grający w piątek, zrób balangę, a potem oddaj...
Widzę że metoda "na Kuźniara" trzyma sie dobrze.
A kurduple wmawiają narodkowi, że ma prawo, bo powstał z kolan i odzyskał godność.

Data: 2018-03-16 10:33:12
Autor: ń
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Jesteś typowym internetowym trolem.
Pleplasz dla pleplania, a nic w temacie.

-- -- -
<zbrochaty@gmail.com> wrote

Data: 2018-03-15 14:03:28
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 15 marca 2018 14:33:52 UTC+1 użytkownik Milosz K. napisał:

I teraz pyanie: jak dobrać siodełko?

Nie pytaj jak dobrać siodełko, pytaj jak siodełko dobierze się do Ciebie!

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-03-16 08:04:26
Autor: cytawa
Rowerex pisze:

I teraz pyanie: jak dobrać siodełko?

Nie pytaj jak dobrać siodełko, pytaj jak siodełko dobierze się do Ciebie!

Sugerujesz mu by kupil Brooksa?

Jan Cytawa

Data: 2018-03-16 10:15:28
Autor: abn140
Pytanko: jak dobra siodeko?
Sugerujesz mu by kupil Brooksa?
to nie zalatwia sprawy. jest tego tyle rodzajow ze nadal jest kociol jak
diabli.
tym gorzej ze drogie to....
btw po jakim przebiegu mniej wiecej skora winna zaczac sie dostosowywac?

Data: 2018-03-16 01:41:48
Autor: Ignac
Pytanko: jak dobra siodeko?
W dniu piątek, 16 marca 2018 09:15:31 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
> Sugerujesz mu by kupil Brooksa?
to nie zalatwia sprawy. jest tego tyle rodzajow ze nadal jest kociol jak
diabli.
Zwróciłbym się z tym problemem do programu: Pytanie na śniadanie.
Rogalska zna się bardzo dobrze na odchudzaniu.
btw po jakim przebiegu mniej wiecej skora winna zaczac sie dostosowywac?
No przecież mówię, pójść z tym do Rogalskiej, bo face lifting to jej "konik"!

Data: 2018-03-16 10:03:27
Autor: z
W dniu 2018-03-15 o 15:30, ń pisze:
[...]

Dzięki za przypomnienie.
Wittkop Medicus dla mnie miejskie jest idealne. Ważę pona 100 kg.
Lecę kupić kolejne bo w necie ceny 2x lidlowe :-)

Data: 2018-03-17 16:00:40
Autor: Maciek
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Lecę kupić kolejne bo w necie ceny 2x lidlowe :-)

....a ja poleciałem z ciekawości zobaczyć co to za cudo, no i kupiłem :)
Ucieszyła mniej jedna rzecz, mianowicie siodełko ma piankę z pamięcią.
Czyli teoretycznie dopasowuje się do tyłka i miejsc dopasowanych nie uciska.
Kiedyś pisałem o takim pokrowcu z pamięcią na siodełka z Decathlonu.
W rowerze mojej żony sprawdził się doskonale.
Zobaczymy jak teraz u mnie będzie z tym siodełkiem. Wziąłem wąskie ;)

Data: 2018-03-28 06:33:35
Autor: Miłosz K.
[...]

Te miejskie to raz, a jak te białe?

Pozdr, M.

Data: 2018-03-28 09:37:39
Autor: Maciek
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Te miejskie to raz, a jak te białe?

Nie mam białego.

https://zapodaj.net/f60c7cdb01af4.jpg.html

Jeszcze nie zamontowane i nie testowane więc informacji zwrotnej od 4 liter brak ;-) Po Świętach zobaczymy.

Data: 2018-03-29 02:33:49
Autor: The Ghost
Pytanko: jak dobrać siodełko?
https://zapodaj.net/f60c7cdb01af4.jpg.html

Kupiłem to samo. Zastanawiałem się nad tym biały, ale prawdopodobnie będzie się mazać. Pierwsze wrażenie: trochę twarde. Nie wiem jak ze "scieralnością się tej gumy" i wrażliwością na różnego rodzaju rowerowe smarowidła, no ale pojeździmy, zobaczymy :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2018-03-29 08:51:26
Autor: Nuel
W dniu 29.03.2018 o 02:33, The Ghost pisze:
[...]

Kupiłem białe, ale było takie przez jeden dzień. W poniedziałek pożar wulkanizacji/magazynu opon niedaleko firmy. Resztki piany, sadzy i zjaranych opon grawitacja skierowała na moj pojazd i siodlo juz jest w czarno-szare ciapy, których nie da sie usunać:)
Może jak guma bedzie wystarczająco scieralna to sie zrobi białe;)

--
pozdrówka
nuel

Data: 2018-03-29 09:17:15
Autor: Maciek
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Kupiłem to samo. Zastanawiałem się nad tym biały, ale prawdopodobnie będzie się mazać. Pierwsze wrażenie: trochę twarde.
Ja tam bardziej kupiłem pod kątem dopasowania do tyłka.
Uważam, że technologia z tą pianką memo jest słuszna i może wiele przypadków bólu rozwiązać.
No i fakt w tym siodełku jest dość twarda, jednak inaczej może być podczas upałów. Odkształcenie jakieś tam ma.

Dla porównania pokrowiec Decathlonu, całkiem sporo ma tej pianki zachowującej się prawie jak zarobione ciasto, więc i dopasowanie raczej niezłe.

https://zapodaj.net/19320525e43f1.jpg.html

U mojej żony zadziałał tak, że poziom kwękania wynosi teraz 0 a na pytanie czy chce nowe siodełko odpowiedź jest "mam dobre" :)
Także sprawę mam z głowy. Teraz u siebie kombinuję.
Zobaczymy co z tym lidlowskim będzie i czy też finalnie nie wyląduję na tym pokrowcu.

Data: 2018-03-29 12:06:33
Autor: abs
W dniu 28.03.2018 o 09:37, Maciek pisze:
[...]

Możesz napisać który to jest dokładnie model z tych tu:
https://allegro.pl/listing?string=wittkop%20medicus&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-spo-1-4-0328
?
Dzięki.

Data: 2018-03-29 12:58:59
Autor: Maciek
W dniu 29.03.2018 o 12:06, abs pisze:
[...]

Nie znalazłem, wszystkie tamte są żelowe i wyglądają na modele z zeszłych sezonów. Z żelowymi jest tak, że działają o ile można zrobić takie porównanie, bardziej jak sprężyna, także to w ogóleco innego.

W tym roku Lidl sprzedawał z tą pianką z pamięcią. Właściwie jako chyba jeden z pierwszych producentów.
Takich patentów na rynku na razie jak na lekarstwo. Może się przyjmie na szerszą skalę, zobaczymy.

Data: 2018-03-29 13:19:36
Autor: ń
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Ale pod siodełkiem (pod niektórymi modelami) sa takie jakby półkule/piramidy, gdzie może być dodatkowe tłumienie (sprężyna? guma?).

-- -- -
W tym roku Lidl sprzedawał z tą pianką z pamięcią.

Data: 2018-03-29 13:32:29
Autor: Maciek
W dniu 29.03.2018 o 13:19, ń pisze:
Ale pod siodełkiem (pod niektórymi modelami) sa takie jakby półkule/piramidy, gdzie może być dodatkowe tłumienie (sprężyna? guma?).

Tak. Tylko to nie wpływa na dopasowanie połączenia: tyłek - płaszczyzna siodełka. Czyli np. zmniejszeniu punktowego ugniatania d..y przy złym doborze siodła. Może jestem w błędzie ale wydaje mi się, że jest to najważnieszy parametr ;-)

Data: 2018-03-29 14:12:31
Autor: abs
W dniu 29.03.2018 o 12:58, Maciek pisze:
> Nie znalazłem, wszystkie tamte są żelowe i wyglądają na modele z
> zeszłych sezonów. Z żelowymi jest tak, że działają o ile można zrobić
> takie porównanie, bardziej jak sprężyna, także to w ogóleco innego.

A dasz dokładniejsze zdjęcie pudełka? Tam gdzie jakiś symbol, nazwa modelu... Rozumiem, że już ich w Lidlu nie ma?

Data: 2018-03-29 21:17:47
Autor: Maciek
Pytanko: jak dobrać siodełko?
A dasz dokładniejsze zdjęcie pudełka? Tam gdzie jakiś symbol, nazwa modelu... Rozumiem, że już ich w Lidlu nie ma?

Byłem dzisiaj, nie widziałem.

https://zapodaj.net/ee6b99236c888.jpg.html
https://zapodaj.net/a16c69deb4793.jpg.html
https://zapodaj.net/d8306fa81915c.jpg.html

Coś ta zapodajka automatycznie wyobracała zdjęcia, nr. art. 97925410 i właściwie tyle na ten temat.

Data: 2018-03-29 21:22:02
Autor: Maciek
W dniu 29.03.2018 o 21:17, Maciek pisze:
[...]

Technologia psiamać, którą trzeba obchodzić ;-) tutaj lepiej:
https://zapodaj.net/images/ee6b99236c888.jpg
https://zapodaj.net/images/a16c69deb4793.jpg

Data: 2018-03-29 22:01:35
Autor: borsuk
W dniu 2018-03-29 o 21:17, Maciek pisze:

https://zapodaj.net/ee6b99236c888.jpg.html
https://zapodaj.net/a16c69deb4793.jpg.html
https://zapodaj.net/d8306fa81915c.jpg.html

Z widokiem na przyszłość. Ten widok to przez dziurę w siodełku? :)
Miałem kiedyś takie siodło i z przyjemnością go się pozbyłem.

Data: 2018-03-28 06:30:51
Autor: Miłosz K.

"ń" <ń@ń.ń> wrote in message news:p8e025$ok4$1node1.news.atman.pl...
Akurat w Lidlu trwa chyba jeszcze rowerowy tydzień z dobrymi niedrogimi siodełkami.
Weź każde po jednej sztuce, przymierz w domu do własnej d..., pozostałe zwróć.

A propos tych siodełek. Widziałem je właśnie. Na dłuższą metę są coś warte?

Pozdrawiam, M.

Data: 2018-03-28 08:48:08
Autor: Nuel
W dniu 28.03.2018 o 06:30, Miłosz K. pisze:

[...]

Kupiłem testowo, na razie nie wiem bo zrobilem w niedziele koło 40 km.
Biarąc pod uwagę że to pierwszy wyjazd w tym roku dłuższy niz 10 km, tylek trochę odczuł. Zobaczymy po kilku dłuższych wyjazdach.

nuel

Data: 2018-03-28 10:55:32
Autor: ń
Pytanko: jak dobrać siodełko?
Na drobne wibracje dobre.
A na nagłe wielkie dziury - szczególnie po ciemku (gdy nie zareagujesz ciałem przed dupnięciem chocby lekko się unosząc) - to jednak potrzebny amortyzator (siodełka/sztycy).

-- -- -
Na dłuższą metę są coś warte?

Data: 2018-03-15 17:10:55
Autor: abn140
Pytanko: jak dobra siodeko?

przymierz w domu do własnej d...,-- -- -
ze sladami po sztycy pewnie nie wezma....
a koledze z gory - cosh, po 5 siodlach w tym brooks, trzech miesiacach cwiczenia wszystkich mozliwych kombinacji, w tym sztyca amortyzowana, jestem powoli zadowolony w ok 99%.
tak wiec kombinacje jak sie ma juz kiedys dobrane siodlo a zmienila sie tylko waga - niewskazane.

Data: 2018-03-15 16:31:06
Autor: Miłosz K.
Pytanko: jak dobra siodeko?
tak wiec kombinacje jak sie ma juz kiedys dobrane siodlo a zmienila sie tylko waga - niewskazane.

No właśnie to siodło nigdy nie było idealnie dobrane, ale fakt faktem, że było markowe. Oryginalne GIANT`a :-)

Pozdrawiam, M.K.

Data: 2018-03-15 13:25:26
Autor: Ignac
Pytanko: jak dobra siodeko?
W dniu czwartek, 15 marca 2018 16:31:15 UTC+1 użytkownik Miłosz K.. napisał:

No właśnie to siodło nigdy nie było idealnie dobrane, ale fakt faktem, że było markowe. Oryginalne GIANT`a :-)

To raczej ono powinno się na Ciebie obrazić i strzelić focha..
Zawsze zaczyna się tak samo, od siodełka, a kończy na żonie.

Data: 2018-03-15 16:39:55
Autor: Piotr Rogoza
Pytanko: jak dobra siodeko?
W dniu Thu, 15 Mar 2018 16:31:06 +0100, użytkownik Miłosz K. napisał:

No właśnie to siodło nigdy nie było idealnie dobrane, ale fakt faktem,
że było markowe. Oryginalne GIANT`a :-)
Najważniejsze znajdź sklep gdzie będziesz mógł potestować różne modele. W tej kwestii niestety jest ciężko.
Ja po całej siatce siodeł jeżdżę na żelowym Selle Royal, bo te najbardziej mi pasuje.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-03-16 15:30:03
Autor: qrt
Pytanko: jak dobra siodeko?
Dnia Thu, 15 Mar 2018 17:10:55 +0200, abn140 napisał(a):

a koledze z gory - cosh, po 5 siodlach w tym brooks, trzech miesiacach cwiczenia wszystkich mozliwych kombinacji, w tym sztyca amortyzowana, jestem powoli zadowolony w ok 99%.

a na czym staneło? tak z ciekawości pytam.

Data: 2018-03-16 17:18:27
Autor: abn140
Pytanko: jak dobra siodeko?
pytam.
brooks, skrecone ergo napiete na 'twardo', bez amortyzowanej.
oczekuje poprawy kolejnej wraz z wywaleniem detki, ale na to czekam az ruskie pojda skad przyszli - wraz z chooyowa pogoda jaka tu przywiali...

Data: 2018-03-16 16:50:17
Autor: qrt
Pytanko: jak dobra siodeko?
Dnia Fri, 16 Mar 2018 17:18:27 +0200, abn140 napisał(a):

[...]

nowe? Jaki model? wyrobiło sie juz?
Ile to trwało? sie pytam bo sobie ostatnio sprawiłem sobie team pro i sie zastanawiam w
czy jeszcze czekać czy już cholerę wywalić bo co sie miało wyrobić już sie
wyrobiło i lepiej to nie będzie :)

Data: 2018-03-16 21:53:31
Autor: abn140
Pytanko: jak dobra siodeko?

Jaki model?
yyy, nawet nie wiem.
najpopularniejsze chyba b66, niestety nie nowe, nowego bym nie zaryzykowal bo jakby bylo calkiem zle to polowa wartosci w bloto...
kupilem w dobrym stanie jakas uzywke za cale 80 pln.
taka kasa to nie kasa i mozna ryzykowac.
i sie sprawdzilo.
prawdziwe porownanie bede miec jak zaczne robic pierwsze 50-tki, bo w zeszlym roku na ruskim skorzanym juz mnie doopsko zaczynalo bolec po takim przelocie. te ruskie sie wygniotlo, temu jak widze jakosc i grubosc skory raczej to nie grozi.
tak to chyba u mnie wyglada ze albo skora albo sztuczne, typu zel, ale pampers. a tych gaci rowerowych nie lubie, a i dobre gacie to tez pare stow....

Data: 2018-03-20 09:19:44
Autor: Nuel
Pytanko: jak dobra siodeko?
W dniu 15.03.2018 o 16:10, abn140 pisze:
przymierz w domu do w?asnej d...,-- -- -
[...]

Jak tylek boli po 40 km to siodlo nie jest dobrane.
Mam to samo, bede robil przymiarki do nowego.

Pozdrawiam
nuel

Data: 2018-03-21 15:55:04
Autor: borsuk
Pytanko: jak dobrać siodełko?
W dniu 2018-03-15 o 14:33, Milosz K. pisze:
....jak dobrać siodełko?

Siodełko dobrać wyłącznie do własnej d...
I nie sugerować się cudzą.

Pytanko: jak dobrać siodełko?