Q-omputery ante portas!

Data: 2016-07-23 11:00:03
Autor: JaNus
Q-omputery ante portas!
Temat pojawił się na pl.sci.fizyka ale pomyślałem, że zainteresuje też i PC-ciarzy, więc wrzucam.

 http://www.dobreprogramy.pl/Cala-prawda-o-maszynach-DWave-tak-to-komputery-kwantowe-ale-nie-takie-jakich-sie-obawialiscie,News,40832.html

[cytat z podlinkowanego artykułu:] "Efekt kwantowego wyżarzania"

Czy ktoś wie, skąd się wzięło owo "wyżarzanie"? W artykule pojawia się
co chwilę, a z kontekstu wnioskuję, że (być może) jest to jakiś błąd
tłumacza. Dotąd nie zetknąłem się z "wyżarzaniem" na komputerach. Może
chodzi o "przetwarzanie"?
A sam artykuł ciekawy, polecam. Wszak Q-omputery to świetlana przyszłość
dla sztucznej inteligencji, która może prześcignąć tę "naszą" - dużo
szybciej, niż można by sądzić dotychczas, na podstawie trudności, które
mnożą się bardziej, niż wcześniej oczekiwano. Wszak pierwsze przymiarki
do niej (AI) podejmowano już
w latach 80-tych ubiegłego... tysiąclecia!  ;-)

Gdyby ówcześni "próbowacze" wiedzieli, do jakich "parametrów użytkowych"
(ogólnie nazywanych "zasobami komputera") dziś (tak *szybko*) doszliśmy,
i nadal nie udaje się, pomimo tej potęgi, zrealizować AI - gdyby to
wiedzieli, to zaniechaliby tych prób na maszynkach, które wtedy mieli w
użyciu. Mówiąc o "zasobach" miałem na myśli podstawowe dane maszyny,
takie jak moc procesora, ilość rdzeni, wielkość RAMu, pojemność i
szybkość dysku, oraz różne triki zwiększające wydajność.

Data: 2016-07-23 02:23:28
Autor: TurboPascal
Q-omputery ante portas!
Data: 2016-07-23 02:47:44
Autor: TurboPascal
Q-omputery ante portas!
W dniu sobota, 23 lipca 2016 11:23:29 UTC+2 użytkownik TurboPascal napisał:
> http://www.dobreprogramy.pl/Cala-prawda-o-maszynach-DWave-tak-to-komputery-kwantowe-ale-nie-takie-jakich-sie-obawialiscie,News,40832.html

Objaśniają to dyskutanci litestep i algorytmkwantowy.

Doczytałem do końca ;-)

Data: 2016-07-23 12:55:03
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Q-omputery ante portas!
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 23 Jul 2016 11:00:03 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5793320d$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
od JaNus <bez@adresu>  :
Temat pojawił się na pl.sci.fizyka ale pomyślałem, że zainteresuje też i PC-ciarzy, więc wrzucam.

Jak cię to interesuje głębiej, to zerknij sobie na blog Scotta
Aaronsona(wyniki przefiltrowane przez Google):
https://www.google.pl/search?q=d-wave+site:www.scottaaronson.com&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&gbv=1&sei=E0uTV9DCCImNsgHjrLv4Aw

http://www.scottaaronson.com
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.