Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?

Data: 2010-06-27 09:05:35
Autor: Jan
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
Witam. Aktualnie używam następuj±cego zestawu kupionego poprzez znany
serwis aukcyjny dokladnie w kwietniu 2009 roku:
CPU E4500 Intel 2.200 Mhz
Pamięć Geil Ultra 2 x 1 GB
Graficzna karta: Palit Geforce 8600gt sonic plus 256mb GDDR 3
Płyta główna: Asus P5B (mogę wgrać nowy BIOS)
Pozostałe czę¶ci zostały ze starego kompa, m.in. dysk 1 TB samsung HD
103UJ

Od miesi±ca kusz± mnie procesorki 4 rdzeniowe oczywi¶cie używane ale z
8 MB cachem. Wyczytałem, że s± wyprodukowane w tym samym procesie co
mój obecny procek czy 65 nm.

W opisie aukcji pisz±, iż on jest legendarny. Możecie to skomentować,
gdyż nie znam jego historii. Tzn. że kiedy¶ kosztował 5 razy tyle co
obecnie...?

Co radzicie, warto sprzedać mojego za ok. 150 PLN dołożyć następne 150
PLN i kupić używanego Q6600? Bo zdaję sobie sprawę, iż za rok za
mojego aktualnego nie wezmę więcej niż 75 PLN pewnie...? Wyczytałem
też iż do tego q6600 lepiej mieć więcej niż 2 Gb ramu. To prawda?

Proszę o opinie i komentarze i serdecznie za nie dziękuję.

Data: 2010-06-27 22:15:11
Autor: R09

"Jan" <kwlsk5@gmail.com> wrote in message news:08017ad0-d3a5-4581-9365-7c58fbb97042u7g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Proszę bardzo

Wszystko zależy, co robisz na kompie. Ja akurat mam 2 komputery z
wymienionymi wyżej procesorami.
Przy korzystaniu z edytorów tekstu, internetu, nie ma znaczenia na którym
pracuję.
Quad szybciej renderuje materiał wideo, jest szybszy w programach
graficznych ale i tak, jeżeli chodzi np.
o obróbkę wideo to prawdziwego kopa dała mi dopiero technologia CUDA (któr±
zdaje się też ma Twoja karta).
W sumie i tak wolę pracować na laptopie, bo jest mobilny i używam go
gdziekolwiek, kiedy mam okazję
i te zalety przedkładam często nad szybko¶ć obliczeń.
Co do komputera stacjonarnego to zamiast zmiany procesora postawiłem na
bezpieczeństwo danych (głównie filmy i fotki)
i zainwestowałem w budowę RAID.
Co do pracy z 2 i 3 Giga RAMu to nie zauważyłem różnicy.
Pozdrawiam
W.K.

Data: 2010-06-28 16:51:44
Autor: Jawi
W dniu 2010-06-27 22:15, R09 pisze:
[...]

no a do tego ¶wietnie by było, gdy¶ nauczył się czytać ze zrozumieniem i pisał na temat

Data: 2010-06-29 22:00:00
Autor: R09

"Jawi" <tajny@poufny.pl> wrote in message news:4c28b6fd$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Piszę wła¶nie to, co uważ±m, że JEST na temat.
Napisałem, owszem dygresję opracy z laptopem ale w większej czę¶ci napisałem w co MOIM ZDANIEM
powinno być priorytetem przy wydaawaniu pieniędzy na modernizację kompa.
"Proszę o opinie i komentarze i serdecznie za nie dziękuję." - tak brzmiało pytanie.
Jako użytkownik obu procesorów mogę porównać pracę na obydwóch.
Nadal podtrzymuję twierdzenie, że zamiast wymieniać procesor wolałbym wydać na RAID.
Przy pracach które ja wykonuje (nie wiem do czego pytaj±cy  wykorzystuje komputer).
Czytaj zatem, proszę ze zrozumieniem. Nie każdy potrzebuje kompa i jego wydajno¶ci do tłuczenia najnowszych tytułów.

W.K.

Data: 2010-06-27 22:45:02
Autor: marfi
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
Użytkownik "Jan" <kwlsk5@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:08017ad0-d3a5-4581-9365-7c58fbb97042u7g2000yqm.googlegroups.com...
Proszę o opinie i komentarze i serdecznie za nie dziękuję.

http://www.multilan.net/17_215809_0.html

--
marfi

Data: 2010-06-27 15:03:24
Autor: Jan
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
@marfi
hehe od lutego 2010 zmieniło się to, iż teraz one chodz± po 299-350
PLN na allegro.
Widziałem aukcję było 10 sztuk po 299 i były na 12 msc gwarancji to
poszły wszystkie w 2 dni i m.in. dlatego się nimi zainteresowałem.

A może inny model polecasz na moj± płytę, oczywi¶cie używany..... :)

Data: 2010-06-28 15:41:43
Autor: Dox
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
czy jest sens robienia małych kroczków do przodu ? Q6600 nie jest aż tak porażaj±co szybki by się nim zachwycać.

Data: 2010-06-28 06:58:06
Autor: Jan
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
On 28 Cze, 15:41, "Dox" <dox...@gazeta.pl> wrote:
czy jest sens robienia ma ych kroczk w do przodu ? Q6600 nie jest a tak
pora aj co szybki by si nim zachwyca .

Dox ja staram sie nie zachwycac, ale nie chce zostac ze starym
sprzetem, ale to chyba zjawisko nieuniknione. Za rok wejda pamieci DDR
4 sokety 1666 pod CPu a procesorki beda mialy po 12-16 rdzeni ... itd.
itp.

Chcialbym jakos bezbolesnie i z malymi nakladami finansowymi dokonac
upgrade sprzetu.
Ps. a ten sprzet ktory mam teraz tez zostal kupiony poprzez allegro
jako uzywany ale na gwarancji jeszcze 18 msc i jescze ona mu
zostala...

Ps2. czy musialbym takze zmienic pamieci? Bo te ktore mam chodza na
800 a ten procek chodzi na 1066 Mhz.

Data: 2010-06-28 16:40:24
Autor: miab
W dniu 2010-06-28 15:58, Jan pisze:
[...]

Warto zamienić jak się ma jakiś większe(długotrwałe) robótki w rodzaju konwersji formatu video, 3D czy kompilacja Linuxa. Q6600 można do 3 GHZ podkręcic bez specjalnych zabiegów. Mocniejszy ze dwa razy to moze być 6 rdzeniowy intel ale to na razie kosmos cenowy. A pamięć może zostać taka jak jest.

miab

Data: 2010-06-28 22:13:32
Autor: marfi
Użytkownik "miab" <miwa14@wp.pl> napisał w wiadomości news:i0acdd$cc$1mx1.internetia.pl...
Warto zamienić jak się ma jakiś większe(długotrwałe) robótki w rodzaju konwersji formatu video, 3D czy kompilacja Linuxa. Q6600 można do 3 GHZ podkręcic bez specjalnych zabiegów. Mocniejszy ze dwa razy to moze być 6

  Mam Q6600 ponad 2 lat, kiedyĹ› podkrÄ™caĹ‚em go do 3GHz ale jakiĹ› czas temu wymusiĹ‚em oszczednÄ… pracÄ™ na 1,6GHz bo tuner DVB-S2 USB (Prof Revolution 7500) ktĂłrego uĹĽywam nie lubi jak dziaĹ‚a EIST i nie mam potrzeby wymiany na coć nowszego. MoĹĽe dlatego, ĹĽe nie posiadam ani jednej gry i najbardziej go obciÄ…ĹĽam odtwarzajÄ…c HDTV z satelity?

--
marfi

Data: 2010-06-28 16:26:00
Autor: Jan
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
@marfi, a jak:
wymusiłem oszczedn± pracę na 1,6GHz bo tuner DVB-S2 USB (Prof
Revolution 7500) którego używam nie lubi jak działa EIST

Bo tez chcialbym EIST wylaczyc, poustawialem w biosie ale cos nie
bardzo to dziala-tzn. nie dziala. I jak ustawiles swojego procka na
1,6 Ghz. Podaj przepis. Dziekuje.

Data: 2010-06-28 16:32:27
Autor: Jan
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
@marfi szukam szukam i nie moge znalezc tej wersji z TPD 95 Wat:

http://ark.intel.com/search.aspx?q=BX80562Q6600

jak ja znalezc?

Data: 2010-06-29 11:01:21
Autor: Wiktor S.
Jan wrote:
@marfi szukam szukam i nie moge znalezc tej wersji z TPD 95 Wat:

http://ark.intel.com/search.aspx?q=BX80562Q6600

jak ja znalezc?

szukaj po step G0 (gie zero) albo SLACR.
Mam taką wersję, ładnie się kręci do 3400 MHz.

Do wad zaliczę, że standardowy radiator z zestawu zapycha się kurzem i trzeba go czyścić co parę miesięcy. Ale to chyba przypadłość wszystkich Core 2.

--
Azarien

Data: 2010-06-29 08:49:43
Autor: Jan
On 29 Cze, 11:01, "Wiktor S." <wswiktor&poczta,f...@no.spam> wrote:
Jan wrote:
> @marfi szukam szukam i nie moge znalezc tej wersji z TPD 95 Wat:

>http://ark.intel.com/search.aspx?q=BX80562Q6600

> jak ja znalezc?

szukaj po step G0 (gie zero) albo SLACR.
Mam tak± wersję, ładnie się kręci do 3400 MHz.

Do wad zaliczę, że standardowy radiator z zestawu zapycha się kurzem i
trzeba go czy¶cić co parę miesięcy. Ale to chyba przypadło¶ć wszystkich Core
2.

--
Azarien

@Azarien
nie no bez jaj, nie snilo mi sie ze Intel moze miec "balagan" na
stronie.
Przeciez w linku ktory podalem w modelu SLARC G0 INTEL twierdzi, iz:
Max TDP 105 W
Tzn. on tak twierdzi dla tych obydwu rewizji.
Normalnie szok ze INTEL tak oszukuje....
Ps. Mam wiatrak CNPS7000A-Cu [ZALMAN 7000 CU 1400 obrotow] mam go juz
ok. 6 lat i w sumie jeszcze go nie czyscilem, ale to zrobie bo caly
sie oblepil juz kurzem. Nawet widzialem na jakiejs stronie opis ze
zdjeciami jak go rozebrac i wyczyscic.
Uzywalem go jeszcze na sokecie poprzednim Intela (chyba 428) i
dokupilem jedynie klips za 15 PLN do soketu 775 i znowu smiga to jest
piekne.
Ciekawe czy jak zmienie za kilka lat na soket ten nowy 1366 to tez
bedzie odpowiedni klips do niego.... :)

Data: 2010-06-30 17:32:30
Autor: Wiktor S.
[...]

Może bł±d na stronie Intela? Nie wiem.
Jak pogóglasz to zobaczysz że model G0 jest wszędzie przedstawiany jako 95 W.

--
Azarien

Data: 2010-06-29 08:24:52
Autor: marfi
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
Użytkownik "Jan" <kwlsk5@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:d0513346-32a0-43e5-978a-fa4d6ee9923fg19g2000yqc.googlegroups.com...

Bo tez chcialbym EIST wylaczyc, poustawialem w biosie ale cos nie
bardzo to dziala-tzn. nie dziala. I jak ustawiles swojego procka na
1,6 Ghz. Podaj przepis. Dziekuje.

powercfg -s a1841308-3541-4fab-bc81-f71556f20b4a

:)

--
marfi

Data: 2010-06-28 16:54:55
Autor: Jawi
[...]

zapomniałeś wspomnieć o zasilaczach 2kw :)
a krok po krooczku daje tyle, że ciągle dokadasz, ale po "kroczku" a nie rzucasz się na sprzęt niewarty często swojej ceny bo nowy...

Data: 2010-06-28 08:43:58
Autor: Jan
On 28 Cze, 16:54, Jawi <ta...@poufny.pl> wrote:

> [...]
> sprzetem, ale to chyba zjawisko nieuniknione. Za rok wejda pamieci DDR
> 4 sokety 1666 pod CPu a procesorki beda mialy po 12-16 rdzeni ... itd.

zapomniałe¶ wspomnieć o zasilaczach 2kw :)
a krok po krooczku daje tyle, że ci±gle dokadasz, ale po "kroczku" a nie
rzucasz się na sprzęt niewarty często swojej ceny bo nowy...

@Jawi to mnie wlasnie boli do dzisiaj - tzn. przeplacanie i rzucanie
sie na nowosci.
Ja namowiony przez znajomego na wiosne 2005 roku kupilem AMD 300+
chyba winchester OEM za 600 PLN, do tego plyta 350, pamiec DDR 1 2x512
Mb tez jakies "duze" pieniadze, grafika x300 tez ok. 300 PLN.
Boli mnie to gdyz te czesci sprzedalem rok temu w komplecie: cpu+plyta
+ram+grafika za 350 PLN bo wyliczylem ze za tyle pojdzie za kup teraz
i poszlo po kilku dniach.
I rok temu odkrylem Allegro (absolutnie go nie promuje) i doszedlem do
wniosku ze bez sensu jest kupowac nowe rzeczy skoro po roku lub 1,5
roku mozna kupic uzywki na gwarancji za polowe lub nawet mniej bo
komus juz nie sa potrzebne. Tylko trzeba miec nosa do sprzedawcy po
prostu. Jesli on nie potrafi dobrze opisac i dac zdjec to sobie go
odpuszczam. I ja kupilem te czesci od kogos uzywane ale na gwarancji
jeszcze 1,5 roku za polowe tego co on dal. Wiec wynik finansowy mam
calkiem niezly.
Ps. oczywiscie rozumiem i wiem iz jesli ktos ZAWODOWO pracuje na
kompie to wtedy moze byc WARTO w jego PRZYPADKU zainwestowac nawet
15.000 PLN w sprzet, ale to juz wylacznie kwestia tego czlowieka ktory
pracuje i wie ile zarobi na kompie w msc.

Data: 2010-06-28 08:46:26
Autor: Jan
Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
aha oczywiscie dostalem kserokopie faktury, ktora jest jednoczesnie
karta gwarancyjna (Komputronik)  obecnie ogolnopolski wiec zawiezc
sprzet w razie reklamacji mozna do najblizszego sklepu chyba.

Data: 2010-07-12 18:44:23
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.06.2010 18:05, Jan pisze:
Od miesi±ca kusz± mnie procesorki 4 rdzeniowe oczywi¶cie używane ale z

To niech przestan± kusić. Brakuje Ci do czego¶ mocy oblicze-
niowej? A szczególnie równoległej, któr± ciężko jest wyko-
rzystać w oprogramowaniu, w większo¶ci jednow±tkowym?

Ja osobi¶cie zazwyczaj radzę ograniczać swoje zachcianki, a
nie inwestować w szybszy sprzęt ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?