QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opinie

Data: 2009-12-15 16:32:46
Autor: Leszek
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opinie
Bardzo proszę o opinie na temat tego modelu, bo bardzo mnie korci jego zakup, a nie chcę popełnić błędu.

Dzięki,

Data: 2009-12-15 17:00:17
Autor: Leszek
Leszek pisze:
Bardzo proszę o opinie na temat tego modelu, bo bardzo mnie korci jego zakup, a nie chcę popełnić błędu.

Dzięki,

Głównie zapytuję o jakość obrazu w poszczególnych formatach w porównaniu z jakością zapewnianą przez PC-ta. Jestem na tym punkcie przeczulony, bo moja mikrowieża JVC, która do której można podłączyć pendrive'a, daje beznadziejną jakość w przypadku wielu różnych filmów i seriali w formacie divx. A może nawet tańsze odtwarzacze tego typu również dają obraz jak żyleta?

Dzięki,

Data: 2009-12-15 16:05:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 17:00:17 +0100, Leszek napisał(a):

[...]

Popcorn Hour daje idealną.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 17:49:43
Autor: Leszek
Waldek Godel pisze:
[...]

Ten starszy model A-110 również?

Data: 2009-12-15 16:59:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 17:49:43 +0100, Leszek napisał(a):

Popcorn Hour daje idealną.

Ten starszy model A-110 również?

Zwłaszcza ten.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 18:48:35
Autor: Leszek
Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 15 Dec 2009 17:49:43 +0100, Leszek napisał(a):

Popcorn Hour daje idealną.

Ten starszy model A-110 również?

Zwłaszcza ten.

Ale ma niestety taką wadę, że jego partycja jest linuxowa i trzeba chyba za każdym razem jakoś specjalnie otwierać jego dysk po podłączeniu do kompa? Używam Win 7.

Data: 2009-12-15 17:50:26
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 18:48:35 +0100, Leszek napisał(a):

Ale ma niestety taką wadę, że jego partycja jest linuxowa i trzeba chyba za każdym razem jakoś specjalnie otwierać jego dysk po podłączeniu do kompa? Używam Win 7.

Nie wiem co masz na myśli i po co chciałbyś to do komputera podpinać. I w ogóle jak wpadłeś na taki pomysł. N w skrócie NMT znaczy Networked, czyli Sieciowy Odtwarzacz Multimedialny.
Sieciowy od sieci komputerowej. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 19:00:11
Autor: Leszek
Waldek Godel pisze:
[...]

Po to, żeby szybko przegrać z kompa na tego popcorna porcję do obejrzenia. Bo z tego co czytałem, to po lanie wolno się transferują pliki, nawet w trybie 100 Gbit ethernet. Po prostu chcę szybko zgrać tak z 1 TB materiału na ten odtwarzacz.

Mam router przewodowy Pentagram chyba w tym standardzie 100 Gbit ethernet. Jaki masz faktyczny transfer po sieci i na jakim routerze?

Data: 2009-12-15 18:07:31
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 19:00:11 +0100, Leszek napisał(a):

[...]

Różnica nie jest duża. Oprócz tego nie wiem po co zgrywać, skoro na tym
jest klient torrenta i rapidshare.
Rozpakowanie pliku 700 MB z popcorna na popcorna przez sieć 100 Mbit trwa
około 3-4 minut, po USB będzie może minutę mniej - w życiu nie chciałoby mi
się podpinać po USB, zwłaszcza, że to automatycznie odpina dysk od
Popcorna, czyli nic w tym czasie nie można oglądać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 19:11:37
Autor: Leszek
Waldek Godel pisze:
[...]

Chodziło mi o kopiowanie z peceta na popcorna, ale pewnie tranfer byłby podobny. On potrafi ściągać z rapidshare i rozpakowywać? Ma taką przeglądarkę, że można każde forum wygodnie przejrzeć i wyszukać linki? Da się przejrzeć filmweb?

Data: 2009-12-15 18:15:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 19:11:37 +0100, Leszek napisał(a):

[...]

Nie ma przeglądarki, bo to jest media player a nie web browser

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 19:21:51
Autor: Leszek
Waldek Godel pisze:
[...]

Możesz napisać, jak działa ten klient rapidshare?

Data: 2009-12-15 19:15:02
Autor: Leszek
Leszek pisze:

około 3-4 minut, po USB będzie może minutę mniej

Nie miałem jeszcze w życiu dysku twardego USB, stąd nadzieja, że film da się skopiować w 20 s. Szkoda wielka, że tak wolno te dyski działają...

Data: 2009-12-15 18:18:26
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 19:15:02 +0100, Leszek napisał(a):

Nie miałem jeszcze w życiu dysku twardego USB, stąd nadzieja, że film da się skopiować w 20 s. Szkoda wielka, że tak wolno te dyski działają...

Jak coś jest rzeczywiście dyskiem USB i masz szybkie dyski w komputerze, to
owszem, da się.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 21:39:28
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
Nie miałem jeszcze w życiu dysku twardego USB, stąd nadzieja,
że film da się skopiować w 20 s. Szkoda wielka, że tak wolno
te dyski działają...

co nazywasz "dyskiem twardym USB" ?
i po co chcesz to skopiowac i gdzie ???

zlacze USB i dysk w kieszeni , bez problemu obsluguja
strumien HD (~30 Mbps,  testowalem na DM800)
mozesz miec problem z zasileniem - trzeba podlaczyc do drugiego
USB , albo kieszen z zasilaczem

z odczytem z pendrive (Kingston), strumienia HD tez
nie mialem problemu
bardzo zle z zapisem - ale to inna sprawa

jezeli wstawisz duzy dysk pobierajacy ~15 W do NMT ,
to bez wetylatora sie to ugotuje

2.5" pobiera ~2,5 W , wiec moze byc tez cieplo
SSD pobiera ~1,5 , bedzie OK

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

że film da się skopiować w 20 s

jaki film ???

film - wyklad (flv) ~2h ; to okolo 200-300 MBy ; strumien marny
okolo 300 kbps

film - strumien ~3 Mbps+ ; to okolo 2-3 GBy

Data: 2009-12-16 06:46:16
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
co nazywasz "dyskiem twardym USB" ?

Chyba chodzi o dysk twardy, który podłącza się przez USB, bierze też zasilanie z USB. Np. coś takiego:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=675

Data: 2009-12-30 00:24:11
Autor: Jerzy Pastusiak
On Wed, 16 Dec 2009, Bartłomiej Zieliński wrote:

| z USB. Np. coś takiego:
| http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=675

I z tym jest klopot..
Wiele urzadzen ma problem z uruchomieniem tego HDD przez 1 USB (0.5A).
W trakcie rozruchu 2.5" pobiera typowo ~4-5W.

PenDrive jest za wolny, dla zapisu HD i nie za bardzo sie nadaje
do bardzo czestych zapisow, bo "wypala" jeden "obszar" (chociaz
opinie sa podzielone).
Szczegolnie zle zachowuje sie z sytemem plikow ext3, ze wzgledu na
mechanizm ksiegowania stosowany w ext3.

Czesciowo tych wad pozbawiony jest SSD. Zastosowano tu strukture RAID,
a takze rotacje obszaru zapis.
Moc potrzebna do: rozruchu, zapisu, odczytu jest rzedu 1-1.5W,
ale cena wysoka.

Mam taki dysk SSD w obudowie z USB, startuje z kazdego urzadzenia.

jp

Data: 2009-12-29 23:28:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 30 Dec 2009 00:24:11 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

I z tym jest klopot..
Wiele urzadzen ma problem z uruchomieniem tego HDD przez 1 USB (0.5A).
W trakcie rozruchu 2.5" pobiera typowo ~4-5W.

Większość porządnych obudów ma w komplecie kabelek pozwalający zasilać z
dwóch gniazd USB

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-30 00:49:53
Autor: Jerzy Pastusiak
On Tue, 29 Dec 2009, Waldek Godel wrote:

| dwóch gniazd USB

Tak, tylko nie zawsze masz dwa wolne USB: laptop, DM800.
Wtedy trzeba szukac drugiego USB w okolicy, np. TV.

extraklopot

jp

Data: 2010-01-03 19:10:35
Autor: Qwinto
"Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> wrote in message news:Pine.LNX.4.64.0912292356440.2976sci.pam.szczecin.pl...

PenDrive jest za wolny, dla zapisu HD i nie za bardzo sie nadaje
do bardzo czestych zapisow, bo "wypala" jeden "obszar" (chociaz
opinie sa podzielone).

W każdym pendrivie zamontowany jest kontroler pamięci czuwający nad tym, aby zapis dokonywany był równomiernie we wszystkich komórkach pamięci flash. Wiec o "wypalaniu" nie ma mowy.
Poza tym pendrive jest za wolny, ponieważ aby zapisać informacje w komórce pamięci należy wcześniej ja skasować. A żeby skasować, trzeba się upewnić czy nie ma tam fragmentu innego pliku. Taka jest specyfika pamięci flash. Oczywiście nad wszystkim czuwa kontroler pamięci :)

Qwinto

Data: 2009-12-15 21:08:15
Autor: Jerzy Pastusiak
On Tue, 15 Dec 2009, Leszek wrote:

> [...]
| 100 Gbit ethernet. Po prostu chcę szybko zgrać tak z 1 TB materiału na ten

oj , chyba cos zamotales

niezla porcja , uwzgledniajac , ze film HD - 2 godz (strumień ~20 Mbps)
to tylko ~16 GBy (pi * oko)

jezeli uwazasz ze w 3 dni to szybko , to bedzie oki
( letka przesada ; +- 2 dni )

| Mam router przewodowy Pentagram chyba w tym standardzie 100 Gbit ethernet.
| Jaki masz faktyczny transfer po sieci i na jakim routerze?

skad wziales ten "100 Gbit ethernet" ???

Data: 2009-12-15 21:18:51
Autor: Leszek
Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]

| 100 Gbit ethernet. Po prostu chcę szybko zgrać tak z 1 TB materiału na ten

oj , chyba cos zamotales

Miało być 100 Mbit ethernet

> [...]

| Jaki masz faktyczny transfer po sieci i na jakim routerze?

skad wziales ten "100 Gbit ethernet" ???

Chciałem zgrać wszystko co mam i spokojnie oglądać bez szumu 5 wentylatorów w komputerze,

Data: 2009-12-15 22:07:43
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
On Tue, 15 Dec 2009, Leszek wrote:

Chciałem zgrać wszystko co mam i spokojnie oglądać bez
szumu 5 wentylatorów w  komputerze

Teoria, teorią a praktyka sobie.
Ile praktycznie mozna przerzucic, to moze nam Waldek
powiedziec.

Ja w przypadku DM800 na NAS, w ciagu godziny moge przerzucic
tylko ~8GBy na godzine (pliki ~2GBy). Procesor DM'a nie
wyrabia.

Jest to zaledwie ~20 Mbps, albo ~2 MBy/s.

bez szumu 5 wentylatorów w  komputerze

Dla mnie szum jest bardzo istotny, bo slucham podkastow
w nocy. Dlatego wstawilem do DM dysk SSD.

Wentylatory maja to do siebie, ze sie po pewnym czasie
wyrabiaja lozyska ...

Pzdr.J.P.

ps
Nie wiem czy slyszales jak startuja serwery blade HP ;)
Jak odrzutowiec.

Data: 2009-12-15 22:31:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "Leszek" <leszek47usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Chciałem zgrać wszystko co mam i spokojnie oglądać bez szumu 5 wentylatorów w komputerze,

Może lepiej na kompem popracować?
Mój htpc jest budżetowy, więc ma ze dwa wenty, ale za diabła ich nie słychać podczas oglądania filmu z 3m.
A za cenę tego pudełka to pewnie nawet wodne chłodzenie możesz sobie sprawić.
I problem z kopiowaniem odpada.

Data: 2009-12-15 23:21:26
Autor: Jerzy Pastusiak
On Tue, 15 Dec 2009, Cavallino wrote:
| Mój htpc jest budżetowy, więc ma ze dwa wenty, ale za diabła ich nie słychać
| podczas oglądania filmu z 3m.

Poruszyles ciekawy temat, alternatywnego PC.

Ja aktualnie w domu uzywam Asusa b202, wentylatora na razie
nie slychac (26dB), pobiera 36W.

Jest juz w sprzedazy wersja "EeeBox PC B206":
http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=sVTIfejvD5rFDGnV

Nie jest to komputer do gier, ale ma DHMI, kartę graficzną
wykorzystującą dekoder sprzętowy. Pelnego HD (~30 Mbps) sie
tez nie uruchomi.

Pilot, klawiatura bezprzewodowa.

Zasilacz 12Vdc, 3A, 36W
Waga 1kg
LAN 10/100/1000 Mbps Łączność bezprzewodowa 802.11 b/g/n -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Obsługa formatów Eee Cinema Formaty fotografii: .jpg, png, .bmp
Formaty muzyki: mp3, .wav, .wma
Formaty wideo: ASF, AVI, DivX, DVR-MS, M2TS, MPG, MPEG, MPEG-2 TS, MPEG-2 PS, WMV, WMV-HD, H.264, MPEG-2, WMV9, VOB, VC-1
-- -- -- -
Niektóre formaty działają z niższą ilością bitów
1. MPEG-2 ilość bitów <45Mbps
2. MPEG-4 AVC (H.264) ilość bitów <15Mbps
3. VC1 ilość bitów <25Mbps
-- -- -- --
Wszystko za ~1,5 kzl.

Mozna umocowac z tylu telewizora.

jp

Data: 2009-12-15 23:30:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0912152304130.31470sci.pam.szczecin.pl...
> [...]

Nie jest to komputer do gier, ale ma DHMI, kartę graficzną
wykorzystującą dekoder sprzętowy. Pelnego HD (~30 Mbps) sie

Czyli bez sensu do takiego celu, tyle to ja brutto zapłaciłem ze wszystkim (czyli dwoma tunerami: dvb-t i dvb-s2) za swój, a HD odtwarza bez problemu.
Takie do 15 Mbps to nawet bez wspomagania sprzętowego (czyli na kodeku CoreAVC).
Gorzej by pewnie było z grami, ale do htpc jak znalazł.
Również ma w cenie pilota (szkoda tylko że typu snajperka, a nie radiowego) i soft do jego programowania, klawiaturka to żaden koszt.

Data: 2009-12-16 07:45:11
Autor: pawell32
Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]

Nie jest to komputer do gier, ale ma DHMI, kartę graficzną
wykorzystującą dekoder sprzętowy. Pelnego HD (~30 Mbps) sie

na jakim sofcie pracuje?

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-12-30 00:38:59
Autor: Jerzy Pastusiak
On Wed, 16 Dec 2009, pawell32 wrote:

| Jerzy Pastusiak pisze:
|  > Poruszyles ciekawy temat, alternatywnego PC.

win xp

Zauwaz, ze B206 z dyskiem 160GB: "(26dB), pobiera 36W",
a QNAP NMP-1000 bez dysku:
max pobór prądu 20W, In operation: 14W,
Sound Level Standby mode: 34.6 dB
In operation: 34.7 dB Czyli moze byc problem z zasilaniem HDD.

W samym VLC masz prawie wszystkie formaty, RealPlayera mozna
doinstalowac.
QNAP NMP-1000 niestety ma niewiele formatow, YouTube ogladasz
posrednio, a nie format *.flv

jp

Data: 2010-01-02 20:32:05
Autor: pawell32
W dniu 30.12.2009 00:38, Jerzy Pastusiak pisze:

| na jakim sofcie pracuje?

win xp

dla mnie dyskw.

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-02-07 22:11:55
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
Witaj Pawle.

On Sat, 2 Jan 2010, pawell32 wrote:

> [...]

No to chyba musisz sie nauczyc tych Windowsow, bo widze
ze firma tez sie chce zajmowac PC-tami, a tych to pod
linuksem niewiele.

Pamietaj, ze dla profesjonalisty to najwazniejszy
jest dobry fotel, potem oswietlenie monitora, a w systemach
to aplikacje.
Niektore sa lepsze pod Win, inne sa tylko w systemach Unixowych.

Przeciez mozesz miec kilka systemow na jednym komputerze,
mozesz startowac systemy z pendrive.

Zgadniej pod jakimi systemami pracuje teraz?

Pzdr.J.P.

Data: 2010-02-08 07:38:24
Autor: pawell32
Jerzy Pastusiak pisze:
No to chyba musisz sie nauczyc tych Windowsow, bo widze
ze firma tez sie chce zajmowac PC-tami, a tych to pod
linuksem niewiele.

znam je b. dobrze tylko nie lubie...
no wiesz monopoloitsa...

Pamietaj, ze dla profesjonalisty to najwazniejszy
jest dobry fotel, potem oswietlenie monitora, a w systemach
to aplikacje.
Niektore sa lepsze pod Win, inne sa tylko w systemach Unixowych.

prawda

Przeciez mozesz miec kilka systemow na jednym komputerze,
mozesz startowac systemy z pendrive.

Zgadniej pod jakimi systemami pracuje teraz?

oj, gdzieżbym smiał

Data: 2010-02-14 17:47:23
Autor: Jerzy Pastusiak
On Mon, 8 Feb 2010, pawell32 wrote:

| znam je b. dobrze tylko nie lubie...
| no wiesz monopolista...

wiem, zartowalem ;-)

ciekawe jak tam nasz kolega od QNAP NMP-1000

wybral najgorsza opcje, nie chcialem psuc humoru
przed Swietami

jak nie sprzeda przed upalnym latem to bedzie mial
warczacy opiekacz :-((

Pzdr.J.P.

Data: 2010-02-15 11:33:09
Autor: Leszek
Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]

wybral najgorsza opcje, nie chcialem psuc humoru
przed Swietami

jak nie sprzeda przed upalnym latem to bedzie mial

A to dlaczego? Jak na razie urządzenie sprawuje się bardzo dobrze. Warczy tylko przy uruchamianiu. Po kilkudziesięciu sekundach działa cichutko. Do tej pory tylko raz musiałem resetować przez odłączenie od zasilania. Poza tym przerabiam wszystkie napisy na srt, żeby nie trzeba było ustawiać fps za każdym razem - subtitle workshop, kilka kliknięć i napis gotowy.

Masz jakiś link na temat warczącego opiekacza, czy piszesz z autopsji?

Pozdro,
Leszek

Data: 2009-12-15 19:33:44
Autor: Leszek
Leszek pisze:

Ale ma niestety taką wadę, że jego partycja jest linuxowa i trzeba chyba za każdym razem jakoś specjalnie otwierać jego dysk po podłączeniu do kompa? Używam Win 7.

gdzieś tak wcześniej wyczytałem, a teraz czytam, że obsługuje jednak partycje NTFS i FAT32

Data: 2009-12-15 19:04:20
Autor: Leszek
Leszek pisze:
Waldek Godel pisze:
[...]

Czy jest bardzo cichy?

Data: 2009-12-15 18:08:14
Autor: Waldek Godel
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
Dnia Tue, 15 Dec 2009 19:04:20 +0100, Leszek napisał(a):

Czy jest bardzo cichy?

Popcorn sam z siebie nie wydaje żadnych dźwięków, jest chłodzony pasywnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 21:14:13
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
Czy jest bardzo cichy?

zalezy co uwazasz za jest cieche , bo dysk twardy
w nocy , na pewno nie jest cichy
nawet 2.5" , albo eko

chyba , ze mieszkasz na ruchliwej ulicy , albo
masz wade sluchu

sprawdza sie SSD , ale jest drogi i stosunkowo
maly : np. tani Transcend (32 GBy) , kosztuje
~400 zl

Data: 2009-12-15 21:21:09
Autor: Leszek
Jerzy Pastusiak pisze:
[...]

Głośność pracy dysku przy odtwarzaniu filmu zniósłbym bez problemu, szczególnie cichego Samsunga, ale te wentylatory mnie dobijają, mimo, że są niskoobrotowe.

Data: 2009-12-15 21:46:21
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
On Tue, 15 Dec 2009, Waldek Godel wrote:
Popcorn Hour daje idealną.

Powiedz, czy A-110 ma jakis alternatywny SW, bo na
podstawowym SW, nie widze formatow *.flv i RM - dla mnie
istotnych.

I jak sie zachowuje przy *.ts?
Moze masz jakies doswiadczenie?

Pzdr.J.P.

Data: 2009-12-15 20:55:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Dec 2009 21:46:21 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

Powiedz, czy A-110 ma jakis alternatywny SW, bo na
podstawowym SW, nie widze formatow *.flv i RM - dla mnie
istotnych.

Nie wiem, nie odtwarzam od kilkunastu lat.
I jak sie zachowuje przy *.ts?
Moze masz jakies doswiadczenie?

Po prostu odtwarza. Odtworzy również DVD podpięte po USB, pod warunkiem, że
nie jest kodowane, więc np. płytkę z nagrywarki DVD.
Jak chcesz dekodowanie kupnych, to już musisz C200 sobie sprawić - ten
również Bluray potrafi

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 22:30:16
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
On Tue, 15 Dec 2009, Waldek Godel wrote:

| Jak chcesz dekodowanie kupnych, to już musisz C200 sobie sprawić - ten
| również Bluray potrafi

spora maszyna, prawie 4kg

http://www.humanmedia.pl/C200.html

i podane szybkosci transmisji, co sie rzadko zdarza:

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Pomiary wykonane dla C200 podłączonego do sieci 1GBit i komputera PC z kartą
 1GBit. W trakcie testów odtwarzacz nie wykonywał żadnych dodatkowych prac,
wygaszacz ekranu był wyłączony.
FTP: zapis dużego pliku na C200: 14MB/s (112Mbps)
FTP: odczyt dużego pliku z C200: 10MB/s (80Mbps)
SMB: zapis dużego pliku na C200: 3.5MB/s (28Mbps) (!!!*)
SMB: odczyt dużego pliku z C200: 12MB/s (96Mbps)

*Pomiary wykonane był dla C200 z oprogramowaniem (firmware) 02-01-090904-19-POP-408, którego osiągi są jeszcze poprawiane przez producenta.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

nawet mamy info:
Wyświetlacz LCD - Regulowane podświetlenie z możliwością całkowietego
wyłączenia.

ciekawe

Data: 2009-12-15 21:48:50
Autor: Waldek Godel
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
Dnia Tue, 15 Dec 2009 22:30:16 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

spora maszyna, prawie 4kg

??? aż sprawdziłem czy to nie jest grupa o telefonach albo PDA...
Ma rozmiary idealne do wieży - A110 wygląda przy reszcie sprzętu nieco
żałośnie, dlatego też planuję przesiadkę na C200 w przyszłym roku.

Pomiary wykonane dla C200 podłączonego do sieci 1GBit i komputera PC z kartą
 1GBit. W trakcie testów odtwarzacz nie wykonywał żadnych dodatkowych prac,
wygaszacz ekranu był wyłączony.

Ale transmisja do/z tego urządzenia odbywa się sporadycznie. Tzn u mnie
odbywa się często, bo jest on również moim dyskiem sieciowym, ale skoro on
sam ściąga i sam odtwarza, to pozostaje jednynie od czasu do czasu tylko
coś rozpakowac i wrzucić napisy.
Wrzucenie swojej kolekcji.. zawsze można odpalić Total commandera i iść na
obiad. Albo spacer. To się robi tylko raz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-15 22:59:16
Autor: Jerzy Pastusiak
> [...]

| Ma rozmiary idealne do wieży - A110 wygląda przy reszcie sprzętu nieco
| żałośnie, dlatego też planuję przesiadkę na C200 w przyszłym roku.

Wyglada niezle.

Na razie nie ma FLV:
http://www.digitalreviews.net/syabas-goes-blu-popcorn-hour-c-200-reviewed.html

"While the odd file from a supported format might not play, the only format that we have encountered that simply refused to play at all are Flash Video (FLV files). While this is true of all Popcorn Hour units tested thus far, there's a fairly good chance this will change in a coming firmware update. Maybe."

Ale ma podobno byc:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31208

"Robg is in the beta firmware so those flv videos and streams
may be playable very soon.

jp

Data: 2009-12-30 00:44:21
Autor: Jerzy Pastusiak
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie

| Ma rozmiary idealne do wieży - A110 wygląda przy reszcie sprzętu nieco
| żałośnie, dlatego też planuję przesiadkę na C200 w przyszłym roku.

Sadze, ze jest to dobry wybor i rozwojowy.

Co mi sie spodobalo to Hot Swap, czyli mozesz, szybko na maxa i z biegu
przegrac z dysku zewnetrznego (archiwum), na wewnetrzny 2.5",
material do ogladania.

jp

Data: 2009-12-16 07:39:59
Autor: pawell32
Waldek Godel pisze:
[...]

hmmm, ale *.flv istnieje od niedawna,
jak zatem od kilkunastu lat?

Data: 2009-12-17 11:04:27
Autor: Leszek
QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opin ie
No i ostatecznie zdecydowałem się na tego QNAPa. Zamówiłem jeszcze do niego dysk Samsunga 1,5 TB. Spodobały mi się wideorecenzje na youtubie. To urządzenia pełni też funkcję dysku sieciowego. W poniedziałek ma do mnie przyjść, to coś napiszę.

Pozdro,

Data: 2009-12-24 11:51:48
Autor: Leszek
Leszek pisze:
[...]

Używam go drugi dzień i jestem w miarę zadowolony. Instalacja bezproblemowa. Odtworzył jak do tej pory wszystko oprócz filmów z dwóch różnych aparatów cyfrowych w formacie mov i avi. Obraz bardzo ładny. Największa wada jest taka, że miał obsługiwać napisy w formacie txt i faktycznie to robi, ale tylko, jeśli napisy są w formacie klatkowym. Nie odtwarza napisów w formacie czasowym - trzeba je konwertować np. TimeAdjusterem. Przy każdym filmie trzeba ręcznie ustawić fps napisów.

W przypadku jednego filmu napisy na QNAPie były niedopasowane, a na kompie chodziły idealnie. Wiecie może dlaczego? Czy to mogło być spowodowane przez zmienny fps?

YouTube chodzi doskonale.

Windows 7 widzi go bez problemu w otoczeniu sieciowym. Film 700 MB kopiuje się 3 minuty przez sieć, a przez USB 20 s.

Jest niesłyszalny, tylko przy masowym kopiowaniu przez USB trochę go słychać.

Polecam ten sprzęcik,

Data: 2009-12-25 10:24:49
Autor: Leszek
Leszek pisze:

[...]

Sytuacja z napisami jest jednak trochę inna. Czyta napisy czasowe, ale tylko wtedy, gdy jest określony czas zakończenia wyświetlania każdego napisu.

QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opinie