Quo vadis Nokia?

Data: 2009-11-21 13:10:10
Autor: J.F.
Quo vadis Nokia?
On Sat, 21 Nov 2009 11:46:19 +0100,  franc wrote:
Wychodze z zalozenia ze telefon jest wtedy dobry, kiedy spelnia oczekiwania uzytkownika.

Tylko jakie sa te oczekiwania ? Bo ja oczekuje ze bedzie mial 17"
ekran i bedzie sie miescil w kieszonce, bedzie "wszystkomajacy" i
tani, bedzie lekki i z bateria starczajaca na tydzien ..

Ostatnio jednak mam wrazenie (czy tylko ja?), ze Nokia sama bladzi w swiecie komorek. Stworzyla nowa serie X, promowana od dlugiego czasu seria N jako multimedialna zeszla troche na psy. Nowych aplikacji nie ma wiele (sensownych),

Aplikacje tworza inni programisci. Trzeba im stworzyc warunki do pracy .. i do zarobku.
A w ramach zarobku jest tez ilosc klientow.

Nokii cos faktycznie kiepsko wyszlo.
Moze sie myle, ale mam wrazenie, ze powazni producenci gier czy chociazby nawigacji Tomtom rowniez nie traktuja powaznie Nokii.

Jest TT na Symbiana, jest Garmin XT, wiec nie jest tak zle. Tylko tu jest pewien rozdzwiek interesow - obie firmy zyja tez ze
sprzetu. Wiec niekoniecznie chca Nokie popierac.
I dalsza strona medalu - nawigacje w biedronce mozna kupic za 200zl.
Wiec ilosc klientow na wypasiona nokie spada.

I byc moze problemy techniczne - czy wolne procesory obsluza
wspolczesna nawigacje, czy nawigacja nie rozladuje baterii w pol
godziny ?
Kolejne, dotykowe serie - bardzo fajne, ale czy to na pewno one beda "kregoslupem" Nokii jaki do tej pory tworzyly N-series i E-series?

To chyba szerszy problem i nie tylko nokii - w malym urzadzeniu z
duzym ekranem nie ma miejsca na klawiature. A niektorzy klienci nadal
ja lubia. Tylko ze lubia tez okienkowe programy, gdzie trzeba klikac w
okreslony punkt. No i kolko sie zamyka.

Byc moze po prostu nadal zostana dwie wersje - z klawiatura i bez,
dopoki klienci beda obie kupowac. Tylko ze wtedy dochodzi psychologia
- jak klient ma za duzy wybor, to mysli, mysli .. i wychodzi nie
kupiwszy. A potem przypadkiem trafia do sklepu Apple :-)

A moze wlasnie OVI ma byc tym, co jest modne dzisiaj coraz bardziej, czyli pewna namiastka 'cloud computing' w wersji mobilnej? Zdjecia na Ovi, gry z Ovi, muzyka z Ovi, przyjaciele na Ovi.....

Ja pewnie stary zgred jestem bo jakos mnie nie ciagnie, ale rozne
"portale spolecznosciowe" furore zrobily. Tylko to niekoniecznie musi byc scisle powiazane z telefonem.

Predzej ten appstore - bedzie ulatwienie w zakupie dla klienta, to
bedzie tez ulatwienie w zarobku dla programisty.
Tylko jeszcze trzeba spoleczenstwa ktore tak chetnie chce placic za
przydatne, lub malo przydatne gadzety.

A tak jeszcze z czasem .. praca, samochod, nie ma czasu na granie, na
czytanie, zostaje radio/mp3/audioksiazki. Przydalby sie syntezator mowy, zeby z tekstu czytal :-)

J.

Data: 2009-11-21 13:36:38
Autor: qwerty
Quo vadis Nokia?
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:7ikfg59mgbgvl86len5h954bsjiqddkc3e@4ax.com...
Jest TT na Symbiana, jest Garmin XT, wiec nie jest tak zle.

Najnowsze mapy do TomToma kiedy wyszly? 9 miesiecy temu?

Tylko tu jest pewien rozdzwiek interesow - obie firmy zyja tez ze
sprzetu. Wiec niekoniecznie chca Nokie popierac.
I dalsza strona medalu - nawigacje w biedronce mozna kupic za 200zl.

Czemu sie dziwisz? Wiekszy ekran, wiekszy wybór programów nawigacyjnych.

I byc moze problemy techniczne - czy wolne procesory obsluza
wspolczesna nawigacje, czy nawigacja nie rozladuje baterii w pol
godziny ?

Bez nawigacji telefony trzymaja 1-2 dni.

Ja pewnie stary zgred jestem bo jakos mnie nie ciagnie, ale rozne
"portale spolecznosciowe" furore zrobily.

Przeciez to jest moda dla leszczy. Niestety niektórzy nie wyrosli.

--
Jezeli nie potrafisz skonfigurowac NOD32, aby nie wysylal smieci
to lepiej nic nie pisz, gdyz nie jestes obdarzony inteligencja.

Data: 2009-11-21 22:06:30
Autor: Błażej
Quo vadis Nokia?
Dnia Sat, 21 Nov 2009 13:36:38 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Mapy to piku¶. Gorzej z softem, który je obsłuży.

--
Pozdrawiam.
Błażej

Quo vadis Nokia?