Qurwa , znowu ten wzrost

Data: 2010-07-19 10:39:16
Autor: zbig
Qurwa , znowu ten wzrost
Co za kraj , żyć się nie da. Przecież miał być kryzys i tusek miał
zostać zmieciony przez rozw¶cieczony lud. Chyba pozostało bicie w
bęben smoleński
http://finanse.wp.pl/kat,104596,title,GUS-podal-dane-o-produkcji-przemyslowej,wid,12487825,wiadomosc.html?ticaid=1a8d3

Data: 2010-07-19 12:54:19
Autor: precz z PO
Qurwa , znowu ten wzrost
zbig pisze:
Co za kraj , żyć się nie da. Przecież miał być kryzys i tusek miał
zostać zmieciony przez rozwścieczony lud. Chyba pozostało bicie w
bęben smoleński

Cieniasom z PO trzeba dać jeszcze trochę czasu, żeby wykopali
sobie większy dołek, bęben nie jest potrzebny, wystarczy pusty
Ĺ‚eb Tuska.

Eliza Olczyk:
RzÄ…d Donalda Tuska nie idzie do przodu?

Marek Goliszewski, prezes Business Centre Club:
-Rząd odważnie przeforsował w Sejmie reformę emerytur pomostowych. I świat się nie zawalił. Ale mija 2,5 roku rządzenia i przedsiębiorcy, których namawiałem do głosowania na PO, pytają: gdzie podatek liniowy, reforma finansów, likwidacja biurokracji, wprowadzenie euro, zmniejszenie liczby kontroli, odpowiedzialność urzędników za błędy, skrócenie procesów sądowych? Gdzie są te wszystkie potrzebne dla rozwoju i obiecane zmiany?!

Henryka Bochniarz w wywiadzie dla „Rz” powiedziała, że czarna lista przeszkód dla przedsiębiorców jest dziś tak samo długa, jak była przed objęciem władzy przez PO.

-Trudno się z tym nie zgodzić. Weźmy „jedno okienko” dla przedsiębiorców, o które z takim poświęceniem walczył były wiceminister gospodarki Adam Szejnfeld. W debacie rację miał Jarosław Kaczyński – po wprowadzeniu tej „innowacji” czas załatwienia sprawy jedynie się wydłużył.

Pani Bochniarz twierdzi też, że fakt, iż Polska jest zieloną wyspą, to zasługa przedsiębiorców, a nie rządu.

-Nie jesteśmy żadną zieloną wyspą. To jest PR. Miły, ale to jest propaganda. Musimy widzieć, że jednoprocentowy wzrost gospodarczy w 2009 r. okupiliśmy 2-proc. spadkiem aktywności w przemyśle. Do usunięcia skutków kryzysu potrzebny jest nam 6 – 7-proc. wzrost PKB przez trzy lata. Kraje UE z dużym spadkiem PKB i tak mają silniejszą gospodarkę niż my, zamożniejszych obywateli, a ich wpływy gospodarcze na świecie są kilka razy większe niż Polski. One są zieloną wyspą.

Polacy są jednymi z najgorzej zarabiających obywateli w Europie. I tak zostanie, jeśli nie będzie reform

Wierzy pan w zapewnienie premiera Tuska, ĹĽe gdy Komorowski zostanie prezydentem, to reformy ruszÄ… z kopyta?

-Nie wierzę, że ruszą w ciągu roku. Choć chciałbym się mylić. Jesteśmy przed wyborami samorządowymi i parlamentarnymi, które PO będzie chciała wygrać. Jestem przekonany, że Komorowski, jeżeli zostanie prezydentem, będzie podpisywał ustawy. Pod warunkiem że się pojawią.

Kaczyński jako prezydent blokowałby reformy?

-Moje zastrzeżenia do Jarosława Kaczyńskiego dotyczą przede wszystkim koncepcji państwa, Polski w Europie i w gruncie rzeczy niewiary w umiejętności Polaków. A także stylu sprawowania przez niego władzy. Chodzi mi o panującą za czasów rządów PiS atmosferę szkalowania przedsiębiorców i aresztowań przed kamerami. Ale przedsiębiorcy dobrze pamiętają i to, że Zyta Gilowska, minister finansów w rządzie Jarosława Kaczyńskiego, zmniejszyła składkę rentową i obniżyła podatki. Jednak mając do wyboru obniżenie podatków czy spokojną atmosferę, przedsiębiorcy wybierają spokój, bo on pomaga pracować.

Politycy PiS twierdzili, że uczciwi przedsiębiorcy nie mają się czego obawiać?

-Może tak twierdzili, ale praktyka była taka, że jednego dnia przedsiębiorcę aresztowano, a następnego dnia po spektaklu wypuszczano.

Prywatyzacja służby zdrowia stała się wiodącym tematem tegorocznej kampanii prezydenckiej. Czy to dobrze?

-Z całą pewnością tak. Przyszły prezydent też będzie decydował o naszym zdrowiu. Kandydaci powinni więc powiedzieć, jak według nich ma wyglądać służba zdrowia. A powinna działać tak, żeby pacjent został szybko przyjęty do lekarza i zapłacił ze swojego ubezpieczenia jak najmniej za usługę. To jest możliwe tylko wówczas, gdy między ośrodkami zdrowia, prywatnymi i państwowymi, będzie konkurencja. Bardziej skomplikowane leczenie powinno być finansowane z prywatnych ubezpieczeń, które obywatele będą opłacali z wyższych pensji. Tylko na razie Polacy są jednymi z najmniej zarabiających obywateli w Europie. I tak pozostanie, jeżeli nie zreformujemy finansów publicznych.

Jak to pogodzić z filozofią, że musimy konkurować z Europą Zachodnią tanią siłą roboczą?

-Musimy konkurować głową. Udowodniliśmy całemu światu w ciągu ostatnich 20 lat, że potrafimy to robić. Trzeba też obniżyć narzuty na płace. One będą mniejsze, kiedy państwo będzie wydawało bardziej racjonalnie nasze pieniądze i nie finansowało z nich aż tak dużego długu publicznego oraz deficytu. Rolnicy, którzy według danych GUS mają dziś wyższe dochody niż pracownicy, powinni płacić składkę emerytalną odpowiednią do zarobków. Stąd postulat BCC, żeby wyrównać szanse obywateli i wprowadzić KRUS do jednolitego systemu. Podobnie myśli wielu działaczy PO, ale – jak mówią w nieoficjalnych rozmowach – dotknięcie KRUS to koniec rządu, bo wicepremier Waldemar Pawlak wyjdzie z koalicji.

Czy bez tych reform jesteśmy w stanie spełnić kryteria z Maastricht i wejść do strefy euro?

-Jeżeli rządowy plan konsolidacji finansów publicznych nie zostanie poprawiony, nie będzie determinacji, żeby go wdrożyć szybko i w szerszym zakresie, niż to proponuje dzisiaj minister finansów, to nie wejdziemy do strefy euro nawet w 2015 r. A jeżeli reforma ma być radykalna, to trzeba się narazić niektórym wyborcom. Pytanie, na które muszą sobie odpowiedzieć rządzący, brzmi: czy narażam się i wybieram interes Polski, czy nie narażam się nikomu, utrzymuję władzę, ale dalej sprawy się ślimaczą tak jak dotychczas. A się ślimaczą i wszystkie wskaźniki pod względem społeczno-gospodarczym sytuują nas na końcu Unii Europejskiej.

Ma pan mnĂłstwo pretensji do rzÄ…du.

-Donald Tusk wierzy, że reformy da się przeprowadzić. Ale napotka opór swojego aparatu partyjnego i biurokratycznego. I PO może przegrać wybory. A rośnie alternatywa. Na spotkaniu w BCC był Grzegorz Napieralski, lider SLD. Filozofia, którą zaprezentował, pokazuje 3 milionom przedsiębiorców partię, która będzie dążyła do równości szans, a nie żołądków.

To zaskakujÄ…ce, ĹĽe nadziei na przeprowadzenie radykalnych reform upatruje pan w partii lewicowej, a nie w liberalnej, ktĂłra aktualnie rzÄ…dzi?

-Ja na razie niczego nie upatruję. A PO nie jest i nigdy nie była partią liberalną. W Polsce nie ma żadnej partii o jednoznacznej barwie. To były premier Leszek Miller zdecydował się na obniżkę podatków dla przedsiębiorców. Więc jaką partią był wówczas SLD? Liberalną. PO to jest partia rządząca, która ma określony program. Pewną część tego programu wykonała, a dużej części – nie. I to jest problem nas wszystkich.

Data: 2010-07-19 19:43:18
Autor: Bogdan Idzikowski
Qurwa , znowu ten wzrost

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1028580c-d998-4782-9941-543f7ad75d2fl14g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Nie trać nadziei. Może się odmieni?
No, bo bęben smoleński pierdolnie i gówniana zawarto¶ć obryzga picowców.

Data: 2010-07-19 21:16:58
Autor: [he®sk]
Qurwa , znowu ten wzrost
On Mon, 19 Jul 2010 10:39:16 -0700 (PDT), zbig <zbigniew_@gazeta.pl>
wrote:

[...]

 zmowili sie czy co? na pewno  ruscy...

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/
http://miniurl.pl/manie2006
http://bezswiatel.ath.cx/?page=aktualnosci

Data: 2010-07-19 22:39:33
Autor: Yanek
Qurwa , znowu ten wzrost
wszystkie te wskaĽniki możecie sobie wsadzić w dupę
liczy się tylko i jedynie siła nabywcza pieni±dza jakim dysponuje przeciętny Polak
czyli: ile może kupić sobie dóbr użytku codziennego za pensję minimaln±
i porównajmy to z innymi krajami UE
wtedy wyjdzie kto jest t± zielon± wysp± na mapie
bieda jest w Polsce i tyle
ludzie maj± po 600 zł emerytury albo 800 zł pensji
a wy tu pieprzycie o wskaĽnikach
w UK gdzie słabe wskaĽniki jeansy markowe kosztuj± 10 funtów
u nas gdzie wskaxniki dobre te same jeansy kosztuj± 150 zł
w UK gdzie słabe wskaĽniki pracuj±cy tam Polak (przy najgorszej robocie)
kupuje sobie te jeansy za 1 godz pracy
u nas gdzie wskaĽniki dobre Poloak zapierdziela na nie cały dzień
no ale na mapie to zielona wyspa
wszyscy nas chwal± za granic± bo doj± nas jak mog±
doi nas ta globalna swiatowa finansjera i chwali
oddaliby¶my jej wszystko - nawet lasy

WARA  OD  POLSKICH  LASÓW!!!

Data: 2010-07-20 09:45:29
Autor: PaPi
Qurwa , znowu ten wzrost
bieda jest w Polsce i tyle

Taka bieda, ze z Grunwaldu samochodami "biedacy" wyjezdzali przez 7 godzin.
Na dowolnym poPRLowskim osiedlu brak miejsca parkingowych pod domami a galerie handlowe pekaja w szwach.
Bida panie az piszczy.

ludzie maj± po 600 zł emerytury albo 800 zł pensji
a wy tu pieprzycie o wskaĽnikach

Przecietna emerytura ZUSowska to 1618zl.
Przecietna placa 3288zl.

Data: 2010-07-20 10:25:03
Autor: Bogdan Idzikowski
Qurwa , znowu ten wzrost

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci news:4c455419$1news.home.net.pl...
[...]

To ile na rękę?

Data: 2010-07-20 10:37:32
Autor: Wojciech Pietruszewski
Qurwa , znowu ten wzrost
W dniu 2010-07-20 09:45, PaPi pisze:

Przecietna emerytura ZUSowska to 1618zl.
Przecietna placa 3288zl.

Nie patrz na ¶redni± płac tylko na minimaln±. S± ludzie, którzy żyj± w
skrajnej nędzy.

Poza tym wg. wspolczesna.pl, ¶rednia płaca wynosi ok 1000zł mniej niż
podałe¶. Skrajnym przykładem jest ¦l±sk gdzie bezrobocie oscyluje wokół
25%, a przeciętna pensja na osobę 1400zł.

--
Wojciech Pietruszewski

PGP PUBLIC KEY http://cnetside.net/0xD386865A.asc

Data: 2010-07-20 10:57:26
Autor: PaPi
Qurwa , znowu ten wzrost
Przecietna emerytura ZUSowska to 1618zl.
Przecietna placa 3288zl.

Nie patrz na ¶redni± płac tylko na minimaln±. S± ludzie, którzy żyj± w
skrajnej nędzy.

Dlaczego mam nie patrzec ?
Srednia to srednia. Wiekszosc moich znajomych zarabia przynajmniej dwukrotnosc sredniej. Nie znam nikogo z mojego roku, ktory nie zarabialby tej sredniej.

Poza tym wg. wspolczesna.pl, ¶rednia płaca wynosi ok 1000zł mniej niż
podałe¶.

A kto to jest wspolczesna.pl ? Bo ja podawalem dane GUSowskiej.

Data: 2010-07-20 11:12:44
Autor: Wojciech Pietruszewski
Qurwa , znowu ten wzrost
W dniu 2010-07-20 10:57, PaPi pisze:
Nie patrz na ¶redni± płac tylko na minimaln±. S± ludzie, którzy żyj± w
skrajnej nędzy.

Dlaczego mam nie patrzec ?

Ponieważ pokazuje to Twój stosunek do otaczj±cych faktów.
Zauważ że istnieje co¶ takiego jak odchylenie standardowe.
Połowa może zarabiać 5k a druga już 1,5k, ¶rednia to 3,2k.
W warszawie ta ¶rednia to np. 4k, na ¶l±sku 2k. Suma sumarum daje niezły
wynik

Srednia to srednia. Wiekszosc moich znajomych zarabia przynajmniej
dwukrotnosc sredniej. Nie znam nikogo z mojego roku, ktory nie
zarabialby tej sredniej.

Głupi jeste¶ i ¶lepy. Jeżeli studiujesz na studiach prywatnych, na ten
przykład, to wiadomo, że mało kto zarabia tam poniżej 2,5k.

Jeżeli jeste¶ prezesem banku w Warszawie, to Twoi znajomi zarabiaj± 50k.
Wtedy mówisz, że nie masz znajomych, którzy nie maj± poniżej ¶redniej.

Jeżeli pojedziesz natomiast na ¦l±sk, zobaczysz dzieci kradn±ce węgiel.
Nijak ma się to do ¶redniej.

Poza tym wg. wspolczesna.pl, ¶rednia płaca wynosi ok 1000zł mniej niż
podałe¶.

A kto to jest wspolczesna.pl ? Bo ja podawalem dane GUSowskiej.

Pierwsza strona z wielu. Ja z kolei znam wiele osób które nie maj± 2000zł.

http://praca.money.pl/wiadomosci/artykul/srednia;pensja;to;mit;zobacz;badanie;plac;money;pl,68,0,371012.html

http://praca.wp.pl/kat,18453,title,Ile-wynosi-srednia-pensja-Polakow,wid,9557191,wiadomosc.html

Data: 2010-07-20 02:51:42
Autor: zbig
Qurwa , znowu ten wzrost
On 20 Lip, 11:12, Wojciech Pietruszewski <wpietruszew...@cnetside.net>
wrote:

Jeżeli pojedziesz natomiast na ¦l±sk, zobaczysz dzieci kradn±ce węgiel.
Nijak ma się to do ¶redniej.
Dalczego kradn± ? S± tacy , ktoórzy będ± zawsze kra¶ć nawet je¶li
będzie ich stać na zakup. Kradzież węgla była, jest i będzie na ¦l±sku
zjawiskiem bardzo powszechnym i nie wynika często  z ubóstwa tylko z
tradycji takich zachowań, zwłaszcza u młodzieży.

> A kto to jest wspolczesna.pl ? Bo ja podawalem dane GUSowskiej.

Pierwsza strona z wielu. Ja z kolei znam wiele osób które nie maj± 2000zł.
 Nie wiem sk±d wytrzasn±łe¶ te księzycowe dane o bezrobocieu na
¦l±sku:
Podaję dane z maja 2010
¶l±skie - 9,7%
dolno¶l±skie - 12,9%
opolskie - 12,5
Najgorsze jest województwo warmińsko-mazurskie 19,1%, ale akurat tu
jest olbrzymia szara strefa zwi±zana z turystyk±, tak że faktycznie
jest znacznie mniej.

Data: 2010-07-20 12:22:21
Autor: Wojciech Pietruszewski
Qurwa , znowu ten wzrost
W dniu 2010-07-20 11:51, zbig pisze:

[...]

Zgadza się, masz rację. Jednak ¦l±sk jest przykładem tego, że statystyki
nie s± jednakowe dla wszystkich, o czym już napisałem.

 Nie wiem sk±d wytrzasn±łe¶ te księzycowe dane o bezrobocieu na

¬ródło:
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/archiwum/782246,slaska-bieda,id,t.html

Moja wina, dane s± z 2004.

Data: 2010-07-19 23:37:50
Autor: Dape
Qurwa , znowu ten wzrost
Dnia Mon, 19 Jul 2010 22:39:33 +0200, Yanek napisał(a):

[...]

A czemu minimaln± ? ¦redni±, minimalna to tylko wyraz tego na ile socjala
może sobie pozwolić pańtwo.

wtedy wyjdzie kto jest t± zielon± wysp± na mapie
bieda jest w Polsce i tyle
ludzie maj± po 600 zł emerytury albo 800 zł pensji
a wy tu pieprzycie o wskaĽnikach

Znasz kogo¶ kto tyle zarabia ? Bo ja nie.

[...]

A to niestety prawda. I ceny tych samych dóbr s± u nas większe niż w
zachodniej europie o USA nie wspominaj±c (elektornika). To niestety długo
się będzie zrównywało - ale niestety wychodzimy z siły nabywczej
nieporównywalnie niższej - kiedy nasze zarobki to były zupełnie ¶mieszne -
w 1989 roku zarabiali¶my... 68 ówczesnych dolarów przy ¶rednim
wynagrodzeniu w USA (mediana po odrzuceniu górnych i dolnych 5%) - 2860
dolarów. Obecnie różnica wynosi ok 3x (z 42x). Przecież to jest gigantyczny po¶cig w
20 lat.

no ale na mapie to zielona wyspa
wszyscy nas chwal± za granic± bo doj± nas jak mog±
doi nas ta globalna swiatowa finansjera i chwali
oddaliby¶my jej wszystko - nawet lasy

Nikt nas nie doi. Polska robi się bardzo ciekawa inwestycyjnie i to zaczyna
być widać (np. obecne rozmowy w ¦rodzie ¦l±skiej)

--
Kiedy ja mówię 'wolno¶ć'
Zaraz grozisz mi wojn±

Data: 2010-07-19 14:52:12
Autor: zbig
Qurwa , znowu ten wzrost
On 19 Lip, 23:37, Dape <dape_n...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> i porównajmy to z innymi krajami UE

A czemu minimaln± ? ¦redni±, minimalna to tylko wyraz tego na ile socjala

To jaki¶ cymbał. Najpierw pisze o przeciętnym Polaku a potem analizuje
możliwosci nabywcze płacy minimalnej.

Data: 2010-07-20 00:19:01
Autor: Wojciech Pietruszewski
Qurwa , znowu ten wzrost