RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Data: 2010-05-21 14:47:15
Autor: Bombelek
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4bf68022$0$2598$65785112news.neostrada.pl...
Fragment wypowiedzi Por. Wosztyl, który dowodził Jakiem-40, którym do Smoleńska polecieli dziennikarze:

"W tupolewie były dwa rodzaje wysokościomierzy: radiowy (mierzący za pomocą fal radiowych odległość od podłoża) i baryczny (który do obliczenia wysokości potrzebuje informacji o ciśnieniu na ziemi podawanej przez wieżę). Wysokościomierz radiowy w warunkach lotniska smoleńskiego nie był przydatny ze względu na pofałdowanie terenu."

A więc podsumujmy:

Do barycznego wyskościomierza nie mogli mieć zaufania
bo trzeba ufać wierzy ... i temu że Rosjanie nie pomyla
systemu podawania ciśnienia (redukacja do poziomu morza leb nie)

Radiowysokościomierz w takim  terenie jest NIEPRZYDATNY!

A więc JEDYNYM WSKAZNIEM WYSKOŚCI KTÓRYM KIEROWALI SIĘ
PILOCI BYŁ SYSTEM GPS!!!

Tomy M.

Jedno jest niezrozumiałe, piloci na tym lotnisku lądowali juz wcześniej, chyba 07 kwietnia. Dlaczego nagle zgłupieli?

Data: 2010-05-21 14:53:17
Autor: boukun
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "Bombelek" <bombelek@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bf680d4$0$17092$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo głupi prezydent wziął na pokład całą generalicję i się spieszył na pokazówkę...
A teraz nie wiedząc czemu, PiSomatołki w TV płaczą, że Rosji wpadły w ręce komórki i kody NATO...

A ja Na To, jak na lato...

boukun

Data: 2010-05-21 15:29:25
Autor: awe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ht5vti$2f0$1mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- --
ty durniu jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to stul pysk
awe

Data: 2010-05-21 11:43:17
Autor: Antenka
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
ty durniu jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to stul pysk<

Masz rację Ave. Nie można już czytać głupot tego ruskiego konfidenta
boukuna! Tfu!

Antenka

Data: 2010-05-21 20:52:08
Autor: boukun
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:5494d953-0907-43fd-9888-2cd361846565y12g2000vbg.googlegroups.com...
ty durniu jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to stul pysk<

Masz rację Ave. Nie można już czytać głupot tego ruskiego konfidenta
boukuna! Tfu!

Antenka

Łapać ją, łapać...

boukun

Data: 2010-05-21 15:36:35
Autor: boukun
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ht61m5$jbh$1news.onet.pl...

[...]

Ale co chciałeś powiedzieć?
Prostych rzeczy nie pojmujesz...

boukun

Data: 2010-05-21 16:15:54
Autor: awe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ht62ep$sd4$1mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
chcialem powiedziec zebys stulil pysk
awe

Data: 2010-05-21 17:24:42
Autor: boukun
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ht64d2$s9i$1news.onet.pl...

[...]

Awe, a ja ci mówię, żebyś się wyłączył na okres wyborów, bo tylko się biedaku niepotrzebnie wykańczasz psychicznie...

boukun

Data: 2010-05-22 11:28:16
Autor: awe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ht68pj$id7$1mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
nie mam do wyborow stosunku emocjonalnego
awe

Data: 2010-05-21 14:55:28
Autor: Tomy M.
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
[...]

  W warunkach idealnej przeźroczystości pilot nie patrzy
na przyrzady tylko na to co widzi. W dupie ma co
pokazują przyrządy. Przyrządy obserwuje drugi pilot
i nawigator. Nawigator (raczej z ciekawości?) sprawdza
czy po przyziemieniu baryczny wysokościomierz pokazuje ZERO
czy też jakąś odchyłkę. Ciekawe czy jest to notowane
przez NAWIGATORA ... chciałbym obejrzeć ZAPISY NAWIGATORA
z lądowania 7 kwietnia...
  Jeżeli była znacząca różnica odczytu wysokościomierza barycznego
przy poprzednich lądowaniach to masz już odpowiedź dlaczego
pilot 10 kwietnia "chuj wbijał" w wysokościomierz baryczny.
Zaufał GPS ... tak jak wielu nieszczęśników przed nim
któzy np. spadali z nabrzerza promowego.

 Ciekawe czy zaginą zapisy nawigatoraz 7 kwietnia???

Jeździsz na GPS? Ja czasami tego ustrojstwa używam
(GEOCLAVER) i wiem dobrze że to gówno potrafi
stracić sygnał w najmniej oczekiwanym momencie
np. na dużym rondzie w obcym mieście :-/

Tomy M.

Data: 2010-05-21 10:38:21
Autor: Marek
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
On 21 Maj, 14:55, "Tomy M." <t...@ansibl.com> wrote:
Użytkownik "Bombelek" <bombe...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:4bf680d4$0$17092$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

(GEOCLAVER) i wiem dobrze że to gówno potrafi
stracić sygnał w najmniej oczekiwanym momencie
np. na dużym rondzie w obcym mieście :-/

Skory Ty wiesz, ze GPS moze byc stosowany z wlaczona inteligencja i ja
to tez wiem., to dlaczego pilot mialby tego nie wiedziec ?

Data: 2010-05-21 15:12:11
Autor: Bombelek
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4bf682c3$0$17100$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie znam się na sprawach związanych z techniką. Zastanawia mnie od samego początku jak to możliwe, że samolot lądował w takiej mgle.
Latałem wiele razy samolotami jako pasażer. Kiedyś lądowaliśmy w Mediolanie. Lataliśmy chyba przez godzinę w mleku zanim zobaczyliśmy ziemię.
Z komunikatów wynikało, że nad lotniskiem zalega mgła i czekamy na jej ustąpienie albo polecimy na inne. Dziwi mnie to, że piloci lądowali mimo mgły.
Być może stopniowo poznamy szczegóły tego lotu. Obawiam się, że mogą być użyte do walki wyborczej. Jak zauważasz PiS  obecnie gra na żałobie i powodzi.
Na temat zachowań Kaczyńskiego Jarosława już pisałem. Moim zdaniem powinien zrezygnować, jest jeszcze czas, chyba, że też chce być pochowany na Wawelu.
Co do GPS. Tak, używam ale jako pomoc niż wyrocznia. Przydaje się w przypadku kiedy pogubimy się na trasie.
Wadą/zaletą GPS (używam AM) jest uparte trzymanie sie  wyznaczonej trasy. Ogólnie GPS jest dla myslących.

Data: 2010-05-21 15:16:09
Autor: Panslavista
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
Bombelek wrote:

Wadą/zaletą GPS (używam AM) jest uparte trzymanie sie  wyznaczonej trasy.
Ogólnie GPS jest dla myslących.

He..he, to dlatego niektórzy myślący utonęli w kanale, rzece, jeziorze, itd.

Data: 2010-05-21 15:19:36
Autor: PaPi
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
Co do GPS. Tak, używam ale jako pomoc niż wyrocznia. Przydaje się w
przypadku kiedy pogubimy się na trasie.

Taki hint. Cywilny GPS nie dziala z obiektami poruszajacymi sie szybciej niz 300km/h.
W GPSie wojskowym (trzeba posiadac kody do odszyfrowania transmisji) zamontowanym w Tu154M sa dwa niezaleznie dzialajace odbiorniki GPS.

Dobieg Tu154M to 2500m czyli ... dokladnie tyle ile dlugosc pasa startowego na smolenskim lotnisku. W normalnych warunkach pogodowych trzeba nie lada kunsztu by tak trafic w pas by wyhamowac. Przy tej mgle na pewno nie bylo to latwiejsze.

Data: 2010-05-21 15:33:46
Autor: Tomy M.
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bf6886f$1news.home.net.pl...
Co do GPS. Tak, używam ale jako pomoc niż wyrocznia. Przydaje się w
przypadku kiedy pogubimy się na trasie.

Taki hint. Cywilny GPS nie dziala z obiektami poruszajacymi sie szybciej niz 300km/h.

Już od dawna działa.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System
Odbiorniki cywilne są wyposażane w zabezpieczenia uniemożliwiające zastosowanie ich w niektórych dziedzinach. W szczególności, przestają działać po przekroczeniu pewnej prędkości - starsze odbiorniki 160 km/h, nowsze rzędu 1665 km/h.

W GPSie wojskowym (trzeba posiadac kody do odszyfrowania transmisji) zamontowanym w Tu154M sa dwa niezaleznie dzialajace odbiorniki GPS.

Nie. USA nie udostępnia kodów GPS nikomu nawet w ramach NATO, po
prostu teraz błędy wprowadzają tylko gdy potrzebują. A normalnie
na codzień leci bez błędów.

[...]

Dobieg jest podawany z zapasem, na pasie startowym 2500 m
samolot z dobiegem 2500 metrów ląduje bez najmniejszego problemu
ze sporym zapasem.

Masz małą wiedzę ... poczytaj.

Tomy M.

Data: 2010-05-21 15:47:31
Autor: PaPi
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
[...]

Udostepnia w ramach NATO :
http://www.kt.agh.edu.pl/~brus/satelity/navi.html

[...]

A z jakim zapasem i po co podawany jest z tym zapasem ?

Masz małą wiedzę ... poczytaj.

Czekam bys mnie oswiecil.

Data: 2010-05-21 16:17:03
Autor: Tomy M.
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bf68efb$1news.home.net.pl...
[...]

Raz że jest to nieaktualne.
Sygnał precyzyjny jest teraz dostępny dla wszystkich.
Dwa że nigdy nie był dostępny dla nikogo poza USA.
Po prostu USA pozwalało na sprzedaż systemów precyzyjnych
dla sojuszników. Ale sam sposob wprowadzania błędu
czyli algorytm nie jest znany nikomu poza USA.
Z zawartości odbiorników nie można wywnioskować/wyliczyć
algorytmu kodowania. Systemy takie (które ZAWSZE są precyzyjne
nawet gdy wojsko wprowadzi błędy) działają okreslony czas
.... i muszą być aktualizowane po zmianie algorytmu, kluczy itp.
Cały system wprowadzania błędów polega na tym że czas z zegarów
cezowych satelit GPS jest wysyłany z przesunięciem
(do przodu lub do wstecz) dla każego satelity inaczej
i o innej porze.

Czekam bys mnie oswiecil.

Nie prowadzę szkoleń, bo nie jestem pilotem. Piszę
Ci to co podpowiada mi zdrowy rozsądek, jeżeli
jedziesz TIR'em o wysokości 3,75m to czy możesz
wjechać bezpiecznie pod wiadukt oznaczony jako
3,75m ?

O okolicznościach niech Cię oświeci pilot JAK-40:

Według niego prezydencki samolot nie powinien był lądować w tak złych warunkach. - I tupolew wcale nie lądował. Robił podejście do lądowania i w jego trakcie doszło do katastrofy - twierdzi.
reszta: http://www.fakt.pl/Tupolew-wcale-nie-ladowal-,artykuly,72556,1.html

Ale rozumiem że on też się nie zna...

Tomy M.

Data: 2010-05-21 19:58:42
Autor: the_foe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
W dniu 2010-05-21 16:17, Tomy M. pisze:
I tupolew wcale nie lądował. Robił podejście do lądowania i w jego
trakcie doszło do katastrofy - twierdzi.
reszta: http://www.fakt.pl/Tupolew-wcale-nie-ladowal-,artykuly,72556,1.html

a ktos powazny tak twierdzil? Juz dziwi ze w takich warunkach robili kolka a juz to ze zupelnie w ciemno chcieliby ladowac to wykracza nawet poza charakter nagrody darwina.

--
the_foe

Data: 2010-05-21 20:10:26
Autor: Tomy M.
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ht6hkf$8kv$2news.dialog.net.pl...
[...]

  W jakich warunkach robili kólka? Przecież
mgła była do wysokości kiluset metrów
a powyżej czyste niebo. Być może nie latałeś
samolotami ale lata się praktycznie zawsze
powyżej chmur, na 10-11 tys. m bardzo rzadko
spotkać chmury.
  Podejście do lądowania to nie lądowanie.

Tomy M.

Data: 2010-05-21 23:55:35
Autor: the_foe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
W dniu 2010-05-21 20:10, Tomy M. pisze:
  Podejście do lądowania to nie lądowanie.

o tym wlasnie mowie, gdyby probowali ladowac na drzewach to juz nie wiem co mozna by powiedziec o polskiej szkole pilotazu....

--
the_foe

Data: 2010-05-21 15:47:24
Autor: awe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ

Użytkownik "Bombelek" <bombelek@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bf686ab$0$2591$65785112news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
moglbys wyjasnic odstanie zdanie?
awe

Data: 2010-05-21 18:04:17
Autor: cirrus
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
[...]

Tupolew ten sam, ale inni piloci i inne warunki na lotnisku- KGB nie spreparowało mgły. ;)

--
stevep

Data: 2010-05-21 19:45:15
Autor: the_foe
RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ
W dniu 2010-05-21 14:47, Bombelek pisze:

Jedno jest niezrozumiałe, piloci na tym lotnisku lądowali juz wcześniej,
chyba 07 kwietnia. Dlaczego nagle zgłupieli?

Nie mieli szansy bo widzieli lotnisko organoleptycznie.

--
the_foe

RADIOWYSOKOĹ?CIOMIERZ