RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności

Data: 2015-08-27 22:26:45
Autor: maX
RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności
Nawet mając tylko dwa dyski możesz na nich stworzyć jednocześnie RAID-0 i RAID-1. Wtedy cenne dane lądują na 0, a te których strata jest dopuszczalna na 1.

Data: 2015-08-27 22:46:06
Autor: Adam
RAID (1?) na dyskach o ró¿nej pojemno¶ci
W dniu 2015-08-27 o 22:26, maX pisze:
Nawet maj±c tylko dwa dyski mo¿esz na nich stworzyæ jednocze¶nie RAID-0
i RAID-1. Wtedy cenne dane l±duj± na 0, a te których strata jest
dopuszczalna na 1.

Na odwrót :)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-08-27 22:49:20
Autor: Waldek
[...]

Dok³adnie odwrotnie :)

Data: 2015-08-27 23:00:02
Autor: maX

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:mrnrq6$3gd$1news.icm.edu.pl...
Nawet mając tylko dwa dyski możesz na nich stworzyć jednocześnie RAID-0 i RAID-1. Wtedy cenne dane lądują na 0, a te których strata jest dopuszczalna na 1.

Odwrotnie :)

Data: 2015-09-10 23:10:06
Autor: \(c\)RaSz
RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności
27 sierpnia 2015 22:26  Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisaÅ‚ w
news:mrnrq6$3gd$1news.icm.edu.pl ...
:
[...]

Jak nie omieszkałem dostrzec, koledzy Adam, Waldek, i autor powyższego, Max —
skorygowali, iż "odwrotnie" — czyli "cenne dane lądują na >>jedynce<<"...

Natomiast nie bardzo chwytam jak to jest, że na dwóch dyskach można postawić
dwa, różne RAID-y, a nie można postawić jednego, plus jakieś-tam wolne miejsce
*bez* RAID-owania go? Co przecież powinno skutkować tym, że gdy "ustawiane"
dyski mają różną pojemność, to nie utracimy owej "nadmiarowej" jednego z nich...

No i pytanie zasadnicze: jak siÄ™ taki RAID-0 * RAID-1  zakÅ‚ada, musi być obsÅ‚uga
tego w BIOSie (mam dość starą płytę), czy też programem zewnętrznym? Jakim (mam
W-XP SP3)?

--
Posiadasz wolne moce obliczeniowe? DoÅ‚Ä…cz do projektu BOINC  — przetwarzania
rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

Data: 2015-09-18 14:54:19
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Thu, 10 Sep 2015 23:10:06 +0200, (c)RaSz napisał(a):

[...]

Na płytach Intela:
https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Matrix_RAID
http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-022648.htm

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]

RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności