RAID - fajne, ale.. wkurza!

Data: 2009-07-13 12:44:21
Autor: Janusz Pabłocki
RAID - fajne, ale.. wkurza!
> ChOpLaCz pisze:
aby zamonotwano mi 2 blizniacze dyski skonfigurowane w RAID (i
problem archiwizacji i leku przed utrata danych ida w zapomnienie).

Raid nie zastępuje archiwizacji!

W Twoim przypadku chroni przed utraceniem danych w przypadku uszkodzenia jednego z dwóch dysków.

--
Janusz

Data: 2009-07-13 12:59:35
Autor: ChOpLaCz
RAID - fajne, ale.. wkurza!

Raid nie zastępuje archiwizacji!

No. To zrozumiale.

Pozarowi, powodzi, wlamaniu (kradziez kompa) - zaden RAID nie zaradzi ;).
Tradycyjna kopia robiona co jakis czas (np. co 2 tygodnie) i tak bedzie
uskuteczniana. Bardziej chodzilo mi o zabezpieczenie sprzetowe typu - pstryk
- i nie dziala - jak ma to najczesciej miejsce przy padzie dysku czy innych blednych
pradach puszczonych po plycie ;)

pozdrawiam

RAID - fajne, ale.. wkurza!