RAID - fajne, ale.. wkurza!

Data: 2009-07-14 12:50:41
Autor: Marek Dyjor
RAID - fajne, ale.. wkurza!
ChOpLaCz wrote:
Witam,

Ostatnio w firmie modernizowano mi sprzet.
Z racje tego, ze dyski kosztuja dzis juz smieszne pieniazki zazyczylem
sobie, aby zamonotwano mi 2 blizniacze dyski skonfigurowane w RAID (i
problem archiwizacji i leku przed utrata danych ida w zapomnienie).
Niestety myslalem, ze jest prosciej :). Nie doczytalem, ze RAID 1
(dublowanie) podczas jakiekolwiek zwiechy, padu napiecia itp. i
ponownym restarcie uruchamia mechanizm typu "weryfikacja i naprawa"
:) ktory trwa wieki. Komp chodzi - owszem - ale na ... 10%. Zamula a
reszte w tle mielą twardziele.
Przyznam, ze nie pieszcze sie zbytnio i o ile staram sie OS utrzymac
sterylnie i nie instalowac byle czego, o tyle sama eksploatacja kompa
jest raczej malo delikatna. Startujace na pniu - poczta, winamp,
miranda, word, exel, widgety, opluginowany do bolu firefox (odpalanie
20 zakladak rownoczesnie - to norma) powoduje, ze czasami system sie
wykrzaczy i... jakos niespecjalnie mi sie usmiecha godzenie sie z
zamulonym kompem na najblizsze 3, 4 godziny ;(.

komputer jest do dupy, jak ci się krzaczy raz dziennie. U mnie Win Xp potrafi czasem chodzić kilkanaście dni bez przerwy a też mam go strasznie opluginowany i kupę szajsu uruchamiam.

ktos by napisał że masz słaby zasilacz albo piracką windę  ;-)

RAID - fajne, ale.. wkurza!