RAM DDR3 - co wybrać?

Data: 2012-12-11 19:11:14
Autor: DooMiniK
RAM DDR3 - co wybrać?

Mam płytę GIGABYTE GA-H61M-S1, która obsługuje 2xDDR3 1333/1066/800 MHz
Chcę tam wsadzić 2 x 4GB.

Na co zwrócić uwagę? Do dyspozycji mam (1333, Arest.pl):
Którąś szczególnie odradzanie, a którąś polecacnie? (do 140-150zł)
http://www.arest.pl/Pamieci/Pamieci-RAM/DDR-3/3,52,,,0,0,0,,/

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-12-11 19:33:54
Autor: PK
RAM DDR3 - co wybrać?
On 2012-12-11, DooMiniK <bachus@bachus> wrote:
[...]

Kilka razy w życiu marnowałem godziny na wybieranie RAMu i zawsze
kończyło się to tak samo. Wniosek: otworzyć listę kompatybilności,
znaleźć odpowiadający nam RAM Kingston, kupić (bo są powszechnie
dostępne) i używać bez stresu.

Chyba że zależy komuś na radiatorach, LEDach i tego typu bajerach.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-11 21:22:09
Autor: R.e.m.e.K
RAM DDR3 - co wybrać?
Dnia Tue, 11 Dec 2012 19:11:14 +0000, DooMiniK napisał(a):

[...]

Wez cokolwiek, teraz nawet miedzy tajmingiem CL7 a CL9 roznica
nieodczuwalna:

http://www.anandtech.com/show/4503/sandy-bridge-memory-scaling-choosing-the-best-ddr3/6

Mozesz jedynie wybrac "markowe" jesli roznica w cenie jest znikoma, bo
troche latwiej je bedzie odsprzedac.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-12-12 09:19:18
Autor: DooMiniK
RAM DDR3 - co wybrać?
On 11/12/2012 19:11, DooMiniK wrote:

[...]

Dzięki za rady, tak zrobię - chciałem tylko się upewnić,
że nie ma jakieś "znanej felernej" serii pamięci ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-12-12 10:30:04
Autor: Chris
RAM DDR3 - co wybrać?
DooMiniK nabazgrał(a):

[...]

Jest :)

Data: 2012-12-12 11:05:51
Autor: Michal
RAM DDR3 - co wybrać?
W dniu 2012-12-12 10:30, Chris pisze:

Dzięki za rady, tak zrobię - chciałem tylko się upewnić,
że nie ma jakieś "znanej felernej" serii pamięci ;-)

Jest :)

A coś więcej poza oczywistą sprawą Goodramów(*)?

To co oni odwalają to głowa mała. NIGDY więcej ich pamięci i nawet to że lutowane w Polsce, tu zostaje część podatków i trochę pracy tego nie może zmienić przy typowym dla zwykłych Goodramów (a nie stosunkowo rzadko występujących w handlu wersji PRO) Polnische Wirtschaft.

--
/MB

Data: 2012-12-12 11:55:18
Autor: Chris
RAM DDR3 - co wybrać?
Michal nabazgrał(a):

[...]

Nigdy ale to nigdy nie tykaj pamięci z nazwą Delphin (czy jakoś tak) 99.99% zwrotów :)

[...]

Aż tak żle nie jest ... jako low-end spisują się całkiem nie żle ...

Data: 2012-12-12 14:18:46
Autor: Wies³aW
RAM DDR3 - co wybraæ?
Dnia 12-12-2012 o 11:55 Chris napisa³ na pl.comp.pecet:

Nigdy ale to nigdy nie tykaj pamiêci z nazw± Delphin (czy jako¶ tak)  99.99% zwrotów :)

I jeszcze Wieloryph (czy jako¶ tak) :)

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2012-12-12 15:46:48
Autor: Dawid
RAM DDR3 - co wybraæ?
W dniu 2012-12-12 14:18, Wies³aW pisze:
Dnia 12-12-2012 o 11:55 Chris napisa³ na pl.comp.pecet:

Nigdy ale to nigdy nie tykaj pamiêci z nazw± Delphin (czy jako¶ tak)
99.99% zwrotów :)

I jeszcze Wieloryph (czy jako¶ tak) :)

I jeszcze Walenie i Rypanie ( czy jako¶ tak)
Chris to bajkopisarz jest.

Data: 2012-12-12 15:50:08
Autor: Chris
RAM DDR3 - co wybraæ?
Wies³aW nabazgra³(a):

Dnia 12-12-2012 o 11:55 Chris napisa³ na pl.comp.pecet:
Nigdy ale to nigdy nie tykaj pamiêci z nazw± Delphin (czy jako¶ tak) 99.99% zwrotów :)
I jeszcze Wieloryph (czy jako¶ tak) :)

DOLPHIN .. :)

http://www.domex.waw.pl/podzespoly_komputerowe/pamieci/pamieci_dimm_ddr_iii/dolphin_2_1333_mhz_cl9,p2146019841

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-12-14 09:35:49
Autor: jerzu
RAM DDR3 - co wybraæ?
On Wed, 12 Dec 2012 11:05:51 +0100, Michal
<dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> wrote:

A co¶ wiêcej poza oczywist± spraw± Goodramów(*)?

Mam goodramy od kilu lat i nie mam z nimi problemów.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-12 15:51:16
Autor: maX
RAM DDR3 - co wybrać?

Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości news:50c78553$1news.home.net.pl...

[...]

1600 są już niewiele droższe niż 1333 (CL 11 też mogą być). Goodramy są najtańsze, pozatym polskie, w razie problemów (niekompatybilność albo fabryczne uszkodzenie) bodaj do 48h Arest wymienia sprzęt na miejscu (ja nie miałem z nimi problemów, 4 moduły GR kupione w różnym czasie bez problemu działają u mnie na dwóch kompach AM3).
Choć zagraniczna konkurencja jest niewiele droższa, ale za to z radiatorami (w zasadzie zbędny bajer dopóki nie podkręcasz pamięci) i w różnych kolorach (GR to standardowa zielona płytka).

RAM DDR3 - co wybrać?