RAM czy grafika ?

Data: 2010-05-19 20:14:32
Autor: Tosiek
RAM czy grafika ?
Witam

Mam taki zestaw:
AMD Athlon 64 X2 2000 MHz

na płycie Gigabyte GA-M61VME-S2,

ze zintegrowaną kartą NVIDIA GeForce 6100 nForce 400  (256 MB),

2 x 500 MB RAMu czyli zapełnione gniazda.

Chodzi wszystko z XP prof. aż miło.

No dobrze nie pisałbym gdyby było cacy.

Jak doładowałem Corelowi PP plik ponad 20 MB a w tle był otwarty drugi 10 MB, to zaczęło się ślimaczyć odświeżanie przy skalowaniu i przejściu na drugi plik. Otwarcie takiego pliku to ok. pół minuty.

Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie graficznej lub RAMu.

Karta zintegrowana, gniazda RAMu zajęte. No i co ja mam z tym zrobić.

Prosiłbym o umiarkowaną finansowo radę, ponieważ takie prace nie wykonuję często i nie chcę inwestować a tylko usprawnić.

Dobrze by było gdyby ktoś był w stanie wskazać głównego winowajcę, RAM czy karta.

Pozdrawiam

Tosiek

Data: 2010-05-19 20:48:47
Autor: Michał Bień
RAM czy grafika ?
W dniu 2010-05-19 20:14, Tosiek pisze:

Witam
Mam taki zestaw:
AMD Athlon 64 X2 2000 MHz

Czyli całkiem OK. Po przesiadce na Phenoma II z DDR3 nie widzę specialnej specjalnej różnicy w codziennej pracy pomiędzy A64 X2 2500 MHz, a PII 3500 MHz, z tym że ja miałem wcześniej 2 GB RAM, teraz 4 GB.
Przy jej rozsądnej ilości rzędu 2 GB już większą różniccę odczuje się przy zmianie dysku systemowego z talerzy 250 na 500 GB/talerz )choćby samsungi F1->F3).

na płycie Gigabyte GA-M61VME-S2,
ze zintegrowaną kartą NVIDIA GeForce 6100 nForce 400 (256 MB),
2 x 500 MB RAMu czyli zapełnione gniazda.

RAM, RAM i jeszcze raz RAM. Z tego marnego 1 GB jeszcze 256 MB zarezerwowane jest na pamięć graficzną. IMHO spokojenie wystarczyłoby 64-128 MB przydzielić - na GF6100 i tak grać nie będziesz.

[...]

Trudno się dziwić.

Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie
graficznej lub RAMu.

Zdecydowanie RAM. Zresztą karta graiczna i tak przydziela sobie pamięć graficzną kosztem RAM.

Karta zintegrowana, gniazda RAMu zajęte. No i co ja mam z tym zrobić.

Dlatego właśnie nie trawię mody na microATX w normalnych desktopach, a nie bareone. PRzy normalnym fullATX z 4 slotami na pamięć
idealne do WinXP byłoby dokupienie 2x1GB RAM, łącznie miałbyś 3 GB.

Prosiłbym o umiarkowaną finansowo radę, ponieważ takie prace nie
wykonuję często i nie chcę inwestować a tylko usprawnić.

Kup 2x 1 GB RAM, a te 2x 512 MB sprzedaj potem.
Ceny nowych DDR2 nie są teraz zbyt zachęcające, rozejrzyj się trochę po znajmoych - może ktoś przesiada się na platformę na DDR3 i w rozsądnych pieniądzach sprzeda typowy zestaw 2x 1 GB DDR2.  Pamięć to nie części mechaniczne, praktycznie sama z siebie się nie psuje od używania.
IMHO nie ma co za dużo inwestować w tą platformę ze względu na niezbyt
przyszłościową mobo.

Dobrze by było gdyby ktoś był w stanie wskazać głównego winowajcę, RAM
czy karta.

Po raz piąty - RAM.

/MB

Data: 2010-05-20 19:58:29
Autor: =Marcos=
RAM czy grafika ?
Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie graficznej lub RAMu.

Nie wiem jak jest w nowym sprzęcie / systemach, ale jeszcze jakiś czas temu pamięć karty graficznej praktycznie nie brała udziału w takim przedsięwzięciu. Karta graficzna wyświetla konkretną rozdzielczość, a że plik ma np. 6000x4000 pikseli, z punktu widzenia karty nie ma znaczenia. Raczej z punktu widzenia pamięci RAM.
Pamięć karty graficznej przechowuje dane głównie w zadaniach 3D, ewentualnie przy odtwarzaniu filmu.

BTW, aplikacje graficzne Corela w starszych wersjach słabo sobie radziły z dużą ilością RAM. Można było mieć 1,5GB wolnej pamięci, a Corel i tak przydzielał sobie np. 160MB i przy większej ilości otwartych plików mielił w pliku swap w nieskończoność.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

Data: 2010-05-21 10:53:25
Autor: Krzysztof Kucharski
[NTG] Re: RAM czy grafika ?

Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:ht3t5e$24d$1inews.gazeta.pl...

[...]
[...]

Nie wiem, którą konkertnie wersję CD masz na myśli. Ja od wielu lat używam 8.0 PL (legalnej zresztą) i problemów żadnych w tym względzie nie doświadczam. Ręczne ustawienia przydziału pamięci: Menu -> Narzędzia -> Opcje -> Pamięć -> Użycie pamięci. Ręcznie wybrać żądany przydział RAMu.

Przepraszam za NTG.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2010-05-21 13:01:01
Autor: =Marcos=
[NTG] Re: RAM czy grafika ?

[...]
[...]

Bardziej miałem na myśli Photopainta (chyba tego programu używa pytający) i Paint Shop Pro. Z Corel Draw nie korzystałem, szczerze mówiąc.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-05-21 13:30:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[NTG] Re: RAM czy grafika ?

"=Marcos=" ht5p2m$2to$1@inews.gazeta.pl

Bardziej miałem na myśli Photopainta (chyba tego programu używa pytający) i

A jak bardziej? :)

"Tosiek" ht19q7$b2$1@inews.gazeta.pl

Jak doładowałem Corelowi PP plik ponad 20 MB a w tle był otwarty drugi 10 MB, to zaczęło się ślimaczyć odświeżanie przy skalowaniu i przejściu na drugi plik. Otwarcie takiego pliku to ok. pół minuty.

Ja bardziej miałem 256 MiB RAMek do Corlea i WXP, i też starczało. :)
Teraz mam tam :) 512 MiB -- i nie starcza. ;)
A tutaj mam 2 GiB -- i tutaj też mam za mało...
Grafiki (i tam, i tu) mają swoje pamięci. :)

Data: 2010-05-21 22:51:29
Autor: Piotr M
[NTG] Re: RAM czy grafika ?
W dniu 21 maja 2010 22:42, Worfik pisze:
[...]

kibajty, mibajty, gibajty, wyginam śmiało ciało..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-05-22 00:15:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[NTG] Re: RAM czy grafika ?

"Piotr M" ht6rru$pic$1@mx1.internetia.pl

A ile to 2 GiB?

kibajty, mibajty, gibajty, wyginam śmiało ciało..

Kiblobajty, gibkie bajty...

 kibibajt, mebibajt, gibibajt

 http://en.wikipedia.org/wiki/Mebibyte
 1 MiB = 2^20 bytes = 1024 kibibytes = 1048576bytes

SI decimal prefixes                    IEC binary prefixes

kilobyte  (kB) 10^3                    kibibyte (KiB) 2^10
megabyte  (MB) 10^6                    mebibyte (MiB) 2^20
gigabyte  (GB) 10^9                    gibibyte (GiB) 2^30
terabyte  (TB) 10^12                   tebibyte (TiB) 2^40
petabyte  (PB) 10^15                   pebibyte (PiB) 2^50
exabyte   (EB) 10^18                   exbibyte (EiB) 2^60
zettabyte (ZB) 10^21                   zebibyte (ZiB) 2^70
yottabyte (YB) 10^24                   yobibyte (YiB) 2^80

  http://forum.komputerswiat.pl/topic/8339-ubuntu-zaprowadzi-porzadek-w-jednostkach/

  Jak niektórzy pamiętają, standardowe dyskietki 3,5" HD miały 1,44 MB pojemności.
  Tak naprawdę nie mieściły ani 1,44 MB ani 1,44 MiB tylko 1,44*1000*1024 bajtów,
  co daje 1,41 MiB lub 1,47 MB.

  Płytki CD-R są oznaczone jako mające 700 MB gdy tymczasem mają 700 MiB (737 MB).
  Rozmiar pamięci RAM jest podawany w MB i GB gdy tymczasem chodzi o MiB i GiB.

Dyski twarde (HDD) obecnie mają oznaczenia GB i rzeczywiście używa się tam miary
decymalnej, nie binarnej. W przeszłości bywało różnie. :)

 -- Pożycz mi tysiąc złotych.
 -- Proszę, zaokrągliłem do 1024 złotych. :)

Parafrazując kazanie kościelne: Bóg w kierunku człowieka wykonuje 1023 kroki,
ale ostatni krok należy do człowieka i często od tego ostatniego kroku zależy
cała wieczność człowieka -- albo kroku. Już nie pamiętam tak dokładnie. ;)

Weźmy dysk terabajtowy. :) Tu róznica ,,pomiędzy prefiksami'' daje dysk sprzed 5 laty. :)

2^30=1073741824
10^9=1000000000
2^30-10^9=73741824 czyli 80 GB. :)
73741824*(1.024^3)=79179680,606847

Data: 2010-05-22 00:27:22
Autor: Piotr M
[NTG] Re: RAM czy grafika ?
W dniu 22 maja 2010 00:15, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Weźmy dysk terabajtowy. :) Tu róznica ,,pomiędzy prefiksami'' daje dysk
sprzed 5 laty. :)

No dokładnie.

Ale IMO to głupota używać jakiś ki, mi, gi, itd.

"Aby uporządkować sprawę jednostek twórcy dystrybucji Ubuntu postanowili, że aplikacje wchodzące w jej skład muszą posługiwać się prawidłowymi jednostkami"

Tak. I niech będzie równość na świecie, pokój i miłość płynąca niczym obecna Wisła.

Data: 2010-05-22 01:20:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[NTG] Re: RAM czy grafika ?

"Piotr M" ht71fo$ji2$1@mx1.internetia.pl

Tak. I niech będzie równość na świecie, pokój i miłość płynąca niczym obecna Wisła.

Biednemu zawsze wiatr w oczy -- ci ze stolicy to przynajmniej
helikopterem polatają, a ja nie... ;) Czy to nie absurd, że:

 -- nie są budowane zbiorniki retencyjne, wały ochronne i inne umocnienia
    czy zabezpieczenia antypowodziowe, ale wywala się co jakiś czas kupę
    szmalu na odbudowę zalanych miejsc?
    (ja jeszcze nie widziałem Wrocławia po powodzi z roku 1997, a już jest
    nowa powódź...)

 -- nie ewakuuje się ludzi samochodami w czasie, gdy jeszcze drogi są
    przejezdne, lecz czeka do czasu, gdy trzeba ich ewakuować helikopterami?

Data: 2010-05-22 11:42:25
Autor: Tosiek
RAM czy grafika ?
Witam

Różne zawirowania tak mną zakręciły, że na trzy dni wyleciałem z koputera.
Dzięki za wsparcie.
Jeśli dobrze zrozumiałem to pamięć na karcie wykorzystywana jest głównie w grach i filmach - co mnie prawie nie interesuje. Przy grafice 2D głownie wykorzystywany jest RAM, stąd zdecydowane wskazania na zakup. Jeśli mam się tego trzymać to jest to do zaakceptowania, bo miałem wskazówki by dołożyć obojętnie jaką kartę byle z pamięcią i RAM, wtedy koszta byłyby duże.
Aha były wątpliwości, używam Corela 12, z Draw nie mam żadnych problemów, Photopaint z plikami naście MB radził sobie przyzwoicie, dopiero po przekroczeniu 20 + coś w tle, zaczął się ślimaczyć.
Jeśli chodzi o przydział pamięci, mam ustawione na 60%. Czasem razem z Corelem otwieram inne programy np. Worda, przekształcanie na PDFa, FTP itp. więc nie wiem czy można ustawić więcej. Przecież Windows też potrzebuje.
A propos Windowsa, reklamują siódemkę jako mniej pamięciożerną i kompatybilną wstecz. Może zainstalowanie jej też by troche poprawiło? A jeśli chodzi o stabilność, macie jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam
Tosiek

Data: 2010-05-22 13:51:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"Tosiek" ht88tt$afd$1@inews.gazeta.pl

Jeśli dobrze zrozumiałem to pamięć na karcie wykorzystywana jest głównie w grach

Ale tylko teksturowych. ;)

[...]

Nie jest to prawdą. Ani karta z własną pamięcią nie jest droga, ani sama
pamięć nie jest droga. Prawdą jednak jest, że najnowsze karty graficzne
są piekielnie drogie. :) Nie musisz inwestować w najszybsze (dla Ciebie
to bezwartościowe) i najnowsze karty. :) Może być wycofywanym modelem,
a nawet kartą z demobilu. :) To nie majtki -- więc używane nie brzydzi. :)

[...]

Ale zazwyczaj ;) nie używasz wszystkiego naraz. :)
(bo masz tylko jedną klawiaturę)

Najgorsze są przeglądarki i strony oflaszowane po brzegi.
Taka przeglądarka spokojnie może pochłonąć i 2 GiB RAMek!!!
Warto ignorować oflaszowane strony. :) Statycznych możesz
otwierać dowolnie dużo -- co najwyżej legną na SWAPowym
pliku dysku... Dynamiczne raz za razem muszą (może nie
muszą) być rwane przez CPU, co je ciągnie do RAMek,
i co mocniej obciąża CPU, zabierając moce innym
aplikacjom i zazwyczaj podnosząc temperaturę CPU....

więc nie wiem czy można ustawić więcej. Przecież Windows też potrzebuje.
A propos Windowsa, reklamują siódemkę jako mniej pamięciożerną

Od ósemki? :) Ponoć to prawda. ;) A może od dwóch siódemek?

i kompatybilną wstecz. Może zainstalowanie jej też by troche poprawiło?

Na pewno tak -- sytuację finansową Gatesa poprawia każda instalacja
jego nowego produktu, ale ponoć on nie należy do najbiedniejszych. ;)

A jeśli chodzi o stabilność, macie jakieś doświadczenia?

Tak -- zwykle mija sporo czasu od wypuszczenia,
zanim jakiś system staje się stabilny.

Data: 2010-05-22 15:46:59
Autor: Tosiek
RAM czy grafika ?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

No to zrobie tak:
Najpierw wymienię/dołożę pamięci,
jak jeszcze będzie gawędzić to pomyśle o karcie.

Może być wycofywanym modelem,
a nawet kartą z demobilu. :) To nie majtki -- więc używane nie brzydzi. :)
He, he, ale może być "expres"- cokolwiek to znaczy. U mnie jest NVIDIA GeForce 6100 nForce 400  (256 MB). Czy to nie jest ten expres? Wypytuję co można do mojej dołożyć, żeby się nie pogryzły.

A jeśli chodzi o stabilność, macie jakieś doświadczenia?

Tak -- zwykle mija sporo czasu od wypuszczenia,
zanim jakiś system staje się stabilny.
Święte słowa :)
Na XP przesiadłem się dopiero tuż przed 2SP i mogę powiedzieć, że nie miałem żadnych problemów.

Tosiek

Data: 2010-05-22 18:10:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"Tosiek" ht8n8f$s1v$1@inews.gazeta.pl

No to zrobie tak:
Najpierw wymienię/dołożę pamięci,
jak jeszcze będzie gawędzić to pomyśle o karcie.

Najpierw uruchom coś na kształt Menadżera zadań -- w WXP robi
się to na przykład poprzez CtrlAltDel i zobacz, czy potrzebujesz
więcej pamięci -- prawie na pewno potrzebujesz.

    Wydajność i słupek po lewej na dole oraz liczba pod nim -- to
powie Ci, ile potrzebujesz pamięci wirtualnej. Nie oznacza to, że
tyle potrzebujesz RAMu, ale jeśli RAMu masz tyle, ile pokazuje ten
słupek, to raczej możesz obywać się w ogóle bez pliku stronicowania.
Nie oznacza to, że należy wyłączyć SWAPowanie, ale oznacza, że dysk
nie będzie niepotrzebnie szarpany. Jeśli RAMek masz mniej, może (nie
musi) okazać się, że zwiększenie RAMek da dobre efekty.

[...]

Skoro masz kartę z własną pamięcią, nie wymieniaj jej.

[...]

Nie wiem, co to 2SP -- drugi serwispak?
Ja z WXP miałem tylko takie problemy, że nie miałem sterowników
do kart dźwiękowej i do skanera. Do skanera HP przysłał płytkę
CD pocztą tradycyjną, do dźwięku sterowniki pojawiły się na
stronie... Teraz używam WXP, WXPSP2 i WXPSP3... Im wyższy SP,
tym więcej żre pamięci.

Data: 2010-05-23 12:07:02
Autor: Tosiek
RAM czy grafika ?
Witam

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości

[...]
Nawet wg powyższych wskazówek interpretacja tego co zobaczyłem przekracza moją świadomość.
Widziałem, że przy otwarciu Corela bez pliku, użycie pliku stronicowania wynosi 569 MB. Wczytywanie wielu plików kilkunasto MB, podnosi tą wartość ale nie przekracza ona 1 GB czyli zainstalowanego RAMu. Dopiero plik 53 MB daje ponad 900 MB stronicowania. Otwieranie kolejnych (razem blisko 100 MB) zwiększa stronicowanie ale niewiele ponad 1 GB.
Uprzejmie proszę o interpretację.
Z prędkością wczytywania jest tak, że pierwszy raz otwierany plik wchodzi dłużej lub krócej w zależności od jego ciężaru, a ponowne jego otwarcie jest błyskawiczne, co też zależy od czasu i ilości czynności wykonanych w tzw. międzyczasie. To chyba jest normalne, ale wspominam o tym by "chyba" nie było moją chybioną interpretacją.

[...]

To jest karta zintegrowana z płytą więc rozumiem, że ona nie ma własnej pamięci, a 256 MB to przydział RAMu.
Pytanie zmierzało do określenia np. firmy, parametrów lub iinych okoliczności dobieranej do współpracy karty, co by się nie pogryzły.

Z pozdrowieniami
Tosiek

Data: 2010-05-23 23:57:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"Tosiek" htauo1$3v$1@inews.gazeta.pl

[...]

Dołożenie RAMek niewiele pomoże. :) (jeśli grafika nie zabiera zbyt wiele;
trudno mi zgadnąć, czy ma swoja pamięć, czy korzysta ze wspólnej)

[...]

Po drodze są bufory -- w samym dysku masz 8 MiB lub 16 MiB, lub nawet 32 MiB. :)
Winzgroźny też rezerwuje trochę RAMki na buforowanie operacji dyskowych i nie
tylko takich.

Międzyczas to coś innego -- polecam słownik. :)

[...]

Aha. Więc możesz ją zmienić na taką, która ma swoja pamięć.
Jeśli karta zżera sporo RAMek -- dodanie RAMek też da dobre
efekty. Najlepiej zmień kartę i dodaj RAMek. :) Najlepiej
nie jednocześnie, abyś widział efekty i tej zmiany, i tej.

Ale jeśli karta nie żre dużo (na przykład, jeśli żre 32 MiB lub 64 MiB)
RAMek lub nie żre (o ma swoją) wcale -- dodanie RAMek nic nie pomoże.

więc rozumiem, że ona nie ma własnej pamięci, a 256 MB to przydział RAMu.

Pewnie tak. Choć niekoniecznie. Jeśli używa wspólnej RAMki -- widzisz
w BIOSie podział/przydział a pod Winzgroźnym widzisz mniej RAMek niż
włożyłeś w sloty. Prawy myszy na ,,mój komputer'' po czym ,,właściwości''
 -- tak możesz zobaczyć, ile RAMek widzi WinZgroźny.

Pytanie zmierzało do określenia np. firmy, parametrów lub iinych okoliczności dobieranej do współpracy karty, co by się nie pogryzły.

A co ma się gryźć? Zintegrowana z dodaną?
Możesz po prostu zwiększyć ilość RAMek lub zmniejszyć przydział
RAMki dla karty grafiki. Jeśli karcie grafiki dasz 32 MiB, to Ci
w zupełności starczy tego 1 GiB RAMki, który masz.

Zauważ, że 1024*768pikseli*4bajty na piksel to dopiero 3 MiB.
1024*768*4=3145728 -- 3145728/(1024*1024)=3 Tak więc karta grafiki
nie bierze koszmarnych ilości RAMek, o ile nie teksturuje, nie
obrabia tej grafiki itd... A Ty raczej nie potrzebujesz karty
grafiki do zaawansowanej obróbki grafiki, a jedynie do wyświetlania
grafiki na monitorze. :)

Jeśli potrafisz, zmniejsz przydzielona pamięć w BIOSie.
Jeśli nie potrafisz, to być może karta grafiki ma swoja pamięć.
Tak czy siak -- 1 GB RAMek powinien Ci wystarczyć.

Data: 2010-05-24 00:29:42
Autor: ref
RAM czy grafika ?
(...)
Międzyczas to coś innego -- polecam słownik. :)
Przyganiał kocioł garnkowi.
Tak, jakby w słowniku było "RAMki" na pamięci RAM czy "winzgroźny" lub "serwispak".

Data: 2010-05-24 01:12:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"ref" htca91$gm7$1@news.onet.pl

Międzyczas to coś innego -- polecam słownik. :)

Przyganiał kocioł garnkowi.
Tak, jakby w słowniku było "RAMki" na pamięci RAM czy "winzgroźny" lub "serwispak".

No właśnie -- ja nie zajmuję już zajętych słów. :)
Wymyślam neologizmy -- tak czynią dzieci i schizofrenicy
oraz ci, którzy wierzą w swoją ,,siłę przebicia''. ;)
(na przykład tak powstało słowo 'tlen')

Słowo 'międzyczas' już istnieje (jak i określenie 'czas rzeczywisty')
dlatego nie należy (nie wolno -- i nie szybko) używać tego słowa do
oznaczania czegoś nowego. :) Sportowcy zarekwirowali sobie, na swoje
potrzeby 'międzyczas' i reszta ludzkości nie powinna używać tego słowa
niegodnie z wartością nadaną przez sportowców. Z liter w liczbie
(26+9)*2 można układać mnóstwo wyrazów, po co więc zabierać wyrazy
już istniejące do oznaczania czegoś, czego te wyrazy nie określają? :)

Jeden człowiek siedzi na szynie kolejowej torów ,,relacji''
Wiedeń-Petersburg, zaś inny mówi do niego -- posuń się, też chcę usiąść. ;)

Słowa serwispak, RAMka czy WinZgroźny nie są zarezerwowane. :)
A jeśli nawet są, to właśnie do oznaczania tego, co ja nimi oznaczam. :)

Data: 2010-05-25 23:16:02
Autor: ref
RAM czy grafika ?
No właśnie -- ja nie zajmuję już zajętych słów. :)
Wymyślam neologizmy -- tak czynią dzieci i schizofrenicy
oraz ci, którzy wierzą w swoją ,,siłę przebicia''. ;)
Oraz kretyni twojego pokroju. To ja już wolę poczytać animkę, przynajmniej można się pośmiać. Ciebie mi żal.

Data: 2010-05-26 01:55:46
Autor: Animka
RAM czy grafika ?
W dniu 2010-05-25 23:16, ref pisze:
[...]

Bo ja specjalnie tak piszę, żeby można było się pośmiać. Mam poczucie humoru!

--
animka

Data: 2010-05-26 15:50:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"Animka" htiq49$k44$1@node1.news.atman.pl

: Bo ja specjalnie tak piszę, żeby można było się pośmiać. Mam poczucie humoru!

Ja, gdy Ciebie czytam, dochodzę do wniosku, że jednak jestem szczęśliwym
i zdrowym człowiekiem, choć mam reumatyzm, astmę i kilka wad wzroku. :)

Data: 2010-05-26 15:49:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"ref" hthemv$7rh$1@news.onet.pl

[...]

Typowo kretyńska :) postawa? -- gdy już brak argumentów, pozostaje
obrażanie rozmówcy. :) Nawet zPLNKować nie można -- bo kogo? Kogoś,
kto nie ma swojego imienia? :) Dziś ref, jutro pstr, pojutrze inny cd...

Nic dziwnego, że tak wielu Polaków kibluje w Anglii -- co mają tam robić?
Za wyzywanie od idiotów (czy za obrażanie w ogóle) Anglicy nie płacą Polakom,
ale za pracę. A jaką pracę może wykonywać ten, kogo nie stać nawet na rozmowę? :)
Początkiem pracy jest rozmowa -- zrozumienie tego, co potrzebują inni. :)  Jakiej
pracy może podjąć się młody Polak, który nie potrafi napisać kilku postów bez
obrażania rozmówców? :) Tu można napić się zimnej wody, zrobić przysiady czy
inaczej upuścić nadmiar ,,życiowej'' energii -- w tak zwanym życiu jest
gorzej/trudniej...

   kretyn m IV, DB. -a, Ms. ~nie; lm M. ci ~ni, te -y, DB. -ów

   1. <<człowiek dotknięty kretynizmem; matołek>>
   2. pot. <<człowiek ograniczony, tępy; idiota>>
   fr.

Data: 2010-05-26 15:59:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM czy grafika ?

"Tosiek" htauo1$3v$1@inews.gazeta.pl

Nawet wg powyższych wskazówek interpretacja tego co zobaczyłem przekracza moją świadomość.

Ponieważ zauważyłem u siebie solidne zarobaczenie czy zawirusowanie,
po usunięciu którego system solidnie przyspieszył, mam dla Ciebie
propozycję -- może i u Ciebie są jakieś ,,dodatki''? :) Ja swoje
robaczki wprowadziłem dzięki znalezionemu na ulicy urządzonku
firmy Creative, które miało tych robaczków całe mrowie. :)

Robaczki siedziały w RAMce i pilnowały swego miejsca na dyskach,
zużywając tym samym sporo czasu CPU i jeszcze więcej czasu operacji HDD. :)

  http://www.creative.com/products/mp3/zen/ <-- takie coś (może
  niedokładnie ten model -- trudno mi zgadnąć) znalazłem na ulicy

  "Eneuel Leszek Ciszewski" hrq6ma$4j9$1@inews.gazeta.pl

RAM czy grafika ?