RAM w Androidzie

Data: 2018-02-13 22:56:43
Autor: J.F.
RAM w Androidzie

Pare razy tu z niedowierzaniem pytalem, czy ten RAM taki wazny, bo
skoro program chodzi na telefonie z 0.5GB, to po co 3.
Oczywiscie do przelaczania sie przyda, ale czy trzeba tak co chwila
przelaczac szesc aplikacji (P.S. Co za glupia moda nazywac program aplikacją)

Ale dopadlo jeden z moich telefonow. Przywiesza sie, niektore funkcje
dlugo startuja ... zgaduje, ze brak pamieci.

"a nie mowilem" ... ale ja nie o tym. Zaczelo sie to tak ze 2 miesiace
temu, aktualizacji systemu nie bylo, nowych programow nie instalowalem
.... wiec skad te efekty ?

Aplikacje sie aktualizowaly ... czyzby jedna zaczela zapychac ?
A moze wszytkie tak konsekwetnie pogrubialy.
A moze to nie tyle aplikacje, co jakies "uslugi google" ?

J.

Data: 2018-02-14 09:46:37
Autor: zhbick
RAM w Androidzie
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:142yezwmbh40f$.cdjhu3fvldmg$.dlg@40tude.net...

Ale dopadlo jeden z moich telefonow. Przywiesza sie, niektore funkcje
dlugo startuja ... zgaduje, ze brak pamieci.

Zainstaluj Simple System Monitor i się wyjaśni sprawa, czy to niedostatek RAM, czy może jakiś program żre 100% CPU

Data: 2018-02-16 12:25:51
Autor: J.F.
RAM w Androidzie
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a83f76a$0$570$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

g* daje.

862MB RAM,  z czego zajete spoczynkowo ~650MB,
odpalam np google maps, skacze do 730 ... moze ten Android taka strategie ma, ze 100MB ma byc wolne.

W dodatku sam ten Simple Monitor zajmuje 57MB, ale to chyba oszustwo - tzn z bibliotekami itp.

J.

Data: 2018-02-18 22:16:10
Autor: Marek
RAM w Androidzie
On Fri, 16 Feb 2018 12:25:51 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
862MB RAM,  z czego zajete spoczynkowo ~650MB,

Czego jest 862? Dostępnej całkowitej w tym tel?

--
Marek

Data: 2018-02-19 12:19:18
Autor: J.F.
RAM w Androidzie
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6265904987954430295@news.neostrada.pl...
On Fri, 16 Feb 2018 12:25:51 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
862MB RAM,  z czego zajete spoczynkowo ~650MB,

Czego jest 862? Dostępnej całkowitej w tym tel?

tego, co melduje ow  Simple Monitor.

Podejrzewam ze 1GB minus obszar "karty graficznej".

Jak widac - sporo zajete "przez system", i niewiele zostaje, ale z drugiej strony - ciagle tam jakby jest kilkadziesiat MB wolnego.

J.

Data: 2018-02-19 12:24:34
Autor: Liwiusz
RAM w Androidzie
W dniu 2018-02-19 o 12:19, J.F. pisze:
[...]

Pewnie musi być zawsze trochę wolnego, aby telefon mógł działać.

To tak jak z testowaniem "czy mam jeszcze wolne miejsce w mózgu" z czasów mojego dzieciństwa. "Pokiwaj palcem. Pokiwałem. Zatem masz jeszcze wolne miejsce w mózgu" :)

--
Liwiusz

Data: 2018-02-20 10:08:08
Autor: Marek
RAM w Androidzie
On Mon, 19 Feb 2018 12:19:18 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
tego, co melduje ow  Simple Monitor.

Ile ten tel ma ram w ogóle?

--
Marek

Data: 2018-02-14 16:53:49
Autor: Marek
RAM w Androidzie
On Tue, 13 Feb 2018 22:56:43 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Oczywiscie do przelaczania sie przyda, ale czy trzeba tak co chwila
przelaczac szesc aplikacji (P.S. Co za glupia moda nazywac program aplikacją)

Coś w tym jest, analogia do programu na PC jest daleka, aplikacja to takie jeszcze bardziej ogólne określenie.

"a nie mowilem" ... ale ja nie o tym. Zaczelo sie to tak ze 2 miesiace
temu, aktualizacji systemu nie bylo, nowych programow nie instalowalem
... wiec skad te efekty ?

Co pokazuje menadżer aplikacji w zakładce "działające"?  Ile jest tzw. wolnego ram?
Problem wynika z aktualizacji systemu. Paranoja dodawania coraz więcej rzeczy. Sporym zapychaczem jest  enigmatyczne "Usługi Google Play", to nie tylko obsługa sklepu Play ale cały ekosystem do śledzenia użytkownika i innych rozszerzeń  używanych w innych aplikacjach Google, który bezczelnie się sam instaluje i aktualizuje.
Ostatnio słychać sporo o Google Go, czyli lekkich wersji wszystkich aplikacji Google na słabsze urządzenia, ale uwaga.... trzymać się mocno... dostępne tylko dla urządzeń z Androidem 8.0 lub wyżej....

--
Marek

Data: 2018-02-16 10:59:28
Autor: Trybun
RAM w Androidzie
W dniu 2018-02-13 o 22:56, J.F. pisze:
[...]

Nie powinieneś chyba zgadywać, tylko widzieć komunikat o braku RAMu. Tak jak to się dzieje u mnie na tablecie a`la 512MB i włączonym współczesnym Osmandzie.

Data: 2018-02-16 11:24:38
Autor: J.F.
RAM w Androidzie
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a86ab79$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nigdy nie widzialem takowego.
Moze nie RAM, tylko Flash widziales ?

J.

Data: 2018-02-19 14:00:12
Autor: Trybun
RAM w Androidzie
W dniu 2018-02-16 o 11:24, J.F. pisze:
[...]

Pokazuje się na krótko po włączeniu Osmanda. Takie mignięcie komunikatu.  O RAM, flasha to ci akurat u mnie na tablecie dostatek.

Data: 2018-02-16 19:10:10
Autor: RadoslawF
RAM w Androidzie
W dniu 2018-02-16 o 10:59, Trybun pisze:
[...]

Zależy który android. W 4.x o braku pamięci najczęściej informowała
wysypująca się instalacja kolejnej aplikacji.
W 6.x jak spadnie poniżej 1GB wolnego to straszy użytkownika że
ma mało i żeby zwolnił.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-16 20:17:03
Autor: Liwiusz
RAM w Androidzie
W dniu 2018-02-16 o 19:10, RadoslawF pisze:
W 6.x jak spadnie poniżej 1GB wolnego to straszy użytkownika że
ma mało i żeby zwolnił.

Mam 6., 2 GB RAMu, kilkaset kb wolnego i nic nie straszy.

--
Liwiusz

Data: 2018-02-17 01:06:32
Autor: RadoslawF
RAM w Androidzie
W dniu 2018-02-16 o 20:17, Liwiusz pisze:

W 6.x jak spadnie poniżej 1GB wolnego to straszy użytkownika że
ma mało i żeby zwolnił.

Mam 6., 2 GB RAMu, kilkaset kb wolnego i nic nie straszy.

Niewykluczone ze jeszcze dochodzi specyfika softu producenta urządzenia.
W moim przypadku to SM-T580 z Androidem 6.x

Pozdrawiam

Data: 2018-02-16 20:27:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM w Androidzie

"RadoslawF" p676q3$25a$2@node1.news.atman.pl

[...]

Coś kręcisz -- ja niemal nigdy nie mam 1 GB wolnej RAMki w 6.cośtam.
W Monsterze (4.cośtam) apki po prostu wyskakiwały, gdy chciałem
uruchomić naraz zbyt wiele w tle. ;)

Ogólnie teraz bez 2 GB nie warto próbować -- chyba, że tylko do gadania.
Apki są coraz większe i nawet okrojony OS niewiele pomoże, chyba, żeby
instalować okrojone APki -- zdatne raczej do niczego. ;)

IMO teraz trzeba celować w 3 GB.
Wystarczy: odtwarzać w tle film z Jutuby, nagrywać ślad
Osmandem, zadzwonić gdzieś i klapa, jeśli nie ma RAMki...

Niby ciężko naraz oglądać ;) film i rozmawiać, ale film
można zatrzymać na czas rozmowy... (przy nadchodzącej
może zatrzymać się samoczynnie)

Są różne aplikacje przydatne współistniejące razem, które
warto uruchomić ,,jednocześnie''... Ciągaczki plików,
dyktafon, kamerka, zapis śladu...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-02-19 14:00:57
Autor: Trybun
RAM w Androidzie
[...]

To jest akurat Android w wersji 2.2. I żeby nie było - w czasie gdy ten Android był nowy to o żadnym komunikacie o braku pamięci, przy włączaniu Osmanda nie było.

Data: 2018-02-16 12:28:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
RAM w Androidzie
"J.F."  wrote:

Pare razy tu z niedowierzaniem pytalem, czy ten RAM taki wazny, bo
skoro program chodzi na telefonie z 0.5GB, to po co 3.

512 MB? -- potworna rozrzutność! Do gadania wystarczy znacznie
 mniej, wielokrotnie mniej! Do leżenia w szufladzie wystarczy
 0...

W Monsterze prawie nic nie pracowało prawidłowo -- właśnie z
 powodu małej ilości ramek... Ale rozmawiać można
 było...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --