RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź...

Data: 2009-09-01 23:53:22
Autor: Jam Łasica
RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź...
Witajcie

Chciałbym nabyć ramę do roweru MTB wykonaną z tytanu. Interesuje mnie wersja z piwotami. Wcześniej, gdy plan złożenia roweru marzeń był tylko w myślach chciałem skorzystać z produktów czeskiej firmy Morati. Jednakże dzisiaj ona już nie istnieje, a podobno jest podwykonawcą francuskiej firmy Sunn, lecz tytanowe ramy są teraz bez piwotów.

Jeśli ktoś wie gdzie mogę nabyć taką ramę, albo chociaż podpowia jaka firma na świecie produkuje aktualnie takie ramy z piwotami to będę bardzo wdzięczny. Może być też używana, lecz to podejrzewam że jest możliwe jak znalezienie igły w stugu siana :)

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Data: 2009-09-02 00:10:52
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

http://www.habcycles.com/mtb.html

Albo zacznij sprzedawać:
http://www.lsltitanium.com/html/productShow.asp?ArticleID=566

Naucz się używać googli!
:/

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-02 00:34:03
Autor: Jam Łasica
[...]

Rozwinę jeszcze o sztywne tytanowe widelce, wspornik siodła, kierownicę i mostek - najlepiej gdy jeden producent robi to wszystko, a mistrzostwem będzie europejski producent żebym mógł odebrać osobiście :)
Osobom pomocnym bardzo serdecznie ponownie z góry dziękuję.

Data: 2009-09-02 06:42:02
Autor: mbut
Jam Łasica pisze:

[...]

z każdymi pierdołami zgłaszacie się tu na forum a przecież jest Google, wspaniała rzecz. Nauczcie się korzystać z tej wyszukiwarki

Data: 2009-09-02 09:59:58
Autor: Jam Łasica
RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź...

z każdymi pierdołami zgłaszacie się tu na forum a przecież jest Google,
wspaniała rzecz. Nauczcie się korzystać z tej wyszukiwarki

Dzięki za super radę! Bardzo mi pomogłeś!
Ciekawe że pytając o dętkę Geax Tytanium też sam nie potrafiłeś korzystać z Google... A faktycznie na preclu lepiej poddawać strony do oceny i wrzucać nachalny spam niż pytać o producenta tytanowych ram :)

Pozdrawiam serdecznie

Data: 2009-09-02 08:17:38
Autor: Marcin J.
Użytkownik "Jam Łasica" <erwu_ogon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7k7gq$t93$1news.onet.pl...

[...]

http://www.moots.com/#/product/ti_components/
http://jonesbikes.com/production_framesets.html
+ wielu innych drobnych frame builder'ów.

a mistrzostwem będzie europejski producent żebym mógł odebrać osobiście :)

Mówisz - masz:
http://www.bikes4you.pl/
(nie jestem pewien co do widelców)

BTW Gdybyś jednak zrezygnował z tytanu na rzecz stali to mam taką jedną bardzo wyjątkową ramę bez mocowania do tarczówek, za to z prowadzeniem linki do canti ale na pewno sub 8kg na niej nie zbudujesz - ma ok 4kg, rozmiar M/L.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-09-02 09:53:28
Autor: Jam Łasica
[...]

Ogromne dzięki za linki. Niestety musi być tytan, takie marzenie sprzed kilku lat... Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 06:43:24
Autor: kml
Użytkownik "Jam Łasica" <erwu_ogon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7k54h$o5a$1news.onet.pl...
[...]

Carbon jest passe? :) Tytan z jakiegoś powodu czy sentymentu?

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-02 09:55:20
Autor: Jam Łasica
[...]

Kiedyś miałem przyjemność dosiąść w pełni tytanowego Morati na XTRze z końcówki lat dziewięćdziesiątych (szara eminencja na 8kę). Od tamtego czasu też chcę posiadac takie cacko :) Na carbonie już miałem okazję jeździć, na tytanie jeszcze nie :)
Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 09:24:23
Autor: Jarek Gawroński
RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź...
Ja znalazłem jeszcze coś takiego:
http://www.xacd.com.cn/product.asp?rootcl=1

Data: 2009-09-02 11:31:56
Autor: Rycki
RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź. ..
Siemka,
a co z Panem Lechem Rychtarskim ze Szczecina? Robił na pewno ramy z tytanu, ale czy robi dalej?

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-09-05 12:41:03
Autor: Wojtek
Rycki pisze:
Siemka,
a co z Panem Lechem Rychtarskim ze Szczecina? Robił na pewno ramy z tytanu, ale czy robi dalej?

Ciekawe z JAKICH RUR (!) robi Pan L.R. te ramy. Problem z rurami był między innymi powodem zamknięcia produkcji w Moratti.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-02 13:40:07
Autor: dziki
RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź...
Użytkownik "Jam Łasica" <erwu_ogon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7k54h$o5a$1news.onet.pl...

AFAIR Titus ma w swojej ofercie tytanowe ramy, najwyzszy model Cube do XC jest do wyboru alu, carbon, albo wlasnie tytan. Musialbys sprawdzic jedynie czy posiadaja piwoty. Acha, piwoty mozna ew. dorobic takze to nie jest jakies wielkie halo. Kolega dorabia takie; sam ma w karbonowym bergamoncie. Mi do karbonowego zaskara dorabial, takze luz. Tylko po co Ci mostek, widelki i inne szpeje tytanowe?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-02 23:37:42
Autor: Jam Łasica
[...]

Możesz coś przybliżyć w jaki sposób są dorabiane te piwoty? w sensie z obejmami czy dospawane? Z mojej nikłej jeszcze wiedzy o tytanie wynika że spawanie go wcale nie jest takie łatwe...

Czemu szpeje tytanowe? Sam nie wiem. Chyba dlatego że nigdy nie miałem, a z ramą będą tworzyły ładną całość. Aczkolwiek przekonany do tego pomysłu nie jestem.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-03 06:30:52
Autor: kml
Użytkownik "Jam Łasica" <erwu_ogon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7moj3$hn1$1news.onet.pl...

Aczkolwiek przekonany do tego
pomysłu nie  jestem.
Pozdrawiam

I słusznie, dobierz sobie coś ładnego pod kolor z dowolnego materiału i wsio :)

Data: 2009-09-03 12:36:02
Autor: dziki
[...]

gniazda na  piwoty sa wycinane z kawalka alu i przykrecane do widelek takze w kazdej chwili mozna je zdemontowac.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-05 17:06:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[OT] Re: RAMA TYTANOWA - prośba o podpowied ź...
Dnia 02.09.2009 13:40 użytkownik dziki napisał :
[...]

Remik C.? :-) Te piwoty to niezły patent, zrobił to nawet tak sprytnie, że można je łatwo zdjąć i ślad na ramie nie zostaje. Mnie bardziej rozwaliła demontowalna najmniejsza koronka na korbie. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-05 12:44:51
Autor: Wojtek
Jam Łasica pisze:

w myślach chciałem skorzystać z produktów czeskiej firmy Morati. Jednakże dzisiaj ona już nie istnieje, a podobno jest podwykonawcą francuskiej firmy Sunn, lecz tytanowe ramy są teraz bez piwotów.

Produkcja Moratti została zamknięta całkowicie.

[...]

Doprawdy producentów ram tytanowych jest wielu... Generalnie problemem są rury (!). Trudno jest kupić dobrej jakości rury w tak małych ilościach. Stąd UNIKAJ producentów niszowych, chyba że cena za ramę jest kosmiczna; niestety niskoseryjna produkcja rur kosztuje. A i tak zapytałbym się producenta przed zakupem, czy robili FPI na tych rurach, jeżeli nie - nie kupiłbym.

TYTAN we wszystkim, za wyjątkiem jednej kwestii, ustępuje kompozytom. Mianowicie w odporności na odbicia kamieniami.

Data: 2009-09-05 14:53:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

E tam, dołożą ochraniacze z neoprenu.
:)))

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-05 18:17:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
RAMA TYTANOWA - prośba o podpowiedź. ..
Zygmunt M. Zarzecki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
TYTAN we wszystkim, za wyjątkiem jednej kwestii, ustępuje kompozytom. Mianowicie w odporności na odbicia kamieniami.

E tam, dołożą ochraniacze z neoprenu.
:)))

Albo ze starej (CZARNEJ!) skarpety.
Hi hi.