RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))

Data: 2010-07-20 22:49:36
Autor: Mariusz Kruk
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mariuszmo"
Ponadto idąc na policję warto mieć namiar na firmę, to osoba prawna więc informacje są jawne i jawnie je uzyskałem w UG

Nie. Osoba prowadząca działalność gospodarczą to nie to samo, co osoba
prawna.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-07-20 21:02:31
Autor: fest
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
Mariusz Kruk napisal i wyslal takie slowa:

Nie. Osoba prowadząca działalność gospodarczą to nie to samo, co osoba
prawna.

Autor napisał "FIRMA" - czyli osoba prawna!

--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-07-20 23:09:59
Autor: arturbac
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
W dniu 2010-07-20 23:02, fest pisze:
Autor napisał "FIRMA" - czyli osoba prawna!

A co to takiego Firma w świetle prawa ?
Spółka jaka ? , Działalność Gospodarcza ?

Data: 2010-07-20 21:19:57
Autor: fest
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
arturbac napisal i wyslal takie slowa:

W dniu 2010-07-20 23:02, fest pisze:
> Autor napisał "FIRMA" - czyli osoba prawna!

A co to takiego Firma w świetle prawa ?
Spółka jaka ? , Działalność Gospodarcza ?

wiedziałem ze ktos sie o to przyczepi!
FIRMA to nazwa, dlatego napisałem w cudzysłowie. --
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-07-20 23:33:23
Autor: arturbac
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
W dniu 2010-07-20 23:19, fest pisze:
wiedziałem ze ktos sie o to przyczepi!

Nie czepiam się określenia firma ale tego że piszesz iż to osobowość
prawna a nie fizyczna i tylko dlatego że się nie zgadzam z tym co piszesz.

FIRMA to nazwa, dlatego napisałem w cudzysłowie.

"Maciej Chęciński Lumont Lightning"

Wskazuje na działalność gospodarczą (brak dopisków np "SA, SC, Sp. z
o.o." ) a więc na osobę fizyczną i pojęcie firma odnosi się do osoby
fizycznej w tym przypadku odpowiadającej całym swoim majątkiem za
prowadzoną DzG.

Data: 2010-07-21 09:20:45
Autor: Mariusz Kruk
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fest"
> Autor napisał "FIRMA" - czyli osoba prawna!
A co to takiego Firma w świetle prawa ?
Spółka jaka ? , Działalność Gospodarcza ?
wiedziałem ze ktos sie o to przyczepi!
FIRMA to nazwa, dlatego napisałem w cudzysłowie.

Owszem, firma to "nazwa" przedsiębiorstwa.
Natomiast przedsiębiorca prowadzący prostą działalność gospodarczą nie
jest osobą prawną. Jest normalną osobą fizyczną. Osobowość prawną
zyskują dopiero niektóre formy spółek. Na przykład sp. z o.o.
Innemi słowy - osobowość prawna to coś, co pozwala na "wyróżnienie
prawne" konkretnego podmiotu. A w przypadku DG coś takiego nie zachodzi.
Nie ma DG bez powiązania z konkretną osobą, która tę DG prowadzi.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-07-21 21:24:00
Autor: fest
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
ZWRACAM HONOR PANOWIE!

--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-07-20 22:59:57
Autor: mariuszmo
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))

[...]

no może źle się wyraziłem, kontakt z ekonomią skończyem w szkole, fakt jest taki, że podano mi siedzibę firmy jako jawne dane w UG
ja ekonomistą nie jestem ale siedziba firmy musi być raczej ogólnie dostępna bo niby gdzie klienci mieliby udać się z reklamacją czy ustawową odpowiedzialnością za wady ukryte?
niemniej dzięki za poprawienie

Data: 2010-07-20 23:07:42
Autor: arturbac
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
W dniu 2010-07-20 22:49, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mariuszmo"
to osoba prawna więc informacje są jawne

Nie. Osoba prowadząca działalność gospodarczą to nie to samo, co osoba
prawna.

To osoba fizyczna ale informacje o adresie również są jawne i co
najważniejsze odpowiada swoim całym majątkiem.

Zastanawia mnie czy aby na pewno przekalkulowaliście sposób działania.
-Zgłoszenie na policje to ew ukaranie sprawcy (odsiadka) i w pierwszej
kolejności zaspokojenie roszczeń państwa (US).
-Sprawa cywilna czy jak to tam się zwie - z powództwa cywilnego celem
odzyskania wpłaconych środków i ew. odszkodowania to zaspokojenie swoich
roszczeń a nie państwa polskiego.

Data: 2010-07-20 23:45:31
Autor: mariuszmo
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))

[...]

Tak
Myślałem o tym ale tu chodzi o "głupie" 7 stów
nawet gdyby się zebrać wspólnie (koszy dojazdów) wynająć adwokata (koszty), założyć sprawe cywilną (koszty) ,  uzyskać wyrok nakazujący zwrot środków i isc z tym do komornika (który najpierw zaspokoi swoje koszty) to i tak kasę odzyskamy niewiadomo kiedy, niawiadomo ile z tego znów zakładając z własnej kieszeni i tracąc masę czasu.
Sprawa karna o oszustwo jest o tyle prostsza, że ścigana z urzędu.

Gdyby to była kwestia 10 czy 20 tysięcy to faktycznie można by myślec o cywilnej, za 7 stów się nie opłaca.

Z drugiej strony gość jest na tacy, mamy potwierdzenia przelewów, maile jak krecił i co robi jak straszę zgłoszeniem na policję? Robi kolejny blef.

Ja osobiście bym jak najszybciej oddał kase, gość się na własne życzenie prosi o problemy z prawem, to jego sprawa.
Albo nie zdaje sobie sprawy z tego albo mysli, ze jak zwykle jakoś to będzie ale tu żartów nie ma bo za to można złapać do 8 lat  + bonus czyli zapaskudzone papiery.
Ja go ostrzegałem wielokrotnie bo naprawdę tego nie chciałem zgłaszać, jak widać jego wybór

Data: 2010-07-21 00:04:06
Autor: piecia aka dracorp
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:45:31 +0200, mariuszmo napisał(a):

Sprawa karna o oszustwo jest o tyle prostsza, że ścigana z urzędu.
Czy aby na pewno? Jak nie zgłosisz to nie będą się tym w ogóle zajmowali.

Gdyby to była kwestia 10 czy 20 tysięcy to faktycznie można by myślec o
cywilnej, za 7 stów się nie opłaca.
Zgłoście wspólnie więc będzie większa kwota przy oszustwie, zawsze nie zostanie umorzone z powodu znikomej szkodliwości.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-07-21 00:12:44
Autor: arturbac
RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))
W dniu 2010-07-20 23:45, mariuszmo pisze:
Gdyby to była kwestia 10 czy 20 tysięcy to faktycznie można by myślec o
cywilnej, za 7 stów się nie opłaca.

Pozew zbiorowy bodajże min 10 osób z reprezentacją jednej osoby lub
prawnika powinien się bardziej opłacać niż 3miesiące do 8 lat w
zawieszeniu dla sprawcy i brak odzyskanych pieniędzy.
10 osób to już 7 tysięcy.

RAVEN 2 TEST PRAKTYCZNY 2 :))