Różnice pomiędzy USA i Europa

Data: 2011-10-26 09:52:07
Autor: AZ
Różnice pomiędzy USA i Europa
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

- Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się mylę?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub brak czegoś co jest w Polsce wymagane?

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 12:01:09
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
mylÄ™?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce. Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.

Data: 2011-10-26 10:18:29
Autor: AZ
On 2011-10-26, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce. Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.

Wydaje mie sie, ze urzadzenia na pokladzie powinny uzywac oficjalnych
jednostek uzywanych w kraju, drogomierz jest obowiazkowym wyposazeniem.

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 15:40:52
Autor: szerszen

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j88mpl$4t2$5@node2.news.atman.pl...

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

jeśli nie ma różnic pomiędzy przepisami dotyczącymi motocykli i samochodów, i przepisy się w ostatnich 10 latach nie zmieniły, to nie ma znaczenia jak jest wyskalowany licznik

nie wiem też jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w większości są skalowanie podwójnie, duże cyfry w milach i małe w km

Data: 2011-10-26 12:04:57
Autor: Yogi\(n\)
Różnice pomiędzy USA i Europa
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j88l86$4t2$2@node2.news.atman.pl...

On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

[...]

OK, tak myślałem

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.
No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.
To akurat nie powinien być problem,ale dzięki za info.
--
Yogi(n)

Data: 2011-10-26 03:23:30
Autor: Szuwarek
Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
On 26 Pa¼, 12:04, "Yogi\(n\)" <Yog...@tlen.pl> wrote:

No i tu najwiêkszy problem, bo cena zabija. My¶la³em nad wymian± samej
tarczy z milami na tak± z kilometrami, ale z licznikiem wiêkszy problem, bo
trzeba by "rze¼biæ" zêbatki.

nobezjaj, my¶lisz ¿e diagnosta bêdzie sprawdza³ czy przebieg masz w
milach czy w km? byleby¶ tylko nie pomerda³ czêstotliwo¶ci wymian
oleum, bo to jednak spora róznica miêdzy km a milami.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-10-26 10:17:18
Autor: AZ
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

Ja bym zostawil, to nie anglik ze swieci bardziej w lewo. Amerykance
swieca centralnie wiec wiekszej uciazliwosci niz EU nie powinno byc.

No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

Przeszkadza Ci to?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 12:25:17
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:

No i tu największy problem, bo cena zabija.

Przypomnę, że żyjesz w Polsce.
Mam "Anglika". Przeszedł 3 przeglądy w Polsce w różnych stacjach.
Ostatnio pan mnie zaczepił, że wydech chyba za głośny - a był oryginalny. Rok wcześniej dopatrywał się podgiętej rejestracji - a była oryginalna. Wyglądało, że chce po prostu delikatnie do czegoś się przyczepić, żebym poczuł, że jestem sprawdzany.

Światła świecące na lewo nikomu nie przeszkadzały. Sprawdzali tylko, czy świecą. Motocykl przezornie w czasie badania miałem postawiony na bocznej nóżce.

Data: 2011-10-26 16:04:53
Autor: Mat S
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ea7db45$0$5819$65785112news.neostrada.pl...

No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko "180 na liczniku" ;-)

MS

Data: 2011-10-26 14:11:48
Autor: AZ
On 2011-10-26, Mat S <fishbed@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 16:21:55
Autor: marider
W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:
On 2011-10-26, Mat S<fishbed@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D

http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics/Kmh_coversion_decal.gif

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-26 16:22:12
Autor: Mat S
[...]

łotym właśnie mówię ;-)

MS

Data: 2011-10-27 19:20:26
Autor: Paweł.H.

On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobiłęm na wersję europejską posiłkując się instrukcją i świeci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze są symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówką H4): http://caponord.cba.pl/?page_id=100

Data: 2011-10-27 21:39:14
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-27 19:20, Paweł.H. pisze:

On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
[...]

Czy ten sposób działa na wszystkie "angliki", czy wyłącznie na Aprilię?

Data: 2011-10-27 23:04:41
Autor: Kuczu
W dniu 2011-10-27 21:39, Marcin N pisze:

[...]

Wnioskujac z opisu na te ktore maja zarowke H4. Nie napisano nic o kloszu i odblysniku. Ale podejrzewam ze w lampach z kloszem profilowanym na lewa strone patent ten mozna rozbic o kant d...

BTW. Mialem kiedys lampe od Multistrady. Byla tam m.in. soczewka od swiatla mijania, ktorej przeslone mozna bylo przestawiac na ruch lewo i prawostronny.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-10-26 17:16:28
Autor: Kuczu
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

A gdzie swiatlo postojowe ?

[...]

j.w. Kierunki w USA robia za postojowki.

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone odblaski boczne na tyle motocykla.