Różnice pomiędzy USA i Europa

Data: 2011-10-26 19:46:59
Autor: Songoku
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
- Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a
może sam kolimator/odbłyśnik?
- Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
zaizolować styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
siÄ™ mylÄ™?)
Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub
brak czegoÅ› co jest w Polsce wymagane?

Ja latem sprowadziłem moto z USA i:

1. Nie mam żadnych kierunków świecących na stałe.
2. Kierunki z tyłu były zamontowane inaczej niż w wersji EU( EU ma w zadupku, USA miał na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - już kupiłem i zamontowałem te w zadupu bo badziewnie to wyglądało)
2. Mam z przodu oddzielnÄ… lampe pozycyjÄ….
3. Co do asymetryczności świateł to się nie wypowiadam bo nikt nigdy na to uwagi nie zwraca a już na pewno nie diagności i policja.

Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie było z tego powodu żadnych nieprzyjemności a auta zawsze mam ze świecącymi na stałe kierunkami z przodu.

4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze się da przestawić - u mnie się dało włącznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania.

5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a może poprawia bezpieczeństwo...

6. Jest prawdopodobne, że nie ma immbilisera.

7. Marider napisał o zmiejszonej mocy. Może, ale nie musi być prawda. Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiągnięte. U mnie jest to kwestia oprogramowania ECU(jakieś 15KM). Zimową porą zamierzam wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu.

Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie wiem. Jeśli rozważasz sprowadzanie moto z USA to domyślam się, że w miarę nowy bo starszych się nie opłaca sprowadzać z uwagi na koszty stałe. Jakby co to pytaj.

--
_______
Songoku

Data: 2011-10-27 08:02:01
Autor: JonY
Różnice pomiędzy USA i Europa
Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską. Ogólnie świecenie symetryczne w niczym nie przeszkadza innym (po prostu świeci wszędzie nisko a nie jak lampa niesymetryczna od osi jezdni nisko a od pobocza wysoko). Wielu by się zdziwiło jakby popatrzyło na swoje lampy w europejskich motocyklach część z nich jest symetryczna (np. Suzuki M800, C1800 - to sprawdzałem).
Co do licznika to nie zawsze da się przestawić nawet jak jest elektroniczny - sprawdziłem osobiście.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2011-10-27 19:11:21
Autor: Songoku
W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:
Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską.

Dziękuję, za dobrą radę, ale szczerze to mnie to "lotto" :)

Nie jest to najważniejszy ficzer :P

--
_______
Songoku