RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika

Data: 2011-03-07 20:08:05
Autor: ToM
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
Witam,

Jestem początkującym w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość.
Pracownik zatrudniony od stycznia br i teraz w marcu będzie płacony po raz pierwszy na niego ZUS ( pierwsze wynagrodzenie zostało wypłacone w lutym). Deklaracje ZUS RCA dla tego pracownika wykazywały wszędzie 0 (zero). Teraz, w marcu sporządzam deklarację RCA oraz DRA i mam mały kłopot przy wpisywaniu podstawy wymiaru składki zdrowotnej. Czy dobrze myślę, że trzeba tam wpisać różnicę pomiędzy podstawą wynagrodzenia brutto a składkami emerytalną, rentową i chorobową finansowaną przez ubezpieczonego? Wynagrodzenie jest minimalne (1386zl).
Co z FP i FGĹšP w takim przypadku?

Data: 2011-03-07 21:25:12
Autor: elephanto
W dniu 07-03-2011 20:08, ToM pisze:
[...]

Dobrze myslisz. 1386 - 190,02 = podstawa do zdrowotnego.
FP - 2,45% pensji brutto (1386 x 2,45% = 33,96)
FGSP - 0,10% pensji brutto (1386 x 0,10% = 1,39)

--
Adam

Data: 2011-03-07 21:39:04
Autor: ToM
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika

Dobrze myslisz. 1386 - 190,02 = podstawa do zdrowotnego.
FP - 2,45% pensji brutto (1386 x 2,45% = 33,96)
FGSP - 0,10% pensji brutto (1386 x 0,10% = 1,39)

Dzięki.
Czyli jak rozumiem FP i FGSP jest w tym przypadku obowiązkowy? Płatnik mi tego nie podpowiada i pewnie muszę to ręcznie wprowadzić...?

ToM

Data: 2011-03-07 21:58:13
Autor: elephanto
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
W dniu 07-03-2011 21:39, ToM pisze:

Dzięki.
Czyli jak rozumiem FP i FGSP jest w tym przypadku obowiÄ…zkowy? PĹ‚atnik
mi tego nie podpowiada i pewnie muszę to ręcznie wprowadzić...?

Obowiazkowy. Nie podpowiada, trzeba samemu wypelnic.
Swoja droga, nie zawsze skladka na ubezpieczenie zdrowotne jest poprawnie wyliczana i trzeba korygowac. PĹ‚atnik daje 9% podstawy, ale poniewaz jest ona ograniczona do wysoksci zaliczki na podatek dochodowy, to trzeba czasami wpisac poprawna samemu.
W kazdym razie, jezeli parcownik urlopu bezplatnego na czesc miesiaca nie wezie, to raczej nic nie bedziesz musial poprawiac.

--
Adam

Data: 2011-03-08 11:15:48
Autor: tomek
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
Dnia 2011-03-08, o godz. 08:15:40

> [...]
> ale poniewaz jest ona ograniczona do wysoksci zaliczki na podatek
> dochodowy, to trzeba czasami wpisac poprawna samemu.

...i wysyłać osobn± informację do NFZ-tu, przynajmniej parę lat temu
takie co¶ funkcjonowało je¶li pamięć mnie nie myli.

Tomek

Data: 2011-03-08 12:17:20
Autor: ToM
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
W dniu 2011-03-08 11:15, tomek pisze:
Dnia 2011-03-08, o godz. 08:15:40

[...]

Jakie¶ szczegóły na ten temat? Jakie informacje do NFZ?

ToM

Data: 2011-03-08 15:33:02
Autor: tomek
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika

Już elephanto mnie wyprostował obok.

Tomek

Data: 2011-03-08 15:54:08
Autor: ToM
W dniu 2011-03-08 15:33, tomek pisze:
[...]

Wła¶nie zauważyłem :)

ToM

Data: 2011-03-08 12:53:18
Autor: elephanto
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
W dniu 08-03-2011 11:15, tomek pisze:

..i wysyłać osobną informację do NFZ-tu, przynajmniej parę lat temu
takie coś funkcjonowało jeśli pamięć mnie nie myli.

Kiedys - tak.  Aktualnie - nie.

--
Adam

Data: 2011-03-08 15:32:31
Autor: tomek
RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
Dnia 2011-03-08, o godz. 12:53:18
elephanto <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał(a):

W dniu 08-03-2011 11:15, tomek pisze:

> ..i wysyłać osobn± informację do NFZ-tu, przynajmniej parę lat temu
> takie co¶ funkcjonowało je¶li pamięć mnie nie myli.

Kiedys - tak.  Aktualnie - nie.

O - przynajmniej tyle. Możesz co¶ bliżej napisać, tzn. co w przepisach się zmieniło - tak dla potomno¶ci.

Tomek

RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika