RCSCRAOPEN RCCRUAOPEN...

Data: 2009-02-27 14:48:10
Autor: brutex
RCSCRAOPEN RCCRUAOPEN...
Witam,
od początku (ten pierwszy) obserwuje te walory i widze tu straszne różnice w lewarowaniu. W normalnej sytuacji biorąc równocześnie za taką samą kwote obydwa papiery (czyli otwierając dwie przeciwstawne pozycje,)Nasz porfel wogóle nie powinien się zmieniać. Tu dzieje się jednak zupełnie co innego. Kiedy ten pierwszy np. wzróslł z okolic 130 chyba z 500%, drugiemu przydażył się zjazd powiedzmy 60%. Widać więc ewidentnie różnice w lewarowaniu (tak sobie tłumacze tu to zjawisko) na tej "parze". Więc w tej konkretnej sytuacji pewne zabezpieczenie pozycji shortującej rope można by jakoś przyjąć. Jednak w odwrotnej sytuacji staje się to zabójcze dla nieświadomego inwestora. Papier na spadki to na spadki, a wzrosty to na wzrosty i powinno się to równoważyć. Jednak zauważyć to można dopiero po pewnym czasie.
Czy też może zwróciliście na to uwage?
A może jest ktoś kto szczegółowo zaglądał w "specyfikacje" tego papiera i by konkretnie wyjaśnił te anomalie na RCSC i RCC?

Osobiście to tylko żałuje że biorąc po 130 czekałem na 125 by zwiększyć zaangażowanie, a teraz te 5 zet są wręcz komiczne :)))

Pozdrawiam!
brutex

Data: 2009-02-27 06:56:55
Autor: kszyntar
RCSCRAOPEN RCCRUAOPEN...
Data: 2009-03-01 22:04:59
Autor: Łukasz
RCSCRAOPEN RCCRUAOPEN...
Również to zauważyłem, nawet ostatni wzrost dolara przy względnie stałej cenie ropy nie spowodowal dużych wzrostów RCCRUAOPEN, a RCSCRAOPEN mimo wszystko w górę...

Przyjmując, że cena danego waloru nie może spaść bardziej niż 100% zastanawiałem się nawet czy kupno za połowę kapitału obu papierów nie byłoby dobrym zagraniem. Ropa powinna prędzej czy później iść ostro do góry powyżej 100%, gdyby tak nie było to jest zabezpieczenie w tym drugim papierze, ktory z kolei nie spadnie bardziej niż 100%.

RCSCRAOPEN RCCRUAOPEN...