REBA czy to jest kwestia regulacji ?

Data: 2010-02-27 22:55:49
Autor: Maks
REBA czy to jest kwestia regulacji ?
Witajcie mam pytanie
Niedawno kupiłem nowy nabytek Rebę Race 2009
I mam pytanie Dzisiaj wyjechałem zablokowałem amora i po pewnym czasie nie mogłem go odblokować z manetki. Czy to jest problem ze złym ustawieniem ? Czy może z samą rebą ?

Pozdrawiam

Maks

P.S.

Może ktoś z was miał już taki przypadek ?

Data: 2010-02-27 23:08:33
Autor: drill
REBA czy to jest kwestia regulacji ?
I mam pytanie Dzisiaj wyjechałem zablokowałem amora i po pewnym czasie nie mogłem go odblokować z manetki. Czy to jest problem ze złym ustawieniem ? Czy może z samą rebą ?

co dokladnie rozumiesz przez "nie moglem go odblokowac"? wciskales przycisk a dzwignia nie wracala na swoje miejsce? jesli tak to wcisnij go i przy pierwszym ugieciu amora dzwignia odskoczy...

pzdr

Data: 2010-02-27 23:15:16
Autor: Maks
drill pisze:
[...]

Dokładnie to miałem na myśli
Pytanie czy to jest normalne zachowanie amora ??

Pozdrawiam

Data: 2010-02-27 23:21:24
Autor: drill
REBA czy to jest kwestia regulacji ?
Dokładnie to miałem na myśli
Pytanie czy to jest normalne zachowanie amora ??

nie wiem czy taki byl zamysl producenta... wlasciwie to watpie zeby tak bylo ale fakt faktem ze to niemal norma... w sidzie tez sie z tym spotkalem...

pzdr

Data: 2010-02-27 23:27:27
Autor: Maks
drill pisze:

nie wiem czy taki byl zamysl producenta... wlasciwie to watpie zeby tak bylo ale fakt faktem ze to niemal norma... w sidzie tez sie z tym spotkalem...

Jak myślisz jest to objęte gwarancją ?

Pozdrawiam

Data: 2010-02-27 23:36:09
Autor: drill
REBA czy to jest kwestia regulacji ?
Jak myślisz jest to objęte gwarancją ?

nawet jesli kupiles u autoryzowanego przedstawiciela to harfa i tak znajdzie powod zeby sie wymigac :) na gwarancje nie licz... ewentualnie roszczenia z tyt. niezgodnosci towaru z umowa wobec sprzedawcy (nie gwaranta) jesli kupiles w sklepie...

pzdr

Data: 2010-02-28 00:09:47
Autor: Maks
> [...]
powod zeby sie wymigac :) na gwarancje nie licz... ewentualnie roszczenia z tyt. niezgodnosci towaru z umowa wobec sprzedawcy (nie gwaranta) jesli kupiles w sklepie...

No właśnie jeśli każda Reba z pop/push lockiem tak ma to pytanie jest o czy waro się tym przejmować. Wydawało mi się że to jest kwestia regulacji tylko i wyłącznie ale jeśli nie to trzeba się do tego będzie przyzwyczaić. Ale swoją drogą zadzwonię do sklepu (kupiłem w autoryzowanym sklepie). i się zapytam nic nie szkodzi. ;)

Pozdrawiam

Data: 2010-02-27 23:26:31
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.02.2010 23:15 użytkownik Maks napisał :
drill pisze:
[...]

Gwoli ścisłości amor odblokuje się nie przy pierwszym ugięciu, lecz gdy
tylko zmniejszy się obciążenie. I jest to jak najbardziej normalne
zachowanie, z tym, że pojawia się zadane już tu pytanie, czy faktycznie
tak chciał producent? Ja uważam, że to nie przeszkadza.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-28 00:12:04
Autor: Maks
drill pisze:
[...]

A moje pytanie jest takie czy wszystkie Reby tak mają ?
Bo jeśli tak to nie ma co sobie zawracać głowy.

Pozdrawiam

Data: 2010-02-28 08:21:03
Autor: neffi
W dniu 2010-02-28 00:12, Maks pisze:

A moje pytanie jest takie czy wszystkie Reby tak mają ?
Bo jeśli tak to nie ma co sobie zawracać głowy.

Czy wszystkie nie wiem, ale moja też tak ma (reba sl 2008)

Nigdy mi to nie przeszkadzało, dlatego przestałem się zastanawiać dlaczego tak jest

R_S

Data: 2010-02-28 03:47:17
Autor: Rowerex
On 27 Lut, 23:26, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Gwoli ścisłości amor odblokuje się nie przy pierwszym ugięciu, lecz gdy
tylko zmniejszy się obciążenie.

Tak zapytam nieco poza tematem, gdzie znajduje się sprężyna zwrotna
mechanizmu blokady - wewnątrz tłumika?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-28 13:52:35
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.02.2010 12:47 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

W wersji bez manetki oczywiście sprężyny nie ma. W wersji z manetką
sprężyna jest wewnątrz sprężyny, tej dużej plastikowej lub tytanowej w
zależności od wersji tłumika. Gdzieś w sieci są zdjęcia, ja mam tylko
takie: http://miki.menek.one.pl/bb_mc2.jpg Sprężyna jest wewnątrz tej
tytanowej i chyba nawet widać gdzie jest przynitowana.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-28 15:54:52
Autor: kml

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:kh5q57-kv.ln1menek.one.pl...
[...]

Na all-mountain.pl a teraz pod adresem http://bodziek.bikestats.pl/index.php?category=10438 jest rozbebeszny pike i tam dokładnie widać gdzie jest spręzyna w zwykłym MotionControl, który jest rozbieralny :)

kml
Last update 21/2/2010 Specialized Defroster MTB 2010.

Data: 2010-02-28 20:03:43
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.02.2010 15:54 użytkownik kml napisał :

[...]

Właśnie o te zdjęcia i opis mi chodziło.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-02 11:53:57
Autor: Max
REBA czy to jest kwestia regulacji ?
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu powiedzieli mi że tak nie powinno być i mam przywieźć rower sprawdzą.

Zobaczymy czy coś im się uda wykombinować.
Zdam relację czy coś się poprawiło.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-02 15:19:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 02.03.2010 11:53 użytkownik Max napisał :
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu powiedzieli mi że tak nie powinno być i mam
przywieźć rower sprawdzą.

Zobaczymy czy coś im się uda wykombinować.
Zdam relację czy coś się poprawiło.

Ha ha, który to serwis? I koniecznie pochwal się co uradzili fachowcy. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-02 15:50:41
Autor: Max
REBA czy to jest kwestia regulacji ?

Ha ha, który to serwis? I koniecznie pochwal się co uradzili fachowcy. :-D

Jasne nie omieszkam ;)

Data: 2010-03-03 13:11:17
Autor: Max
REBA czy to jest kwestia regulacji ?
Poszedłem dzisiaj z rowerkiem i pokazuje jaki jest efekt blokuje amora z manetki naciskam na kierownicę i ...
Manetka nie odskakuje. Facet od razu stwierdził, że to jest wada i że odeślą całego amora do Harfy (to jeśli się nie  mylę jest dystrybutor). Pytam się też jak wygląda sprawa z ciśnieniem bo nie mogę ustawić aby w obydwu komorach było takie same ciśnienie i ugięcie wstępne SAG wynosił 2cm. Nic nie potrafił doradzić. A pompowałem już na 140 PSI w obydwu komorach i mam 2,5 cm a przepisowo do mojej wagi powinienem napompować około 110 PSI. Przy takim napompowaniu ugięcie mam 3cm. Amor oczywiście 100.

(Nie zostawiłem amora chce jeszcze zasięgnąć porady w Harfie)
Czy po skróceniu linki od manetki traci się gwarancję na amora ?
Bo to usłyszałem od sprzedawcy.

Pozdrawiam

P.S
I co o tym sądzicie ?

Data: 2010-03-04 00:57:42
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 03.03.2010 13:11 użytkownik Max napisał :
[...]

Moim zdaniem nie ma co się za bardzo przejmować SAGiem czy tabelkami.
Należy ustawić tak, żeby było dobrze. ;-) To niestety zajmuje trochę
czasu, tzn. dojście do optymalnego ciśnienia w poszczególnych komorach.
Ja mam SIDa dopiero jeden sezon i nadal nie jestem pewien czy już wiem
jak go najlepiej ustawić.

Czy po skróceniu linki od manetki traci się gwarancję na amora ?
Bo to usłyszałem od sprzedawcy.

Paranoja. Jakaś bzdura totalna.

P.S
I co o tym sądzicie ?

Sądzę, że serwis błądzi.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-02 21:29:21
Autor: Maks
Max pisze:
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu powiedzieli mi że tak nie powinno być i mam przywieźć rower sprawdzą.

Zobaczymy czy coś im się uda wykombinować.
Zdam relację czy coś się poprawiło.

Pozdrawiam

Dzisiaj sprawdziłem ponownie i zauważyłem że problem znika w momencie gdy odkręcę prawe pokrętło tłumienia w lewo.

Wygląda na to że macie rację i że w serwisie nic nie wymyślą (serwis jest autoryzowany Rock Shock'a).

Pozdrawiam

Data: 2010-03-02 21:54:57
Autor: kml

Użytkownik "Maks" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:hmjsf1$pn4$1opal.icpnet.pl...
Dzisiaj sprawdziłem ponownie i zauważyłem że problem znika w momencie gdy odkręcę prawe pokrętło tłumienia w lewo.

Wygląda na to że macie rację i że w serwisie nic nie wymyślą (serwis jest autoryzowany Rock Shock'a).

Niestety słowo "autoryzowany" w Polska nie świadczy absolutnie o niczym ;/

Data: 2010-03-03 14:11:12
Autor: Frankie
W dniu 10-02-27 22:55, Maks pisze:

Niedawno kupiłem nowy nabytek Rebę Race 2009
I mam pytanie Dzisiaj wyjechałem zablokowałem amora i po pewnym czasie
nie mogłem go odblokować z manetki. Czy to jest problem ze złym
ustawieniem ? Czy może z samą rebą ?

Ja w swojej Rebie już dawno wywaliłem manetkę, chociaż była sprawna :-)

--
pzdr,
frankie.

REBA czy to jest kwestia regulacji ?