REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-14 15:06:27
Autor: Krzysztof 'blondi' Tobias
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO
Czolem Preclowcy!

Jakis czas temu pytalem o amortyzator dla mnie (105kg, >=100mm skoku, V-breaki, XC)

Zasugerowaliscie REBE 2008. Niestety w CRC wyszly, a w Polsce znalazlem tylko wersje TEAM za 1970zl.

I teraz mam problem - ten widelczyk jest za drogi. W tej samej cenie moglbym kupic wersje SL z tego roku + nowa piasta i szprychy + tarczowe Avidy. A ja nie chce tarcz :/

Zasugerowano mi w zamian zdecydowanie tanszego Bomberka MX PRO LO badz troche drozszego XC600 TST2.

Czy ktos z Was ma doswiadczenie z tymi Bomberami? Jak wyglada sprawa regulacji tlumienia w TST2 - polaczenie sprezyny z powietrzem ? Pytam z punktu widzenia masy jezdzca > 100kg.

pzdr,
KT.

Data: 2009-08-14 15:25:34
Autor: M_X
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO
punktu widzenia masy jezdzca > 100kg.

 OIDP to MX ma golenie 30mm a XC 32mm - niby różnica niewielka na papierze ale w rzeczywistości da się odczuć większą sztywność konstrukcji XC. Poza tym rzuć okiem na archiwum, był kiedyś cały wątek w stylu: Reba SL czy XC600? - ZTCP to praca obu widelców porównywalna i raczej sprawiająca pozytywne wrażenia.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-08-14 15:25:46
Autor: Wojtek Paszkowski
"Krzysztof 'blondi' Tobias" <wracam@poczta.onet.pl> wrote in message

[...]

jeżdżę od kilku miesięcy na XC600 ATA2 TST2 (przesiadka z MXC'06). Pierwsze
wrażenie - jak przy ujeżdżaniu Reby, znacznie czulszy sztuciec w porównaniu do
MX. Fakt, że po dopompowaniu do właściwego ciśnienia (do komory ATA, w
odróżnieniu od innych Bomberów, trzeba wbijać prawie 10atm) już nie było tak
słodko, ale generalnie praca bardzo fajna. Nawet, co mnie zdziwiło, zacząłem
używać wajchy TST (choć w MXC brak blokady kompresji mi zupełnie nie
przeszkadzał).

 I tylko wkurza mnie stopniowo zmiejszający się od wibracji skok (mam wersję
ze zmiennym skokiem), ale w/g Gregorio to kwestia wewnętrznej regulacji - na
razie nie chce mi się odkręcać korków, więc jeszcze ciężko mi to
potwierdzić. Lekko irytują mnie też otwory ulżeniowe w podkowie - pożytku z
tego żadnego, bo się od razu zapychają błotem (mimo błotnika), więcej z tym
kłopotu niż pożytku, chyba je czymś zakleję.

Nie wiem jeszcze, jak z bezawaryjnością chińskich Bomberów, ale jak na
razie, po pierwszych wrażeniach, chyba bym polecał. Zwłaszcza jak lubisz
miec coś innego niż inni albo masz sentyment do włoszczyzny.

pozdr

Data: 2009-08-14 16:24:53
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 14.08.2009 15:25 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał :
Lekko irytują mnie też otwory ulżeniowe w podkowie - pożytku z tego
żadnego, bo się od razu zapychają błotem (mimo błotnika), więcej z
tym kłopotu niż pożytku, chyba je czymś zakleję.

To samo jest w nowych SIDach.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-14 17:17:34
Autor: Wojtek
Krzysztof 'blondi' Tobias pisze:
[...]

TA WERSJA NIE NADAJE SIę DLA TAKIEGO KLOCA! Reba Team wpada w niepokojące wibracje pode mną (80kg).

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-08-15 14:36:02
Autor: amrac
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-15 15:50:13
Autor: Wojtek
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-14 21:16:30
Autor: Strielok
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO
Witam

    Miałem mx pro eta 120mm  2006 r. Po zmianie oleju i odpowiednim dopompowaniu (waga 66 kg) chodził miodnie cudnie itd. Po 2 latach dostał sporyh luzów na goleniach- strasznie mnie to irytowało i zmieniłem na rebe race air u-turn. Brałem ją chyba w bikecenter.pl za 1325 pln. Zabawy z odpowiednim napompowaniem komór -/+ było co niemiara a ile wyzwisk po tym wyszło mi z ust.. no ale jak juz ustwiłem tak jak chciałem to dopiero zauważyem różnice w pracy obu amorów. Jakos nie miałem nigdy przekonania  co amorów RS bo przeciwnie do Marcoków które można było naprwiać z zamkniętymi oczami to w RS jest już trudniej, ale polecam rebe w 101% nic nie moge powiedzieć złego na ten amor nic a nic. Jak w przyszłości bede zmieniał to napewno na RS bo to co ma Marcok terz do zaproponowania to słaba oferta.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-08-15 08:53:27
Autor: kml
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-15 15:49:32
Autor: Wojtek
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-15 14:33:19
Autor: amrac
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-15 21:29:46
Autor: Krzysztof 'blondi' Tobias
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-15 13:57:25
Autor: Przemek
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-15 14:04:25
Autor: jpogoda
REBA vs Bomber XC600 TST2 vs Bomber MX PRO LO

Data: 2009-08-16 03:20:31
Autor: amrac