REFORMA: W Polsce zabraknie pieniędzy na renty

Data: 2012-02-18 07:44:09
Autor: pluton
REFORMA: W Polsce zabraknie pieniędzy na renty

Jaki wiec sens jest płacić składki ZUS?

Absolutnie zadnego sensu nie ma. Jezeli te same pieniadze bedzie
sie wplacac do banku, to przynajmniej sie je odzyska.
W zusie placi sie skladki 40 lat w wysokosci powiedzmy 800
a potem przez 5 lat dostaje sie emeryture podobnej lub mniejszej wysokosci.

Nullification

Data: 2012-02-18 10:11:35
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jhnhio$n0o$1inews.gazeta.pl...

[...]

 Jakbyś dzisiaj przeszedł na emeryturę po 40 latach pracy dostałbyś brutto około 2144 zł niezależnie od wysokości składek emerytalnych.

Wysokości emerytury=

 24 proc. kwoty bazowej (tzw. część socjalna świadczenia)
+ po 1,3 proc. podstawy wymiaru za każdy rok okresów składkowych
+ po 0,7 proc. podstawy wymiaru za każdy rok okresów nieskładkowych.

Data: 2012-02-18 14:50:38
Autor: pluton
> [...]

około
2144 zł niezależnie od wysokości składek emerytalnych.

Nie kazdy jest generalem sluzb specjalnych.

Mnie ostatnio ZUS przyslal pisemko, w ktorym wylicza wysokosc mojej
emerytury na 105  (sto piec) zlotych.

Nullification

REFORMA: W Polsce zabraknie pieniędzy na renty