[OT] RETRO

Data: 2021-03-06 13:24:53
Autor: _Master_
[OT] RETRO
Chciałbym tylko zapytać co Cię tknęło aby zająć się takim komputerem.
Piszę w kontekście tego że od kilku lat powracam do czasów dzieciństwa ;-) przez naprawianie i cieszenie się używaniem starych magnetofonów.
Ich ceny tylko ROSNĄ.

Ku czemu ma służyć Odpalenie 486? Dopiero Pentium 60 miało moc dekodowania mp3 w stereo ;-) Granie w jakiegoś Queika to był jakiś DRAMAT.

Pracowałem w tamtych czasach w serwisie i wspomnienia mam raczej nieciekawe.

Data: 2021-03-06 14:34:57
Autor: RadoslawF
[OT] RETRO
W dniu 2021-03-06 o 13:24, _Master_ pisze:

[...]

Obudź się, moda na retro nabija nie tylko ceny starych magnetofonów
i nie tylko starego sprzętu audio.

Ku czemu ma służyć Odpalenie 486? Dopiero Pentium 60 miało moc dekodowania mp3 w stereo ;-) Granie w jakiegoś Queika to był jakiś DRAMAT.

Stare gierki.
Dokładnie to samo co na starych 8 bitowcach, Amigach, ST i innych.

Pracowałem w tamtych czasach w serwisie i wspomnienia mam raczej nieciekawe.

Z naprawy, ludzie z używania mają lepsze. I nie bez znaczenia jest
że byli wtedy jakieś trzydzieści lat młodsi.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-06 17:49:28
Autor: _Master_
[OT] RETRO
W dniu sobota-06-marca-2021 o 14:34, RadoslawF pisze:
Obudź się, moda na retro nabija nie tylko ceny starych magnetofonów
i nie tylko starego sprzętu audio.

Ja widzę różnicę specyfiki i klimatu starego magnetofonu a starego rumpla PC. Cecha jest tylko taka że jest WOLNY ;-)

A w gierki DOSowe grałem jak byłem młody na XT ;-).
486 fanu mi nie przysporzy.
Dla mnie to taki ponury okres przejściowy w postaci chińskich jamników thompsonic ;-)

Ale przecież to OT. Chciałem tylko zrozumieć ;-)

Data: 2021-03-07 13:47:28
Autor: RadoslawF
[OT] RETRO
W dniu 2021-03-06 o 17:49, _Master_ pisze:

[...]

I nie wyszło?
Mnie fanu nie przysporzy żaden pecet, stare gierki są
dla  mnie fajne na ośmio bitowacach i Amigach.
Ale mam wiedzę że ludzie wyszukują stare pecety na aukcjach
i przepłacają aby pograć w stare gierki.
I jest to równie pożyteczne jak kolekcjonowanie starych magnetofonów.
Żebyś jeszcze zbierał te ciekawe: trzy głowicowe czy z mechaniczną
wersją odwracania kasety zamiast kręcenia głowicą do autorewersu.
Masz takie?

Pozdrawiam

Data: 2021-03-07 14:04:26
Autor: _Master_
[OT] RETRO
W dniu niedziela-07-marca-2021 o 13:47, RadoslawF pisze:
Masz takie?

Małe mieszkanie i "księgowa" mnie powstrzymuje ;-)
Ale nad tym pracuję.
Te trzy głowice uważam trochę za przerost formy nad treścią kiedy jakość robi VHS Hifi ;-)
minidisk już mi się znudził (jest taki mało klimatyczny) a dcc ciężko dorwać. Ostatnio ujeżdżam walkmena Panasonica ;-)

Data: 2021-03-07 16:09:09
Autor: RadoslawF
[OT] RETRO
W dniu 2021-03-07 o 14:04, _Master_ pisze:

Masz takie?

Małe mieszkanie i "księgowa" mnie powstrzymuje ;-)

Tak to większość ma.

Ale nad tym pracuję.

Pracuj.
Jak się uda to szukaj takich ciekawostek:
https://www.youtube.com/watch?v=oNvxESKLAcA
https://www.youtube.com/watch?v=FaUScE_2vZs

Pozdrawiam

Data: 2021-03-07 16:55:47
Autor: _Master_
[OT] RETRO
Widział i karuzele i łopatki i tacki...

Ale furorę robi u mnie szpulka kręcąca się w Condorze i pracujący wskaźnik ledowy.
Mój kardiolog zalecił mi wpatrywanie się przez pół godziny dziennie ;-)

Data: 2021-03-07 18:55:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] RETRO

"RadoslawF" 6044ed23$0$523$65785112@news.neostrada.pl

  https://youtu.be/AhttAg8HBy4?t=35

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.   (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'      `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  -bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...

Data: 2021-03-17 12:24:51
Autor: Silver Dream !
[OT] RETRO
On 07.03.2021 14:04, _Master_ wrote:
[...]

Fakt - bezduszne badziewie

a dcc ciężko dorwać.

He? W sensie ciężko? Chyba, że masz na myśli ,,ciężko dorwać w pełni sprawny, z górnej półki za darmo"...

Data: 2021-03-17 15:51:25
Autor: _Master_
[OT] RETRO
W dniu środa-17-marca-2021 o 12:24, Silver Dream ! pisze:
He? W sensie ciężko? Chyba, że masz na myśli ,,ciężko dorwać w pełni sprawny, z górnej półki za darmo"...

W porównaniu z innymi nośnikami tak jest DROGO a jakość dyskusyjna kompatybilność w dół tylko do odtwarzania i to marnie
Nie widać obracających się szpulek... ;-)

Za mało plusów dodatnich przy takich cenach.

Po złotówce kupowałem kasety whs do magnetowidu Hifi za 100 zł.

PS. Ostatnio bawię się kasetami VHS-C i "matką" FASCYNUJĄCE ;-)

Data: 2021-03-18 10:41:58
Autor: Silver Dream !
[OT] RETRO
On 17.03.2021 15:51, _Master_ wrote:
[...]

No - w porządku - z tym się można zgodzić. Ale nie, że ,,ciężko dorwać"

Po złotówce kupowałem kasety whs do magnetowidu Hifi za 100 zł.

PS. Ostatnio bawię się kasetami VHS-C i "matką" FASCYNUJĄCE ;-)

Ja uwielbiam Video 2000 zaciągające taśmę z jednej strony naokoło głowicy ;-)

Data: 2021-03-08 17:48:06
Autor: Arnold Ziffel
[OT] RETRO
In pl.misc.elektronika RadoslawF <radoslawfl@gmail.com> wrote:

Mnie fanu nie przysporzy żaden pecet, stare gierki są dla mnie fajne na ośmio bitowacach i Amigach.

Kiedyś kupię sobie Timex 2048. Bo to to jest moje dzieciństwo. Z drugiej strony może wtery czar pryśnie?

Ale mam wiedzę że ludzie wyszukują stare pecety na aukcjach i przepłacają aby pograć w stare gierki.

Jak pomyślę, ile ja tego złomu komputerowego mam... cała piwnica zawalona. Płyty, zasilacze, procesory, pamięci, najróżniejsze karty, napędy, parę monitorów (w tym MDA, ale do niego akurat mam sentyment), generalnie wszystko. Jakoś tak się to gromadziło przez lata. Możnaby to w końcu posortować, potestować i posprzedawać, to by było na Timexa ;)

--
Przebiega zając przez jezdnię, aż tu nagle się potknął. A jako, że zające
maja 2 duże wystające zęby, to wbił się tymi zębami w asfalt. Próbuje

Data: 2021-03-08 20:03:44
Autor: RadoslawF
[OT] RETRO
W dniu 2021-03-08 o 18:48, Arnold Ziffel pisze:

Mnie fanu nie przysporzy żaden pecet, stare gierki są dla mnie fajne na
ośmio bitowacach i Amigach.

Kiedyś kupię sobie Timex 2048. Bo to to jest moje dzieciństwo. Z drugiej
strony może wtery czar pryśnie?

Cena zabija a jak czas pryśnie to zostaje kac moralny.
Zacznij od emulatora i przemyśl czy chcesz oryginał.

:-)

Pozdrawiam

Data: 2021-03-06 19:01:24
Autor: PeJot
[OT] RETRO
[...]

A kto mówi o używaniu - wystarczy fun z reanimacji.

Ludzie kolekcjonujący stare aparaty fotograficzne wcale nimi nie fotografują.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2021-03-06 20:43:29
Autor: _Master_
[OT] RETRO
W dniu sobota-06-marca-2021 o 19:01, PeJot pisze:
Ludzie kolekcjonujący stare aparaty fotograficzne wcale nimi nie fotografują.

Każdy lubi to co lubi ale taki aparat może nabierać wartości tak jak monety. To może być choćby tylko argument przynajmniej wspomajający do "zbieractwa" ;-)

A 486?

Sorry że jestem taki przyziemny ;-)

PS. Mam na strychu pewnie kilka płyt 286 386... Jak będę już na emeryturze to sobie poskładam blaszaki ;-)

Data: 2021-03-07 10:50:13
Autor: Atlantis
[OT] RETRO
On 06.03.2021 20:43, _Master_ wrote:

Każdy lubi to co lubi ale taki aparat może nabierać wartości tak jak monety. To może być choćby tylko argument przynajmniej wspomajający do "zbieractwa" ;-)

A 486?

Komputery z 486 też powoli nabierają wartości. Sama płyta (o ile jest przetestowana., w 100% sprawna i z gwarancją rozruchową) potrafi kosztować tyle, co średniej klasy płyta główna do nowego peceta.

Jaki jest "sens" zbierania takiego sprzętu w moim przypadku? Zwyczajnie   era 386/486 to były te czasy, kiedy jako dzieciak miałem pierwszy kontakt z komputerami - głównie u znajomych rodziców. Na swojego pierwszego peceta uzbierałem pieniądze dopiero później, w epoce Pentium (w moim przypadku był to Cyrix 6x86). Tak więc czasy DOS-a darzę nieco większym sentymentem.

I generalnie ludzie kolekcjonujący ten sprzęt mają często kilka różnych maszyn do gier z różnych epok: z jednej jakiś XT z CGA do wczesnych DOS-ówek, a drugiej mocniejszy 486, na którym można wygodne zagrać w DOOM-a.

Parę starych pecetów mam w swojej kolekcji, ale to nie jest jej główny element - stare komórki, PDA czy radia tranzystorowe można zbierać, bo praktycznie nie zajmują miejsca. Desktopy już bardziej, a jednak wolne miejsce na regale wolałbym przeznaczyć na Amigę. ;)

Data: 2021-03-07 13:56:37
Autor: _Master_
[OT] RETRO
Nie mam sentymentu do mojego pierwszego XT mimo że to był laptop (czyli full wypas w tamtych czasach)
Może dlatego że mało grałem a bardziej interesowała mnie "praca" albo przynajmniej nauka przy udziale komputera.

Wolę trzygłowicowy magnetofon albo jak chcę jakości to magnetowid Hifi.

Rzygam już niedoróbstwem programistycznym i sprzętowy współczesnych komputerów. Ostatnio się wkur... dziadostwem Kodaka w maszynach sterujących naświetlarkami CTP i oprogramowaniem do impozycji.
To są specjalistyczne programy sprzedawane z KUPĘ szmalu a napisane gorzej niż Android.

Może jestem SPACZONY pracą z tym gównem ale wolę posłuchać muzyki z kasety włożonej do Condora ;-)

Data: 2021-03-07 10:27:54
Autor: Atlantis
[OT] RETRO
On 06.03.2021 19:01, PeJot wrote:

Ludzie kolekcjonujący stare aparaty fotograficzne wcale nimi nie fotografują.

Mów za siebie. :) Mam w kolekcji kilka modeli Sony Mavica (jedne z pierwszych aparatów cyfrowych, jeszcze ze stacją dyskietek) i czasem zdarza mi się nimi robić okolicznościowe zdjęcia. Oczywiście nie na co dzień, ale fakt, że wszystko wychodzi na nich jak w latach dziewięćdziesiątych tworzy naprawdę fajny klimat. ;)

Tak samo są ludzie, którzy mają w kolekcji Start II albo Smienę i od czasu zrobią tym jakieś zdjęcie.

Data: 2021-03-07 03:19:47
Autor: Marcin Debowski
[OT] RETRO
On 2021-03-06, _Master_ <Master@z.pl> wrote:
[...]

Był Covox, mid'y, trochę gierek... ja tam wspominam swoją 386SX całkiem dobrze. Zresztą samo odpalenie takiego muzeum to MZ spora frajda. --
Marcin

Data: 2021-03-07 23:09:40
Autor: heby
[OT] RETRO
On 06/03/2021 13:24, _Master_ wrote:
Ku czemu ma służyć Odpalenie 486?

Przyjemności.

Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie pracował.

Data: 2021-03-08 01:40:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] RETRO

"heby" s23iv5$lqi$1@dont-email.me

On 06/03/2021 13:24, _Master_ wrote:
Ku czemu ma służyć Odpalenie 486?

Przyjemności.

Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie pracował.

Osobiście znam nawet XT; na AT spędziłem masę czasu, pisząc programy;
na 386DX był serwer Novella, którego byłem Supervisorem -- ale wg mnie
ze staruszków warto jedynie wygrzebywać radiatory, o ile tam są. ;)

Tęsknię do niezniszczalnych, tanich i pojemnych SSD -- nie do przeszłości...

Przeszłość (wcześniejsza niż IBM PC) może jedynie ciągnąć swą
bezbłędnością, o której dziś chyba nawet marzyć nie warto...
Może też zdrowym rozsądkiem...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-09 10:37:41
Autor: Atlantis
[OT] RETRO
On 07.03.2021 23:09, heby wrote:

Przyjemności.

Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie
pracował.

Generalnie z tego co widzę, to ludzie najchętniej wracają do tego, co w korzystaniu z tego sprzętu było najprzyjemniejsze, ale wszelkie niedogodności bez oporów pozostawiają za sobą.

Dzisiaj to nie sprawia większych trudności - można za mniej lub bardziej rozsądne pieniądze złożyć sobie komputer, o jakim w czasach dzieciństwa można było tylko pomarzyć. Nawet po uwzględnieniu pompowania cen przez sprzedawców zarabiających na nostalgii. Wsadzenie RAM-u do oporu? Żaden problem. Dopałka do Amgi z "potężnym" procesorem 68k i wyjściem HDMI na układzie FPGA? Jest chyba nawet kilka do wyboru. Szybka i względnie pojemna karta CF/SD do DOS-owego komputera w miejsce hałaśliwego i awaryjnego dysku twardego? Kwestia kilkudziesięciu złotych.
I chociaż ludzie z nostalgią wspominają ładowanie gier z magnetofonu na C64 albo Atari, dzisiaj każdy woli używać jakiegoś interfejsu na karty SD.

Data: 2021-03-08 14:00:19
Autor: J.F.
[OT] RETRO
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60437496$0$25418$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

Ku czemu ma służyć Odpalenie 486? Dopiero Pentium 60 miało moc dekodowania mp3 w stereo ;-) Granie w jakiegoś Queika to był jakiś DRAMAT.
Pracowałem w tamtych czasach w serwisie i wspomnienia mam raczej nieciekawe.

A jak ktos woli Tetrisa od Quake ? :-P

J.

Data: 2021-03-08 14:23:05
Autor: ąćęłńóśźż
[OT] RETRO
Słuchaniu muzyki?

-- -- -
stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie?

Data: 2021-03-08 15:42:52
Autor: _Master_
[OT] RETRO
W dniu poniedziałek-08-marca-2021 o 14:00, J.F. pisze:

Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

Temu samemu co słuchanie winyli przez wzmacniacz lampowy ;-)

Ale... Przynajmniej jest jakaś przyjemność fizyczna oprócz spoglądania na półkę ;-)

Data: 2021-03-08 23:36:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] RETRO

"_Master_" 604637ec$0$547$65785112@news.neostrada.pl

Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

Temu samemu co słuchanie winyli przez wzmacniacz lampowy ;-)

Człowiek z wiekiem [nie wiem, czy XX, czy XXI] traci słuch.
Dokładniej -- traci wysokość ;) tonów. Co komu po winylach,
lampach, 48 kHz, 96 kHz, 192 kHz itd., skoro Corti słabnie.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Narząd_Cortiego
Co komu po 16 bitach, 32 bitach na próbką, 64, 128 itd.?...

Głośniki drogie jak samochód, bywa, że droższe od dużego
domu... Stary człowiek, jeśli chce poznać jakąś muzykę,
musi... patrzeć i czytać -- jak z nut. ;)

Nawet muzycy czasami ;) nie słyszą tego, co grają!

-=-

Z dobroci ;) mego serca radzę -- witamina PP i Betaserc.
2 lub 3 tabletki dziennie. WPP 200mg, B 24mg... Corti nie
zmartwychwstanie, ale szumy uszne zginąć mogą do zera...

-=-

44 kHz CDDA to jakaś pomyłka -- to dobre (wręcz doskonałe!)
do ludzkiej mowy, ale nie do muzyki słuchanej uszami dziecka...
Staruszek -- ok... Ale nie młodzieniec czy dzieciak, a chyba
mjuzik ciągnie przede wszystkim ludzi młodych -- chyba ;)
właśnie dlatego, że tylko młodzi dobrze słyszą...

-=-

Kot ma doskonałe zmysły: równowagi, węchu, słuchu, wzroku,
dotyku, ale żyje parę razy krócej od węża, który: nie słyszy
i słabo widzi, choć też jest mięsożernym drapieżnikiem...

BTW -- psy i węże potrafią pracować na rzecz człowieka, ale
czy kota można wytresować na swego pomocnika? Kot potrafi
łowić myszy i owady, ale tego nie trzeba uczyć kota -- kot
to ma w swych instynktownych zachowaniach...

-=-

Po co komu winyle i kasety? -- By potomni rozumieli ból poprzdników... ;)

--

Data: 2021-03-09 09:13:27
Autor: _Master_
[OT] RETRO
Dlatego obracająca się szpulka i wskaźnik ledowy są tak ważne ;-)

PS. A może nawet kolorofon

[OT] RETRO