RGB lub Y/C -> S-Video lub COMPOSITE

Data: 2009-05-04 16:40:32
Autor: yendy.szczyrkovsky
RGB lub Y/C -> S-Video lub COMPOSITE
Otóż mam taką sytuację, że chcę jakoś podłączyć dekoder MEDIASAT do
tzw. "tunera TV zewnętrznego", aby tenże przekonwertował  sygnał z
wyjścia
SCART tego dekodera satelitarnego do D-SUB monitora komputerowego
(jedna z opcji/funkcji tego tunera).
Tuner może bez problemu w tym pośredniczyć ALE posiada tylko takie 2
wejścia Video:
   czinczowy COMPOSITE oraz
   S-Video (taki wtyk podobny do PS-2).

....i teraz JAK podłączyć do któregoś z tych wejść wyjście SCART
Pioneera 1630? Jest problem bo wy-tv MEDIASATa daje sygnał RGB.

W/g specyfikacji:
"TELEWIZOR wyjście, MAGNETOWID wejście/wyjście
PAL, SECAM, RGB (telewizor), Y/C (magnetowid)"

Natomiast nie wiem czy wyjścia SCART "magnetowid" można regularie
używać do oglądania telewizji satelitarnej?
Bo może jednak sygnał typu Y/C *lepiej* pasuje do S-Video?

Z góry dziękuję za pomoc!

Data: 2009-05-05 07:25:19
Autor: pawell32
yendy.szczyrkovsky@gmail.com pisze:
[...]

nie tylko, podstawowym jest comosite i to powinieneś wykorzystać
do podłaczenia

[...]

sygnał Y/C to jest s-wideo, inaczej nic tam nie podłaczysz,
chyba, że wystarczy obraz czarno-biały.
ale w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia.
można używać wyjścia magnetowid do oglądania

pawell

Data: 2009-05-05 05:58:00
Autor: yendy.szczyrkovsky
On May 5, 7:25 am, pawell32 <pa...@wp.pl> wrote:
yendy.szczyrkov...@gmail.com pisze:

> [...]

chyba, że wystarczy obraz czarno-biały.
ale w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia.
można używać wyjścia magnetowid do oglądania

wybacz ale czy mógłbyś jaśniej: inaczej niż composite nic nie
podłaczę? i czy w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia, znaczy z Y/C,
pomimo że w instrukcji tak napisali (że jest na wyjściu
magnetowidowym)?

Data: 2009-05-06 07:34:02
Autor: pawell32
[...]

masz dwie mozliwosci, composite lub rgb.
nie wiem skąd w instrukcji y/c.
podłącz wy coposite czyli sygnał wideo do karty tv.
i będzie ok.

pawell

Data: 2009-06-03 18:16:37
Autor: Wmak
pawell32 <pahat@wp.pl> napisał(a):

masz dwie mozliwosci, composite lub rgb.
nie wiem skąd w instrukcji y/c.
podłącz wy coposite czyli sygnał wideo do karty tv.
i będzie ok.

pawell

Z każdego modelu Mediasata (z dekodera PVR HD także) można wyjść w standardzie Y/C, czyli S-video przez gniazdo Scart przeznaczone dla magnetowidu.
Wystarczy wejśc w menu "Parametry TV i Magnetowidu" i dla magnetowidu jest wybór: PAL, SECAM i SVHS - SVHS to jest właśnie sygnał Y/C.
Trzeba oczywiście mieć odpowiedni kabel, ewentualnie z przejściówką na inne typy gniazd, by z tego skorzystać.
W gnieździe TV są zawsze sygnały RGB oraz Composite - PAL lub SECAM, zależnie co się ustawi dla magnetowidu - to ustawienie decyduje o sygnale Composite także dla gniazda TV.
Jeszcze raz:
Jeśli typ magnetowidu ustawimy jako PAL - na Scartach TV i Video będzie Composite PAL.
Jeśli wybierzemy SVHS, to na wyjściu TV będzie Composite PAL a na wyjściu Video będzie Y/C (inaczej S-video), czyli sygnał, w którym jedną żyłą "leci" Luminancja a oddzielną żyłą Chrominancja PAL.
Jeśli wybierzemy dla magnetowidu SECAM, to na obu Scartach: TV i Video będzie sygnał Composite kodowany w SECAM'ie.
Ze Scarta TV cały czas na odpowiednich nóżkach, niezależnie od powyższych ustawień, wychodzą sygnały RGB.
Wmak --

Data: 2009-06-03 16:45:46
Autor: ETkarczy
pawell32 napisał(a):

yendy.szczyrkovsky@gmail.com pisze:
Natomiast nie wiem czy wyjścia SCART "magnetowid" można regularie
używać do oglądania telewizji satelitarnej?
Bo może jednak sygnał typu Y/C *lepiej* pasuje do S-Video?

bardzo lepiej
S-Video=Y/C

sygnał Y/C to jest s-wideo, inaczej nic tam nie podłaczysz,
chyba, że wystarczy obraz czarno-biały.
ale w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia.
można używać wyjścia magnetowid do oglądania

Przecież yendy pisze że ma wejście S-Video..

PS
http://pl.wikipedia.org/wiki/S-Video

--
ETkarczy