RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Data: 2010-08-30 22:32:19
Autor: biodarek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Z góry zastrzegam, że będą w tym poście tylko żale, płacze i lament...

Nie mam ci ja już roweru, oj nie mam :***((((

Zaraz napiszę dokładniej, a tak to wygląda dla niecierpliwych:
http://picasaweb.google.com/biodarek/RIP#

Konkretnie, zaliczyłem w tygodniu OTB i wydawało się, ze oprócz siniaka wszystko w porządku. Jednak rozjechało się tylne koło. Przy deptaniu pod górę słychać było rzężenie. Obejrzałem rower dokładnie, a ponieważ był zalepiony błotem, to jakoś nie widziałem przyczyny. Wydawało mi się, że koło przeciągnęło się na stronę kasety, bo w stosunku do klocków nie było krzywe.

Zaznaczam, że używałem rower niezgodnie z jego pierwotnym przeznaczeniem. Przy kupnie był to trekking. Najpierw odpadł bagażnik i błotniki. Potem doszedł wyższy amortyzator, potem szersze opony, potem jeszcze szersza z przodu. Z tyłu jeździła opona 1,9" i jakoś tam się mieściła... jeśli tylko koło było idealne... a miałem idealne koło na piaście XT, ale miesiąc temu tuż przed kopalnią Stanisław, bębenek zaczął się lekko kręcić w obie strony... niestety nie ciągnął już koła. W serwisach w Jeleniej nie znalazłem odpowiedniego bębenka ani piasty, więc zmuszony byłem (aby wyjazd nie był zmarnowany) kupić całe koło, jedyne, które akurat wisiało pod sufitem - na LX z obręczą Accenta.
-Mogę na tym kole śmiało jeździć po górach?
-Będzie Pan zadowolony!

Miałem w planie zanieść jutro do serwisu dwa koła - jedno do zajrzenia w bębenek, a drugie do podciągnięcia szprych. Jednak przed chwilą umyłem rower w wannie, gąbeczką wjeżdżając w jego najskrytsze, sekretne miejsca, mydląc delikatnym płynem krągłości ramy, muskając wibrującym strumieniem wody z prysznica... i zabrałem się do oględzin. Wszystko jasne - pękłem ramę! A dokładnie dolne widełki. Górna rurka też oberwała.

Niestety - tej ramy nie da się już bezpiecznie dosiąść. Może ją powieszę na ścianie? Ma 7 lat i jakieś 40 tys. km przejechane. Ziemia dookoła. Jej debiut odbył się na Zlocie pl.rec.rowery w Sulistrowiczkach w 2003 roku. Zacząłem wtedy od Wlk.Sowy. Potem inne tysiączniki - Skrzyczne, Rysianki, Mizianki, Racze, Karkonoskie, Okraje. Z drugiej strony Bałtyk.

Zdążyłem po zakupie pokazać jeszcze rower Jurkowi Sobotce (potrafił zebrać grupę ludzi, aby trochę pobujać się na rowerach). Krótko po tym zmarł. Po zakupie tego roweru poznałem też Galexa - uspokajam, ten ma się dobrze :)

Czyżby czarna seria? Plamy na słońcu? Co jest?!
Bębenek, tłumik w amorku i amorek do wymiany, koniec ramy?
Napęd też się skończył. Właśnie jedzie paczka z nowym. Po co mi on teraz?

Tak sobie teraz patrzę co właściwie zostało niezmienione w rowerze od początku: przednie koło na piaście Deore, hamulce Deore, manetki Deore, klamki Deore, tylna przerzutka Deore (nie licząc kilku kompletów kółeczek), ramiona korby Deore i zębatka 22z. Stery też oryginalne. Industries for Cane Creek (raczej tanie - za 50pln wtedy).

Ojojczenia ciąg dalszy:
Sprawa jasna - potrzebuję nowy rower - proste! Ale nie ma już makrokeszy z kopą jaj za 160pln. Teraz makrokesz to jakieś 700pln. Zajechałbym go pewnie po tygodniu. Więc lepiej coś markowego. Góral czy twentyniner? Obojętnie jaki, ale przede wszystkim na działającym sztućcu. I już mamy 3 tys pln. Ale już niewiele brakuje i można mieć fulla. Ale najlepszy byłby full na kołach 29" - jesteśmy w okolicach 10 000pln :)
No dobra - 29" są droższe, więc full na 26" - czyli wracamy w okolicę 4 tys pln. Ale zaraz, te hamulce są 0-1-kowe (ciekawy zapis ;-) Więc trzeba dołożyć do wyższego modelu. No i żeby było działające zawieszenie to mamy 5 tys. No tak, ale po co wkładać taką kasę w fulla ze skokiem 100mm. To się nie nada w góry! Więc skok 120-130mm wprowadza nas w zakres 7 tys. Ale to już blisko do roweru marzeń - Santy... ;-)

Trzymam właśnie w ręku moją polisę. Nie wiem, którą jej część zlikwidować. Może IKE? Przecież i tak, bez roweru nie dojadę do emerytury (życie bez roweru skraca życie). Może odkupię życiówkę - i tak   jest mi w sumie niepotrzebna osobiście ;-) Nie wiem...

Może pozostaje mi tylko oferta z nieocenionego Lidla. Zawsze marzyłem o karbonie: http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_12589.htm

Jeszcze jedno - widziałem już tutaj, na pl.rec.rowery, różne pożegnania. A to za dużo testosteronu, a to odpryski na usychające sportowe odgałęzienia, a to jakieś inne obrażanie się na poziom grupy. Ja się na Was nie obrażam, ale bez roweru nic tu po mnie.

PS. Niech mnie ktoś przytuli ;(

--
biodarek

Data: 2010-08-30 14:49:26
Autor: stefandora
On Aug 30, 10:32 pm, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:
Nie mam ci ja już roweru, oj nie mam :***((((

Oj, a mogłam zobaczyć.

PS. Niech mnie ktoś przytuli ;(

Proszę bardzo. Współczuję i życzę ponownego początku pięknej
przyjaźni.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-08-31 21:34:20
Autor: biodarek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
stefandora pisze:
Oj, a mogłam zobaczyć.

No, ale mógł też mi się rozsypać w nocy na mieście.

Proszę bardzo. Współczuję i życzę ponownego początku pięknej
przyjaźni.

Czary goryczy dopełnia mój rowerowy urlop za kilka dni - bez roweru :(

Ale bardzo dziękuję wszystkim za słowa wsparcia.

--
biodarek

Data: 2010-08-30 23:03:50
Autor: Roger from Cracow
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

nie chce mi sie czytać w całości ale generalnie chłopie jakbys Ty zobaczył
moją starą ramę, Scotta Octana, spawanego chyba z 6 razy, z dospawanym
adapterem pod tarcze, wspawanymi wzmocnieniami... na tym to się dopiero
nie dało by jeździć :) a jednak śmigała i to zdrowo.
najpierw śmigał na niej Dangerous Mike, potem Failo i je łamali. Potem ramę
przejąłem ja i po tych naprawach po prostu jest już niezniszczalna.

Wstaw tam wzmocnienie, jedz do fachowca i pospawaj a nie lamentuj jak
stara baba :)

Roger

Data: 2010-08-30 14:29:14
Autor: michal krawczyk
Roger from Cracow napisał(a):
Wstaw tam wzmocnienie, jedz do fachowca i pospawaj a nie lamentuj jak
stara baba :)

Nie da się ukryć, że cały opis żywotu ramy, jakże piękna scena mycia
jej (pełna troski i miłości) ma na celu parabolizowanie całej
sytuacji, więc ta stara baba to chyba niepotrzebna.

W każdym razie serdecznie współczuje z powodu utraty najbliższej!

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 01:34:41
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "michal krawczyk" <mkkrawiec@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:158f681b-ab23-4e81-bc85-1600893d6dfc@g17g2000yqe.googlegroups.com...
Roger from Cracow napisał(a):
[...]

głupio się czuję jak musze tłumaczyć emotikony i swoje żarty.

Roger

Data: 2010-08-31 11:54:54
Autor: Wooyek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
nie chce mi sie czytać w całości [...]

Wstaw tam wzmocnienie, jedz do fachowca i pospawaj a nie lamentuj jak
stara baba :)

Trzeba było jednak przeczytać w całości i obejrzeć zdjęcia. Pękło w miejscu, gdzie opona praktycznie ociera o ramę, więc wstawienie wzmocnienia wiązałoby się z koniecznością zrezygnowania z szerokich opon.

Data: 2010-08-31 21:29:57
Autor: biodarek
Wooyek pisze:

> Trzeba było jednak przeczytać w całości i obejrzeć zdjęcia. Pękło w
> miejscu, gdzie opona praktycznie ociera o ramę, więc wstawienie
> wzmocnienia wiązałoby się z koniecznością zrezygnowania z szerokich opon.

Obaj macie rację :)

Byłem u fachowca. Miejsce jest krytyczne i wzmacnianie go nie rozwiąże
problemu, ale... można wymienić całe dolne rurki lub trójkąt. Tylko tak:
wycięcie, pozbycie się farby, dospawanie nowych, lakierowanie - to
więcej roboty niż przy spawaniu nowej ramy. I jest duża możliwość, że
całość nie będzie idealna. Jest ryzyko przy takiej naprawie. Orientacyjny koszt operacji to jakieś 400pln. Odpuszczam to sobie. Nawet za 200pln nie skusiłbym się. W sklepie wisiała za niewiele większe pieniądze nowa rama Author Airlane. W internecie znalazłem za 499pln. O tyle ciekawa, że cały osprzęt mogę przenieść ze starego roweru. Szerokość suportu, sztyca, rura podsiodłowa do przedniej przerzutki. Ten sam przebieg linek.

Już za 399pln można też kupić ramę B1 Axigon 29", do której włożę dowolnie grubą oponę. Tu jednak musiałbym zmienić i sztycę i przerzutkę. Jest jeszcze wyższa rama Authora - Instinct 29 za 799pln, ale nie ma piwotów.

Jednak problem jest taki, że mam zepsuty tłumik w amortyzatorze. Jest to rzecz nienaprawialna i niedostępna jako część zamienna. Wprawdzie podobne tłumiki są w Suntourach po 200pln, jednak jak sprawdziłem w dokumentacji producenta, praktycznie co roku stosują minimalne różnice w konstrukcji. Albo inna śruba mocująca, albo inny popychacz blokady. Słowem wymuszają kupowanie nowych amortyzatorów.

Więc muszę kupić nowy amortyzator oprócz ramy. Mam wszystko oprócz framesetu ;-) I kolejne dylematy - jeśli twenty-niner, to najtańszy przyzwoity amortyzator powietrzny - Tora kosztuje jakieś 900pln. Ale jest tylko pod tarcze (jak większość nowych amorków), więc kolejna zmiana w rowerze - przednie koło (a przynajmniej piasta, szprychy i plecenie) oraz hamulec tarczowy z klamką. Jak się to wszystko razem policzy, to wychodzi już konkretna kwota.

Dlatego właśnie myślę o nowym rowerze. Takim, który spełniłby moje oczekiwania czyli przede wszystkim dobrze spisywałby się w terenie.
Miałem takie plany już wcześniej, ale jeszcze nie byłem przygotowany finansowo. Pozostały osprzęt chciałem ubrać na crossowy rower szosowy. Mam tez slicki i musiałem zmieniać opony czasem. Albo np. wkładając rower w trenażer. Byłby to rower na prostej ramie ze sztywnym widelcem. Połykacz asfaltu, ale w pozycji jazdy trochę wyższej niż na szosówce.

--
biodarek

Data: 2010-08-31 03:48:32
Autor: jpogoda
On 30 Sie, 22:32, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Jej debiut odbył się na Zlocie pl.rec.rowery w Sulistrowiczkach w 2003
roku. Zacząłem wtedy od Wlk.Sowy.

Szczerze współczuję!
Pamiętam tę ramę ze zlotu.
Zazdrościłem, bo ja wtedy miałem ciężką stalówkę :-)
BTW plułem sobie w brodę, że nie podpiąłem się do Was na tę Wielką
Sowę :-)

Może jakieś raty zamiast likwidacji polisy?
Poza tym nie daj się zwariować z tym parciem na fulla.

Pozdro,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-08-31 21:44:37
Autor: biodarek
jpogoda pisze:
Pamiętam tę ramę ze zlotu.
Zazdrościłem, bo ja wtedy miałem ciężką stalówkę :-)

Wiem, że teraz to Giant. Ale chyba mój rower nadal jest lżejszy. A jeszcze  przecież wyjąłem tłumik z amorka i zdjąłem manetkę z kierownicy ;p

BTW plułem sobie w brodę, że nie podpiąłem się do Was na tę Wielką
Sowę :-)

A to, to chyba można kiedyś naprawić :)

Może jakieś raty zamiast likwidacji polisy?

Chyba w banku czytają precla, bo dzwonili z propozycją karty ;)
Nie, nie likwiduję. Takich rzeczy nie robi się pochopnie. Ale poczytałem sobie jak to się robi i wyszło mi, że mam źle skonstruowane ubezpieczenie. Było to robione 10 lat temu, a trochę zmian zaszło. Więc niedługo akurat wypadnie rocznica polisy i pomyślę, jak ją przekonfigurować. Przydało się wziąć ją do ręki :D

Poza tym nie daj się zwariować z tym parciem na fulla.

Staram się jak mogę.

biodarek

Data: 2010-08-31 08:14:37
Autor: kml
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5h4ne$ijn$1mx1.internetia.pl...

Łączę się w bólu. A słowem podsumowania to jaki rower i za ile chcesz teraz kupić? Zima to nazistowska pora roku, ale przeceny są miodne :)

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-31 22:00:46
Autor: biodarek
kml pisze:

Łączę się w bólu. A słowem podsumowania to jaki rower i za ile chcesz teraz kupić? Zima to nazistowska pora roku, ale przeceny są miodne :)

Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie fulla, ale poczytałem to i owo, odwiedziłem różne portale i sklepy internetowe (polskie, niemieckie i angielskie) i najbardziej odpowiadałby mi Spec Stumpjumper 29. Najlepiej z brainem. Ale to drożyzna. W sezonie 2011 (jest już katalog) będzie prawdopodobnie niższa cena (nie widać tego w katalogu), ale rowery pojawią się w okolicach stycznia-lutego.

Na kołach 26" to Blur, ale też za drogo.

Najlepiej cenowo wypada Giant. Tu moja uwagę zwrócił Trance X4. Ceny poniżej 4 tys. pln. Jednak jakoś nie widzi mi się. Na plus skok 120mm i Maestro.

Zakres cenowy który mi odpowiada czyli 4-5 tys. spełniają rowery Viper Nitro. Za te 5 tys. można mieć widelec i tłumik Foxa. Jednak skok to tylko 100mm. Ale rowery bardzo ładne. Ciekawe jak to jeździ.

Jeszcze dwa rowery brałem pod uwagę: Poison Arsen AM i Cube AMS 125.

Ale to było takie wstępne szukanie tylko. Zgadza się, pora na zakupy jest odpowiednia. Bo są już obniżki, a rozmiarówka nie jest jeszcze przebrana.

--
biodarek

Data: 2010-08-31 14:06:58
Autor: Marek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Kurcze(ę), jak to rynek potrafi wyostrzyć apetyt i skomplikować rzeczy
proste. I pomyśleć, że jeszcze niedawno w górach dawało się radę na
stalówkach ze sztywnym widelcem i hamulcami cantillever, a duch walki
z żywiołem tkwił w rowerzyście, nie w rowerze :).

--
Marek

Data: 2010-08-31 23:46:10
Autor: kml

Użytkownik "Marek" <h.art@op.pl> napisał w wiadomości news:c1a14550-a8ec-447f-b442-8db8d4e6df74s9g2000yqd.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -

No dawało, a potem łapy odbite tak, że hej. Ja za dobrze tamtych jazd nie wspominam, ale dzieki nim potrafię docenić to co mam teraz ;)

Data: 2010-08-31 14:24:39
Autor: jpogoda
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
On 31 Sie, 22:00, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Najlepiej cenowo wypada Giant. Tu moja uwagę zwrócił Trance X4. Ceny poniżej 4 tys. Na plus skok 120mm i Maestro.

Maestro jest wielce OK i nawet nie zauważyłbyś w tym Trance X4
kiepskiego dampera firmowanego przez Gianta... Niestety X3 z fox to
już 2 tys. więcej. Za tyle to można mieć Anthema X4, który na szosę,
szutry i lekkie góry typu Izery będzie dużo lepszy. Nie zawsze im
więcej skoku tym lepiej.

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-08-31 23:46:36
Autor: kml
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Rzuć okiem w stronę Meridy. Zawieszenia mniej wysublimowane, ale nadal ok.

Data: 2010-09-01 21:01:44
Autor: biodarek
kml pisze:
Rzuć okiem w stronę Meridy. Zawieszenia mniej wysublimowane, ale nadal ok.

Sprawdzę te one-twenty.
Zajrzałem dzisiaj do pisemek rowerowych i na sezon 2011 kolejne firmy wprowadzają fulle 29" - teraz dołącza Giant. Może to nie jest mój wymysł co do fajności dużego koła. I pewnie całe to zamieszanie sprowadzi się do dylematu wyboru rozmiaru kół.

Jedno pytanie jeszcze - na co dzień jeżdżę po ścieżkach w lesie i takich tam polnych drogach. Wyszukuję każdego niepłaskiego odcinka. Jakieś nadwiślańskie skarpy, itp. W ciągu dnia może uzbieram tak 500-600m przewyższeń jadąc wzdłuż pradoliny. W góry niestety rzadko - powiedzmy 10 dni w roku, ale intensywnie. Może jak będę miał A1 ukończoną, to więcej. Czy w takim układzie mam rację wybierając rower ze skokiem 120-130mm? Czy brać też pod uwagę 100mm? Niestety, nie jeździłem fullem po górach.

--
biodarek

Data: 2010-09-01 13:03:55
Autor: jpogoda
On 1 Wrz, 21:01, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Trudno doradzić. Nie jeździłeś nigdy fullem, to nie masz ugruntowanych
preferencji. Ja też stałem przed takim wyborem na początku ubiegłego
roku. Zdałem sobie sprawę, że jak kupię fulla, to wcale nie będę
częściej wyjeżdżać w prawdziwe góry. Tak więc szukałem ramy na
pofalowane szutry i asfalty, których wokół mnie jest najwięcej oraz
czasem wypad w lekkie góry typu Izery. Ustaliłem więc z jakim
zawieszeniem (VPP/Maestro) i z jakim skokiem chcę ramę (100mm) i
czekałem tylko na odpowiednią okazję. Ostatecznie jednak trafiła się
okazja kupna Gianta Anthema 1 '2008 z "tylko" 89mm skoku. Geometria
ramy wymusiła zmniejszenie skoku w świeżo zakupionej Rebie do 80mm.
Powiem tyle, jeździ mi się świetnie, ale jednak zawieszenie 100/100mm
sprawowałoby się lepiej:-) Jednak na więcej bym się nie zdecydował.
Może mój przypadek pomoże Ci w podjęciu decyzji. Nie rób niczego
pochopnie. Wybór ramy to podstawa, reszta to szczegół.

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-09-01 13:38:26
Autor: jpogoda
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
On 1 Wrz, 21:01, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Czy brać też pod uwagę 100mm?

Nie mam nic wspólnego z tą aukcją, ale to jest całkiem niezły sprzęt:
http://allegro.pl/giant-trance-3-nowy-raty-i1209164994.html

Dobra rama, Niezły damper i przyzwoity widelec. Reszta też może być..
Tyle, że to model 2007 i chyba na Cibie za mały. Żeby było śmiesznie
to takiej właśnie ramy bezskutecznie szukałem rok temu :-)

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-09-03 10:35:18
Autor: biodarek
jpogoda pisze:

> [...]
> Tyle, że to model 2007 i chyba na Cibie za mały. Żeby było śmiesznie
> to takiej właśnie ramy bezskutecznie szukałem rok temu :-)

Dzięki za wszystkie uwagi. Powoli wgryzam się w temat.
Ten trance stoi chyba blisko mnie - w sklepie rowerowym w Bydgoszczy na Gdańskiej. Nie przekonuje mnie to dolne mocowanie dampera. Już od kolejnego roku (2008) Giant zmienił to. Obecne mocowanie (blisko korby) ma zaletę niskiego środka ciężkości, ale jak sobie przypominam, to często po jeździe miałem błotną grudę na przedniej przerzutce. To wiązałoby się z częstszym serwisem dumpera, a sam tego nie będę robił.
Bardziej skłaniam się przy rozwiązaniu jak w Cube AM - damper równolegle pod górną rurą. Sam damper waży ok. 200g + wyżej samo mocowanie = nie powinien aż tak bardzo podnieść się środek ciężkości.

Rozmiar - nie wiem. Najpierw się przymierzę. Crossa miałem 21" przy 182cm wzrostu. Góral wypada mi 19". Gdy są tylko 18 i 20, to skłaniam się jednak ku mniejszemu. Ale gdyby się okazało, że muszę wymienić sztycę na dłuższą przy rozmiarze M (18"), to może jednak 20". Ale to i tak będę przymierzał.

Ale obejrzałem sobie nowe Gianty i jeśli na początku mówiłem zdecydowanie nie tej marce, to teraz widzę pozytywy. Np. taki Trance X3 z 2010r.: duży przekrok, dość lekki, 2xFox, Avidy Juicy 3, napęd Deore/SLX (innego nie chcę - miałem problemy z niby dobrą piastą XT: bębenek do niej kosztuje ~95,-, a sama piasta jakieś 109,- zresztą mam zamówiony na wymianę już taki napęd - byłby na zapas).
Z minusów kaseta SRAM i opony Kenda Nevegal 2,1", ale jedno i drugie się zużywa. No i na wyprzedaży cena 5,5 tys. zamiast 7 tys.

Jednak to i tak byłby kompromis, nie ideał. Są 2 Foxy, ale z tyłu jest Float R - ma nieregulowany propedal. Wolałbym jednak Float RP23 gdzie można całkowicie uwolnić zawieszenie jak i je całkowicie zablokować w czasie jazdy. Zamierzam unikać asfaltów, ale zawsze trzeba gdzieś tam dojechać lub wrócić szybko z terenu. Albo w górach początkowe asfaltowe podjazdy.

Z przodu jest Fox F120R - to samo - wolałbym gdyby to był RL czyli z lockoutem. Ale to jeszcze bym dopuścił, nie ma to być rower do robienia podjazdów na stojąco. Wystarczyłaby mi wysoka jakość pracy na nierównościach. Często w tej klasie rowerów występuje RS Recon SoloAir 120 z MotionControl. I do tego nie mam zastrzeżeń. Na plus przemawia to, że prawdopodobnie potrafiłbym sam zmienić uszczelki i olej (jak tak teoretycznie patrzę w dokumentację).

Jak tak rozpoznaję temat, to pojawia się mnóstwo różnych pytań. Od takich czy da się śmiało jeździć po torach kolejowych (podkładach - nie szynach ;) czy będzie mi łykał krawężniki, jak poprowadzić linkę licznika, gdy nie ma pancerza od V-mulców, czy można takim rowerem jeździć w obcisłych czy też trzeba mieć enduro-szorty ;-)
Takie tam drobiazgi.

Zauważyłem, że właśnie w tych dniach dokonuje się dużo zakupów rowerowych. Rowery znikają w oczach z półek. Nawet tych e-półek.
Więc nawet gdy wybiorę rower, to powiem jaki, dopiero po zakupie - za dużo tutaj skrytoczytaczy ;P

No i nie ulegam parciu pomimo wyprzedaży, pomimo tego, że ja bez roweru a za tydzień "Michałki", potem "Golubska Starówka" i Harpagan.
Wybór będzie racjonalny :)

--
biodarek

Data: 2010-09-03 12:34:14
Autor: Jarek
[...]

Mam 181 cm wzrostu i niedawno przymierzałem się (tzn. testowo pojeździłem, nawet z podjazdami) do Gianta Anthema chyba z przed 3 sezonów (takiego jeszcze z 80 mm skoku) w rozmiarze M czyli 18". Dla mnie był za mały. Sztycę miałem wysuniętą na maksa, a wydawało mi się, że chciałbym mieć jeszcze trochę wyżej. Poza tym jakiś krótki mi się ten rower wydawał. W każdym razie nie czułem się na nim jak na wyścigowej maszynie, którą podobno jest ;-)

szynach ;) czy będzie mi łykał krawężniki, jak poprowadzić linkę licznika, gdy nie ma pancerza od V-mulców, czy można takim rowerem

Kabelek od licznika dobrze się prowadzi po lince od lock-outu, jak jest.

[...]

Mi się wydaje, że w tym roku sprzedawcy byli strasznie ostrożni i w ogóle mało lepszych rowerów zostało w sklepach. Z tego co rozmawiałem wynikało, że lepsze modele wzięli tylko na początku sezonu, o dziwo się nawet jakoś sprzedały, ale potem już się bali brać następne. Zwalali to nawet nie tyle na tzw. kryzys, co na kiepską pogodę wiosną, która nie zachęcała ludzi do jazdy na rowerach. Na przykład w sklepie Gianta w Warszawie na Ursynowie z lepszych modeli stały tylko dwa Anthemy z przed 2 i 3 sezonów. Tegorocznych żadnych fajnych fuli nie było. Nie mówiąc już o wyborze rozmiarów itp (akurat oba to były M). W innych sklepach dość podobne miałem wrażenia.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-03 05:56:34
Autor: jpogoda
On 3 Wrz, 12:34, "Jarek" <nie...@takiego.numeru> wrote:

> [...]

nawet z podjazdami) do Gianta Anthema chyba z przed 3 sezonów (takiego
jeszcze z 80 mm skoku) w rozmiarze M czyli 18". Dla mnie był za mały.

Ja mam 180 i tez się wahałem między M i L świadomie wybierając M, choć
producent twierdzi na naklejce na ramie, że M jest 'for bikers
5'7"-5'10", czyli 170-178cm. Mnie zależało na mniejszej bazie kół i
niższym przekroku niż miałem w starym rowerze, stąd wybór rozmiaru. A
ponieważ kupując samą ramę i tak musiałem kupić nową sztycę (inna
średnica), to od razu wziąłem 400mm i a że chciałem czarny mostek w
miejsce starego srebrnego, to kupiłem o 1cm dłuższy :) I nadal
twierdzę, że L byłaby na mnie za duża. Mniejsza baza kół daje
wspaniałą zwrotność roweru a na tym mi szczególnie zależało.

--
J.P.

Data: 2010-09-04 00:54:13
Autor: biodarek
Jarek pisze:
Kabelek od licznika dobrze się prowadzi po lince od lock-outu, jak jest.

I dochodzi kolejny dylemat: amortyzator w wersji z linką lock-outu czy licznik bezprzewodowy :)

[...]

Bardzo możliwe, że tak jest. Może teraz odbicie od kryzysu, lepsza pogoda jesienią (ma być super wrzesień i październik) skłonią sprzedawców do większych inwestycji. Może takie pisanie o potrzebach, na preclu, też się do tego przyczyni.

--
biodarek

Data: 2010-09-01 21:49:39
Autor: kml

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5m85m$89u$1mx1.internetia.pl...
kml pisze:
[...]

Do mnie 29" nie przemawia, ale co kto lubi :)

[...]

Jeżeli będziesz mieć sensowny zawias i dobry damper to 100mm też będzie ok tym bardziej, że to będzie Twój pierwszy full ;) 100mm idzie bardziej w XC a 120+ migruje w stronę Enduro czyli więcej w dół. Jeżeli mogę Ci coś zasugerować to nie zabijaj się o maksymalną wartość skoku zawieszenia tylko o jakość jego pracy i późniejszej obsługi.

Data: 2010-08-31 09:45:58
Autor: szaman
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
On 08/30/2010 10:32 PM, biodarek wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

PS. Niech mnie ktoś przytuli ;(

Facet też może, czy jeno płeć piekna:P

sz

Data: 2010-08-31 01:08:51
Autor: stefandora
On 31 Sie, 09:45, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
On 08/30/2010 10:32 PM, biodarek wytworzył w szalonym umyśle, a
następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

> PS. Niech mnie ktoś przytuli ;(

Facet też może, czy jeno płeć piekna:P

Niech Biodarek się wypowie, ale myślę, że w tej sytuacji to jest
przytulanie ponad podziałami :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-08-31 20:55:07
Autor: biodarek
stefandora pisze:
PS. Niech mnie ktoś przytuli ;(
Facet też może, czy jeno płeć piekna:P

Niech Biodarek się wypowie, ale myślę, że w tej sytuacji to jest
przytulanie ponad podziałami :)

Tak, ponad podziałami. Bo kto lepiej zrozumie człowieka niż drugi facet ;-) Zresztą, zamiast przytulania, z chęcią przyjmę dobrowolne opodatkowanie się na poczet nowej ramy ;-)

--
biodarek

Data: 2010-08-31 12:25:28
Autor: PeJot
biodarek pisze:

[...]

Nerkę sprzedaj :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-08-31 21:36:32
Autor: biodarek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
PeJot pisze:
Nerkę sprzedaj :)

Ile razy można ;-)

--
biodarek

Data: 2010-08-31 14:33:06
Autor: mmateusz
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Z góry zastrzegam, że będą w tym poście tylko żale, płacze i lament...

trochę Ci humor popsuję, ale jak dla mnie to ta rama jest po prostu przetarta
oponami.
nawet jakbys nie zrobił tego otb, to i tak by pęklo w miejscach przetarc w
najblizszym czasie.
ja bym sie cieszył, ze nie rozpadła ci sie ta rama na jakims megazjeździe, bo to
ewidentne niedopatrzenie z twojej strony.

mk. --

Data: 2010-08-31 09:59:26
Autor: Marek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
mmate...@poczta.onet.pl

[...]

Mmate... trafiłeś w sedno.
Biodarku, zamiast lamentować, powinieneś się cieszyć, bo mogłeś ten
tekst dyktować komuś na OIOMie. Rama Ci po prostu powiedziała że się
zwalnia ze służby, zamiast zaserwować akcję według prawa Murphy'ego.
Najwidoczniej zbyt rzadko kąpałeś swą lubą, skoro przeoczyłeś tak
spore podcięcie. Z mechanicznego punktu widzenia zadziałał efekt
karbu. Na dodatek w newralgicznym punkcie.
Liczby o których piszesz i dylemat z nimi związany uzasadnia chyba
tylko konwencja tekstu. Znajomy łebek szukający dla siebie roweru
podsyłał mi niedawno linki na Allegro do solidnych maszyn sprzed lat,
sprzedawanych za kilkaset złotych. To były perełki z rur Tange Cro-Mo,
w rodzaju Scotta Bouldera na LX czy Treka z ramą na lutowanych mufach.
Teraz taki rower to nie tylko urok vintage, ale również ogromna
żywotność konstrukcji. Skoro jeździłeś na krosowej ramie służącej za
MTB, mógłbyś się zainteresować taką ofertą. Albo kupić średniej klasy
ramę aluminiową - też za kilkaset złotych. Resztę komponentów masz po
zmarłej. Mogą posłużyć do przeszczepów.
Pozdrawiam, ale bez przesadnego współczucia. Rama to tylko duża część,
równie zamienna jak łańcuch, choć zużywa się wolniej. W moim
kilkunastoletnim MTB nie ma już nic z oryginału, a ramę ma czwartą.

--
Marek

Data: 2010-08-31 22:31:20
Autor: biodarek
Marek pisze:
mmate...@poczta.onet.pl

[...]

Spokojnie -już bardziej nie można mi popsuć humoru ;p
Ale odbijam się od dna :)

Tak. Wiem, że pęknięcie nastąpiło na skutek ubytku aluminium. Teraz też wiem, że nie trzeba wiele, aby guma poradziła sobie z aluminiową rurką.

W skrócie kolejność zdarzeń. Niedawno wróciłem z gór, padło mi tam koło i kupiłem nowe. Wkładając je widziałem widełki nietknięte. Jeździłem na oponach 1,9" od lat. Kolejne zdarzenie - pada tłumik w amortyzatorze. Wyjmuje go i mam takiego "Leftego" - tylko sprężyna powietrzna. Ale rower nie klei się do podłoża. Po błotnistych koleinach on mnie prowadzi, a nie ja jego. W czasie nocnej jazdy w lesie "wysiadam" przez kierownicę. Potłuczony wracam nocą do domu (~6km). Pierwsze niepokojące dźwięki z tyłu. Nie widzę co to jest. Mam zużyty napęd - może to. Po kilku dniach wyjeżdżam sprawdzić działanie roweru. Warczy tylko przy mocnym deptaniu pod górę na młynku. Oglądam dokładnie i zaczynam podejrzewać tarcie koła o widełki - wracam do domu (łącznie kilkanaście kilometrów). Myję rower - pęknięty. Teraz dokładnie oglądam koło i jest lekko krzywe.

Biodarku, zamiast lamentować, powinieneś się cieszyć, bo mogłeś ten
tekst dyktować komuś na OIOMie. Rama Ci po prostu powiedziała że się
zwalnia ze służby, zamiast zaserwować akcję według prawa Murphy'ego.

Ja nadal mógłbym na niej spokojnie trekkingowo jeździć po asfalcie i nic bym nie zauważył. Nie wiem, czy rama pęka tak nagle? Bez żadnych objawów? Zauważyłem objawy i uniknąłem wypadku. Poza tym myślę, że nawet gdyby to było nagłe pęknięcie, to z tyłu nie jest groźne. Pewnie zablokowałoby się koło i wpadłbym w poślizg. Groźniejsze byłoby pęknięcie mostka lub kierownicy. Zresztą tam... gdybanie.

Najwidoczniej zbyt rzadko kąpałeś swą lubą, skoro przeoczyłeś tak
spore podcięcie.

Najczęściej zażywała kąpieli błotnych :) Mam mało czasu na samo rowerowanie i nie opłaca mi się myć codziennie roweru.

Okazuje się, że takie podcięcie, przy klockowanej bocznie oponie, to kwestia kilkudziesięciu obrotów koła. Ciekawe... jakbym tak spróbował przeciąć U-locka oponą...

[...]

Raczej nie skłaniam się ku temu. Jest urok to prawda, ale za chwilę okazuje się, że brakuje części pasujących. Te siedem lat temu miałem dylemat czy 8 czy 9 biegów. Wtedy zachwalano Alivio. Jednak zdecydowałem się na Deore i do dzisiaj nie mam problemów z dostępnością części, chociażby do napędu.

[...]

Tak, biorę to mocno pod uwagę.

Pozdrawiam, ale bez przesadnego współczucia. Rama to tylko duża część,
równie zamienna jak łańcuch, choć zużywa się wolniej. W moim
kilkunastoletnim MTB nie ma już nic z oryginału, a ramę ma czwartą.

Pewnie tak. I dzięki za ten brak przesady :)

--
biodarek

Data: 2010-08-31 14:49:04
Autor: drops
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Chłopie.... urzekła mnie Twoja historia .. naprawdę!

drops

by the way, przełóż minus w plus: dzięki temu możesz mieć nowy
rower .. inaczej byś jeździł całe życie na jednym .. a tak masz
nowy .. może szkoda kasy .. może nie .. ale w sumie nie po to robią
nowy sprzęt aby tylko był i aby go nie kupić czasami ...

Data: 2010-09-04 00:45:49
Autor: biodarek
drops pisze:
[...]

Racja - trzeba czerpać radość z życia... dopóki można, bo niedługo już 2012 rok ;-)  A potem nie będzie już problemu niespłaconych kredytów :)

Ale obiecuję sobie, że już z żadną ramą tak się nie zżyję. Nową będę katował i ujeżdżał bez litości. Jak zwykły klocek metalu (węgla raczej nie) :)

--
biodarek

Data: 2010-08-31 22:35:25
Autor: biodarek
biodarek pisze:
Sprawa jasna - potrzebuję nowy rower - proste! Ale nie ma już makrokeszy z kopą jaj za 160pln. Teraz makrokesz to jakieś 700pln.

Autopoprawka - ponieważ rozważam wszystkie możliwości, to sprawdziłem też w Realu. Full za 299,- w promocji. Ciekawe, kiedyś śledziło się ceny makrokeszy na preclu...

--
biodarek

Data: 2010-09-01 16:27:28
Autor: Andrzej Ozieblo
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Biodarku,

Prawie ze lzami w oczach przeczytalem Twoje zale. Ajajaj. Pelne wspolczucie i kondolencje. Ale pamietaj, czas leczy rany. Jeszcze znajdziesz Swoja kochanke, ktora pocieszy i ukoi. ;)

Czy wiesz, ze przezylem podobne stany. Moja Skocina zaczela niedomagac. Reanimowalem, ale przegralem ze staroscia. Jej, bo ze swoja wciaz walcze.

Nie bede duzo radzic. Jeszcze rok temu doradzalbym banalny full Rocrider 6.3 w Decthlonie. Za jedyne 1700 zl. Taki kupilem i taki ujezdzam po drobnych przerobkach. Troche juz przejezdzil po nadmorskich i gorskich szlakach. Wbrew pozorom i niskiej cenie spisuje sie dobrze. Piasta tylna do wymiany (bebenek dostal luzow), ale to nie jest wielki koszt. Prymitywne i wysmiewane tarczowki Tekro IO spisuja sie b. dobrze. Ale niestety dzisiejszy Rock Rider juz nie ten. Pozmieniali sporo na gorsze. Szukalbym mimo wszystko jakiegos fulla dosc niskobudzetowego. Jakis Giant np.? Jeden problem przed ktorym natychmiast stanalem, to podniesienie kierownicy. Rozwiazalem go wymieniajac rure w przednim widelcu, ale nie byla to prosta operacja. W kazdym razie teraz, po docenieniu walorow fulla i tarczowek (nic nie piszczy, prawie nic nie trzeba regulowac), nawet w wersji niskobudzetowej, nigdy nie wroce do innych rozwiazan.

Powodzenia

Data: 2010-09-01 13:30:02
Autor: jpogoda
On 1 Wrz, 16:27, Andrzej Ozieblo <ypozi...@cyf-kr.edu.pl> wrote:

Szukalbym mimo wszystko jakiegos fulla dosc niskobudzetowego. Jakis
Giant np.?

Giant niskobudżetowy? Dobre :-) Nie nie jest to na pewno Santa Cruz
ani Specialized ale jednak się cenią. Na Gianta z sensownym
zawieszeniem czyli Trance X lub Anthem X (bo Yukon nie ma Maestro) z
przyzwoitym damperem i widelcem trzeba dać ok. 6 tys. zł. A tani full
bujaniec w postaci Yukona FX czuję, że biodarkowi raczej by nie
podpasował.

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-09-01 20:35:23
Autor: biodarek
Andrzej Ozieblo pisze:
> Pelne wspolczucie i kondolencje. Ale pamietaj, czas leczy rany.
> Jeszcze znajdziesz Swoja kochanke, ktora pocieszy i ukoi. ;)

Dzięki serdeczne :)
Wiem, jest czas radości i jest czas żałoby. Może muszę zorganizować jakąś zakrapianą stypę, to czas ten się skróci. Można by wtedy dokładnie przeanalizować pęknięcie. Bo rama, tak jak napisałem w tytule - spoczywa w pokoju... w kącie pod oknem ;)

Jak tak na nią patrzę, to połowa jest całkiem dobra. Może by tak poszukać jakiejś bajkerki z uszkodzoną ramą? Np. główką ramy. Może udało by się coś razem zespawać? Jakiś tandem alboco? ;)

> Czy wiesz, ze przezylem podobne stany. Moja Skocina zaczela
> niedomagac. Reanimowalem, ale przegralem ze staroscia. Jej, bo ze
> swoja wciaz walcze.

Ach, gdzież te Skociny, Lawinki, Mongusie. Gdzież ten Kołodziej ;-)
Co do starości, to rower odmładza człowieka. Do mnie po wsiach dzieciaki krzyczą - Cześć! Nie - dzień dobry.

> Ale niestety dzisiejszy Rock Rider juz nie ten. Pozmieniali sporo na
> gorsze. Szukalbym mimo wszystko jakiegos fulla dosc niskobudzetowego.

Nie przyglądałem się rowerom w Decathlonie. Generalnie są dwie metody wybierania roweru: solidna rama i zawieszenie (w przypadku fulla), a gorsze elementy zmienia się z czasem, albo zadłuża się i bierze rower, w którym nawet pedały pasują do butów i nie trzeba nic zmieniać. Ja chyba jestem już w tej drugiej grupie. Może to błąd, może nieopłacalne.
Trochę zazdroszczę tym, którzy kupują swój pierwszy rower.

> W kazdym razie teraz, po docenieniu walorow fulla i tarczowek (nic nie
> piszczy, prawie nic nie trzeba regulowac), nawet w wersji
> niskobudzetowej, nigdy nie wroce do innych rozwiazan.

Dzięki!

biodarek

Data: 2010-09-01 13:14:55
Autor: jpogoda
On 1 Wrz, 20:35, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Wręcz przeciwnie -- takie powolne przekładki są bardziej kosztowne.
Wiem po sobie, bo przeszedłem ten proces w tamtym roku. Jak sobie
podsumowałem, ile kasy poszło, to mi się włos zjeżył na głowie. Ale na
kupno całego nowego roweru na docelowej ramie z porządnym zawieszeniem
nie mogłem sobie pozwolić. Proces rozciągnął się w czasie i właściwie
jeszcze się nie zakończył :-) Inna sprawa, że takie powolne
dochodzenie do docelowego roweru sprawia mi kupę frajdy :-) W pudle
czeka prawie kompletny całkiem nowy napęd i kontrolki oraz parę innych
szpejów i nie mogę się doczekać na jakąś ekstra kasę, kiedy kupię
wreszcie tę korbę XT i zrobię przekładkę :D

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-09-02 08:28:41
Autor: MichałG
jpogoda pisze:
[...]

Zazwyczaj są. Jednak kupując pierwszy rower to jedyne rozwiązanie. Delikwent nie wie jeszcze co potrzebuje a rady kolegów  to sobie można.. trzeba samemu sprawdzić.

Michał

Data: 2010-09-03 14:26:21
Autor: Hokan Ashir
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.
Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest tego wart.
Miałem podobny dylemat i po sprawdzeniu kilkunastu modeli z zakresu 7-15k zł na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.
Wygrał ten drugi i cóż. choćbym chciał to nie ma się do czego doczepić. Po wieściach o problemach z damperem RS Monarch zdecydowałem się na FOX-a RP23 i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu poza testami, nie jest potrzebny.
Podobnie było w przypadku Anthema i Maestro choć bardzo fajne jak dla mnie przegrało z VPP drugiej generacji, niedużo ale jednak.

Dzięki za wszystkie uwagi. Powoli wgryzam się w temat.
Ten trance stoi chyba blisko mnie - w sklepie rowerowym w Bydgoszczy na Gdańskiej.

Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc mogę podjechać i obejrzysz oba :).

Jak tak rozpoznaję temat, to pojawia się mnóstwo różnych pytań. Od takich czy da się śmiało jeździć po torach kolejowych (podkładach - nie szynach ;)

Da się.

czy będzie mi łykał krawężniki,

Jak najbardziej, przy najazdach i zjazdach z tychże dupsko grzecznie spoczywa na siodełku, resztę robi zawieszenie, pełen komfort.

czy można takim rowerem jeździć w obcisłych czy też trzeba mieć enduro-szorty ;-)

Przy 120mm? Toż to jak Blur LT, AM do ścigania, więc lycra nie razi :).

W kwestii samego fulla. Osobiście uważam, że zalety z jego posiadania bardzo docenia się na trudnych podjazdach, gdzie przyczepność i brak "uciekania" tylnego koła sprawia że po głowie kołacze się myśl "kurde, to działa!" :).

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-09-03 06:11:55
Autor: jpogoda
On 3 Wrz, 14:26, "Hokan Ashir" <hokan.as...@gmail.com> wrote:

na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.

Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC
jest tylko w wersji karbonowej.

Wygrał ten drugi

U mnie budżet wymusił wybranie pierwszego :)

zdecydowałem się na FOX-a RP23
i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu
poza testami, nie jest potrzebny.

Mam dokładnie te same odczucia ze swoim RP2 w Anthemie. Mam nawet
wrażenie, że jeździ mi się gorzej niż z włączonym ProPedal :)

[...]

Mam dokładnie te same odczucia po raz drugi w tym wątku :)

--
J.P.

Data: 2010-09-04 00:20:35
Autor: biodarek
jpogoda pisze:
na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.

Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC
jest tylko w wersji karbonowej.

A za rok nie będzie już pewnie aluminiowego Blura LT2. Tak patrząc z perspektywy czasu, to 7 lat temu chciałeś Jarku zmienić stalową ramę na aluminiową, a za chwilę aluminium będzie trudne do zdobycia i drogie, jak teraz Cro-Mo.

Kolejna rzecz, którą zaobserwowałem, to ciągle zwiększa się skok zawieszenia. Blur LT2 ma już 150/140mm. Dopiero co pisano, że dla 29" wystarcza skok 100mm, bo resztę robi większa opona - nowe Spece 29" mają 120mm skoku. Nowe amortyzatory Fox Talas 29 też mają 120mm.

zdecydowałem się na FOX-a RP23
i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu
poza testami, nie jest potrzebny.

Czyli sama konstrukcja zawieszenia jest niepodatna na siły wynikające z pedałowania? Jeśli tak, to może damper jest wcale niepotrzebny i wystarczy guma od majtek ;-)

Poważnie - to właśnie dlatego wolałbym Foxa RP2 lub RP23, a nie Float R, bo nie tyle chodzi mi o całkowitą blokadę, ile właśnie o uwolnienie zawieszenia. Wolałbym tylko opcję On-Off, ale trójpozycyjny RP23 spełnia moje wymagania z naddatkiem.

[...]

Ja miewałem ostatnio problemy z przyczepnością tylnego koła na podjazdach po mokrym piachu, dosłownie buksowałem w miejscu. No ale niestety, nie mogłem włożyć grubszej opony z tyłu niż te 1,9".

Jeszcze słowo o grubości opon crossowych 28". Chyba od roku Schwalbe nie produkuje opon Black Jack 28x1,9". Są np. Alberty 28x2,1" ale taka mieściła mi się tylko z przodu. Z tyłu bez szans. Rok temu dostałem od kolegi 2szt. Black Jacków (jemu nie podchodziły - więcej na asfalcie). A jako, że zużywam jedną taką oponę rocznie - wiedziałem, że za rok zostanę bez możliwości kupna opony na tył i będę zmuszony zmienić rower. Alternatywą byłyby tylko chyba Smart Samy 1,75". Ale to już bym nigdzie nie dał rady podjechać :(

--
biodarek

Data: 2010-09-06 12:51:04
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rsij$2ll$1mx1.internetia.pl...
jpogoda pisze:
na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.

Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC
jest tylko w wersji karbonowej.

A za rok nie będzie już pewnie aluminiowego Blura LT2.

Szczerze mówiąc ja za alu Blurem XC nie "tęsknię". Nowy jest sztywniejszy i lżejszy, ale rozumiem że w wielu głowach tkwi jeszcze przekonanie iż karbon = mało wytrzymały materiał. W przypadku rozwiązań budżetowych jest to podejście zasadne.
Pewnie dlatego Santa czekała tak długo z pierwszym modelem w węglu, żeby byc pewnym swojego rozwiązania. Teraz mamy karbonowego Tallboya, LT2, Nomada i V10 do DH na którym Minaar zdążył już wygrać pierwsze zawody.
Santa daje fajne warunki gwarancji, do tego stan na luty 2010 był taki, że 2 karbonowe Blury się złamały, oba w wypadkach samochodowych i zostały wymienione na gwarancji :).
Nie śledzę już teraz doniesień o potencjalnych uszkodzeniach, ale nie natrafiłem na żadne nowości.
Ja swojej nie oszczędzam, bo za takie pieniądze to ma być trwałe i póki co bez zastrzeżeń.

Kolejna rzecz, którą zaobserwowałem, to ciągle zwiększa się skok zawieszenia. Blur LT2 ma już 150/140mm.

Akurat u Santy ma to troszkę inne przyczyny, a mianowicie wprowadzenie 2 dużo tańszych modeli z systemem APP, które powodują że praktycznie cały zakres skoków jest pokryty (piszę z głowy, więc proszę o wybaczenie jeśli gdzieś wkradł się błąd)

- Blur XC => 105mm
- Nickel (APP) => 130mm
- Blur LT => 140mm
- Butcher (APP) => 150mm
- Nomad => 160mm

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-09-04 00:39:40
Autor: biodarek
Hokan Ashir pisze:
> Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.

Może i opłaciło się, bo wnieśliście tutaj sporo informacji i czuję się już lekko oświecony.

> Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie
> wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest
> tego wart.

Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)

> Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc
> mogę podjechać i obejrzysz oba :) .

Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)   Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)  Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)
Ale dziękuję za ofertę! Już ja sobie to zapamiętam :)
A prędzej niż na Gdańskiej to będę pewnie w CR.

Dzięki!

biodarek

Data: 2010-09-06 12:37:49
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rtmc$bts$1mx1.internetia.pl...
Hokan Ashir pisze:
> Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.

Może i opłaciło się, bo wnieśliście tutaj sporo informacji i czuję się już lekko oświecony.

Fajnie, przed zakupem pierwszego fulla wydaje się, że to "tylko" amortyzacja z tyłu, a tu nagle dochodzi sporo pytań i potencjalnych problemów z nią związanych, a w konsekwencji wyższa/niższa cena.

> Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie
> wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest
> tego wart.

Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)

Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :).

> Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc
> mogę podjechać i obejrzysz oba :) .

Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)

Nowy Blur nie ma limitu wagowego rowerzysty, póki co jechał na nim 110kg kolega i luzik :)

Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)

U mnie było podobnie i postanowiłem troszkę poczekać i dołożyć, bo jeśli nie teraz to kiedy? :)

Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)

Jest to bardzo prawdopodobne :).

Data: 2010-09-06 14:38:26
Autor: biodarek
Hokan Ashir pisze:
Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)
Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :).

Ojoj! Coś Santa znika w oddali ;-)

Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)
Nowy Blur nie ma limitu wagowego rowerzysty, póki co jechał na nim 110kg kolega i luzik :)

Nie no, jeśli chodzi o wagę to spoko - 75kg :)

Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)
U mnie było podobnie i postanowiłem troszkę poczekać i dołożyć, bo jeśli nie teraz to kiedy? :)

No i tak też postanowiłem. A tymczasem stary rower udał się dzisiaj w ostatnią drogę - na przeszczep ramy. Aż niebo płacze ;(

Jeszcze nie wiem jaki to będzie ten nowy. Może Santa, może Giant. W sobotę świetnie jechała na Mistrzostwach Świata Ania Szafraniec na Epicu. Właśnie sobie czytam, przy chmielowej Perle, wrześniowy Magazyn Rowerowy i BikeBoard. I tak myślę, że na 29" to może i filigranowa Willow Koerber nie wygląda najlepiej, ale mi na fullu 29" byłoby chyba do twarzy ;-)

Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)
Jest to bardzo prawdopodobne :).

Kiedyś miałem twardą zasadę - nie dotykać cudzych rowerów. Żadnego tam pstrykania manetkami i duszenia widelca. Niestety, nieopatrznie dotknęło się a to jakiegoś fulla, jakiegoś hydraulika...

--
dzięki i pozdrawiam
biodarek

Data: 2010-09-06 16:25:21
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i62nj5$jlo$1mx1.internetia.pl...
Hokan Ashir pisze:
Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)
Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :).

Ojoj! Coś Santa znika w oddali ;-)

Nie żebym chciał Cię zniechęcić, ale alu Epic wyjdzie podobnie :).

Jeszcze nie wiem jaki to będzie ten nowy. Może Santa, może Giant. W sobotę świetnie jechała na Mistrzostwach Świata Ania Szafraniec na Epicu.

Ja się cieszę, że ten etap mam już za sobą, bo wiem ile koncepcji się w głowie potrafi pojawić w trakcie.
Przejażdżka na potencjalnych kandydatach dużo pomaga, bo masz w głowie bezpośrednie porównanie i obraz na którym było lepiej i dlaczego.
Osobiście czytając testy Blura powątpiewałem w zachwyty w kwestii podjazdów bo to jednak full, a okazało się, że jest faktycznie świetnie. Papier wszystko przyjmie, a każdy pewne rzeczy dobiera inaczej, więc jak dasz radę to koniecznie przetestuj.

>Właśnie sobie czytam, przy chmielowej Perle, wrześniowy Magazyn
Rowerowy i BikeBoard. I tak myślę, że na 29" to może i filigranowa Willow Koerber nie wygląda najlepiej, ale mi na fullu 29" byłoby chyba do twarzy ;-)

Widzę że twenty-niner Cię kusi, ciekaw jestem co w końcu zwycięży :).

Pozdrawiam
HA

RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(