RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Data: 2010-08-30 23:03:50
Autor: Roger from Cracow
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

nie chce mi sie czytać w całości ale generalnie chłopie jakbys Ty zobaczył
moją starą ramę, Scotta Octana, spawanego chyba z 6 razy, z dospawanym
adapterem pod tarcze, wspawanymi wzmocnieniami... na tym to się dopiero
nie dało by jeździć :) a jednak śmigała i to zdrowo.
najpierw śmigał na niej Dangerous Mike, potem Failo i je łamali. Potem ramę
przejąłem ja i po tych naprawach po prostu jest już niezniszczalna.

Wstaw tam wzmocnienie, jedz do fachowca i pospawaj a nie lamentuj jak
stara baba :)

Roger

Data: 2010-08-30 14:29:14
Autor: michal krawczyk
Roger from Cracow napisał(a):
Wstaw tam wzmocnienie, jedz do fachowca i pospawaj a nie lamentuj jak
stara baba :)

Nie da się ukryć, że cały opis żywotu ramy, jakże piękna scena mycia
jej (pełna troski i miłości) ma na celu parabolizowanie całej
sytuacji, więc ta stara baba to chyba niepotrzebna.

W każdym razie serdecznie współczuje z powodu utraty najbliższej!

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 01:34:41
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "michal krawczyk" <mkkrawiec@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:158f681b-ab23-4e81-bc85-1600893d6dfc@g17g2000yqe.googlegroups.com...
Roger from Cracow napisał(a):
[...]

głupio się czuję jak musze tłumaczyć emotikony i swoje żarty.

Roger

Data: 2010-08-31 11:54:54
Autor: Wooyek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
nie chce mi sie czytać w całości [...]

Wstaw tam wzmocnienie, jedz do fachowca i pospawaj a nie lamentuj jak
stara baba :)

Trzeba było jednak przeczytać w całości i obejrzeć zdjęcia. Pękło w miejscu, gdzie opona praktycznie ociera o ramę, więc wstawienie wzmocnienia wiązałoby się z koniecznością zrezygnowania z szerokich opon.

Data: 2010-08-31 21:29:57
Autor: biodarek
Wooyek pisze:

> Trzeba było jednak przeczytać w całości i obejrzeć zdjęcia. Pękło w
> miejscu, gdzie opona praktycznie ociera o ramę, więc wstawienie
> wzmocnienia wiązałoby się z koniecznością zrezygnowania z szerokich opon.

Obaj macie rację :)

Byłem u fachowca. Miejsce jest krytyczne i wzmacnianie go nie rozwiąże
problemu, ale... można wymienić całe dolne rurki lub trójkąt. Tylko tak:
wycięcie, pozbycie się farby, dospawanie nowych, lakierowanie - to
więcej roboty niż przy spawaniu nowej ramy. I jest duża możliwość, że
całość nie będzie idealna. Jest ryzyko przy takiej naprawie. Orientacyjny koszt operacji to jakieś 400pln. Odpuszczam to sobie. Nawet za 200pln nie skusiłbym się. W sklepie wisiała za niewiele większe pieniądze nowa rama Author Airlane. W internecie znalazłem za 499pln. O tyle ciekawa, że cały osprzęt mogę przenieść ze starego roweru. Szerokość suportu, sztyca, rura podsiodłowa do przedniej przerzutki. Ten sam przebieg linek.

Już za 399pln można też kupić ramę B1 Axigon 29", do której włożę dowolnie grubą oponę. Tu jednak musiałbym zmienić i sztycę i przerzutkę. Jest jeszcze wyższa rama Authora - Instinct 29 za 799pln, ale nie ma piwotów.

Jednak problem jest taki, że mam zepsuty tłumik w amortyzatorze. Jest to rzecz nienaprawialna i niedostępna jako część zamienna. Wprawdzie podobne tłumiki są w Suntourach po 200pln, jednak jak sprawdziłem w dokumentacji producenta, praktycznie co roku stosują minimalne różnice w konstrukcji. Albo inna śruba mocująca, albo inny popychacz blokady. Słowem wymuszają kupowanie nowych amortyzatorów.

Więc muszę kupić nowy amortyzator oprócz ramy. Mam wszystko oprócz framesetu ;-) I kolejne dylematy - jeśli twenty-niner, to najtańszy przyzwoity amortyzator powietrzny - Tora kosztuje jakieś 900pln. Ale jest tylko pod tarcze (jak większość nowych amorków), więc kolejna zmiana w rowerze - przednie koło (a przynajmniej piasta, szprychy i plecenie) oraz hamulec tarczowy z klamką. Jak się to wszystko razem policzy, to wychodzi już konkretna kwota.

Dlatego właśnie myślę o nowym rowerze. Takim, który spełniłby moje oczekiwania czyli przede wszystkim dobrze spisywałby się w terenie.
Miałem takie plany już wcześniej, ale jeszcze nie byłem przygotowany finansowo. Pozostały osprzęt chciałem ubrać na crossowy rower szosowy. Mam tez slicki i musiałem zmieniać opony czasem. Albo np. wkładając rower w trenażer. Byłby to rower na prostej ramie ze sztywnym widelcem. Połykacz asfaltu, ale w pozycji jazdy trochę wyższej niż na szosówce.

--
biodarek

RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(